Kirjoittaja Aihe: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..  (Luettu 56358 kertaa)

mika a

  • Vieras
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #25 : 18 Marraskuu, 2010, 13:09:23 »
Juu näinhän se on. Ja minun mielestä ekaan kopteriin ei kannata ihan älyttömästi satsata, sekin voi olla hidaste/este kehittymiselle. Esim omalla kohdalla kun aloitin kopun lennätyksen ja kun kopussa on rahaa kiinni vain parisataa, niin sillä uskaltaa vähän jotain kokeillakkin. Eli tarkoitan että esim minä sain eilen ekaa kertaa kopun ilmaan ja tänään vedin ekan taivaslennon ja ekat flipit. Jos ton 200€;n HK 450;n siaan ilmassa olis ollu 1000-2000 iso Trex niin mitään tollasta ei ois tullu mieleenkään kokeilla. Vaan kiltisti neste sukassa ois leijjutettu perä itteen päin.

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #26 : 18 Marraskuu, 2010, 13:34:35 »
Jos ton 200€;n HK 450;n siaan ilmassa olis ollu 1000-2000 iso Trex niin mitään tollasta ei ois tullu mieleenkään kokeilla. Vaan kiltisti k*si sukassa ois leijjutettu perä itteen päin.

Nimenomaan näin. Torppikustannuksetkin lasketaan euroissa, ei satasissa.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

j4mppa

  • Vieras
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #27 : 18 Marraskuu, 2010, 14:05:34 »
Mukava nähdä kun porukka vastaa viesteihin ja jakaa aktiivisesti omia kokemuksiaan :)


asiasta kukkaruukkuun...
Olen tässä juuri väsäämässä säätö/yleisohjetta dx7 + trex tyyppiselle kopterille, jos niihin päädyt niin saat sinäkin koe käyttöön ohjeen ja mielellään ottaisin palautteen korjaus/muutos ehdotuksista, tuossa ohjeessa on vähän selitetty muutäkin yleisesti kuin säätäminen. Aika näyttää mitä siitä tulee, tuleeko mitään  ;D

Loistavaa, ohjeesta olisi varmasti erittäin suuri apu mikäli ostan tuon trexin ja dx7:n.


Eli ite olen aika monta vuotta ollut lennokkien kans tekemisissä. ja nyt sitten kipinä iski myös kokeilla kopteria. Itselle hommasin ekaksi kopuksi HK 450 PRO;n
ja siihen Hk, halppis sähköt. Ja vaikka en ite yleensä suosi Kiinan romuja, niin toi HK on kyllä varteen otettava vaihto ehto aloittelialle. Ihan ilman ongelmia en omaa HK 450 saanut kasaan. Heti kättelyssä jouduin vaihtamaan leparin akselin, pääakselin, leparin kumet ja Washout Control Armit. Noi osat korvasin Alignin orkkis osilla.


Tuo HK 450 vaikuttaa tosiaan myös hyvältä peliltä varsinkin hintasta puolesta. Kävin lukemassa tota sun my fleettiä ja tosta kiinan laadusta sai sen kuvan että varmasti joutuisi jonkun verran tilaamaan noita alignin osia tilalle. Ja muutenkin olisihan se kiva että ruuvin reiät ois siellä missä pitää ;D lähinnä tällä tarkoitan sitä että jääkö ton trexin ja hk:n koptereiden välillä sitten enää niin paljon hintaeroa kun kone on lennätyskunnossa. Eihän se hinta tietenkään mitään takaa, onhan niissä kalliimmissakin nähty jos minkälaisia kämmejä. Tälläiselle aloittelijalle olisi nimittäin huomattavasti mukavampi, että ensimmäiseen kopteriin ei heti tarvitsisi vaihtaa suurinta osaa osista.

