Kirjoittaja Aihe: AMIG 450 Full metal edition  (Luettu 115682 kertaa)

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #225 : 10 Lokakuu, 2010, 11:12:17 »
Olkoon sitten niin. No tässä videossa joku lennättelee ihan vakioservoilla ja gyrolla. Lapoja on vaihdettu ja peräservo, mutta alkuperäinenkin toimii kuulemma. Lue se kuvaus siitä alta. eiköhän tämä ole tässä oftopiikkina. Vähän epäilen sitä,että eflitellä ovat testanneet ja todenneet: "No ihan paskahan tämä on ja ei edes pysy ilmassa mutta laitetaan myyntiin silti".

http://www.youtube.com/watch?v=Kk3xzjAaTog&feature=related



HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #226 : 17 Lokakuu, 2010, 22:34:51 »
Sanokaas nyt viisaammat et mitä osia alan vaihtamaan ku perä lähtee alta nakutuksen kera kun antaa kunnolla kulmaa, hihna on uusittu ja hampaatkin katottu. Hihnakin tuntuis olevan kohtuu tiukassa.
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #227 : 17 Lokakuu, 2010, 22:37:37 »
Lainaus
Sanokaas nyt viisaammat et mitä osia alan vaihtamaan ku perä lähtee alta nakutuksen kera kun antaa kunnolla kulmaa, hihna on uusittu ja hampaatkin katottu. Hihnakin tuntuis olevan kohtuu tiukassa.
Olisko enempi kiekkaa nuppiin ja vähemmän kulmia mahdollinen ratkaisu?

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #228 : 17 Lokakuu, 2010, 22:51:18 »
Lainaus
Sanokaas nyt viisaammat et mitä osia alan vaihtamaan ku perä lähtee alta nakutuksen kera kun antaa kunnolla kulmaa, hihna on uusittu ja hampaatkin katottu. Hihnakin tuntuis olevan kohtuu tiukassa.
Olisko enempi kiekkaa nuppiin ja vähemmän kulmia mahdollinen ratkaisu?

Kai siinä täydet kiekat on :D tai pitäis ainakin olla, mut onkohan se nakutus vaan hihnasta mikä hyppii yli? eli kulmia vois koittaa pudotella vähän.
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #229 : 18 Lokakuu, 2010, 07:06:38 »
Joo hihnasta tulee kun hurttaa, jos paljon on tehnyt jo tuota niin hihnan hampaat voi olla kuluneet pyöreäksi jo toiselta reunalta ja hyppii vain herkemmin.. idlellä ei pitäisi moista tehdä jos pelkkiä kulmia muutellaan, ainakaan herkästä.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa jsuominen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #230 : 11 Marraskuu, 2010, 18:14:07 »
Mistäs johtuu kun swashplate leverillä testaa koneen niin ylöspäin vääntäessä kaikki ok ja alaspäin vääntäesa elevator pysyy jonkun verran korkeammalla. Toinen kysymys kierroksia nostaessa pikkuhiljaa kone vatkaa oikealle päin aika kovin (siis nokka) kun kierrokset n. 65% toimii kone oikein.

Kaverilla t-rex ei tee tätä, voisiko amigin moottori olla jotenkin vähän hä?
Amig 450 full metal edition gp780, 3x ds 415m, 1x ds520 amigin nopari ja mosa.         
TREX 550 v2 combo + spartan ds 760
Spektrum dx8 AR 8000 TM1000.
Trex 450 sport v2 3x ds410m, 1x 425m, spartan quark mini mems, scorpion hk-2221-8, hobbywing platinum pro 60a, ar 7600.
Trex 100s super combo.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #231 : 11 Marraskuu, 2010, 18:30:17 »
Mistäs johtuu kun swashplate leverillä testaa koneen niin ylöspäin vääntäessä kaikki ok ja alaspäin vääntäesa elevator pysyy jonkun verran korkeammalla.
Säätämällä swash-servojen endpointteja voit säätää swashin suoraksi myös ylä- ja alaääriasennoissa. Eli ensin subtrimmillä ja linkkien säätämisellä swash suoraksi keskitikulla/nollakulmilla, sitten endpointeilla suoraksi ylhäällä ja alhaalla.

