Kirjoittaja Aihe: AMIG 450 Full metal edition  (Luettu 115678 kertaa)

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #250 : 07 Maaliskuu, 2011, 23:51:10 »
...jahas ja näkyy nuo Turnigyt olla Hobbykingistä loppu. 7-30 päivää näyttää olevan odotettu saatavuus. Samaa tavaraa selkeästi, ja kysyntä näyttää olevan kova noilla hinnoilla.
Alkuperäistä mallia löytyy rcmodelpart.comin valikoimista. $83.89 tai 62.08EUR ilman modulia&vastaria tai koko paketti $99.99 tai 73.99EUR. Hinnat sisältävät postin trackingillä. Valuutan voi valita yläkulmasta ja maksetaan kyseisellä valuutalla. Kannattaa tarkistaa halvin, toisinaan erot ovat olleet aika räikeitä.

Pari olen tuolta tilannut, hyvin ovat tulleet perille heppoisesta tilausjärjestelmästä huolimatta. Toisella kertaa otin ilman modulia/vastaria ja hommasin tilalle FrSkyn-modulin ja vastarin. Platina-memberin hinta $33. Etuina parempi vastari-valikoima (mm. pikkuinen 4ch, muutenkin pienempiä verrattuna FlySky) ja HV-jännitteet (3-16V). Tuossa teknistä nippelitietoa. Ja vastaava FlySkyn A/B-modulista. Lisäksi käytettävyys on eri luokkaa verrattuna FlySkyn palikoihin, kun ei tarvi arvailla onko bindaus päällä ja toimiiko yhteys (=kunnolliset ledit TX & RX).

Bylsimys

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #251 : 10 Maaliskuu, 2011, 13:50:11 »
Alkuperäistä mallia löytyy rcmodelpart.comin valikoimista. $83.89 tai 62.08EUR ilman modulia&vastaria tai koko paketti $99.99 tai 73.99EUR. Hinnat sisältävät postin trackingillä. Valuutan voi valita yläkulmasta ja maksetaan kyseisellä valuutalla. Kannattaa tarkistaa halvin, toisinaan erot ovat olleet aika räikeitä.

Pari olen tuolta tilannut, hyvin ovat tulleet perille heppoisesta tilausjärjestelmästä huolimatta. Toisella kertaa otin ilman modulia/vastaria ja hommasin tilalle FrSkyn-modulin ja vastarin. Platina-memberin hinta $33. Etuina parempi vastari-valikoima (mm. pikkuinen 4ch, muutenkin pienempiä verrattuna FlySky) ja HV-jännitteet (3-16V). Tuossa teknistä nippelitietoa. Ja vastaava FlySkyn A/B-modulista. Lisäksi käytettävyys on eri luokkaa verrattuna FlySkyn palikoihin, kun ei tarvi arvailla onko bindaus päällä ja toimiiko yhteys (=kunnolliset ledit TX & RX).

Nyt tulee sitten tyhmä kysymys... Vastari nyt on ilmeisesti vastaanotin, mutta mikä on moduli? Onko se kenties servoille virtaa tarjoileva yksikkö, jota vastari ohjailee hituvirralla??

Bylsimys

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #252 : 10 Maaliskuu, 2011, 13:55:29 »
...Tilasin tuolta jo tämän http://www.rcmodelpart.com/product.php?id_product=547 ja siihen neljä käsittääkseni oikean kokoista metallirattaista servoa.

Onkohan tuossa paketissa nyt sitten jo kaikki modulit ja systeemit sitten? Gyro mulla siis on jo.

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #253 : 10 Maaliskuu, 2011, 18:03:25 »
Moduli on tuossa linkittämässäsi kuvassa se ylempi vasemmanpuoleinen kikkare, eli se tulee lähettimeen kiinni, moduli määrittelee esim. millä taajuudella lähetin lähettää.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Bylsimys

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #254 : 10 Maaliskuu, 2011, 18:44:00 »
Moduli on tuossa linkittämässäsi kuvassa se ylempi vasemmanpuoleinen kikkare, eli se tulee lähettimeen kiinni, moduli määrittelee esim. millä taajuudella lähetin lähettää.

Ahhah, no joo, mä kuvittelin että sitä tarvitaan vain, jos halutaan käyttää lähetintä "vanhalla 27MHz" systeemillä, mutta onkohan siis tuossa paketissa nyt kaikki mitä tarvitsen että kone on lennätettävissä? Valmiina siis akut, laturit, gyro sen radiottoman AMIG 450 paketin lisäksi.