Tuo trexin paketti on vielä sellaisissa hinnoissa, että sitä uskaltaisi lennättää toisinkuin jotain 2k:n pakettia. Ja olen kyllä varautunut siihen, että kopteri joka tapauksessa tulee aina silloin tällöin tonttiin, mutta sehän kuuluu harrastukseen. sitten vähän korjaillaan... ;D

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #28 : 18 Marraskuu, 2010, 14:15:18 »
noissa kiinan vehkeissä on et vähän mitä ny  satut saamaan.jollain onnistaa niin ettei tartte ostella mitään mut joskus on huonompi tuuri.
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

mika a

  • Vieras
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #29 : 18 Marraskuu, 2010, 14:42:50 »
No siis ehtohan noissa HK;n halppis kopuissa on se että sinne sitte laitetaan se HK;n halppis sähköt myös jolloin kokonais paketti pysyy halpana. Ja jonkun verran voi joutua HK;n kopuun vaihtamaan osia se on vähän tuurista kiinni. Mulla meni 50€ Alignin osiin. Mutta sitten jos on valmis satsaamaan vähän enemmän Niin Kyllä mä kallistuisin sen Trex 450 PRO;n puoleen Compona maksaa 400€ + lähetin akut vastari. Sit toi mun HK-450PRO maksoi 180€ ja täs hinnas oli vielä 2 akkua.  Siihen sitte lähetin+ vastari+ perä servo niin lentää. Toki määkin varmaan ajan kans vaihdan tohon paremmat servot ja gyron et niistä tulee sit lisää mutta niitä nyt ei voi laskee ostitpa minkä tahansa niin aina siihen jotain parannuksia haetaan myöhemmin ;D ;D ;D.

Mutta se täytyy kyllä todeta tosta mun kopterista et yllättävän hyvin pelaa varsinkin hintaansa nähden. Ei tärise ei vatkaa on suht tarkka ohjata ja yllättävän vakaa. Mun mielestä kyllä hyvä aloitus paketti. Tuntuu helpolta lentää toki suosittelen jonkin verran simulla treeniä ennen ensi lentoo. Kun kumminkin sen verran toikin on vikkelä et jos liikesuunnat ei ole hallussa niin ei siinä montaa kertaa kerkee sanoon eiku eiku kun kopu on maassa. Et sen verran suosittelen simu treeniä että kun kopu yllättän kallistu/kampee johonkin niin ei tarvi miettiä korjaus liikettä vaan se tulee automaattisesti. Ja sen simulaattorin ei ole pakko olla mikään huippu kallis minäkin treenasin ilmaisella helisim simulla ajaa asian oppii liike suunnat.

j4mppa

  • Vieras
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #30 : 18 Marraskuu, 2010, 17:43:20 »
Kuinkas suuri ero noilla spektrum DX7 ja DX6i malleilla on? yksi kanava tietenkin mutta noin muuten ominaisuuksiltaan? Kannattaako suoraa ostaa tuo DX7 malli vai riittääkkö 6i näin aluksi?

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #31 : 18 Marraskuu, 2010, 17:50:13 »
mä oon vuoden nyt harrastanu ja mulla on 3 kopteria (mSR, Trex250SE, Trex500esp)
vielä ei oo tullu DX6i ssä rajat vastaan eikä taida tullakkaan ennenku kuluu mekaanisesti loppuun koko laite!  :D
sen verran sitä on käytetty ku hoidan myös simutuksen tolla! useempi sata tuntia on joka tapauksesa käyttöä takana ja edelleen olen tyytyväinen!

mä oon käsittäny että polttiksien kanssa pelleillessä olis (ehkä) käyttöä 7 kanavalle mutta sekään ei kai ollu mikään ehdoton...
ite en ainakaan toistaiseksi ole innostunut läträämään ja sotkemaan nitrolla! sähkössä on voimaa! ;D

e. niin kannattaa kattoa myös fast-lad.co.uk sivua... siellä tais olla toi DX6i todella halpa!

ee.näyttäis olevan 155e AR6200 vastarin kanssa! :)
« Viimeksi muokattu: 18 Marraskuu, 2010, 17:53:05 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

t0fu

  • Vieras
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #32 : 18 Marraskuu, 2010, 17:56:24 »
Topikki sopii aiheeseen, eli nöösi. Kiitos ja enteeksi jo näin etukäteen. Sanomattakin on selvää, että lentämään pitäsi päästä ja puitteet on seuraavanlaiset. Taloyhtiösstä löytyy noin kerhohuone  joka on noin 40-50neliötä ja katto on varmaan neljässä metrissä. Elikkä nyt  alkuun olisi hakusessa jotain sellaista kalustoa millä tuolla mahtuisi harjoittelemaan pimeinä talvi-iltoina. Jos tämä on nyt täysin kuolleena syntynyt ajatus, niin kertokaa ihmeessä?

