Kirjoittaja Aihe: Vario (Benzin) Electric Trainer  (Luettu 84555 kertaa)

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #75 : 12 Huhtikuu, 2009, 20:12:23 »
Niin, eikö se käynnistetäkin niin kuin moottorisaha? ;D

Nupista kiinni ja omalla painolla pieniä nykäyksiä....

Muuten, asenna se spartanin softa omaan läppäriis, mulla on läppäri töissä.
Nada

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #76 : 13 Huhtikuu, 2009, 10:30:04 »
Taipuuko muuten tuommoinen 3 reetä kuinka kivasti?
Tuli vaan ajatuksia...
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #77 : 13 Huhtikuu, 2009, 10:37:57 »
Kai se jotenkin taipuu, mutta tuosta on 3D malli erikseenkin. Benzin acrobatic.
Nada

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #78 : 14 Huhtikuu, 2009, 01:04:54 »
Pari minuuttia rymiksestä...
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #79 : 14 Huhtikuu, 2009, 07:51:25 »
Oli keli ikävän kylmä ja tuulinen joten ei viitsinyt kun hetken säädellä. Gyron paikkaa pitää harkita uusiksi kun tuntuu että perä vaeltaa kokoajan pikkasen ja kuten kuvasta huomaa niin ei paljon sauhua putkesta tule. Pitää joltain lainata nupin kieroslukumittari että saisi lähelle oikeaa, ei oikein tuosta saa kunnon arviota kieroksista ja koppa pitää saada värjättyä jos meinaa oikein lennellä.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #80 : 26 Huhtikuu, 2009, 19:09:14 »
Tänään olimme Sammyn kanssa pellonlaidassa säätämässä konetta ja saimme nupinkierroksetkin mitattua. Keli oli mukavan aurinkoinen mutta täällä saaristossa tuulee aina paljon joka teki lentelystä epätasaista. Tässä muutamat kuvat kun Sammy kokeilee Varion leijuttelua .
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa pasisalminen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #81 : 26 Huhtikuu, 2009, 19:27:48 »
Mihin lukemiin pääsitte nupin kanssa?

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #82 : 26 Huhtikuu, 2009, 19:32:30 »
Laitoin noilla 825 lavoille sellaiset 1300rpm/min, pitää nyt säädellä vielä että mikä tuntuu hyvältä. Jostain luin että noille olisi kaiketi 1400 maximi .
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #83 : 26 Huhtikuu, 2009, 19:36:23 »
Mikael ehtikin jo vastata, mutta laitetaampa tämäkin.

1400 näytti mittari viimeisellä kerralla, taisin unohtaa mainitsematta tuon :)

Ja Mikaelin edellisessä viestissään mainitsema gyron paikka on muuttunut edestä pääakselin läheisyyteen ja nyt toimii hienosti.

Oli kyllä inhottavan puuskittainen tuuli, ei oikein tehnyt mieli Variota ekaa kertaa testaillessa sen enempää lentää, mutta onhan tuo aika messevän kokoinen laitos. Vielä kun saadaan kabiiniin hieman väritystä aikaiseksi, jos vaikka helpottuisi asennon hahmottaminen hieman.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa pasisalminen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #84 : 26 Huhtikuu, 2009, 20:42:40 »
hmmm.... Jostain luin, että 1400 ihan maksimi, Mutta oliskohan joku sanonut 1300 maksimiksi. Suosittelivat jossain 1100, mutta se on kyllä liian hidas...

Pitää itekkin taas sätää.. nyt on akut ladattu ja tankki täynnä. Pari päivää vielä pohjosessa kuvailemassa ja sitten vario ilmaan ja tosi toimiin taas..

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #85 : 17 Toukokuu, 2009, 19:38:34 »
Tänään kävi niin kuin Jarno Mäkinen minulle jo aikaisemmin "vihjaili"viestissään :Olettaisin, että toi sininen putken pätkä on tehty silikonista vai kuinka? Jos on, niin kannattaa vaihtaa se oikeastaan saman tien tefloniseen, koska teflon kestää huomattavasti paremmin lämpöä. Olen kokeillut omissa härveleissäni myös metallista, taipuva adapteria, mutta havainnut tefloniset kaikkein parhaimmiksi.

