Kirjoittaja Aihe: HK 450GT PRO  (Luettu 99930 kertaa)

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #75 : 01 Heinäkuu, 2011, 22:14:15 »
Joo, kyllä se kone voidaan ilmaan saadaan lauantaina. Mulla on noita linkkipallonpäitä tuossa, joten jos olet kentälle lähdössä niin huutele tuonne tampereen lento threadiin. Jos vaan aika natsaa niin voin ottaa niitä mukaan kun lähden kentälle. Laitetaan kiinni ja säädetään porukalla.
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #76 : 02 Heinäkuu, 2011, 19:22:22 »
Kiitos vinkistä, tilasin todellakin kaikki linkit tuplana Trexstoresta. Samoin mulla on sieltä jokunen vara-akseli mitä ei ollut HK:ssa varastossa silloin kun varaosatilausta tein. Tarpeeks kun heittää konetta tonttiin ja vaihtaa osia niin aitohan siitä kloonistakin vähitellen tulee ;D Taitaa Tuopinkin kopu olla kohta enimmäkseen merkiltään Bauhaus, johan se peräputkikin on sieltä... :D

Sain sitten moottorinkin kiinni kun ensin viilailin kiinnityshahloja puoli milliä leveämmäksi. HK on varautunut pienempiin ruuveihin kuin mitä moottorissa oli. Ja kiinni ruuvattaessa taas huomas että ton mosan 3mm:n kierteet on toodella väljät. Reilusti lukitetta ja kattoa pitää perään mitä tapahtuu.

Pinionin välyksen säätö: Alignin manuaali sanoo että välys pitäis olla 0,1mm. Tein sen niin, että kun muovinen pääratas ei ikinä ole täydellinen, niin tiukimmissa kohdissa se on jokseenkin välyksetön ja löysimmissä aavistus löysää. Oleellista hammasvälityksen säädössä aina on se, että eivät saa painaa toisiaan eli jos tuntuu kitkaa jossain kohtaa kierrosta, pielessä on.

Sitte kuvia laitoksesta. Tarkoituskaan ei ole olla kaunis vaan ainoastaan tarkoituksenmukainen. Ainoa tarkoitus oli tehdä osien vaihto mahdollisimman helpoksi. Sitten joskus jos osaa lentää niin tehdään kaunis. Niin ja sitten pannaan skaalakoppa ;D
Jos kuvissa näkyy asennusvirheitä niin saa kertoa, aloittelija ei ota nokkiinsa :) Mukana myös kuva siitä linkistä joka siirsi ensilennon muutamalla päivällä.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #77 : 05 Heinäkuu, 2011, 20:15:55 »
Ensipompotus hoidettu ;D

Menihän siinä lapa, stabbaritanko ja pääratas oman hölmöilyn seurauksena. Kopu vaikutti hyvältä  ja säädöt toimivilta kun ei laite sinänsä karannut mihinkään. Torppi vaan aiheutui väärin valitusta harjoittelupaikassa ja väärästä reaktiosta kun harjoitusjalas otti ruohotupsuun kiinni... Siitä se sitten nätisti kellahti. Ja vasta toisella akulla :D

Positiivinen fiilishän siitä jäi ja seuraavalla kerralla uskaltaa luottaa koneeseen jo ihan eri tavalla :)

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #78 : 05 Heinäkuu, 2011, 20:45:26 »
Ensipompotus hoidettu ;D

Menihän siinä lapa, stabbaritanko ja pääratas oman hölmöilyn seurauksena. Kopu vaikutti hyvältä  ja säädöt toimivilta kun ei laite sinänsä karannut mihinkään. Torppi vaan aiheutui väärin valitusta harjoittelupaikassa ja väärästä reaktiosta kun harjoitusjalas otti ruohotupsuun kiinni... Siitä se sitten nätisti kellahti. Ja vasta toisella akulla :D

Positiivinen fiilishän siitä jäi ja seuraavalla kerralla uskaltaa luottaa koneeseen jo ihan eri tavalla :)

Hieno homma,siitä se lähtee  8)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #79 : 07 Heinäkuu, 2011, 19:04:58 »
Eilen purin ja kasasin. Saldo: toinen lapa, pääratas ja banaania imitoiva pääakseli. Stabbaritanko sen verran loivalla mutkalla että taivuttelin suoraksi. Ensitorppauksen hinta siis noin 3e! Ei paha :D Aileron-servon keskiasento oli muuttunut yhden hornin hampaan verran, ilmeisesti vaan tärskyssä siirtynyt kun en vikaa servosta löytänyt rajustikaan testaamalla. Olkoon siis käytössä edelleen.