Toinen kysymys kierroksia nostaessa pikkuhiljaa kone vatkaa oikealle päin aika kovin (siis nokka) kun kierrokset n. 65% toimii kone oikein.
Kun kierroksia on liian vähän, ei perä toimi kunnolla. Peräroottorin tuottama ilmavirta ei riitä kompensoimaan pääroottorin aiheuttamaa vääntöä. Se miksi toinen kopteri kampeaa ja toinen ei voi johtua monestakin asiasta. Ehkä kaverisi nostaa kierroksia hitaammin jolloin vääntö pysyy aisoissa ihan vain kopterin ja maan välisen kitkan avulla. Tai sitten sinulla on hurjat kulmat lavoissa ja kaverisi kaasuttelee nollakulmilla. Tai ehkä kaverisi kompensoi rudderilla samalla kun antaa lisää kierroksia, mutta sinä et. Ainakin minä korjaan lähes aina maassa perää, jos se meinaa lähteä kampeamaan johonkin suuntaan.

Poissa jsuominen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #232 : 11 Marraskuu, 2010, 18:43:46 »
näinhän minä tein mutta, vain ylöspäin nostaessa homma toimii ok. Alaspäin laskiessa elevator pysyy vähän perässä (eli ylempänä).
ylöspäin nostaessa melkein koko matkan tasainen.
Amig 450 full metal edition gp780, 3x ds 415m, 1x ds520 amigin nopari ja mosa.         
TREX 550 v2 combo + spartan ds 760
Spektrum dx8 AR 8000 TM1000.
Trex 450 sport v2 3x ds410m, 1x 425m, spartan quark mini mems, scorpion hk-2221-8, hobbywing platinum pro 60a, ar 7600.
Trex 100s super combo.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #233 : 11 Marraskuu, 2010, 19:27:25 »
näinhän minä tein mutta, vain ylöspäin nostaessa homma toimii ok. Alaspäin laskiessa elevator pysyy vähän perässä (eli ylempänä).
ylöspäin nostaessa melkein koko matkan tasainen.
Mitä elevatorin alapään endpoint sanoo, olisiko siinä vielä säätövaraa? Vai jääkö se siis perään vain matkalla, mutta ei enää sinne alas päästyään?

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #234 : 14 Marraskuu, 2010, 10:54:23 »
Lainaus
näinhän minä tein mutta, vain ylöspäin nostaessa homma toimii ok. Alaspäin laskiessa elevator pysyy vähän perässä (eli ylempänä).
ylöspäin nostaessa melkein koko matkan tasainen.

Mahtaakohan olla nupissa kaikki samoja servoja? ja linkkien kiinityskohdat servovarsiin samat? Itse olen törmännyt kyseiseen ilmiöön kun kaverilla oli yksi servo erilainen niin viive/liikerata olivat eri.
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa jsuominen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #235 : 01 Joulukuu, 2010, 19:47:56 »
Tämmöistä sai aikaan ebay halppis kopterin ja amigin sähköjen kanssa.
Amig 450 full metal edition gp780, 3x ds 415m, 1x ds520 amigin nopari ja mosa.         
TREX 550 v2 combo + spartan ds 760
Spektrum dx8 AR 8000 TM1000.
Trex 450 sport v2 3x ds410m, 1x 425m, spartan quark mini mems, scorpion hk-2221-8, hobbywing platinum pro 60a, ar 7600.
Trex 100s super combo.

Bylsimys

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #236 : 07 Maaliskuu, 2011, 14:29:02 »
Otsikonmukaisen kopterin ostin. Sen version, missä ei ole mukana radioita, eikä gyroa eikä akkua. Tämä oli tavallaan vahinko, että en huomannut akun ja gyron puuttumista.

Itsellä on Spectrum DX5E radio ja sanoivat kyllä että sen kanssa pärjää tuon kopterin kanssa, mutta kun mulla oli vielä aivan liian isot servot siinä radiossa, niin aloin miettimään, että olisiko kuitenkin kannattanut ottaa se radiopaketti siinä myös? Onko sillä paketissa tulevalla radiolla jotakin niin erinomaista lisuketta, että se kannattaa?

Lisäksi, voisiko joku vähän selventää, että miksi 8-9 kanavainen radio, kun servoja on neljä plus nopeudensäädin? Mihin ne loput kanavat kuluu?

