Kirjoittaja Aihe: Yksi alokas lisää ja kyssä, Trex-250 vs Walkera Master CP  (Luettu 7651 kertaa)

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Moi,

Vanhana äijänä alkoi lennätys kiinnostamaan uudestaa.Tuollainen Walkera Genius ja Master CP pysyy jotenkuten hanskassa. Kopteri aika uusi asia, mutta lennokeista on aikaisempaa kokemusta. Vaikka kyllä tuo kopteri tuntuu olevan aika erilainen lennättää. Varsinkin, kun olin pitänyt lennokeissa rudderia oikeassa tikussa. Viime viikonloppuna pääsin kunnolla kokeilemaan Master CP:tä mökillä ja ajattelin, että jos nyt ei yhtään onnistu, niin se oli tässä. Lennätin sitä kuitenkin ja tuntui, että ei se mahdoton ole. No aika nopeesti hajos pari servoa ja harmitti, kun kelit olisivat olleet loistavat. Sitten varsinainen kyssä. Tossa hyllyssä on vähän käytetty T-rex 250SE. Olen hankkinut siihen kopterin hintaisen gyron ja mietin, että otanko sittenkään käyttöön. Tuohan on tankonuppi ja ei ole mitään FBL vakautus systeemiä, niinkuin Masterissa, niin onkohan se paljon vaikeampi? Ehjänä siitä vielä voisi jotain saada ja sijoittaisi vaikkka Walkera 450 malliin. Niin, mankkana mulla on Devo7E ja Phoenix simukin on. Läppärin näytönohjain vain niin onneton, että käskyt menee periile n.puoli sekuntia myöhässä ja vähän ärsyä.

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yksi alokas lisää ja kyssä, Trex-250 vs Walkera Master CP
« Vastaus #1 : 03 Huhtikuu, 2013, 20:21:20 »
Tervetuloa jalon harrastuksen pariin. Ikä ei ole este, siitä on montakin todistetta tälläkin foorumilla  ;)

Suosittelisin sen 250:n myyntiä. Kärpäslätkillä varustettu 250 on melkoinen niljake lennettäväksi, eritoten aloittelijalle. Eikä korjaaminenkaa ole kovin kaksista pienten nippeleiden takia (sehän on vain pienennetty 450). Genius ja Master CP ovat hienoa vehkeitä opetteluun, ei ihan joka risauksesta mene rikki ja lentävät hienosti. Kovaa reeniä vaan niillä.

Walkeran 450:sta ei ole tietoa/kokemusta, mutta Devo ainakin toimisi suoraan sen kanssa. Trex 450:t olisi varma valinta (eritoten FBL), mutta sitten radio/vastari-puolta joutuu miettimään. Tai vieläki isompaa jos lompakko kestää. Käytettynä voi saada hyvinkin sopivasti etenki tankovehkeitä.

Poissa Jomppis

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Yksi alokas lisää ja kyssä, Trex-250 vs Walkera Master CP
« Vastaus #2 : 04 Huhtikuu, 2013, 00:48:38 »
Suosittelisin sen 250:n myyntiä.
---8<---
Genius ja Master CP ovat hienoa vehkeitä opetteluun, ei ihan joka risauksesta mene rikki ja lentävät hienosti. Kovaa reeniä vaan niillä.
Täsmälleen samaa mieltä! Toinen vaihtoehto on, että se 250 hyllylle niin pitkäksi aikaa, että walkeran laitteella menee flipit ja rollit sujuvasti... Simussa tietenkin treenattu (vähintään) yli 100h?