Tänään paremmassa(ei täydellinen sekään) paikassa uusi yritys ja kone edelleen ehjä. Jotenkin simuharjoitus on tehonnut kun pystyin pitämään ilmassa kymmeniä sekunteja sinne tänne vaaputellen. Jopa perää rohkenin ohjailla vähän puolelta toiselle.
Mutta se mikä häiritsee on hitonmoinen jännitys. Liikaa miettii koko ajan eikä anna ohjauksen tulla vaistomaisesti. Kai sitä vaan pelkää niin pirusti että toheloi koneen tonttiin. Siks ei oikein uskalla ottaa vielä korkeuttakaan vaikka olis varmaan paljon helpompaa leijutella parissa metrissä kuin polven korkeudella...
Joka tapauksessa, kolmannen akun puolivälissä huomasin että keskittyminen alkoi rakoilla ja jätin siihen. Tuntui että tähän tarvitaan nyt onnistunut lennätyskerta rohkeuden lisäämiseksi :) Tod.näk. viisas päätös koska nyt on fiilis hyvä ;D Olen ansainnut oluen...

Kopu itsessään tuntuu edelleen todella hyvältä. Jotenkin se vaan tuntuu vasta-alkajankin näppiin toimivan johdonmukaisesti ja vakaasti. Voi hyvin sanoa että jos ja kun taas tanner tömähtää niin vika on lennättäjän, ei koneen.
Ainoa paneuduttava asia on hyvin lievä taipumus lähteä vaeltamaan vasemmalle jos tikku on keskellä. Nupissa on nyt expot 30:ssa ja se tuntuu aika sopivalta. Niin ja nyt se on jo osittain aito kun pääakselissa lukee Align :D

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #80 : 07 Heinäkuu, 2011, 21:15:08 »
Nosta korkealle ennen ku alat tutkimaan sitä vasemmalle hakemista. Saattaa johtua siitäkin jos oot liian matalalla.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #81 : 16 Heinäkuu, 2011, 20:00:00 »
Mainittakoon nyt tässäkin ketjussa, että kone pysyy maassa kunnes Flymentor saapuu. En vaan innostu turhasta romuttamisesta ja tuo elektroninen apupyörä lienee se mitä tarvitsen kauhun voittamiseen ;D

Se vaan on myönnettävä että ikämies-osastolla alkaa olla refleksit hitaampia ja siksikin simuharjoittelu on välttämätöntä mutta kirotun hidasta on kehitys.

Kopterin suhteen tulee se muutos, että nopari pitänee yrittää survoa kopterin rungon sisään, jotta FM:lle jää tilaa siihen toiselle kyljelle. Ei helppo homma. Keulaan akkupaikan alle ei ainakaan mahdu Turnigyn Plush 40A mitenkään päin. Ehkä se FM menis sinne keulaan sisälle mutta kun siihen pitää saada tarvittaessa USB-piuha kiinni... Saa nähdä. Vinkkejä???

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #82 : 16 Heinäkuu, 2011, 20:10:50 »
Se vaan on myönnettävä että ikämies-osastolla alkaa olla refleksit hitaampia ja siksikin simuharjoittelu on välttämätöntä mutta kirotun hidasta on kehitys.
Tervetuloa hitaiden refleksien joukkoon ;D ;D ;D