Olen vähän aloittelija näiden kanssa. Ainoastaan rc autoja ollut suurimman osan ajasta. Tosin LamaV3:lla on tullut näitä kopterialkeita harjoiteltua.

Poissa Crys

  • Pro torppari
  • ****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #237 : 07 Maaliskuu, 2011, 14:36:42 »
Otsikonmukaisen kopterin ostin. Sen version, missä ei ole mukana radioita, eikä gyroa eikä akkua. Tämä oli tavallaan vahinko, että en huomannut akun ja gyron puuttumista.

Itsellä on Spectrum DX5E radio ja sanoivat kyllä että sen kanssa pärjää tuon kopterin kanssa, mutta kun mulla oli vielä aivan liian isot servot siinä radiossa, niin aloin miettimään, että olisiko kuitenkin kannattanut ottaa se radiopaketti siinä myös? Onko sillä paketissa tulevalla radiolla jotakin niin erinomaista lisuketta, että se kannattaa?

Lisäksi, voisiko joku vähän selventää, että miksi 8-9 kanavainen radio, kun servoja on neljä plus nopeudensäädin? Mihin ne loput kanavat kuluu?

Olen vähän aloittelija näiden kanssa. Ainoastaan rc autoja ollut suurimman osan ajasta. Tosin LamaV3:lla on tullut näitä kopterialkeita harjoiteltua.
Wikistä löysin aika paljon vastauksia omiin kysymyksiini, kun viime syksynä aloitin kopteroinnin. 6 kanavaa riittää tuon kopterin ohjaamiseen, sen jälkeen loppukanaviin voi viritellä mitä haluaa.
DX7
AlzRC Pro V2

Bylsimys

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #238 : 07 Maaliskuu, 2011, 14:39:29 »
Olkoon sitten niin. No tässä videossa joku lennättelee ihan vakioservoilla ja gyrolla. Lapoja on vaihdettu ja peräservo, mutta alkuperäinenkin toimii kuulemma. Lue se kuvaus siitä alta. eiköhän tämä ole tässä oftopiikkina. Vähän epäilen sitä,että eflitellä ovat testanneet ja todenneet: "No ihan paskahan tämä on ja ei edes pysy ilmassa mutta laitetaan myyntiin silti".

http://www.youtube.com/watch?v=Kk3xzjAaTog&feature=related





Itse kyllä käsitin tuosta alla olevasta kuvauksesta, että se "total crap" tarkoittaisi radioita, eikä kopteria.

Bylsimys

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #239 : 07 Maaliskuu, 2011, 15:07:44 »
Otsikonmukaisen kopterin ostin. Sen version, missä ei ole mukana radioita, eikä gyroa eikä akkua. Tämä oli tavallaan vahinko, että en huomannut akun ja gyron puuttumista.

Itsellä on Spectrum DX5E radio ja sanoivat kyllä että sen kanssa pärjää tuon kopterin kanssa, mutta kun mulla oli vielä aivan liian isot servot siinä radiossa, niin aloin miettimään, että olisiko kuitenkin kannattanut ottaa se radiopaketti siinä myös? Onko sillä paketissa tulevalla radiolla jotakin niin erinomaista lisuketta, että se kannattaa?

Lisäksi, voisiko joku vähän selventää, että miksi 8-9 kanavainen radio, kun servoja on neljä plus nopeudensäädin? Mihin ne loput kanavat kuluu?

Olen vähän aloittelija näiden kanssa. Ainoastaan rc autoja ollut suurimman osan ajasta. Tosin LamaV3:lla on tullut näitä kopterialkeita harjoiteltua.
Wikistä löysin aika paljon vastauksia omiin kysymyksiini, kun viime syksynä aloitin kopteroinnin. 6 kanavaa riittää tuon kopterin ohjaamiseen, sen jälkeen loppukanaviin voi viritellä mitä haluaa.

...mutta riittääkö viisi? Pikaisella lukemisella katsoin, että kuudes kanava on gyron herkkyyden säätämiseen, eli jokseenkin tuntuisi että tuo ei ole välttämättä ihan pakollinen radiostakäsin, jos tarkoitus on vain mennä kopterilentämisen alkeista vähän eteenpäin, näin aluksi? Luulisin, että en ihan ensimmäisenä tässä ole trimmaamassa ylösalaisin lentävällä kopterilla emännän kukkapenkin reunoista ruohoja :D

Poissa Crys

  • Pro torppari
  • ****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #240 : 07 Maaliskuu, 2011, 15:19:51 »
Otsikonmukaisen kopterin ostin. Sen version, missä ei ole mukana radioita, eikä gyroa eikä akkua. Tämä oli tavallaan vahinko, että en huomannut akun ja gyron puuttumista.

