Kirjoittaja Aihe: MSH Protos goes FBL  (Luettu 52667 kertaa)


Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #51 : 06 Elokuu, 2009, 23:18:42 »
Mä yritin saada lainaksi leveleriä, mutta ei niitä taida olla kellään :). Tilataanko kimpassa sieltä infinity-hobbyltä, niin ei tuu älyttömät postit. Leveler ku maksaa 7,95 USD (http://www.infinity-hobby.com/main/product_info.php?products_id=4228), mutta postit on jotain lähemmäs 20 USD niin ei tunnu järkevältä tilata yhtä.

Poissa IsoHK

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #52 : 07 Elokuu, 2009, 00:23:44 »
Olisin mukana Protos-toolin kimppatilauksessa.
Toivottavasti ei teillä muilla olis tilauksella hirmu kiirettä, niin vois huomenna/viikonloppuna vielä kattoo sieltä mahd. jotain muutakin tilattavaa...
Maksan lisäksi tietysti kotimaan postin tänne Turun nurkille.
Kaikki on perseestä...tai sitten ei...

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #53 : 07 Elokuu, 2009, 03:03:58 »
Mukana toolissa ja samaan tilaukseen vis laittaa noi kovemmat kumit.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #54 : 07 Elokuu, 2009, 09:08:20 »
Mukana toolissa ja samaan tilaukseen vis laittaa noi kovemmat kumit.

-Samppa
Jeps, kovemmat kumit olis kyllä pop. Nyt kun tarkemmin katsoin, niin tuolla Protoksen leveler sivulla lukee kaikissa kuvissa TRex500. Nehän ei ole saman kokoiset, joten toivottavasti kyseessä on eri tuote tai tuo olisi tehty niin, että sopii molempiin. Kaverin 500:sen leveler ei toiminu mulla ollenkaan.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #55 : 07 Elokuu, 2009, 10:14:14 »
Jatketaan nyt vaikka tähän aiheeseen...

Eilen kävin illalla kentällä ekan kerran kokeilemassa Protosta, josta olikin unohtunut aika kasa osia nupista pois uudelleen rakentaessa. Spartankin sai väistyä ja vaihtui Gyrobottiin. Gyrobotin setupin tekeminen oli kyllä mielestäni todella yksinkertaista ja se olikin mennyt ekalla kerralla oikein. Suunnat tarkistettiin vielä Emtyn kanssa yhdessä ennen ekaa spool uppia. Liikkeet oli rajattu Gyrobotin ohjeen mukaan 20% DR:llä ja Expoa 50%. HUH HUH, oli muuten vaikea lentää, hyvä et tuli ehjänä alas. Ihan ku olis yrittäny rekkaa leijuttaa! Kääntyi hiiiiiiitttaaaaassssttti iii.

Liikkeitä nostin heti reilusti ja päädyin arvoon 50% näin aluksi. Expoa taisi jäädä 23%. Perä oli kohtuullinen jo alun setupilla, mutta kovemmilla kierroksilla potki vähän pysähdyksissä ja päädyin laskemaan P arvoa perälle. Mulla on käytössä 3 eri phasea, joita säädän ehkä lentotilojen mukaan myöhemmin, nyt säädin vain yhtä. Perän pitää todella hyvin näinkin vähällä säätämisellä. Jatkossa sitä joutuu varmasti vielä hienosäätämään, kun pääsee kunnon taivaslentoon.

Aluksi kone tuntui vastaavan tikkuihin liian hitaasti. Nupin liikkeistä puuttui semmoista terävyyttä eli tikkua sai vatkata vaikka aileron suunnassa laidasta laitaan, mutta kopteri ei keikkunut oikein ollenkaan. Silti kun tikun jätti laitaan alkoi liikettä löytymään. Tätä käytöstä yritin korjailla nostamalla P ja I arvoa, mutta P meni aileronin osalta liian korkeaksi ja se alkoi wägäämään. Laskin P:tä ja jätin I:n korkeammalle. Nyt oli kohtuu hyvä heilutella, mutta tuntui vähän erilaiselta elev ja aile suunnissa. Ehkä pitää säätää eri liikealueet näille suunnille ja koettaa saada käytös samanlaiseksi. Aikaa (ja akkuja) tuhraantui näitä säädellessä.