Jarno
opin kantapään kautta että olisi kannattanut varaosa pakkiin tuollainen tefloni putki ostaa  :( , no huomenna Sabeen katselemaan jos siellä olisi tuollaista letkua .
Pitää aika meteliä tollainen trimmerin moottori kun pelkkä käyrä on putkena, siinä vähän niin kuin pelästyy kun kesken lennon hajoaa .
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Jarno Mäkinen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #86 : 18 Toukokuu, 2009, 09:32:10 »
Lainaus
Pitää aika meteliä tollainen trimmerin moottori kun pelkkä käyrä on putkena, siinä vähän niin kuin pelästyy kun kesken lennon hajoaa .

Juu se ääni on aika makee. ::) Sen verran paljon meteliä koneesta lähtee kun adapteri hajoaa, että lähistöllä oleville mekkala saattaa aiheuttaa ylimääräistä pyykkiä.

Ei muuta kuin "telefoonia" siihen tilalle, niin kyllä kestää vuodesta toiseen. Kunhan et vain jätä liian pitkää väliä pakokäyrän ja putken väliin pelkälle teflonille (lue: noin 10-15 mm).

Itsekin sain viikonloppuna lennätettyä Maxumia vähän lisää. Jauhon Ilkka muun muassa sai toimia todistajana generaattorille. Se on kyllä hieno vehje. Akkujen lataaminen kentällä lennätysten välissä on kyllä omalta osaltani jo täysin historiaa. Kentälle mennessä ainoat mukaan tarvittavat vermeet ovat radiosalkku ja bensakannu.

Paljonkos muuten Mikael olet kerinnyt Variollasi ajelemaan?

Jarno

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #87 : 18 Toukokuu, 2009, 09:39:42 »
Nyt olen moottoria käyttänyt noin 6L edestä ja menneenä viikonloppuna vasta mielestäni lensin sillä ensimmäistä kertaa kunnolla . Lentopelko meni ohi kun pääsi kokeilemaan konetta kunnon aukeella paikalla(Maskun kenttä) ja sen jälkeen uskalsin ajella taas ahtaammalla kentällä(Rymättylä) .Itseäni kiinnostaisi kanssa tuollainen generaattori, koitin katsella linkistä minkä olit laittanut tuollaista laitetta minkä saisin Varioon kiinni. En vielä löytänyt mielestäni sopivaa laitetta tai sitten en vain oikein ymmärtänyt noitten päälle mitään.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa pasisalminen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #88 : 21 Toukokuu, 2009, 22:51:06 »
Jos löydät varioon sopivan generaattorin niin vinkkaa tännekkin ihmeessä. Sellanen vois olla aika passeli!


EDIT:
Jarnon Realhelin topikissa oli linkki http://mysite.verizon.net/vze49gsg/ jossa kaverilla on tähän benzin traineriin itse generaattori ja kiinnityskilkkeet....
« Viimeksi muokattu: 21 Toukokuu, 2009, 22:56:40 kirjoittanut pasisalminen »

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #89 : 28 Kesäkuu, 2009, 16:36:43 »
Tänään sain koneesta perän kulmarattaistot "sileäksi" ilmassa. Onneksi kone oli noin 3 metrissä eikä korkeammalla, kuului pieni rusahdus ja sen jälkeen perä ei enää toiminutkaan kun loppui perälapasten pyöriminen. Syyksi ajattelin sitä että öljyä jota olen laittanut peräakselille olisi "vahingossa" tullut ruiskautettua peräboxiin, kun avasin laatikon niin vaseliini oli lähtenyt kokonaan pois rattaista. Aseöljy olisi liuottanut sen ja siitä syystä vaseliini oli lähtenyt muualle, tämä on pelkkää arvailua . Onneksi sain koneen ehjänä alas kun muistin tuon hold vivun siinä hässäkässä kun idle oli päällä. Liitteenä kuva rattaista ja otos manuaalista mihin tulevat,nyt pitää tilata uudet osat .
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #90 : 09 Heinäkuu, 2009, 20:59:23 »
Täältä löytyy kuvia Varion Open Day 2009 the 23 of May http://www.vario-helicopter.de/news.html?&L=1  . Vaikuttaa aika suositulta tapahtumalta,tuonne voisi vaikka ensivuona tilata matkan.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #91 : 30 Heinäkuu, 2009, 16:54:20 »
Tässä näköjään yhdistyy kaksi harrastusta kopterointi & postimerkkien keräys. Variolla on hieno oma leima kirjeissä  ;)
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #92 : 02 Lokakuu, 2010, 16:07:51 »
Nyt tämän kopterin nimike tulee muuttumaan Vario Electricity Trainer.