Itsellä on Spectrum DX5E radio ja sanoivat kyllä että sen kanssa pärjää tuon kopterin kanssa, mutta kun mulla oli vielä aivan liian isot servot siinä radiossa, niin aloin miettimään, että olisiko kuitenkin kannattanut ottaa se radiopaketti siinä myös? Onko sillä paketissa tulevalla radiolla jotakin niin erinomaista lisuketta, että se kannattaa?

Lisäksi, voisiko joku vähän selventää, että miksi 8-9 kanavainen radio, kun servoja on neljä plus nopeudensäädin? Mihin ne loput kanavat kuluu?

Olen vähän aloittelija näiden kanssa. Ainoastaan rc autoja ollut suurimman osan ajasta. Tosin LamaV3:lla on tullut näitä kopterialkeita harjoiteltua.
Wikistä löysin aika paljon vastauksia omiin kysymyksiini, kun viime syksynä aloitin kopteroinnin. 6 kanavaa riittää tuon kopterin ohjaamiseen, sen jälkeen loppukanaviin voi viritellä mitä haluaa.

...mutta riittääkö viisi? Pikaisella lukemisella katsoin, että kuudes kanava on gyron herkkyyden säätämiseen, eli jokseenkin tuntuisi että tuo ei ole välttämättä ihan pakollinen radiostakäsin, jos tarkoitus on vain mennä kopterilentämisen alkeista vähän eteenpäin, näin aluksi? Luulisin, että en ihan ensimmäisenä tässä ole trimmaamassa ylösalaisin lentävällä kopterilla emännän kukkapenkin reunoista ruohoja :D
Teoriassa kai 5 kanavaa riittää, koska gyron herkkyyttä ei varsinaisesti tarvi muutella lennettäessä. Tällöin sun pitäisi saada jollain virityksellä saada syötettyä gyrolle sitä signaalia, ehkä esim. servo-testerillä. Joka tapauksessa radion pitää osata 120-asteen CCPM miksaus nuppiservoille ja tuo DX5E ei semmoista taida osata.
DX7
AlzRC Pro V2

Bylsimys

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #241 : 07 Maaliskuu, 2011, 15:31:27 »
Otsikonmukaisen kopterin ostin. Sen version, missä ei ole mukana radioita, eikä gyroa eikä akkua. Tämä oli tavallaan vahinko, että en huomannut akun ja gyron puuttumista.

Itsellä on Spectrum DX5E radio ja sanoivat kyllä että sen kanssa pärjää tuon kopterin kanssa, mutta kun mulla oli vielä aivan liian isot servot siinä radiossa, niin aloin miettimään, että olisiko kuitenkin kannattanut ottaa se radiopaketti siinä myös? Onko sillä paketissa tulevalla radiolla jotakin niin erinomaista lisuketta, että se kannattaa?

Lisäksi, voisiko joku vähän selventää, että miksi 8-9 kanavainen radio, kun servoja on neljä plus nopeudensäädin? Mihin ne loput kanavat kuluu?

Olen vähän aloittelija näiden kanssa. Ainoastaan rc autoja ollut suurimman osan ajasta. Tosin LamaV3:lla on tullut näitä kopterialkeita harjoiteltua.
Wikistä löysin aika paljon vastauksia omiin kysymyksiini, kun viime syksynä aloitin kopteroinnin. 6 kanavaa riittää tuon kopterin ohjaamiseen, sen jälkeen loppukanaviin voi viritellä mitä haluaa.