Mainittakoon nyt tässäkin ketjussa, että kone pysyy maassa kunnes Flymentor saapuu.
Kyllä melkein suosittelisin et eka opettelisit ne suunnat ja mitä mistäkin tikusta tapahtuu 8)
Ennekuin hyppäät tohon "tietokone ohjattuun toimintaan".Helpottaa siinäkin hommas kun on orientaatiot kunnos(ei oo kyl viä itelläkään ;D)
Mut jos intoo löytyy niin ei muuta kun kokeille vaan,mut...
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #83 : 16 Heinäkuu, 2011, 21:00:39 »
Jees Eispii, en mä luovuta myöskään basic-opettelun suhteen.
Simua käytän melkein päivittäin ja uskon että perusjutut alkaa olla jopa hallussa. Se voi olla että toi apulaite tarvitaan lähinnä siihen, että uskallan ottaa vekottimen reilusti ilmaan pelkäämättä kauheeta katastrofia.
Tarkoitan, että henkisellä puolella kai noita apupyöriä eniten tarvitsen. Saahan ne sitten napista pois vaikka kesken lennon jos siltä tuntuu :D
Niin se vaan on että 40+ iässä ei toi refleksien ja motoriikan opettaminen ole ihan sama kuin 20v sitten...  :'(

Poissa Iceheart

  • Pro torppari
  • ****
  • Rc-Kopterit Ry #0189
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #84 : 16 Heinäkuu, 2011, 21:07:36 »
Niin se vaan on että 40+ iässä ei toi refleksien ja motoriikan opettaminen ole ihan sama kuin 20v sitten...  :'(

Täytyy myöntää et kyl täs 40:nen korvilla alkaa huomaa ettei kaikki mene "jakeluu" ihan samalla tavalla ku joskus nuorempana. Vielä kun lisätää toi että aivot sanoo et tee näin ni menee se maaginen 5 sekkaa ennen ku nakit tajuu et "hei, käsky tuli ... mitäs meidän pitikää tehdä" ;D

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #85 : 16 Heinäkuu, 2011, 22:07:34 »
Olen ikuisesti kiitollinen herra Iceheartille noista sanoista. On jotenkin helpottavaa tietää ettei yksin painiskele mokomien ikääntymisongelmien kanssa ;D Se maaginen viis sekkaa ottaa aivoon just siks kun aivo tietää mitä pitäis tehä mutta nakit on ihan kuutamolla ja sohlaa edellisien komentojen kanssa...

Onneksi täällä saa olla mitä on ja aina tuntee itsensä tervetulleeksi ja porukkaan sopivaksi :)

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #86 : 16 Heinäkuu, 2011, 22:48:58 »
Onneksi täällä saa olla mitä on ja aina tuntee itsensä tervetulleeksi ja porukkaan sopivaksi :)
Oota kun nähdään niin saadaan nauraa toistemme ikääntyneille kasvoille ;D ;D ;D ;D
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #87 : 16 Heinäkuu, 2011, 23:11:06 »
Olen ikuisesti kiitollinen herra Iceheartille noista sanoista. On jotenkin helpottavaa tietää ettei yksin painiskele mokomien ikääntymisongelmien kanssa ;D Se maaginen viis sekkaa ottaa aivoon just siks kun aivo tietää mitä pitäis tehä mutta nakit on ihan kuutamolla ja sohlaa edellisien komentojen kanssa...

Onneksi täällä saa olla mitä on ja aina tuntee itsensä tervetulleeksi ja porukkaan sopivaksi :)


Haloo !
Itse kun aloitin vuonna 2008, kun olin täyttänyt 50-vuotta, niin päätin aloittaa tämän harrastuksen, vaikka mitään RC-lennätyksen kokemusta ei ollut juuri yhtään....edes kiinteäsiipisillä.
Jos ette ole tsiiganneet näin nuoren aloitusta, niin täs tulee:

http://www.kopterit.net/index.php?topic=13010.msg115967#msg115967

http://www.kopterit.net/index.php?topic=4436.0

Ja tässä Tohtorin tyylinäyte 500:lla (puolen vuoden kokemuksella) ja mun kuussatkulla  :)



Eli näin me nuoret  :D

4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #88 : 16 Heinäkuu, 2011, 23:17:56 »
OT:ta
Pitäisikö "patuo-sastolle" saada omat kisat?  ;D Eikös poppis olisi lähellä, paitsi ikärajoitus olisi kompastuksena.. ;)