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #255 : 10 Maaliskuu, 2011, 20:32:45 »
Kyllä siinä pitäis kaikki olla jos se Amigin paketti sisältää kitin, moottorin, noparin ja servot.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Bylsimys

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #256 : 10 Maaliskuu, 2011, 22:38:54 »
Kyllä siinä pitäis kaikki olla jos se Amigin paketti sisältää kitin, moottorin, noparin ja servot.

Uusia sanoja tulee tuutin täydeltä, mutta onneksi google auttaa. Nopari on ilmeisesti moottorin nopeussäädin ja servot ostin erikseen tuon radiopaketin kanssa, mutta mihin kitti viittaa tässä yhteydessä?

Kokeilin lentokoneradiolla tuota moottoria, niin moottorista kuuluu sellaisia samanlaisia ääniä, mitä sorvini moottorista, kun "opetin" taajuusmuunninta automatiikalla moottorille ja kolmivaihemeiningiltähän tuo näyttää, mutta kun johtoja ei ole mitenkään merkitty, niin onko se sitten samantekevää että miten noparin ja moottorin väliset kolme piuhaa kytketään toisiinsa?
(manuaali on CD-romilla, mutta jostakin syystä en saa sitä auki.
« Viimeksi muokattu: 10 Maaliskuu, 2011, 22:41:05 kirjoittanut Bylsimys »

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #257 : 11 Maaliskuu, 2011, 05:32:05 »
Anteeksi, lipsahti hieman harrasteslangin puolelle ;), tosiaan nopari tarkoittaa nopeudensäädintä, kitti on taas itse helikopteri. Sen moottorin kuuluu piippailla joka käynnistyksessä, nuo piippaukset liittyvät noparin ohjelmointiin, johon pitäisi löytyä ohjeet noparin manuaalista, mikäli ei manuaalia löydy google auttaa siinäkin.
Moottorin piuhojen kytkentäjärjestyksellä ei ole muuta väliä kuin se että moottori pyörii oikeinpäin, jos se pyörii väärinpäin voit vaihtaa mitkä tahansa kaksi johtoa keskenään, jolloin pyörimissuunta muuttuu.
Tulihan nyt tarpeeksi epäselvästi  ;).
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Bylsimys

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #258 : 27 Maaliskuu, 2011, 22:32:49 »
Anteeksi, lipsahti hieman harrasteslangin puolelle ;), tosiaan nopari tarkoittaa nopeudensäädintä, kitti on taas itse helikopteri. Sen moottorin kuuluu piippailla joka käynnistyksessä, nuo piippaukset liittyvät noparin ohjelmointiin, johon pitäisi löytyä ohjeet noparin manuaalista, mikäli ei manuaalia löydy google auttaa siinäkin.
Moottorin piuhojen kytkentäjärjestyksellä ei ole muuta väliä kuin se että moottori pyörii oikeinpäin, jos se pyörii väärinpäin voit vaihtaa mitkä tahansa kaksi johtoa keskenään, jolloin pyörimissuunta muuttuu.
Tulihan nyt tarpeeksi epäselvästi  ;).


Juu ja jos vähän toiselta puolelta ammattislangia lainatakseni, niin se piippailu ei ole mitään äänimerkkejä, vaan se tarkoittaa sitä, että moottorin nopeudensäädin testaa eri taajuuksilla moottorin induktiiviset ominaisuudet, että osaa syöttää virtaa oikein... Nimimerkillä "syksyllä asentelin sorviin taajuusmuuttajan".

Ääni tulee suoraan moottorin käämeistä niiden värähdellessä syötettävän vaihtojännitteen tahdissa. Otan riskin että en ole oikeassa, mutta asiaa sen paremmin tutkimatta, minusta näyttää aika selkeältä, että nämä tehonsäätimet harjattomille tekevät kolmivaihe vaihtosähköä, ja nopeutta säädellään taajuusmuunninperiaattee lla.
« Viimeksi muokattu: 27 Maaliskuu, 2011, 22:38:30 kirjoittanut Bylsimys »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #259 : 28 Maaliskuu, 2011, 12:28:02 »
Totta on että ääni tulee moottorista, mutta on myös totta että ne on äänimerkkejä... virrat päällä, vastaanotin/lähetin(signaali) löytyy, kaasun ylä-ja alapään kalibroinneissata kertovat jne..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #260 : 29 Maaliskuu, 2011, 11:41:07 »
Lainaus
Juu ja jos vähän toiselta puolelta ammattislangia lainatakseni, niin se piippailu ei ole mitään äänimerkkejä, vaan se tarkoittaa sitä, että moottorin nopeudensäädin testaa eri taajuuksilla moottorin induktiiviset ominaisuudet, että osaa syöttää virtaa oikein... Nimimerkillä "syksyllä asentelin sorviin taajuusmuuttajan".