...mutta riittääkö viisi? Pikaisella lukemisella katsoin, että kuudes kanava on gyron herkkyyden säätämiseen, eli jokseenkin tuntuisi että tuo ei ole välttämättä ihan pakollinen radiostakäsin, jos tarkoitus on vain mennä kopterilentämisen alkeista vähän eteenpäin, näin aluksi? Luulisin, että en ihan ensimmäisenä tässä ole trimmaamassa ylösalaisin lentävällä kopterilla emännän kukkapenkin reunoista ruohoja :D
Teoriassa kai 5 kanavaa riittää, koska gyron herkkyyttä ei varsinaisesti tarvi muutella lennettäessä. Tällöin sun pitäisi saada jollain virityksellä saada syötettyä gyrolle sitä signaalia, ehkä esim. servo-testerillä. Joka tapauksessa radion pitää osata 120-asteen CCPM miksaus nuppiservoille ja tuo DX5E ei semmoista taida osata.

Ok, juu no sitten ymmärrän asian. Mulla oli joskus polttiskopteri, jonka kasasin, mutta sitten tajusin että "tää on vähän liian iso pala", ja myin sen (täysin kokemattomana en uskaltanut lennättää). Nyt on halvempia pienempiä sähkökoptereita takana.
Siinä polttiskopterissa, en tiedä onko tekniikka muuttunut sitten sen jälkeen niin paljon, mutta siinä gyron säädöt oli pelkästään gyrossa itsessään, potikat. Olisko ollut joku Hitecin kopteriradio, ihan basic. Ihan hyvä kai että myin, olisin kuitenkin heti torpannut sen johonkin. Noi pikkukopterit on hyvää harjoitusta, kun senverta kiikkeriä ja tuuliherkkiä.

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #242 : 07 Maaliskuu, 2011, 15:48:15 »
Gainia ei taida nykyisistä gyroista pystyä säätämään kuin radiosta käsin. Gyro ei toimi ollenkaan, jos se ei saa käypäistä gain-signaalia vastaanottimelta.

Osa kanavista on virtuaalisia miksereiden kautta.

1. aileron (kallistus sivulle)
2. elevator (kallistus eteen ja taakse)
3. kaasu
4. rudder (perän kierto= peräroottorin lapakulmat)
5. Gyron gain, eli herkkyyden säätö
6. Pitch (lapakulmien säätö)

Eli kuusi kanavaa tarvitsee. 1.2. ja 6. ovat miksattuja ja käyttävät kaikkia kolmea nupin servoa yhtäaikaa.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #243 : 07 Maaliskuu, 2011, 15:52:52 »
Gainia ei taida nykyisistä gyroista pystyä säätämään kuin radiosta käsin. Gyro ei toimi ollenkaan, jos se ei saa käypäistä gain-signaalia vastaanottimelta.

Osa kanavista on virtuaalisia miksereiden kautta.

1. aileron (kallistus sivulle)
2. elevator (kallistus eteen ja taakse)
3. kaasu
4. rudder (perän kierto= peräroottorin lapakulmat)
5. Gyron gain, eli herkkyyden säätö
6. Pitch (lapakulmien säätö)

Eli kuusi kanavaa tarvitsee. 1.2. ja 6. ovat miksattuja ja käyttävät kaikkia kolmea nupin servoa yhtäaikaa.
Paitsi jos on mekaaninen miksaus nupissa sillo servot toimii yksitellen.

Bylsimys

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #244 : 07 Maaliskuu, 2011, 15:55:34 »
Gainia ei taida nykyisistä gyroista pystyä säätämään kuin radiosta käsin. Gyro ei toimi ollenkaan, jos se ei saa käypäistä gain-signaalia vastaanottimelta.

Osa kanavista on virtuaalisia miksereiden kautta.

1. aileron (kallistus sivulle)
2. elevator (kallistus eteen ja taakse)
3. kaasu
4. rudder (perän kierto= peräroottorin lapakulmat)
5. Gyron gain, eli herkkyyden säätö
6. Pitch (lapakulmien säätö)

Eli kuusi kanavaa tarvitsee. 1.2. ja 6. ovat miksattuja ja käyttävät kaikkia kolmea nupin servoa yhtäaikaa.

Onko tuo gyron ohjaus lähettimestä tullut 2.4GHz laitteisiin siirryttyä?