Sitten ekaa flippiä kokeilemaan. Ei ole kovin nätti... kone ei tunnu flipin aikana erityisen vakaalta, hakee hiukan ja tärisee. Ehkä pitäisi tuolle elev suunnalle laskea P:tä ja nostaa I:tä. Tätä en enää kerennyt tekemään, koska viimeisellä akulla yhtäkkiä hävisi koneesta kierrokset. Vähän kumma, kun idle oli silmässä ja kiekkoja nupissa tosi vähän. En nyt vielä tiedä kuumeniko nopari liikaa vai mistä oli kyse, mutta lennot loppu siihen. Loggeri ei näyttäny mitään kummallista tuon kierrosten laskun aikoihin, akussa oli jännitettä, mAh oli menny vasta noin 800. Ämpäreitä oli menny hetkellisesti max 62, mutta yleisesti pyörittiin 18-30 välillä, joten 60A noparin pitäisi kestää ihan hyvin. Prkl, sähkökoneet, yksi nopari jo briteissä vaihdettavana ja toinen katkoo tehoja. Tosin tuo noparin paikka Protoksessa on kyllä aika huonosti tuuletetussa paikassa. Ei se silti kovin kuumalta vaikuttanut. Oli jo niin myöhäkin, ettei enää ois voinukaan kunnolla jatkaa. Ensi kerralla sitten.
« Viimeksi muokattu: 07 Elokuu, 2009, 10:16:00 kirjoittanut masu »

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #56 : 07 Elokuu, 2009, 12:35:03 »
Masu,

Leikkaa kabiinin alaosaan reikä, niin nopari saa viilennystä:)

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa IsoHK

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #57 : 07 Elokuu, 2009, 23:38:13 »
Olisin mukana Protos-toolin kimppatilauksessa.
...vois huomenna/viikonloppuna vielä kattoo sieltä mahd. jotain muutakin tilattavaa...

Nyt tuli katottua, muttei sieltä muuta tarpeellista löytynyt (...no löytyihän, muttei mitään kukkarolle sopivaa...)
Eli toolin ja kovakumit ottaisin minäkin.
Kaikki on perseestä...tai sitten ei...

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #58 : 07 Elokuu, 2009, 23:57:37 »
Joko Infinity Hobbyn tilaus lähti vai ehtiikö vielä mukaan?

Jos mukaan vielä kerkiää / saa tulla, niin voisin tilata muiden mukana Protosin levelerin sekä 2 kpl Gaui EP200:n maalamatonta canopya. Niitä ei saa mistään muualta, ei ainakaan Infinity Hobbyn hintaan. http://www.infinity-hobby.com/main/shopping_cart.php?sort=2a&page=4





Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #61 : 08 Elokuu, 2009, 11:21:37 »
Vapaaehtoinen siis löytyi! ;) Mulle se protos leveler ja 2 paria kovempia kumeja.

Edit: mulle vielä yks tommonen EP200 leveler johon laitoit linkin.
« Viimeksi muokattu: 08 Elokuu, 2009, 11:26:07 kirjoittanut masu »

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #62 : 08 Elokuu, 2009, 18:34:06 »
Jeps, mä voin hoitaa tuon tilauksen seuraavasti:
- Laittakaa mulle sähköpostia jossa linkit tuotteisiin mitä haluatte ja kuvaus / koodi, niin saa varmasti oikeat
- Laitan paluupostia jossa tilinumero
- Jokainen maksaa omansa ja postikulut (ja mahdollinen tulli) jaetaan tilaajien kesken