Kyllä Bylsimys olet oikeassa, teknisesti se tapahtuu juuri niin. mutta tässä tapauksessa harraste puolella säädin on ohjelmoitu niin että se ilmoittaa erilaisia toimitiloja sun muita omia viestejään moottoria kaijuttimena käyttäen. käytännössä se ei testaa moottoria tuolloin vaan ilmoittaa kennojen määrän, kaasutikun asennon, lisäksi mahdolliset vika/ohjelmointiviestit.
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Bylsimys

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #261 : 14 Huhtikuu, 2011, 19:02:32 »
Teho riittää kelle tahansa aloittelijalle ja myös 3D:n treenaukseen, mutta saa hyytymään jos kovemmin heittelee. Kaikki lennot oon tehnyt Amig 3s2400 ja 3s1800 akuilla. En käytä omissa koneissa 3s akkuja joten ei löydy yhtään johon olisi voinut verrata.

Jos ei siinä pysynyt silmät perässä niin ei varmaan sitten tuo Rave videokaan paljon helpota  :). Jos vertaa Amigia vaikka tuohon mun Raveen niin onhan se selvä ettei löydy yhtä paljon tehoa, mutta siinä onkin 4s akut ja tehokkaampi moottori. Ja hintaluokka on myös hieman eri.




-op-



Tosta tulee mieleen ihan jonkun hyönteisen lento. Mikäs se on mikä lentää just noin, että "äsken se oli tuossa, ja nyt se on tuolla ja sitten tuolla" ja transitioita ei ehdi edes huomata. Melkein kuin ufomeininkiä :D
Mulle taitaa tuo AMIG riittää vähän enemmänkin kun tarpeeks, kun ei ole edes tavoitteena kilpailut ja pro-meininki. Olen tyytyväinen jo siihen, jos opin viemään sitä normaalilennossa tarkasti ja varmasti. :)

Bylsimys

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #262 : 15 Huhtikuu, 2011, 01:47:17 »
Kyllä Bylsimys olet oikeassa, teknisesti se tapahtuu juuri niin. mutta tässä tapauksessa harraste puolella säädin on ohjelmoitu niin että se ilmoittaa erilaisia toimitiloja sun muita omia viestejään moottoria kaijuttimena käyttäen. käytännössä se ei testaa moottoria tuolloin vaan ilmoittaa kennojen määrän, kaasutikun asennon, lisäksi mahdolliset vika/ohjelmointiviestit.

Juu, siis sanoin vähän väärin ja tutustuin jo siihen mitä se niillä merkeillä kertoo, mutta ajattelin että joku tai kaksi niistä ihan ensimmäisistä piippauksista olisi moottorin induktiivisia ominaisuuksia tutkivaan skannaukseen liittyvää.  :)

ch053n

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #263 : 15 Huhtikuu, 2011, 10:23:06 »
ko. kopteri läsähti just seinään, .. pikkusen v*tuttaa .. olipa jopa ensilennot tälle vuodelle ..

no, .. pää ja takalavat vaihtoon, .. takaroottorin akseli myöskin kaipaa suoristusta .. , voipi muutakin olla mutta en vielä tiedä ( piti tulla heti sisään korkkaamaan bisse ) :D


Poissa Iceheart

  • Pro torppari
  • ****
  • Rc-Kopterit Ry #0189
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #264 : 15 Huhtikuu, 2011, 14:13:43 »
ko. kopteri läsähti just seinään
Missä ihmeen komerossa sitä ollaa hurjasteltu ::)

ch053n

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #265 : 16 Huhtikuu, 2011, 19:25:46 »
ihan tossa pihalla vaan :)