Nyt pitää sitten kysyä tässä, että kun vaihtoehdot on tässä, että joko tingata se AMIG 450 pakettiin kuuluva radiosarja mukaan (jota ei ole muuten varastossa tällä hetkellä), tai laskelmoida että minkälaisia kenties parempia vaihtoehtoja sille radiolle olisi, ilman että hinnat pompsahtaa ihan toisiin sfääreihin? Itellä on taipumusta tehdä inpulsiivisia päätöksiä, niin että jospa nyt vähän kyselisin :)

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #245 : 07 Maaliskuu, 2011, 17:22:29 »
Taitaa olla Amigin mukana tarjottava radio Flysky Th9x. Se maksaa Suomessa minkä maksaa, mutta esim Hobbykingillä siinä 50€ posteineen. Tuo Hobbykingin Turnigy 9X on  hinta- laatusuhteeltaan maailman paras radio, sanoi kuka mitä tahansa. Seuraava kalliimpi on kait Spektrum DX6i. Sen jälkeen hinta pomppaa toisiin sfrääreihin.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Petpass

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • mCPx, RJX 90E LV
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #246 : 07 Maaliskuu, 2011, 21:01:30 »
Radiota koskien vinkkinä FastLadilla huomasin vähennyksessä DX7 SE:n, siinä tosin ei ole trainer- liitintä et simuttelu ei onnistu... Hinta 187.61e... Pelkkä radio siis, ilman vastaria. Ja näköjään DX6i samoin pelkkä lähetin 105.52e. Tuli vaan mieleen!

Vaikka onhan tuossa vielä hintaeroa Turnigyyn kovasti ainakin seiskassa. Kutoseen sitä ei kannata edes verrata kun on varmasti monipuolisempi, onko esim. lentotiloja enemmän...? Kutosessa eniten harmittaa nuo vain kaksi lentotilaa.
« Viimeksi muokattu: 07 Maaliskuu, 2011, 21:12:18 kirjoittanut Petpass »
Structurally compromising impact
            -Club member-

Bylsimys

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #247 : 07 Maaliskuu, 2011, 22:48:16 »
Taitaa olla Amigin mukana tarjottava radio Flysky Th9x. Se maksaa Suomessa minkä maksaa, mutta esim Hobbykingillä siinä 50€ posteineen. Tuo Hobbykingin Turnigy 9X on  hinta- laatusuhteeltaan maailman paras radio, sanoi kuka mitä tahansa. Seuraava kalliimpi on kait Spektrum DX6i. Sen jälkeen hinta pomppaa toisiin sfrääreihin.

Toi Turnigy alkoi kiinnostaa tosissaan, mutta mitä tarkoittaa että sitä lähetintä myydään "mode1" tai "mode2" versioina? Tarkoittaako se käytännössä sitä, että toisessa on kaasu vasemmalla kun taas toisessa kaasu oikealla?
Miten olette itse kontrollit asettaneet? Olen tuon LamaV3:n kanssa kokeillut erilaisia setuppeja, mutta en oikein tiedä mikä olisi luontevin. Tiedä vaikka pitäisi kokeilla vielä sitäkin että roottorin ohjaukset olisi vasemmalla ja kaasu ja takaroottorin lapakulmat oikealla. Oikeakätinen olen, mutta se ei aina ole niin selvää että miten mihinkin juttuun soveltuu.

Bylsimys

  • Vieras
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #248 : 07 Maaliskuu, 2011, 22:53:39 »
...jahas ja näkyy nuo Turnigyt olla Hobbykingistä loppu. 7-30 päivää näyttää olevan odotettu saatavuus. Samaa tavaraa selkeästi, ja kysyntä näyttää olevan kova noilla hinnoilla.

Poissa supaman

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: AMIG 450 Full metal edition
« Vastaus #249 : 07 Maaliskuu, 2011, 22:59:42 »
Taitaa olla 100% suomessa käytössä ihmisillä tämä mode2, eli kaasu/ruder vasemassa tikussa.
Esky Belt cp V2(arkistoitu)
Align T-Rex 450 PRO FBL Align 3G
Aling T-Rex 600 ESP FBL with BeastX
TT Raptor 50T FBL with BeastX
Hitec Aurora 9

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
1972 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Lokakuu, 2009, 19:42:45
kirjoittanut mrsaila
10 Vastauksia
8421 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2010, 18:13:30
kirjoittanut Iski
3 Vastauksia
2774 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Marraskuu, 2010, 22:11:07
kirjoittanut jamppa991
22 Vastauksia
8740 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Marraskuu, 2010, 20:53:54
kirjoittanut mikuni
8 Vastauksia
4396 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Elokuu, 2016, 13:36:38
kirjoittanut Perusmalli QRX-350