Budjettia ei varsinaisesti vielä ole, mutta jossain "järkevän" rajoissa sen on  oltava. Kokemusta radio-ohjattavista on autopuolelta melko reilusti, eli askartelu ei ole tosiaankaan vierasta ja  laturikin on siis olemassa.

Oma ajatus oli että hankkisi jonkun vähän paremman radion millä voisi lentää mahdollisesti jotain isompaakin kopteria jos nälkä kasvaa syödessä. Noitten RTF pakettien radiot ei juuri vakuuta. Sitten kopteriksi alkuun joku järkevä BNF paketti minkä raaskii särkeä. Rakennussarjakaan ei tunnu mahdottomalta, koska tähän mennessä olen jokaisen ohjastamani malllin itse koonnut. Mutta näitten koptereiden sähköpuoli tuntuu senverran vieraalta, että luultavasti on parempi että otan jonkun osaavan ihmisen miettimän kokonaisuuden missä varmasti kaikki toimii yhteen. Eli jos joku listaa rakennussarjan ja kamppeet mitkä toimii yhteen niin tämä on myös vaihtoehto.

Simulaattoria varmaan ehdotetaan kanssa niinkuin kaikille vasta-alkajille, mutta sen pitää olla omenatietokone  yhteensopiva. Ja toisaalta tietokoneella "pelaaminnen" ei ihan hirveästi  kiinnosta että...

Niin eli lyhykäisyydessään (vaikka nyt on jo liian myöhäistä) mikä radio on sellainen millä pärjää? Ja mitä vaatimuksia sen tulee täyttää? Ei siis mikään 2k€ futaba vaan jotain millä tulee toimeen. niin ja se kopteri...?

Linkit on kivoja jos sellaisia jaksaa kaivaa. Ja käytettyjäkin saa tarjota...




Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #33 : 18 Marraskuu, 2010, 18:04:39 »
Topikki sopii aiheeseen, eli nöösi. Kiitos ja enteeksi jo näin etukäteen. Sanomattakin on selvää, että lentämään pitäsi päästä ja puitteet on seuraavanlaiset. Taloyhtiösstä löytyy noin kerhohuone  joka on noin 40-50neliötä ja katto on varmaan neljässä metrissä. Elikkä nyt  alkuun olisi hakusessa jotain sellaista kalustoa millä tuolla mahtuisi harjoittelemaan pimeinä talvi-iltoina. Jos tämä on nyt täysin kuolleena syntynyt ajatus, niin kertokaa ihmeessä?

Budjettia ei varsinaisesti vielä ole, mutta jossain "järkevän" rajoissa sen on  oltava. Kokemusta radio-ohjattavista on autopuolelta melko reilusti, eli askartelu ei ole tosiaankaan vierasta ja  laturikin on siis olemassa.

Oma ajatus oli että hankkisi jonkun vähän paremman radion millä voisi lentää mahdollisesti jotain isompaakin kopteria jos nälkä kasvaa syödessä. Noitten RTF pakettien radiot ei juuri vakuuta. Sitten kopteriksi alkuun joku järkevä BNF paketti minkä raaskii särkeä. Rakennussarjakaan ei tunnu mahdottomalta, koska tähän mennessä olen jokaisen ohjastamani malllin itse koonnut. Mutta näitten koptereiden sähköpuoli tuntuu senverran vieraalta, että luultavasti on parempi että otan jonkun osaavan ihmisen miettimän kokonaisuuden missä varmasti kaikki toimii yhteen. Eli jos joku listaa rakennussarjan ja kamppeet mitkä toimii yhteen niin tämä on myös vaihtoehto.