Poissa Pauzzio

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #266 : 04 Elokuu, 2011, 11:04:15 »
Alkaa tuo kopteri polte kasvamaan meikäläisellä melkoisesti! Oikeastaan pitäisi saada tässä/heti/nyt :) Olen ihan täysi rookie, eli kokemusta ei ole kun 35€ Kärkkäisen metallirunkoisesta helistä, eli kokemus täysi nolla... Tämä Amig 450 kiinnostaisi kovasti tuolla RTF paketilla. Kaipa tällainen sunnuntai säätäjä millä on peukalo keskellä kämmentä, saisi ne sähköosat kiinni. Onneksi kun asun Espoossa ja hakemus on sisällä Kopterit Ry:n niin säätöapua saa kun osat saa kiinni :)

Mutta nyt kun muutamat teistä on kopterin jonkin aikaa omistanut, niin suositteletteko sitä ja kannattaako helikoptereista täysin tietämättömän ostaa ko. heliä? Suht moni kirjoittanut torpanneensa omansa ja osalla ollut isompiakin tuhoja, niin onko kyseessä ollut vain huonoa tuuria tai kenties osaamisen/harjoittelun puutetta; tuskn torppaukset kuitenkaan helistä johtuu?

Tämä Amig kiinnostaa kovasti sen puolesta, että tuntuu että sillä saa rahoilleen suht hyvää vastinetta. Olen myös harkinnut Trex 450:aa, vaikkakin menee vähän kalliimmaksi. Mutta olisiko se oleellisesti parempi? Tuskin... Omiin tarpeisiinin nähden, Amigin mukana tuleva salkku painaa todella paljon valinnassa vaikka ei heliä tietenkään sen johdosta osteta. Eiköhän mm. Trexiin saa vastaavan hankittua.

Päädytään mihin heliin vaan, niin kentillä nähdään! :)

/Paumo
CopterX (450), E Flite mSR, Esky Big Lama

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #267 : 04 Elokuu, 2011, 12:36:29 »
Amig on trexin "kopio"

Ainut mikä tuossa amigissa ahdistaa on tuo radio... sillä pärjää mutta on tyypillinen "kiinanlaatuinen" radio vähän lelunoloinen ja käyttiksessä on toivomista jne, päirjää kyllä mutta.. kaikkeen tottuu.

Ei paljo hinnasta kuitenkaan heitä
http://www.fast-lad.co.uk/store/t-rex_sport_super_combo_spektrum_ready_full_package-p-12986.html


Radio ei ole parhaimmasta päästä mutta huomattavasti parempi kuin tuo flysky, käyttis on selkeämpi ja parempi ja ns "laatumerkki".
Samoin vastaaottimia tässä paketissa olevalle radiolle(spektrum) on pilvin pimein, eri kokoja ja kanavamääriä.
Tuohon amig pakettiin joutuu vaihtamaan moduulin ja siihen saa "kunnon" vastareita jos haluaa monipuolisempaa.
Mielestäni tuo amig paketti on siinä nähden hieman ylihinnoiteltu, tuon saman radion saa kiinasta muistaakseni jollain 60€:llä kotiin??
Joten kopterille jää hintaa 390€.. tällä hinnalla saa jo align supercombon, ihan pointtina... mikään ei silti ostamasta amigia, kuulemma ihan hyvä vehjas.. halvempiakin toimivia klooneja löytyy jolloin paketti on kasassa puolella tuosta rtf paketin hinnasta.
http://www.fast-lad.co.uk/store/t-rex_sport_super_combo_kx015076-p-7422.html

Ja se on ihan sama minkä kopterin ostat kaikki ne tulee kenttään jossain vaiheessa, ennemmin tai myöhemmin... teknisestä tai lentäjän virheestä. Lentäjän virheen mahdollisuus varsinki alottelu vaiheessa on suurempi. Mutta tunnetun ja "laatumerkin" tekniikan petto on epätodennäköisempää, tässäkin tietenkin riippuu miten se on kasattu.. onko huidottu kasaan vai rauhassa ja ajatuksella.
Tottakai se kloonikin pitää ajatuksella kasata. Joku voi kohta huutaa kloonien puolesta mutta omat ajatukseni tässä, kuten sanottu klooninkin voi ostaa mutta niitä saa halvemmallakin. Tosin se säästö lisää odotusta kun kiinasta tilaillaan.. haluako odottaa vielä pari viikkoa ja tilata kiinasta vai maksaa tuplat että saat "heti" suomesta. Tuo FastLad on englantilainen pulju ja sieltäkin saa viikossa kamat itselle, eu:n sisällä niin ei tarvitse ylimääräisiä kulujakaan pelätä.

