Kirjoittaja Aihe: Phantom 2 karkaamiset / ohjevideo  (Luettu 5682 kertaa)

Poissa Hodarij

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • http://hodari73.kuvat.fi/kuvat/Harrastuksia./
    • Omat lelut.
Phantom 2 karkaamiset / ohjevideo
« : 30 Toukokuu, 2014, 11:12:08 »
Eli löysin videon jossa selvitetään hieman mistä vois johtua ne karkaamiset pahntomilla.
eli malttia ennenkuin lähtee. ite juuri tuon härvelin omistajana aiheellinen video. ja tosiaa iosd näyttää kotipaikan näytöllä että
sitä kannattaa seurata myös jos on heti alussa kilometrin päässä :)



Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 2 karkaamiset / ohjevideo
« Vastaus #1 : 30 Toukokuu, 2014, 13:48:53 »
Eli löysin videon jossa selvitetään hieman mistä vois johtua ne karkaamiset pahntomilla.
eli malttia ennenkuin lähtee. ite juuri tuon härvelin omistajana aiheellinen video. ja tosiaa iosd näyttää kotipaikan näytöllä että
sitä kannattaa seurata myös jos on heti alussa kilometrin päässä :)



Eka kommentti tuossa videossa tiivistää oman ajatukseni tämän videon hyödyllisyydestä: Great tips for sure, but this did not help my buddy +Jason Arnold from his channels TryThisTech and Trythis0001.  He had full GPS lock, and home set, and was in full control as normal, but then out of nowhere, it took off and flew away...

Toki manuaali kannattaa lukea, mutta eipä se karkaamisia taida estää
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Phantom 2 karkaamiset / ohjevideo
« Vastaus #2 : 30 Toukokuu, 2014, 14:02:31 »
Karkaamisen mahdollisuutta ei millään voida kokonaan poistaa, mutta jos se pystytään minimoimaan, niin silloin ohjeiden noudattamisesta on ollut hyötyä.

Ainoa millä karkaaminen voidaan kokonaan poissulkea, tehdä multikopterista siimaohjattava :D

Poissa -T800-

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Phantom 2 karkaamiset / ohjevideo
« Vastaus #3 : 22 Heinäkuu, 2014, 10:22:18 »
Lentelin P2 kanssa n. 10 minsaa ilman ongelmia. Sitten yhtäkkiä pahntom alkoi hiljalleen pyöriä vastapäivään. Etäisyyttä oli aika paljon ja kotiin lentäminen oli haastavaa kun suunta muuttui kokoajan. Pääsin kuitenkin kotiin ehjänä.

Tein kompassin kalibroinnin ja seuraavalla lennolla ei ollut vastaavia ongelmia. Olin tehnyt tuon kompassikalibroinnin ainoastaan ennen ensilentoa ja nyt sitten n. 50 akullisen jälkeen uudestaan. Maantieteellisesti olen pyörinyt aika lähellä kotipihaa. Pitäisikö tuo kompassikalibrointi tehdä useammin? Ilmeisesti Phantomissa jokin ledifunktio kertoo milloin kalibrointi ainakin tarvitsisi suorittaa.

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Phantom 2 karkaamiset / ohjevideo
« Vastaus #4 : 22 Heinäkuu, 2014, 11:17:30 »
Tein kompassin kalibroinnin ja seuraavalla lennolla ei ollut vastaavia ongelmia. Olin tehnyt tuon kompassikalibroinnin ainoastaan ennen ensilentoa ja nyt sitten n. 50 akullisen jälkeen uudestaan. Maantieteellisesti olen pyörinyt aika lähellä kotipihaa. Pitäisikö tuo kompassikalibrointi tehdä useammin? Ilmeisesti Phantomissa jokin ledifunktio kertoo milloin kalibrointi ainakin tarvitsisi suorittaa.

Jos tarpeeksi sekaisin, niin on ledifunktio. Itse olen taas kalibroinut kompassin ennen jokaista lentokeikkaa, eli parin akullisen välein. Ihan vain varmuuden vuoksi :).
« Viimeksi muokattu: 22 Heinäkuu, 2014, 13:33:03 kirjoittanut Spin »
Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Poissa rotomoto

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Phantom 2 karkaamiset / ohjevideo
« Vastaus #5 : 22 Heinäkuu, 2014, 12:53:14 »
Oma kokemus,

Syy yksi: GPS-ATT-MAN radio kanavan säätö ei aina pysy paikallaan vaan siirtyy FS tilaan. (varsinkin kun käyttää omaa radiota.)
DJI teki myös radio päivityksen versio 1 jälkeen mahdollisesti samasta syystä.

Syy kaksi: GPS 2.4 Ghz vastaanotin on häiriö herkkä. Wimax, telemetria ja muut sellaiset peittoavat GPS signaalin. GPS lockki katoaa ja kopu suuntaa kiinaan.