Simulaattoria varmaan ehdotetaan kanssa niinkuin kaikille vasta-alkajille, mutta sen pitää olla omenatietokone  yhteensopiva. Ja toisaalta tietokoneella "pelaaminnen" ei ihan hirveästi  kiinnosta että...

Niin eli lyhykäisyydessään (vaikka nyt on jo liian myöhäistä) mikä radio on sellainen millä pärjää? Ja mitä vaatimuksia sen tulee täyttää? Ei siis mikään 2k€ futaba vaan jotain millä tulee toimeen. niin ja se kopteri...?

Linkit on kivoja jos sellaisia jaksaa kaivaa. Ja käytettyjäkin saa tarjota...




http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39014&grpid=5007
Tossa olis sopiva kopteri sinne kerhohuoneeseenki.http://www.kopterit.net/index.php?topic=1207.0
« Viimeksi muokattu: 18 Marraskuu, 2010, 18:10:01 kirjoittanut Ege »

j4mppa

  • Vieras
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #34 : 18 Marraskuu, 2010, 18:14:58 »
mä oon vuoden nyt harrastanu ja mulla on 3 kopteria (mSR, Trex250SE, Trex500esp)
vielä ei oo tullu DX6i ssä rajat vastaan eikä taida tullakkaan ennenku kuluu mekaanisesti loppuun koko laite!  :D
sen verran sitä on käytetty ku hoidan myös simutuksen tolla! useempi sata tuntia on joka tapauksesa käyttöä takana ja edelleen olen tyytyväinen!

mä oon käsittäny että polttiksien kanssa pelleillessä olis (ehkä) käyttöä 7 kanavalle mutta sekään ei kai ollu mikään ehdoton...
ite en ainakaan toistaiseksi ole innostunut läträämään ja sotkemaan nitrolla! sähkössä on voimaa! ;D

e. niin kannattaa kattoa myös fast-lad.co.uk sivua... siellä tais olla toi DX6i todella halpa!

ee.näyttäis olevan 155e AR6200 vastarin kanssa! :)

Selvähomma näyttäis olevan kyllä ehdottomasti halvin mitä oon löytänyt, ja jos kerran ominaisuudetkin riittää nii taitaa se valinta tohon päätyä. Tolla hinnalla jää vähän enempi käteenkin ni pystyy ostaa vaikka parit akut ja laturin ja hinta jää silti samoihin kun DX7 kanssa.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #35 : 18 Marraskuu, 2010, 18:18:18 »
mä oon vuoden nyt harrastanu ja mulla on 3 kopteria (mSR, Trex250SE, Trex500esp)
vielä ei oo tullu DX6i ssä rajat vastaan eikä taida tullakkaan ennenku kuluu mekaanisesti loppuun koko laite!  :D
sen verran sitä on käytetty ku hoidan myös simutuksen tolla! useempi sata tuntia on joka tapauksesa käyttöä takana ja edelleen olen tyytyväinen!

mä oon käsittäny että polttiksien kanssa pelleillessä olis (ehkä) käyttöä 7 kanavalle mutta sekään ei kai ollu mikään ehdoton...
ite en ainakaan toistaiseksi ole innostunut läträämään ja sotkemaan nitrolla! sähkössä on voimaa! ;D

e. niin kannattaa kattoa myös fast-lad.co.uk sivua... siellä tais olla toi DX6i todella halpa!

ee.näyttäis olevan 155e AR6200 vastarin kanssa! :)

Selvähomma näyttäis olevan kyllä ehdottomasti halvin mitä oon löytänyt, ja jos kerran ominaisuudetkin riittää nii taitaa se valinta tohon päätyä. Tolla hinnalla jää vähän enempi käteenkin ni pystyy ostaa vaikka parit akut ja laturin ja hinta jää silti samoihin kun DX7 kanssa.

