Kirjoittaja Aihe: Oisko 7C 2,4Ghz FAAST mun radio?  (Luettu 6550 kertaa)

Poissa EskyPe

  • Tavallinen torppari
  • ***
Oisko 7C 2,4Ghz FAAST mun radio?
« : 19 Joulukuu, 2007, 19:40:50 »
Tämä nyt tuntuu lähtevän käsistä pikkuhiljaa, meinaan kopteriharrastus. Muutaman kuukauden olen lennellyt ihan vakiolla RTF Belt CP:llä ja remonttia tehty, vähän oppirahojakin makseltu, mutta pirun hauskaa on ollut. Eilen istutin Logictech 2100T -gyron paikkaan ja kävi ilmeiseksi, että kohta huutaa uutta radiota. Piti Eskyn vakiogrammarin rudderpotikka kolvata ihan eri oomiluvuille, koskapa perä heittelehti ympäriinsä pelkästään ruddertikun värinästä. Noh, homma tuli jollain lailla kuntoon, mutta tietokoneradio se pitää saada.

Kellään kokemusta vielä tuosta Futaban 7C -gigahertsimallista? Ajattelin, jotta yks ylimääräinen kanava tulevaisutta silmällä pitäen ei varmaan ole pahitteeksi. Jossain sanottiin näitä olevan liikkeellä sekä kiinteäsiipisten että kopterimalleina (mm, ei pyällystä tikussa, idle up vasemmalla)? Hankintapaikkoja saa myös ehdotella, Hobbylinna tahtoo 270 eeroa Tx + Rx, ilman lähettimen akkua. Mistä senkin sitten saa?

Pekka
FPV-DJI Phantom
Futaba T8J

Poissa tontoset

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Oisko 7C 2,4Ghz FAAST mun radio?
« Vastaus #1 : 19 Joulukuu, 2007, 20:12:56 »
Mooi


Joo tässä olen ihan samaa katsellut ja kierrellyt kuin kissa kuumaa puuroo.
Melkeistä kaikista paikoista kurkkinut sen hintaa ja näyttäs et hobbylinnalla on edullisin.
Ja kaippa noita akkuja nyt saa...
T

Poissa Julle

  • Pro torppari
  • ****
  • Jukka Vuoristo
Vs: Oisko 7C 2,4Ghz FAAST mun radio?
« Vastaus #2 : 19 Joulukuu, 2007, 22:02:30 »
Eiköhän niitä akkuja ole siellä Hobbylinnassa, ellei niin Sabesta sai ainakin Esboon aikaan.
Align T Rex 250SE, DS410, DS420 GP750, AR6100
JP Twister Bell 47
MiniZoom Genius 180, Hitec 50, LGT2100T+3100G, AR6100 (myytävänä)
Align T Rex 600NP, Align Hyper 50, DS620, LGT6100T+6100G, AR9000
Align T Rex 700NP, YS90, MP, 8717, G770+DS8900G, AR7000 Hirobo SST Eagle, OS61FX, DS821, GY-401, DS620 Futaba 9C + Futaba TM7 + Spektrum DM8

Poissa Toni

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Oisko 7C 2,4Ghz FAAST mun radio?
« Vastaus #3 : 20 Joulukuu, 2007, 14:01:53 »
Eiköhän tuon Sabetuksestakin saa hintaan 269€ + akku 13€ ja tietysti ilman toimituskuluja. Ja löytyy varastostakin. Jos kiinnostaa niin kannattaa pistää että täällä hinnaksi on luvattu tuo yllä oleva ettei "riistetä" liikaa.
Hirobo Sceadu / Lepton / Turbulence
TT Raptor 50 / MiniTitan
OS / YS
JR10X / Spektrum
Funtech /MP2 Byron SAB RC Sabe Luottokunta

Poissa EskyPe

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Oisko 7C 2,4Ghz FAAST mun radio?
« Vastaus #4 : 22 Joulukuu, 2007, 20:57:52 »
Itse itselleni vastaten; kyllä ois! Paketti on perillä ja nyt ihmetellään vehkeen ohjelmointia, valikkoa tuntuu piisaavan. Kiire ei tosin ole mihinkään, koskapa jäähyväislento Eskyn radiolla tuli vedettyä peltoon. Lipocut astui peliin pahalla hetkellä, kun ahnehdin liikaa lentoaikaa. Nuppi murusiksi ja muuta pientä, joten nyt on hyvä hetki tehdä täydellinen peruskorjaus ja lähtä sitten puhtaalta pöydältä.
FPV-DJI Phantom
Futaba T8J