Mutta eihän meitä täällä kannata koskaan kuunnella, kaikki myydään omaa tuotetta ^^
Ei kannata hätäisesti ostaa mitään, selaa ja punnitse vaihtoehtoja.. laatu yleensä maksaa, halvasta tulee monesti kallista eikä köyhällä ole varaa ostaa halpaa.

ps. Ei ehkä paras ketju tälle keskustelulle.
pps. Ai niin osta simulaattori ja ohjain, ei innostavin ratkaisu mutta säästää pidemmässä juoksussa.
Enkä itse kopteriin ota sen kummin kantaa kun en ole nähnyt, tuosta radiosta vaan pointit ja se on aika tärkeä kapistus näissä hommissa.
« Viimeksi muokattu: 04 Elokuu, 2011, 12:39:15 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Pauzzio

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #268 : 04 Elokuu, 2011, 21:32:37 »
Kiitokset 1m4s0_ viestistäsi. DX6i ohjain on tilauksessa ja jahka saapuu niin alkaa elämä simulaattorin kanssa. Ja jeps, täytynee tutkia rauhassa vaihtoehtoja ja samalla tulla sinuiksi uuden ohjaimen kanssa. Parempi edetä rauhassa ja miettiä tarkkaan...

/Paumo
CopterX (450), E Flite mSR, Esky Big Lama

Poissa katti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #269 : 04 Elokuu, 2011, 23:53:12 »
Tuo Amig-450 on ihan hyvä kloonikopteri. Vaikka tuo radiolla oleva kitti on n.s RTF niin kuten täällä on aikaisemmin ollut puhetta, kyllä sitä RTF-kittiä joutuu sitäkin säätämään, eli ei suoraan laatikosta ilmaan. Säätäminen on pakko opetelle viimeistään silloin kuin menee ekat osat vaihtoon eli aloittelijalla
lähinnä kysymys on että ennen vai jälkeen ekan lennon.

Käytännössä vaikka ostaisit valmiin RTF kitin niin pian tarvitset kuitenkin muutaman lisäakun ja kunnon laturin, viimeistään siinä vaiheessaä kun akku tyhjenee ennen kuin kopteri hajoaa ;) Ostamalla servot, vastarin ja gyron, laturin ja akut Hobbykingistä säästää aikamoisen määrän rahaa.

Itselläni on Amig-450 ja pari HK450GT kopteria, Spektrumin DX7 ja Hobbykingin sähköt. On tuo Amig mielestäni parempaa tekoa kuin HK450GT mutta toisaalta HK on sitten ihan eri hintaluokassa.

En ole vielä ehtinyt kokeilemaan alkuperäistä Alignia, mutta jos sinulla on jo se DX6i, niin Alignin T-Rex 450 sports kit 209€+ Hobbykingin servot ja gyro niin
saat kopterin lentokuntoon akkuineen päivineen kolmeen sataan. HK450GT:n kanssa hinta tulee tuosta vielä yli satasen alemmas mutta se on sitten klooni....

Kate
TBS Discovery pro, Tarot T810 (Arducopter, FPV)
TREX-500 2*HK450PRO-DFC
DA40-180 G1000 (kiinteäsiipinen)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #270 : 05 Elokuu, 2011, 12:25:41 »
Kannattaako aitoonkaan sitten laittaa heti "huonoja" sähköjä.. joku satanen lisää niin saa sen supercombon jossa on kunno gyrot ja muut sähköosat(säästö joku 50-100€? kiinan sähköillä..ei mielestäni mitään järkeä) Sitten tapellaan sen gyron kanssa monta viikkoa kuin se driftaa ja vägää eikä toimi millään + muut ongelmat.
http://www.fast-lad.co.uk/store/t-rex_sport_super_combo_kx015076-p-7422.html

ja sama toisinpäin.. ei siihen hk450 kannata niitä hyviä sähköjä ostaa, ei ole halpa enään.
Pahoittelen kun sotken amigin säijetta, vähän kantaa tuoda esille näistä aidoista.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
1972 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Lokakuu, 2009, 19:42:45
kirjoittanut mrsaila
10 Vastauksia
8421 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2010, 18:13:30
kirjoittanut Iski
3 Vastauksia
2773 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Marraskuu, 2010, 22:11:07
kirjoittanut jamppa991
22 Vastauksia
8740 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Marraskuu, 2010, 20:53:54
kirjoittanut mikuni
8 Vastauksia
4396 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Elokuu, 2016, 13:36:38
kirjoittanut Perusmalli QRX-350