muista ottaa sitte oikea MODE (tikkujen ns "kätisyys") olikos se nyt nin että mode2 oli se mitä kaikki täällä käyttää!
mode 1 oli sitte jossain aasiassa käytössä vaimitensenytmeni ::)
varmistakaa nyt joku vielä ku en koskaan muista tota varmaksi
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

j4mppa

  • Vieras
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #36 : 18 Marraskuu, 2010, 18:22:44 »
juu kyllä se noin päin menee että mode 2 meillä, sen verran minäkin tiedän:)

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #37 : 18 Marraskuu, 2010, 18:22:50 »
mä oon vuoden nyt harrastanu ja mulla on 3 kopteria (mSR, Trex250SE, Trex500esp)
vielä ei oo tullu DX6i ssä rajat vastaan eikä taida tullakkaan ennenku kuluu mekaanisesti loppuun koko laite!  :D
sen verran sitä on käytetty ku hoidan myös simutuksen tolla! useempi sata tuntia on joka tapauksesa käyttöä takana ja edelleen olen tyytyväinen!

mä oon käsittäny että polttiksien kanssa pelleillessä olis (ehkä) käyttöä 7 kanavalle mutta sekään ei kai ollu mikään ehdoton...
ite en ainakaan toistaiseksi ole innostunut läträämään ja sotkemaan nitrolla! sähkössä on voimaa! ;D

e. niin kannattaa kattoa myös fast-lad.co.uk sivua... siellä tais olla toi DX6i todella halpa!

ee.näyttäis olevan 155e AR6200 vastarin kanssa! :)

Selvähomma näyttäis olevan kyllä ehdottomasti halvin mitä oon löytänyt, ja jos kerran ominaisuudetkin riittää nii taitaa se valinta tohon päätyä. Tolla hinnalla jää vähän enempi käteenkin ni pystyy ostaa vaikka parit akut ja laturin ja hinta jää silti samoihin kun DX7 kanssa.

muista ottaa sitte oikea MODE (tikkujen ns "kätisyys") olikos se nyt nin että mode2 oli se mitä kaikki täällä käyttää!
mode 1 oli sitte jossain aasiassa käytössä vaimitensenytmeni ::)
varmistakaa nyt joku vielä ku en koskaan muista tota varmaksi
Mode 2 on yleisin käytössä oleva.

Poissa viltsu

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RY #109, SIL, Ämmässuo, HCTF
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #38 : 18 Marraskuu, 2010, 19:15:58 »
Ajattelin osallistua tähän keskusteluun vaikka mistään en mitään tiedäkkään  :) itse aloitin pari kesää sitten tt raptor 50 titanilla ja en ole katunut sitä valintaa yhtään. nyt tuli hommattua 500trex lisäksi, onhan siinä halvemmat osat ja suhteellisen vakaa laite mutta, rapukka on niin paljon vakaampi siihen nähden että sillä on paljon helpompi ja mukavampi aloitella leijunnan opettelua. Rekkkulalla huomaa heti et jos on vähän kään kovempi tuuli niin sillä on ihan turha miettiä mitään vakaata ja helppoa leijuntaa kun taas tommonen vähänkään isompi kone on huomattavasti vakaampi laite. Tosin niin kuin monessa muussakin asiassa ratkaisee raha. eli oma mielipiteeni hankintaan on se et hommaa niin suuren laitteen kun rahat ja säilytys tilat antavat myöden. Sähkö vempeleet on jonkin verran vaivattomampia vs polttis mut aloittelijalle polttiksella saa paljon enemmän lento aikaa kentällä kun sähkiksillä, se ei vaan ole kovin mukavaa puuhaa putsailla sitä konetta joka reissun jälkeen :)
SAB GOBLIN 380 (Bavarian demon 3X), SAB URUKAY COMP (Futaba CGY 750) SAB GOBLIN 500 (Bavarian demon 3sx) HIROBO EAGLE (Bavarian demon 3X). FUTABA 18SZ

   

j4mppa

  • Vieras
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #39 : 18 Marraskuu, 2010, 19:41:15 »
Fast-ladsin hinnat taitavat sisältää verot joten niistä ei tule lisäkustannuksia? Ja tuleeko noihin hintoihin jotain postikuluja? paypal account ei toimi joten en niitä pääse itse näkemään..