Poissa -T800-

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Phantom 2 karkaamiset / ohjevideo
« Vastaus #6 : 05 Elokuu, 2014, 09:48:08 »
Lentelin P2 kanssa n. 10 minsaa ilman ongelmia. Sitten yhtäkkiä pahntom alkoi hiljalleen pyöriä vastapäivään. Etäisyyttä oli aika paljon ja kotiin lentäminen oli haastavaa kun suunta muuttui kokoajan. Pääsin kuitenkin kotiin ehjänä.
Voi olla, että tuo yllämainittu ongelma oli hanskavika. Taas lennätelin ja kokeilin käyttöliittymän eri ominaisuuksia. Painoin Accelerometer Sensor Mode- nappia, jolloin phantomi alkoi pyöriä juuri samalla tavalla kuin edellisellä kerralla. Eli minulla saattoi olla silloinkin tuo moodi mennyt vahingossa päälle.

Onko kukaan saanut toimimaan PV2 ground station-moodia? Minulla onnistuu reittipisteiden luonti hienosti, kaikki etenee siihen asti kunnes painan Go-nappia. Silloin tulee herja -> vaihda GPS-moodiin. Mikäköhän minulla on pielessä? Sateliitit on löytyneet, eli vihreät valot vilkuttaa ja S1 kytkin on yläasennossa. Mistä tuo vaihto GPS-moodiin tehdään?

Poissa Tonppa72

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 2 karkaamiset / ohjevideo
« Vastaus #7 : 06 Elokuu, 2014, 04:22:51 »
Eikös tuo ground stationi ole vain vision malleissa? Itellä vision+ ja hyvin toimii.

Poissa -T800-

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Phantom 2 karkaamiset / ohjevideo
« Vastaus #8 : 06 Elokuu, 2014, 07:32:56 »
Eikös tuo ground stationi ole vain vision malleissa? Itellä vision+ ja hyvin toimii.
Minulla on pelkkä vision-malli. Mutta katsoin DJI:n sivuilta, että tässä karvahattumallissakin ground station pitäisi pelittää.

Minulla on aivan sama ongelma kuin tällä kaverilla. http://www.phantompilots.com/viewtopic.php?f=7&t=22375&sid=c49710d13ccc867898849a5277659eaa

Poissa Tonppa72

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 2 karkaamiset / ohjevideo
« Vastaus #9 : 06 Elokuu, 2014, 11:13:36 »
Juu kyllähän se siinäkin pitäisi toimia...jos kaikki päivitykset tehty ja silti ei pelaa niin en osaa auttaa. Ite päivitin kopun,kameran ja appsin niin rupes pelaamaan.

Poissa -T800-

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Phantom 2 karkaamiset / ohjevideo
« Vastaus #10 : 06 Elokuu, 2014, 11:36:03 »
Minulla on kaikkein uusimmat softat, paitsi tuo kamerapäivitys puuttuu. Luulin, ettei sillä olisi mitään vaikutusta asiaan. Toisilla foorumeilla on ollut mainintoja, että kameran päivityksen jälkeen homma olisi alkanut pelittämään. Kokeilen töistä päästyäni kameran päivittämistä.

Poissa -T800-

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Phantom 2 karkaamiset / ohjevideo
« Vastaus #11 : 06 Elokuu, 2014, 20:39:56 »
^ Kyllä se niin on, että kameran softa pitää myös olla viimeisin, jotta Ground Station-moodi toimii. Pikkaisen sydämen tykytystä aiheutti ensimmäinen nousu. Kaikki reittipisteet oli minulla ohjelmoitu 30 metriin. Luulin tietysti, että kopteri nousee home-positiosta  30 metriin ja vasta sitten ykköspisteelle. Mutta lähtö tapahtuikin vähän niinkuin lentokoneen nousukiito liiterin räystäitä hipoen.

Kaiken kaikkiaan ground station toiminto tuntui aika hightechiltä.

Poissa Tonppa72

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 2 karkaamiset / ohjevideo
« Vastaus #12 : 06 Elokuu, 2014, 21:24:07 »
Hienoa et sait pelaamaan. :)

Poissa KaikkiNimetVarattu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 2 karkaamiset / ohjevideo
« Vastaus #13 : 08 Elokuu, 2014, 17:58:41 »
Lentelin P2 kanssa n. 10 minsaa ilman ongelmia. Sitten yhtäkkiä pahntom alkoi hiljalleen pyöriä vastapäivään. Etäisyyttä oli aika paljon ja kotiin lentäminen oli haastavaa kun suunta muuttui kokoajan. Pääsin kuitenkin kotiin ehjänä.

Itselläni teki Phantom 1 saman tempun. Oli niin kaukana, etten nähnyt vastapäivään pyörimistä. Koitin vain epätoivoisesti pakittaa kotiin toivoen kontrollin palaavan. Videolta tarkasteltuna älyöttämällä tuurilla lopetti pyörimisen perse kotiin päin, jolloin pakki toimi. En älynnyt siinä paniikissa home- tai courselockia käyttää. Liekkö olisi edes toiminut.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Dji Phantom

Aloittaja Tuomas P. « 1 2 ... 52 53 » Multikopterit

1319 Vastauksia
552638 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Heinäkuu, 2017, 21:12:36
kirjoittanut ElbeH
11 Vastauksia
7850 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Tammikuu, 2014, 19:59:20
kirjoittanut Reijo Karjalainen
7 Vastauksia
5522 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Helmikuu, 2014, 16:36:49
kirjoittanut Willeh
4 Vastauksia
2280 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Toukokuu, 2014, 00:23:24
kirjoittanut Reijo Karjalainen
47 Vastauksia
47618 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Elokuu, 2014, 11:19:47
kirjoittanut tikkma