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Oisko 7C 2,4Ghz FAAST mun radio?
« Vastaus #5 : 01 Tammikuu, 2008, 21:49:31 »
Mun pitäs kanssa hommata sellanen toho isoo rexii. Akuksi ajattelin laittaa sisäisellä tasauspiirillä olevan li-pon. http://www.verticalhobby.com/kauppa/product_info.php?cPath=51_52&products_id=99

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Oisko 7C 2,4Ghz FAAST mun radio?
« Vastaus #6 : 29 Tammikuu, 2008, 20:49:19 »
Ostitko nyt sitten heli vai lennokki version? Onko niissä kytkimet nyt sitten osittain eri paikoissa? Mulle on nyt pitkä odotuksen jälkeen tulossa lennokkimallin radio. En malttanut odottaa heli versioo. Mistähän vois saada Real Flight G3.5 käypäsen kaapelin?

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Oisko 7C 2,4Ghz FAAST mun radio?
« Vastaus #7 : 29 Tammikuu, 2008, 21:58:23 »
Eikös futteissa oo kytkimet nimillä A, B, C...jne. Sillon ei kytkimissä lue höpöjä vaikka laittas ne minne. Idle-uppi kuitenkin vasempaan ylänurkkaan ja thr-hold oikeeseen ylänurkkaan ja sen taakse kill-switch jos käyttää metukkaa...
-flybarless, sedative stabilized head-

Timo Huhtamäki

  • Vieras
Vs: Oisko 7C 2,4Ghz FAAST mun radio?
« Vastaus #8 : 30 Tammikuu, 2008, 01:05:57 »
mutta minäpä laitanki tapponapin vasenpaan reunaan radiota koska en todellakaan ala käyttämään jousella palautuvaa kytkintä moottorin sammutukseen. (enkä myöskään viitti alkaa kytkimien paikkoja vaihtamaan)

Kampikammiopaineistetuis sa tsydeemeissä missä on ykssuuntaventtiili painelinjassa on parenpi jättää kaasutin kiinni sammuttamisen jälkeen ettei moottori tulvi... (tokikin jos näin käy on fuiliregulaattori pskana)

Poissa EskyPe

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Oisko 7C 2,4Ghz FAAST mun radio?
« Vastaus #9 : 30 Tammikuu, 2008, 07:33:04 »
Ostitko nyt sitten heli vai lennokki version? Onko niissä kytkimet nyt sitten osittain eri paikoissa? Mulle on nyt pitkä odotuksen jälkeen tulossa lennokkimallin radio. En malttanut odottaa heli versioo. Mistähän vois saada Real Flight G3.5 käypäsen kaapelin?

Eiköhän nuo mekaanisesti ole identtiset, softalla saa kuitenkin napit ohjelmoitua miten haluaa ja räikän löysättyä grammarin sisältä.

Tuo simukaapelihomma on tutkinnassa; mulla on futaban kaapelinpätkä, mutta edes oskiloskooppiin en saa 7c-radiosta mitään ulos ainakaan vakiopinneistä. Kyseinen kaapeli toimii ppm-Skysportilla aivan ok. Pitää vielä tutkia ja hutkia, josko portti pitää kytkeä jotenki päälle tai sitten signaali tulee vääriin pinneihin.
FPV-DJI Phantom
Futaba T8J

Pejkko

  • Vieras
Vs: Oisko 7C 2,4Ghz FAAST mun radio?
« Vastaus #10 : 30 Tammikuu, 2008, 19:18:15 »
Minun 7C Fasstini toimii ainakin Reflexin ( vanha dongle ) piuhalla PC:n kanssa ilman mitään päällekytkemisiä. Muuten on vähän epäselvää nämä heli- ja lekoversiot, nappien layout on niinkuin manuska sanoo "heli", kaasu on kuitenkin pyälletty m/"leko". Onneksi ruuvia vääntämällä saa pykälät liki huomaamattomiksi; silikoniletkuakin olen koittanut, minun letkussa vaan on inha lähtökitka, ei innostanut.