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #63 : 10 Elokuu, 2009, 21:53:02 »
Tätä en enää kerennyt tekemään, koska viimeisellä akulla yhtäkkiä hävisi koneesta kierrokset. Vähän kumma, kun idle oli silmässä ja kiekkoja nupissa tosi vähän. En nyt vielä tiedä kuumeniko nopari liikaa vai mistä oli kyse, mutta lennot loppu siihen. Loggeri ei näyttäny mitään kummallista tuon kierrosten laskun aikoihin, akussa oli jännitettä, mAh oli menny vasta noin 800. Ämpäreitä oli menny hetkellisesti max 62, mutta yleisesti pyörittiin 18-30 välillä, joten 60A noparin pitäisi kestää ihan hyvin. Prkl, sähkökoneet, yksi nopari jo briteissä vaihdettavana ja toinen katkoo tehoja. Tosin tuo noparin paikka Protoksessa on kyllä aika huonosti tuuletetussa paikassa. Ei se silti kovin kuumalta vaikuttanut. Oli jo niin myöhäkin, ettei enää ois voinukaan kunnolla jatkaa. Ensi kerralla sitten.
Selvisi nyt sitten tämäkin vaikeamman kautta tänään kentällä... tehot oli poissa ja vaihdettiin Emtyn nopari kiinni -> ei mitään apua. Testiä kunnes ei kohta lavat pyöriny enää juuri lainkaan. Sitten sytytti asia, jota oli kyllä jo viime kerralla mietitty. Se pinion mount... sehän siellä pääsi pyörimään moottorin akselilla ihan omiaan. Oli jo tosi löysässä. Ei ihme jos ei tunnu tehokkaalta :).

Pientä kenttä korjausta ja säätöä -> kone taas ilmaan ja kokeilemaan eri P ja I arvoja jokaiselle säädettävälle akselille. Ei tuntunut olevan onnea, kun kone vaikutti oudolta vähän joka asetuksella kunnes Emty sitten katseli kiekkoja Skytachilla ja sano: "Ei hemmetti tuo lapaura on ihan päin p...". Ja todellakin se oli. En sitten ollu moista perusjuttua tässä säheltäessä edes katsonu kohdalleen :). Lapaura kuntoon ja heti alko vaikuttaa ekat swash tuning asetukset hyvältä. Noh, jospa sitä ensi kerralla jo oikeasti pääsisi lentämään tuolla FBL Protoksella.

Tosin taitaa mennä 60A nopari vaihtoon, jos nämä piikit pitävät paikkaansa... ;D


Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #65 : 12 Elokuu, 2009, 10:08:45 »
Yritän saada tuon tilauksen tänään eteenpäin, eli jos joku muu haluaa tuolta jotain niin hipihopi mailia tulemaan...
Hyvä että muistutit, laitoin mailia.

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #66 : 13 Elokuu, 2009, 09:48:03 »
Valitettavasti en ehtinyt eilen ja nyt näyttää siltä että viiemistään viikonlopun kuluessa saan tilauksen lähtemään, tässä on tullut hieman yllättäviä kiireitä duunissa...



Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #69 : 27 Heinäkuu, 2012, 20:41:08 »
Tuola alkupään viesteissä (2009) kirjailin oikean fbl nupin puutetta. No nyt on saatavissa Protokseen oikea fbl nuppi jossa on myös swash follower integroituna.
Tän uuden Protoksen sain eilen 17 ja nyt mekaniikka ja sähköt on paikoillaan.
Fbl yksikköä pähkin kun tuohon vois laittaa pöydällä olevista vbar, beast tai cgy-750.
Valinnan vaikeutta...
Toki tuo MSH Brain tulee olemaan se joka tuohon lopulliseksi tulee, kun vaan saadaan niitä Suomeen.
-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #70 : 05 Elokuu, 2012, 19:41:34 »
FBL yksikkönä on nyt VBar 5.3.1 PRO, peräservona oli JR DS3717HV joka on nopea, mutta ei hyvä perällä.
Tilattu MKS 8910A+ ja pitäs olla tulevalla viikolla kiinni Protoksessa.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #71 : 10 Elokuu, 2012, 15:41:58 »
Tänä aaamuna sain tuon MSH Brain yksikön ja tein sen kanssa perus pöytäsetuppi ohjeen joka löytyy myös Helifreakistä ja MSH Brain ketjusta.