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #89 : 16 Heinäkuu, 2011, 23:45:27 »
En tuossa aloitellessani oikein päässyt ikinä tuohon "pompottelun" makuun. Lähinnä tuli perä säädettyä kevyesti hyppimällä ja sitten siitä kopteri katseen korkeudelle tai ylemmäs. Maanpinnassa on aina hankalampaa ja siellä ei ole yhtään korjaus aikaa niille "oho, miten se tonne lähti" tilanteille. Rohkeasti vaan kopua ilmaan :) Riittävästi korkeutta vaan niin se on hyvä apupyörä.
 
Ei mulla tuossa perus leijuttelussa juuri romua tullut. Sitten kun piti alkaa testailemaan taivaslentoa vaikka kaikki suunnat eivät olleet vielä hallussa, niin sitten alkoi kolista. Kyllä siellä varmaan pari torppia olisi ollut joissa ehkä olisi apupyöräsofta pelastanut, mutta ei se apupyörä pelasta sitä jos on liikaa vauhtia, liian matalalla ja korjaa väärään suuntaan.  ;D
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa Iceheart

  • Pro torppari
  • ****
  • Rc-Kopterit Ry #0189
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #90 : 17 Heinäkuu, 2011, 07:03:16 »
Tuli tuossa mieleen tällee jo ehtoopuolen lentäjänä skenaario noista "apupyöristä" ...

1. Olet juuri saanut kopterin lentämään nätisti eteenpäin nokka itseäsi kohti
2. aivot sanoo et nyt nätisti kaarretaan vasemmalle (no nokka itseä kohti niin eihän se "vasen" nyt välttämättä ole ihan itsestään selvyys meille paateroille)
3. Nakit sekoilee suunnissa ja tikut alkavat heilua ihan liian pitkiä matkoja jonka seurauksena kopteri rupeaa uhkaavasti kaatumaan kupeelleen kiihtyvällä vauhdilla
4. Pikku kiinalainen Flymentorin sisällä shortseissaan hikoilee yrittäessää pelastaa torpilta ja rupeaa vonkaamaa vastaan repien kaiken irti minkä nupin mekaniikasta saa
5. Aivot ajattelee et "annetaan flymentorin pelastaa ja otetaan sit homma uusiks" mutta se maaginen "glitch" aivot -> nakit yhteydessä pätkii ja nakit jatkavat omavaltaista / epätoivoista räpeltämistä kopterin pelastamiseksi kuitenkin vain tilannetta pahentaen

kohdat 3-5 toistuvat ehkä pari kolme kertaa kunnes flymentor saa tarpeekseen ja päättää antautua totaalisesti ja sit rytisee ja kunnolla ;D

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #91 : 17 Heinäkuu, 2011, 18:22:48 »
Lainaus
Se vaan on myönnettävä että ikämies-osastolla alkaa olla refleksit hitaampia ja siksikin simuharjoittelu on välttämätöntä mutta kirotun hidasta on kehitys.
Täälläkin yksi saman ongelman kanssa painiva, alussa tuntui ettei edistystä tapahdu lainkaan... Kyllä se tästä, monesti on jo saanut tulla ehjänkin kopun kanssa kotiin kentältä :D

Sehän Flymentor-kysymys on vähän siitäkin kiinni, mitä harrastukselta hakee. Jos lennättäminen itsessään on se juttu, niin sitten kannattanee sitkeästi vaan treenata. Jos meinaa käyttää konetta esim. kamera-alustana tms. niin sitten kaikki apuvälineet on hyödyksi.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #92 : 17 Heinäkuu, 2011, 18:57:00 »

Sehän Flymentor-kysymys on vähän siitäkin kiinni, mitä harrastukselta hakee. Jos lennättäminen itsessään on se juttu, niin sitten kannattanee sitkeästi vaan treenata. Jos meinaa käyttää konetta esim. kamera-alustana tms. niin sitten kaikki apuvälineet on hyödyksi.