Mulla on lennokeilla ~10v takana ja tuota Geniusta on ehkä 100 akullista (240mAh) tullut jo ulkoilutettua. (HK)450Pro:n leijuttaminen ekaa kertaa (eka täysi akullinen ilman teknisiä ongelmia) tuossa pari päivää sitten sai polvissa ja sormissa siltikin tuntumaan, että kaikki simussa ~200h aikana koptereilla opittu on täysin pois pyyhittyä, mutta geniuksella rolleja ja flippejä yms. harjoitellessa sen simutiiman huomaa - vaikka jännittää, (pelottaa harjamosan tehottomuus ->  liikkeiden hitaus -> The torppausTM (nupilleen sepeliin+tiputanssit ) -> rahanmeno) tulee ne liikkeet siltikin varmasti ja selkäytimestä. Simutreeniä en voi liian paljoa suositella kenellekään! Se on oikeasti hyvä ja rahaa säästävä hankinta, jos sitä vaan viitsii tarpeeksi veivata. Kyllä siinä 10e/h tienaa helpostikin.  ;)

Sanoisin, että kopujen kanssa unohda raha, nauti, SIMUTA, ja lennätä! Kopterointi antaa aloittelijasta alkaen paljon onnistumisen tunteita.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yksi alokas lisää ja kyssä, Trex-250 vs Walkera Master CP
« Vastaus #3 : 04 Huhtikuu, 2013, 07:25:26 »
Kylä näin on. 250 kokoiseen älä edes katso silläsilmällä :o
Tulee halvemmaksi laittaa 450.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yksi alokas lisää ja kyssä, Trex-250 vs Walkera Master CP
« Vastaus #4 : 04 Huhtikuu, 2013, 08:18:01 »
Täältä yksi näkemys lisää.
Itse pistäisin 250 Rekkulan hyllylle odottamaan siksi ajaksi, että isommalla kopterilla alkaa lento sujumaan. Sitten kaivaisi 250 esille, ja lennättäisi sitä. Kyllä 250 lentää ja leijuu siinä missä muutkin. Itse muinoin yllättysin sen vakaudesta, ja totesin ainakin peruslentelyssä kiikkeryyden olevan mielestäni väärää infoa. Onhan se nopea ja kokonsa puolesta vaikeampi hahmottaa, mutta kyllä siihen tottuu ihan hyvin. Lähittemestä saa säädeltyä tietysti aluksi vähän rahallisuutta jos tarvitsee ja haluaa. 250 oli mun neljäs, ja ensimmäinen kopteri, jonka säädin alusta loppuun itse. Sitä ennen olin rakentanut 3 kopua, jotka oli testannut kokeneempi pilotti.

250 ei huuda leipää nököttäessään hyllyllä odottamassa ulkoilua...  ;D

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yksi alokas lisää ja kyssä, Trex-250 vs Walkera Master CP
« Vastaus #5 : 04 Huhtikuu, 2013, 08:37:05 »
Lentää yllärivakaasti juu. Itse myös yllätyin.
Mutta sitten kun pitää ruuvata niin tulee itku ja tekis mieli polkea kepakko suohon.

Ennemmin ruuvaa jotain pikkuwalkeraa kun 250 Alikiliä tai hookoota. .
Vihoviimestä hommaa. Kun osat pieniä ja mikään ei sovi mihinkään :D
450 remontointi paljon helpompaa ja mahtaa olla melken saman hintaista.

Joskus ostin itelle hyväkuntoisen käytetyn. Ja ennenkun sain sen edes taivaalle pikku remontin jälkeen, päätin että äkkiä pois käsistä tämä.
Yhden akullisen lensin ja möin. Lentotuntuma oli kuitenkin positiivinenylläri.
Enkä muuten suostu enää edes kaverien 250 korjaamaan.
Pikkuwalkerat kylläkin.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yksi alokas lisää ja kyssä, Trex-250 vs Walkera Master CP
« Vastaus #6 : 04 Huhtikuu, 2013, 09:01:46 »
Lentää yllärivakaasti juu. Itse myös yllätyin.
Mutta sitten kun pitää ruuvata niin tulee itku ja tekis mieli polkea kepakko suohon.