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #40 : 18 Marraskuu, 2010, 19:52:52 »
Posteja tulee halvimmillaan n. 8£ ja UPS:n toimittamana miltei minkä kokoinen paketti tahansa 19£.
Ei paha hinta siihen nähden paljonko jotkut kaupat ottavat...
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #41 : 18 Marraskuu, 2010, 20:10:01 »
Fast-ladsin hinnat taitavat sisältää verot joten niistä ei tule lisäkustannuksia? Ja tuleeko noihin hintoihin jotain postikuluja? paypal account ei toimi joten en niitä pääse itse näkemään..

verot on joo hinnassa jo valmiiksi ja koska putiikki on enklannin maalla ei tartte tullejakaan pelätä! :)
postikulut ei oo pahat ja tais olla pari vaihtoehtoakin saatavilla :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

j4mppa

  • Vieras
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #42 : 18 Marraskuu, 2010, 21:29:57 »
Fast-ladsin hinnoilla saisi tuon Dx6i:n + simulaattorin + vastaanottimen samalla hintaa kun suomesta pelkän simulaattorin ja ohjaimen..

jos nyt jotain miinuspuolia pitää etsiä niin paypal ei hyväksy aktian visa electronia jostain syystä=D
« Viimeksi muokattu: 18 Marraskuu, 2010, 21:34:22 kirjoittanut j4mppa »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #43 : 18 Marraskuu, 2010, 21:59:39 »
Fast-ladsin hinnoilla saisi tuon Dx6i:n + simulaattorin + vastaanottimen samalla hintaa kun suomesta pelkän simulaattorin ja ohjaimen..

jos nyt jotain miinuspuolia pitää etsiä niin paypal ei hyväksy aktian visa electronia jostain syystä=D
Joudutko verkkopankista laittamaan verkkomaksun päälle, jollain pankilla oli näin.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

j4mppa

  • Vieras
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #44 : 18 Marraskuu, 2010, 22:43:09 »
Joudutko verkkopankista laittamaan verkkomaksun päälle, jollain pankilla oli näin.

Kokeillut olen ja joskus jopa lähettänyt aktiaan viestiä, mutta jostain syystä ei ikinä ole toiminut. Aikaisemmilla pankeilla on kyllä toiminut, pitäis kai vaihtaa pankkia.. no mut enköhän mä saa jotenkin kikkailtua, käytän vaikka paremman puoliskon korttia  ::)

saisihan ton saman paketin tosiaan suomestakin jossa voi maksaa nettitunnuksilla mutta toi vastaanotin jää sitten saamatta. eihän se tietenkään suuri menetys ole.

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #45 : 18 Marraskuu, 2010, 23:01:27 »
Joudutko verkkopankista laittamaan verkkomaksun päälle, jollain pankilla oli näin.

Kokeillut olen ja joskus jopa lähettänyt aktiaan viestiä, mutta jostain syystä ei ikinä ole toiminut. Aikaisemmilla pankeilla on kyllä toiminut, pitäis kai vaihtaa pankkia.. no mut enköhän mä saa jotenkin kikkailtua, käytän vaikka paremman puoliskon korttia  ::)

saisihan ton saman paketin tosiaan suomestakin jossa voi maksaa nettitunnuksilla mutta toi vastaanotin jää sitten saamatta. eihän se tietenkään suuri menetys ole.