Noinhan se varmasti on. Senkin takia näemmä tulee FM nyt oikeaan osoitteeseen, kun tavoitteena on kameran roikotus ja jossain vaiheessa olis haaveena kyhätä jonkinlainen skaala-tekele. Eikä vaan niin että  survotaan valmis kone valmiiseen koppaan vaan tarkemmin tekemällä. 3D-hurjastelu ei sanottavasti kiinnosta.

Toinen asia tietysti on jatkuva aikapula. Varmasti sen oppis sitkeesti reenaamalla mutta kun vapaa-aika on kovin rajallista...

Onneksi tossa FM:ssäkin on tosiaan säätöjä joilla sen vaikutusta voi sitten rohkeuden lisääntyessä pikku hiljaa vähentää :)

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #93 : 17 Heinäkuu, 2011, 22:20:31 »
Lainaus
Toinen asia tietysti on jatkuva aikapula. Varmasti sen oppis sitkeesti reenaamalla mutta kun vapaa-aika on kovin rajallista...
Mie herään joinakin aamuina hiukan aikaisemmin, ja simuttelen aamiaisen ja töihin lähdön välissä jonkin 20 minuuttia :) Illalla se olis kyllä optimaalinen ajankohta oppimisen mekanismia ajatellen (nuppi prosessoi hommaa nukkuessa).
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO, Se lentää!
« Vastaus #94 : 12 Elokuu, 2011, 18:43:39 »
Pitkällinen odotus sitten päättyi ja uusi perä saapui. Kasausta ja säätöä pari tuntia ja sitten koekentälle. FlyMentor antoi rohkeutta ottaa kone saman tien pariin metriin kun alkoi maasta irrota. Ei karannut mihinkään mutta perä tahtoi vaeltaa. Perän gain oli 40. Kone hallitusti alas, nostin 60:een ja se oli liikaa kun alkoi vipattaa.
(Näin alkuun ajattelin pitää perän FM:n hallinnassa mutta jos ei se säätämällä tosta parane niin pakko se on ruuvata HK401B takaisin. Siinä vaan tulee ongelmaksi radion AUX-kanavien käyttö, kun vain yhden saa kytkimelle ja loput potikoille.)
En sitten ehtinyt perän säätöjä tarkemmin hakeakaan kun huomasin perälavanpitimen löystyneen ja häpeäkseni pitää tunnustaa ettei tullut purettua ja varmistettua lukitusta :-[ Eikä tietysti työkaluja kentällä mukana.

Mutta laitteen toimivuus varmistettu ja hyvä niin :) Sitten pukkaa taas kysymysosastoa:

- Kaasukäyrää ainakin pitää loiventaa entisestään, ehkä lapakulmakäyrääkin. Millaisia olette opetellessanne käyttäneet? Kaasulle expoa ja jos, niin kuinka paljon? Nyt on itsellä turhan ärhäkkä, ei ihan vastaa simuttelussa saatua tuntumaa  :D

- Jos otan erillisen gyron käyttöön, se varaa itselleen Gear-kanavan. Silloin FlySky-radiossa jää FM:n gainin säätöön vain potikka. Miten mahtaa onnistua? Onko siitä mitään "haittaa" jos FM on koko ajan positioning modessa?

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #95 : 12 Elokuu, 2011, 19:19:57 »
Joo ei expoa kaasuun, josko sitä edes sinne on edes mahdollista laittaa(?). En myöskään pitäisi perässä expoa ellei se sitten ole ihan älyttömän herkkä.
Tarkoitatko, että moottori on ärhäkkä vai että kone liikkuu ärhäkästi? Jos kyse on tuosta koneen liikkumisesta, niin laita nuppiin esim. 30% expoa ja tarkista, että lapakulmat eivät ole mitään -12 - +12 kokoluokkaa. Alussa leijutukseen riittänee -4 - +7 astetta ja taivaslentoon voipi laittaa vaikka - 10 - + 10 astetta. Kaasukäyrän yläpää voi leijuttelussa olla alussa esim. 70% - 80% riippuen tietysti koneesta ja välityksistä. Ja taivaslennossa vaikka 80% - 85%. Toki kaasut riippuu siitä mikä motti on ja mitkä välitykset. Jos ajeleepi liian pienillä kierroksilla, niin perä ei välttämättä pidä kovin hyvin.