Ja Tästä

Pitää laittaa purkki kopuun kiinni ja tehdä sille oikea setuppi ja testailla kuinka hyvin tuo toimii;)

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Fragu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #72 : 28 Joulukuu, 2012, 20:26:35 »
Kävin tänään lennättämässä ja olin jo unohtanut mikä tuota protosta loppukesästä vaivasi - jumalaton sheikkaus/ravistus aina silloin tällöin. Eli kopu saa voimakkaita ravistuskohtauksia siten kuin esim. pääakseli tai leparinakseli olisi killissä tms., mutta ei tee tuota koko aikaa joten olen mekaanisen ongelman rajannut ulkopuolelle.

Ei tunnu välittävän kierrosluvuista, vaan tekee tuota eri lentotiloilla ja varsinkin silloin kun teen jotain pientä kasia pienessä tilassa tms. Sitten kun vedän "isompaa" kovaa niin tuntuu että tuo ominaisuus katoaa, ellei sitten vauhti putoa jossain käännössä tarpeeksi. Ravistus saattaa loppua itsestään tai vaatii että nostan lapakulmia reilusti tms.

Tuleeko jollain jotain mieleen..

Gyrona Gyrobot 700, joka parametrejä olen kyllä ruukannut eteen ja taakse eikä tunnu vaikuttavan mitenkään tähän ongelmaan. Pitäskö päivittää vaikka brainiin?

TBS Discovery| DJI F450

Poissa heikkit

  • Pro torppari
  • ****
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #73 : 28 Joulukuu, 2012, 23:39:28 »
Eikös liian iso cyclic gain voi aiheuttaa tuommoista? En tunne purkkia, mutta arvo varmaan cyclic PID-säädön kireyteen sieltä varmaan löytyy.

Periaatteessa pitäisi olla pahin isoilla kierroksilla. Tietty joku sopiva harmooninen kierrosluku voi aiheuttaa myös oskillaation. Mutta jos olet säätänyt ees-taas, niin tsekkaa vielä onko tuo testaamatta...

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: MSH Protos goes FBL
« Vastaus #74 : 29 Joulukuu, 2012, 14:07:57 »
Kävin tänään lennättämässä ja olin jo unohtanut mikä tuota protosta loppukesästä vaivasi - jumalaton sheikkaus/ravistus aina silloin tällöin. Eli kopu saa voimakkaita ravistuskohtauksia siten kuin esim. pääakseli tai leparinakseli olisi killissä tms., mutta ei tee tuota koko aikaa joten olen mekaanisen ongelman rajannut ulkopuolelle.

Ei tunnu välittävän kierrosluvuista, vaan tekee tuota eri lentotiloilla ja varsinkin silloin kun teen jotain pientä kasia pienessä tilassa tms. Sitten kun vedän "isompaa" kovaa niin tuntuu että tuo ominaisuus katoaa, ellei sitten vauhti putoa jossain käännössä tarpeeksi. Ravistus saattaa loppua itsestään tai vaatii että nostan lapakulmia reilusti tms.

Tuleeko jollain jotain mieleen..

Gyrona Gyrobot 700, joka parametrejä olen kyllä ruukannut eteen ja taakse eikä tunnu vaikuttavan mitenkään tähän ongelmaan. Pitäskö päivittää vaikka brainiin?

Mulla ilmeni täristystä kun tulin negatiivisilla kulmilla alastpäin vaikka muuten lensikin hyvin. Tähän auttoi nupin gainien lasku.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
MSH Protos

Aloittaja JiriK « 1 2 ... 15 16 » MSH Protos

381 Vastauksia
182580 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Huhtikuu, 2016, 08:20:05
kirjoittanut TimoK
7 Vastauksia
4366 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2009, 15:20:11
kirjoittanut Vispilä
0 Vastauksia
1983 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2009, 08:39:30
kirjoittanut SJo1
Protos kabiinit

Aloittaja JiriK « 1 2 » MSH Protos

30 Vastauksia
16803 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Maaliskuu, 2010, 16:52:48
kirjoittanut Sammy
protos 500

Aloittaja jupe MyFleet

2 Vastauksia
2365 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Maaliskuu, 2009, 11:59:39
kirjoittanut sgtpepper