Poissa EskyPe

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Oisko 7C 2,4Ghz FAAST mun radio?
« Vastaus #11 : 30 Tammikuu, 2008, 21:50:01 »
Minun 7C Fasstini toimii ainakin Reflexin ( vanha dongle ) piuhalla PC:n kanssa ilman mitään päällekytkemisiä. Muuten on vähän epäselvää nämä heli- ja lekoversiot, nappien layout on niinkuin manuska sanoo "heli", kaasu on kuitenkin pyälletty m/"leko". Onneksi ruuvia vääntämällä saa pykälät liki huomaamattomiksi; silikoniletkuakin olen koittanut, minun letkussa vaan on inha lähtökitka, ei innostanut.

Samma häär, fyysiset napit heko, mutta kaasussa alunperin pykälät. Tää taitaa olla joku Euroopan yleismalli sitten.

Oisko sun mahdollista tarkistaa mitkä pinnit sieltä futaban liittimestä on käytössa, kun ajat simulla? Ois vaan mukava saada tuo pelittämään, ettei tartte hommata jotain ppm-lootaa simukäyttöön
FPV-DJI Phantom
Futaba T8J

Poissa Toni

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Oisko 7C 2,4Ghz FAAST mun radio?
« Vastaus #12 : 30 Tammikuu, 2008, 22:04:52 »
Sabetuksessa on muistaakseni jäljellä muutama alkuperäinen "lärpykkä" millä tuo porrastus lähtee pois. Kaikki ketkä sellaista kaipaa lähettäkää viestiä rc@sabe.fi tai air@sabe.fi niin vilasen muuten en muista.
Hirobo Sceadu / Lepton / Turbulence
TT Raptor 50 / MiniTitan
OS / YS
JR10X / Spektrum
Funtech /MP2 Byron SAB RC Sabe Luottokunta

Pejkko

  • Vieras
Vs: Oisko 7C 2,4Ghz FAAST mun radio?
« Vastaus #13 : 31 Tammikuu, 2008, 05:38:23 »
" Oisko sun mahdollista tarkistaa mitkä pinnit sieltä futaban liittimestä on käytössa, kun ajat simulla? Ois vaan mukava saada tuo pelittämään, ettei tartte hommata jotain ppm-lootaa simukäyttöön "
 
Koitapa tuota linkkiä:

http://www.reflex-sim.de/reflex-sim/shop/catalog/faqdesk_index.php?faqPath=15_35_49

Toivottavasti on apua

p

Poissa EskyPe

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Oisko 7C 2,4Ghz FAAST mun radio?
« Vastaus #14 : 31 Tammikuu, 2008, 08:01:27 »

Koitapa tuota linkkiä:

http://www.reflex-sim.de/reflex-sim/shop/catalog/faqdesk_index.php?faqPath=15_35_49

Toivottavasti on apua

p

Kiitti linkistä, mutta just noin ne piuhat mullakin on, mutta ei vaan futaa. Täytyy perehtyä aiheeseen voimallisemmin jahka kiire hellittää
FPV-DJI Phantom
Futaba T8J

Poissa EskyPe

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Oisko 7C 2,4Ghz FAAST mun radio?
« Vastaus #15 : 07 Helmikuu, 2008, 21:44:55 »
No nyt toimii. Jostain itämailta tilattu "Futaba" -liitin ei sitten saanutkaan kontaktia vaikka näytti ihan terveeltä. Skooppasin suoraan radion persiistä ja johan singnaali löytyi. Pitää virittää tuota palikkaa.
FPV-DJI Phantom
Futaba T8J

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
10 Vastauksia
4150 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Elokuu, 2008, 10:13:29
kirjoittanut IL
14 Vastauksia
5862 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Lokakuu, 2008, 18:35:05
kirjoittanut jippo
34 Vastauksia
13188 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Lokakuu, 2011, 22:44:53
kirjoittanut Veke
71 Vastauksia
26153 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Huhtikuu, 2011, 21:35:56
kirjoittanut SJo1
1 Vastauksia
2626 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Kesäkuu, 2017, 22:59:50
kirjoittanut Ukkopaha