Btw. Tuli tuota omaa konetta lennettyä väsyneenä ja keskittymiskyvynpuute sitten materialisoituu maalliseksi romukasaksi. Runkolevyä ja kaikkea pientä meni, mm. motti. Uutta odotellessa.
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #96 : 12 Elokuu, 2011, 20:01:11 »
Osanottoni romujen johdosta ja kiitokset vinkeistä.

Varmaan samaa keskittymisen puutetta toi ajatukseni kaasun exposta  :D Osin väsymyksen takia en uskaltanut ruuvien kiristyksen jälkeen enää tänään mennä uudestaan koittamaan kun huomasin ettei oikein pysy ajatus kasassa. Tarpeeksi nuutuneena ei meinannut millään tajuta edes perän lapakulmien oikeita suuntia vehjettä kasatessa vaikka normiolotilassa ei mitään mystiikkaa olekaan...

Tarkotin että moottori on ärhäkkä. kankea vasen peukalo liikuttaa kopteria helposti metrien tarkkuudella korkeussuunnassa kun tavoite on aika paljon vähemmän... Mulla oli aika kompromissisäätöjä lapakulmissa ja kaasussa. Ne on selkeästi liian rajut ja otetaan kunnolla miedommaksi leijuttelua varten.

Mikä sulla muuten mosaan osui että sekin otti itteensä?

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #97 : 12 Elokuu, 2011, 20:05:00 »
Mikä sulla muuten mosaan osui että sekin otti itteensä?

Tarpeeksi vauhtia :)
Varmaan jokin "pikkukivi" osunut tuulettimeen kun tuulettimen yksi siipi oli taittunut sivuun ja murtunut. Ei viitsi tuolla jaa kun varmasti täristää tuollainen moottori.
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #98 : 12 Elokuu, 2011, 20:26:34 »
Taas kerran osoitus siitä että vauhti on voimaa vaikkei isoja massoja liikutellakaan  ;D

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #99 : 21 Elokuu, 2011, 18:55:27 »
Noniin taas pitkästä aikaa raporttia tännekin.
Tänään se PRO sitten oikeasti tuli säätöihin ja leijui virtuoosin käsissä todella kauniisti. Kopterifriikki siis asialla  ;D Tässä kohtaa on ihan pakko muistuttaa muitakin aloittelijoita kokeneen kopteristin avun tärkeydestä. Itse yritin olla tarkka ja huolellinen mutta silti kone oli käytännössä mahdoton lentää. Ei isoja asioita mutta riittävästi. Kaikkea ei vaan näemmä voi oppia lukemalla...
Sitten kun se on oikein säädetty ja omin silmin näkee kuinka se pysyy vaivattoman näköisesti hallinnassa, voi alkaa itsekin luottamaan siihen että se pysyy ilmassa ellei itse mokaa. Jatkuva epävarmuus siitä onko kaikki kuten pitää, ei ainakaan helpota alun lentojännitystä.

Säätöjen tuloksia:

- Flymentorin Balancing gain on nyt 40. Tarpeeksi jotta rauhoittaa ja vakauttaa mutta ei ole liian itsevaltias. Tarkoitus on kuitenkin lentää itse  :)

- Flymentorin gyrolla ei tee mitään. Kopterista tuli hyvä kun rinnalla on nyt HK401B -gyro perää varten. FlySky-radiossa vaatii vaan hiukan kikkailua että saa sille ja FM:lle gainit, kun ohjelmoitavia nappuloita AUX-kanaville on vain yksi kytkin ja kolme potikkaa. Itsellä on nyt kanava 7 määritettynä gyron gain-kanavaksi. Arvot asetetaan end point-kohdasta, ja käännetään potikka laitaan.


 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
15 Vastauksia
14966 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Joulukuu, 2015, 00:04:39
kirjoittanut tuhlaajapoika
5 Vastauksia
11063 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2011, 20:24:03
kirjoittanut Bylsimys
7 Vastauksia
6043 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Syyskuu, 2011, 21:17:24
kirjoittanut mika66