Tavaroita muutokseen tilattu ja osa saapui, mutta oleellinen puutuu, MOOTTORI .

Tarkoitus oli nyt viikonloppuna ottaa ensimmäiset "savut" ulos, mutta moottori matkaa  Belgiasta tänne saaristoon hevosvankkureilla tai DPD:n kyydissä.

Muutokisia tämä vaatii vähän, mutta € euroja aika paljon.No suhteessa koneen hankinta hintaan tuo muutos on hyvin pieni osa ja akuilla olisi tarkoitus ajaa 600Rexiäkin.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

JCA

  • Vieras
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #93 : 02 Lokakuu, 2010, 16:10:31 »
Wow!
On se vaan aika hervottoman kokonen laitos, taitaa tuleva moottorikin olla vähän isompi kö mun Gauin motti? :P
Mikä siut sai sähköön konvertoimaan? Luulin että bentsiini olis ollut hyvä, varsinkin tossa kuvauskäytössä.

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #94 : 02 Lokakuu, 2010, 16:14:55 »
No, hermot ei kestänyt värinöitä poistaa ja Patrikin avustuksella tätä lähdin muuttamaan, miehellä kun on Trainerit ja XLV(Suomen isoin sähkökopteri)  http://be.vario-helicopter.biz/shop/product_info.php?cPath=22&products_id=35466 kanssa sähkönä  ;D
« Viimeksi muokattu: 02 Lokakuu, 2010, 16:17:55 kirjoittanut Mikaelni »
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

JCA

  • Vieras
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #95 : 02 Lokakuu, 2010, 16:21:44 »
Niijoo tärinäthän ne on vähän hankalat.
Ihastelinkin tuota Patrikin sähkökopteria Model Expossa, järettömän hieno peli!
Pistelehän sitten kuvia kun saat valmiiksi tuon, ja pittää tulla kahteleen sitä sitten :)

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #96 : 04 Lokakuu, 2010, 10:02:52 »
No lennätys on sellaista tuolla koneella että ei pitäisi paljon rasittaa, tässä nyt jää vielä nähtäväksi mikä lopullinen setuppi on.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #97 : 04 Lokakuu, 2010, 10:42:25 »
Mitä noita Castlen logeja olen kurkkaillut, huippuvirrat haukataan kuvauskäytössä spool upin aikaan. Sen jälkeen virrat pysyvät aika maltillisissa rajoissa ja edes korkeutta ottaessa eivät nouse kovinkaan suuriksi. Riippuu toki paljon siitä, kuinka voimakkaaksi govin säätää. Korkeilla gaineilla virratkin ovat miesmäiset, matalilla gaineilla hillityt (ja tämän huomaa myös nuppikierroksissa).

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #98 : 04 Lokakuu, 2010, 11:44:32 »
Olen ajatellut kokeilla tätä Patrikin neuvoja noudattaen ja tähän on välitykset nyt katsottu niin että 6S olisi mitä lähden kokeilemaan ja rinnankytkentänä laitan 2x 5800mAh akkuja kiinni.Patrikilla oli käyttökokemusta  tälläisestä kokoonpanosta ja piti tätä toimivana ja ilmeisesti tuo Jive noparin govi toimii tuolla hyvin. Nähtäväksi jää että miten tuo toimii, tätä on helppo lähteä muuttamaan jos ei pääse haluttuun lopputulokseen.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #99 : 04 Lokakuu, 2010, 13:24:07 »
Itse lähtisin tuolla "vain" 80A noparilla ajamaan suoraan 12S:llä, ihan varmuuden vuoksi. Tietysti jos moottori ja välitykset on jo lyöty lukkoon, niin se on 6S tietysti sitten.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2756 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Kesäkuu, 2009, 13:19:29
kirjoittanut Mikaelni
0 Vastauksia
1555 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Marraskuu, 2009, 18:38:22
kirjoittanut peksa
4 Vastauksia
5183 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Kesäkuu, 2010, 19:27:11
kirjoittanut Kopteri-eki
23 Vastauksia
30448 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Tammikuu, 2022, 20:18:31
kirjoittanut TeroS
3 Vastauksia
2229 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Joulukuu, 2014, 12:43:51
kirjoittanut VERTICAL