Ennemmin ruuvaa jotain pikkuwalkeraa kun 250 Alikiliä tai hookoota. .
Vihoviimestä hommaa. Kun osat pieniä ja mikään ei sovi mihinkään :D
450 remontointi paljon helpompaa ja mahtaa olla melken saman hintaista.

Joskus ostin itelle hyväkuntoisen käytetyn. Ja ennenkun sain sen edes taivaalle pikku remontin jälkeen, päätin että äkkiä pois käsistä tämä.
Yhden akullisen lensin ja möin. Lentotuntuma oli kuitenkin positiivinenylläri.
Enkä muuten suostu enää edes kaverien 250 korjaamaan.
Pikkuwalkerat kylläkin.
Sen enempää kehumatta tai parjaamatta 250 kopukkaa, niin mahdollinen purkaamisen helppous riippuu kasaamisestakin. Koskee varmasti 250-500 kokoisiakin. Jos kaikki ruuvit upottaa lukitteeseen, ja ruuvaa tosissaan kiinni, niin voi olla varma, että taas saa lukea että kuinka paskat ruuvit on Aligneissa kun mitään ei saa auki. Hyvät työkalut, ja järjen käyttö kasaamisessa auttaa myös purkaamisessa. Ei niitä pikkukopterin ruuveja tarvitse momenttiin vetää.
Kyllä mullakin on ruuveja pyöristynyt, mutta yhtään osaa ei vielä ole tarvinut sen takia heittää roskiin. Mun mielestä ruuvaaminen on kivaa puuhaa, ja on iso osa tätäkin harrastusta.
Tämähän oli vain omakohtainen näkemys 250 kopukasta...

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Yksi alokas lisää ja kyssä, Trex-250 vs Walkera Master CP
« Vastaus #7 : 04 Huhtikuu, 2013, 17:49:05 »
Juu, kiitos kommenteista, paitsi eihän tuota nyt kukaan osta  :). No joo, ei mene aleeseen, jää vaikka mielummin hyllyn koristeeksi. Ilmeisesti ei järkeä laittaa siihen FBL ja joku Walkeran 3G vastaanotin? Ei olisi kyllä paha investointi, jos sillä paranis. Tosin siinä taitais sit mennä pelkäks säädöks koko homma ja aloittelijalle voisi olla aika tuskaista. Toi pieni koko siksi ainakin vielä kiinnostaa, että mökillä ei kovin isoa pihaa ja sinne se lähinnä tulee. Nyt kyllä alkuun tuntuu, että toi Master CP riittää hyvin. Siihen ei vain taida saada harjatonta mitenkään, kun on perämoottorilla.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yksi alokas lisää ja kyssä, Trex-250 vs Walkera Master CP
« Vastaus #8 : 04 Huhtikuu, 2013, 19:03:59 »
Kyllä tuollaisen kopun varmasti ostaa, jos hinta on sopiva. Omasta mielestä muuntaminen FBL:äksi tulee kanssa liian hintavaksi. Välillä täällä on myynnissä sopivan hintaisia 450 kopukoita, jotka soveltuu pienemmäkin takapihan leijutteluun, ja jos nurtsia pidentää, niin voi siellä treenailla 250 kopukallakin.Joku vanha raskas matto toimii pikkukopukoille hyvänä laskeutumisalustana. Miks ei myös isommillekkin, mutta silloin maton pitää olla raskas, ettei reunat nouse ylös. Olen itse käyttänyt vanhaa olkkarin mattoa 90/800 kokoisellakin. Kastelu lisää mukavasti maton painoa...

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yksi alokas lisää ja kyssä, Trex-250 vs Walkera Master CP
« Vastaus #9 : 04 Huhtikuu, 2013, 20:49:42 »
Master CP... Siihen ei vain taida saada harjatonta mitenkään, kun on perämoottorilla.
Höpsis, geniukseenki on harjattomia laitettu nii aivan varmasti on tohon isompaanki. Tuohon kuiteski menee ihan norminopari ja pikkunen harjaton motti. Tuo oma nopari näyttää vain mielenkiintoiselta, ebayssä näky olevan plug-n-play nopariaki tarjolla, hintaaki oli toki laitettu reiluhkosti.