Jaa jossain myynnis dx6i ilman vastarii? Mulla tuli mukana.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #46 : 18 Marraskuu, 2010, 23:14:05 »
Minullakin on käsitys että kaikissa tulee vastari mukana, sabessa ainakin dx6i:n mukana taitaa tulla AR6200 vastari ja DX7 mukana tulee AR7000 vastari.
dx7 paketissa on myös 4kpl servoja jotka kannattaa tingata paketista pois jos ostaa, hintaa tippuu jonkin verran.. servot on vähän sellaisia susia.
dx6i paketista en ole varma tuleeko servoja eikä jaksa kärkkyä nyt saben sivuilta, katso sieltä pitäisi kuvauksessa lukea.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #47 : 18 Marraskuu, 2010, 23:17:59 »
Minullakin on käsitys että kaikissa tulee vastari mukana, sabessa ainakin dx6i:n mukana taitaa tulla AR6200 vastari ja DX7 mukana tulee AR7000 vastari.
dx7 paketissa on myös 4kpl servoja jotka kannattaa tingata paketista pois jos ostaa, hintaa tippuu jonkin verran.. servot on vähän sellaisia susia.
dx6i paketista en ole varma tuleeko servoja eikä jaksa kärkkyä nyt saben sivuilta, katso sieltä pitäisi kuvauksessa lukea.

Sabesta mä ostin, ilman servoja ja vastari oli paketissa.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #48 : 18 Marraskuu, 2010, 23:49:02 »
Joudutko verkkopankista laittamaan verkkomaksun päälle, jollain pankilla oli näin.

Kokeillut olen ja joskus jopa lähettänyt aktiaan viestiä, mutta jostain syystä ei ikinä ole toiminut. Aikaisemmilla pankeilla on kyllä toiminut, pitäis kai vaihtaa pankkia.. no mut enköhän mä saa jotenkin kikkailtua, käytän vaikka paremman puoliskon korttia  ::)

saisihan ton saman paketin tosiaan suomestakin jossa voi maksaa nettitunnuksilla mutta toi vastaanotin jää sitten saamatta. eihän se tietenkään suuri menetys ole.

on se kuitenkin kallis kikkare jälkeenpäin ostettuna!

AR6200 maksaa esim sabella 67.10e
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

j4mppa

  • Vieras
Vs: Ja taas uutta lentäjän alkua pukkaa..
« Vastaus #49 : 19 Marraskuu, 2010, 00:25:19 »
Minullakin on käsitys että kaikissa tulee vastari mukana, sabessa ainakin dx6i:n mukana taitaa tulla AR6200 vastari ja DX7 mukana tulee AR7000 vastari.
dx7 paketissa on myös 4kpl servoja jotka kannattaa tingata paketista pois jos ostaa, hintaa tippuu jonkin verran.. servot on vähän sellaisia susia.
dx6i paketista en ole varma tuleeko servoja eikä jaksa kärkkyä nyt saben sivuilta, katso sieltä pitäisi kuvauksessa lukea.

trexin sivuilla ainakin lukee että DX6i mukana tulee ainoastaan paristot ja ohjeet, ja sama juttu DX7 kanssa, ellei sitte osta tuota melkein 300e maksavaa pakettia jonka mukana tulee myös tuo AR7000 vastari. Tai ei ainakaan sisällys luettelossa lue, mikäli ei oo sitten jotain menny ohi ;D onhan se mahdollista että oon laput silmillä lukenut tai olettavat, että kaikki tietää vastarin kuuluvan pakettiin ja eivät sitä ole vaivautuneet kirjoittamaan.

Saben sivuilla sen sijaan lukee että AR6200 vastari kuuluu DX6i pakettiin, hinta tosin on muutaman kympin trexiä kalliimpi. Mutta kun vastari maksaa sen 67e niin kokonaiskustannukset on pienemmät. DX7 en jostain syystä löytänyt tuolta saben sivuilta?

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
16 Vastauksia
6084 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Elokuu, 2008, 18:26:01
kirjoittanut Halfelf
3 Vastauksia
3230 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Tammikuu, 2013, 15:55:38
kirjoittanut Matti Häkkinen
11 Vastauksia
6425 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Elokuu, 2015, 09:14:32
kirjoittanut Anssi
13 Vastauksia
7781 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Lokakuu, 2016, 08:55:54
kirjoittanut 338federal
5 Vastauksia
2683 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2017, 18:42:27
kirjoittanut Rchärveli