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Yksi alokas lisää ja kyssä, Trex-250 vs Walkera Master CP
« Vastaus #10 : 04 Huhtikuu, 2013, 21:23:18 »
Nii kai siihen sais viritettyä. Eli perälle oma pieni nopari. Valmista pakettia en ole nähnyt. Kai se sitten olis fiksumpi esim.V200 kopteri.

Poissa Jomppis

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Yksi alokas lisää ja kyssä, Trex-250 vs Walkera Master CP
« Vastaus #11 : 04 Huhtikuu, 2013, 23:40:34 »
Nii kai siihen sais viritettyä. Eli perälle oma pieni nopari. Valmista pakettia en ole nähnyt. Kai se sitten olis fiksumpi esim.V200 kopteri.

Tuossa olis harjaton setti masteriin. Ilmeisesti perään jää se vakio harjapannu.

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Yksi alokas lisää ja kyssä, Trex-250 vs Walkera Master CP
« Vastaus #12 : 05 Huhtikuu, 2013, 09:24:51 »
Juu, kiitos. Oon tuolta tilaillukkin, mutta en ole tota huomannut. Vähän on arvokas nippu. Tollanen convertterikin löyty.
Miten sitä elettiin ennen Guuglea. http://www.ebay.com/itm/MASTER-CP-R-C-HELICOPTER-BRUSHED-BRUSHLESS-BRUSH-MOTOR-CONVERTER-RX2637H-D-/360498159345?pt=US_Character_Radio_Control_Toys&hash=item53ef5d5ef1&ssPageName=RSS:B:SHOP:US:101#ht_2193wt_1170

Toisaalta taitais convertterilla mennä aika sähläämiseks ja vikojen mahdollisuus kasvaa. Mennään nyt toistaiseksi tolla harjallisella. Yks motti varallakin ja ehkäpä tohon jo kyllästyy, kun ne on ajettu loppuun. Metallirattaisia servoja kuitenkin tilattu 5kpl.
« Viimeksi muokattu: 05 Huhtikuu, 2013, 17:42:59 kirjoittanut Fabe56 »

Poissa Fabe56

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Yksi alokas lisää ja kyssä, Trex-250 vs Walkera Master CP
« Vastaus #13 : 08 Huhtikuu, 2013, 16:34:51 »
Entäs tuollainen setti. Onko tuhoon tuomittu ja jäisikö vain kokeilun ilo? Ilohan se on sekin, ehkä  :)

http://www.oomodel.com/tarot-zyx-3-axis-gyro250fl-flybarless-rotor-head-zyx02-p-61906.html

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Yksi alokas lisää ja kyssä, Trex-250 vs Walkera Master CP
« Vastaus #14 : 08 Huhtikuu, 2013, 17:22:20 »
Entäs tuollainen setti. Onko tuhoon tuomittu ja jäisikö vain kokeilun ilo? Ilohan se on sekin, ehkä  :)

http://www.oomodel.com/tarot-zyx-3-axis-gyro250fl-flybarless-rotor-head-zyx02-p-61906.html

Mulla oli yks tommonen nuppi. Lensihän se kun vähän viritteli, vaihdoin kuitenkin pois. Yleisesti tarotin osat ovat kohtuullisia.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
2322 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Heinäkuu, 2009, 00:06:02
kirjoittanut kaardian
1 Vastauksia
2655 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Joulukuu, 2009, 19:14:44
kirjoittanut Vispilä
16 Vastauksia
6680 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Helmikuu, 2010, 21:00:03
kirjoittanut Mikka
1 Vastauksia
2759 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Toukokuu, 2011, 14:41:49
kirjoittanut Pursi
2 Vastauksia
2462 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Tammikuu, 2013, 06:52:49
kirjoittanut Pursi