Kirjoittaja Aihe: HK-450MT kaputti  (Luettu 3420 kertaa)

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
HK-450MT kaputti
« : 18 Huhtikuu, 2011, 10:46:12 »
Eihän tuossa sinänsä mitään erikoista tai jännittävää; ainoastaan se jäi mietityttämään, kun torpin jälkeen totesin yhden ruuvin puuttuvan. Nupin pääakseliin kiinnittävä ruuvi oli kadonnut, eikä sitä jäältä löytynyt onnettomuuspaikalta. Itse kaputti kävi niin äkkiä, etten osaa edes sanoa oliko syy mekaaninen(kin) vai pelkkä tikkuvirhe, kuten sillä hetkellä tuntui. Olisiko sittenkin unohtunut lukite mutterista...

No, onneksi uusiksi ei mennyt kuin lepari. Lapojen jääkontaktista huolimatta pääakseli säilyi suorana ja nuppiservot ehjinä, vaikka ovat noita muovisia (HXT-900). Lentokunnossahan tuo alkaa taas olla. Nyt kyllä muistin ruuvilukitteen kaikkiin metalli-metalli-ruuveihin :D

Niinjuu lavat pitänee laittaa uudet, se kai on tapana vaikka ehjiltä vaikuttavatkin (HK:n kusilaitu).
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: HK-450MT kaputti
« Vastaus #1 : 18 Huhtikuu, 2011, 10:49:55 »


Niinjuu lavat pitänee laittaa uudet, se kai on tapana vaikka ehjiltä vaikuttavatkin (HK:n kusilaitu).

kyllä risat lavat erottaa ehjistä kun vääntelee, kääntelee ja tutkii tarkasti!

koita vääntelemällä kierojäykkyydet vääntöjäykkyydet ja tutki ettei lavanpidin oo tehny pahaa lovea siihen juureen...
tutki muutenkin pinnan epämuotoja jotka voi kieliä materiaalin antautumisesta!

ainakin hiilarilavoissa käy usein niin että kun lapaa vääntää niin johtoreuna irvistää ku on ilmestyny halkeama keskelle ;)

kato myös ettäs e kiinnitysreijän holkki ei ole lähteny menemään materiaalista läpi/irronnu :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK-450MT kaputti
« Vastaus #2 : 18 Toukokuu, 2011, 09:20:43 »
Kuten tuolla kiinanservoketjussa kummastelinkin, HXT900:ssa pystyy näköjään pomppaamaan servoarmi pooreillaan, vaikka ruuvi olisi tiukalla.. Säilyypä rattaat ehjänä.  :)

Toinen erikoisuus viimeisimmässä tonttauksessa oli, että vaikka alumiininen lavanpidin vääntyi ja osoittaa selvästi hiukan takaviistoon, niin lepatusakseli säilyi suorana! Harmillista sinänsä että näin päin, leparia löytyy varaosalaatikosta mutta lavanpitimet meni tilaukseen. Pistää miettimään, onko niissä HK-alumiinin moitteissa tosiaan perää.

Boomstrikehän tuossa oli kyseessä (jo toinen). Päälapoja onkin mennyt jo kourallinen, ja perälapojakin parit... Yhden kerran on leparikin vääntynyt, mutta pääakselia en ole saanut solmuun ilveelläkään.

Onneksi pidän "mekaamisesta", muuten voisi käydä hermoille tämä huolto/lento aikasuhde  ;D
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Bylsimys

  • Vieras
Vs: HK-450MT kaputti
« Vastaus #3 : 29 Kesäkuu, 2011, 13:26:04 »
Kuten tuolla kiinanservoketjussa kummastelinkin, HXT900:ssa pystyy näköjään pomppaamaan servoarmi pooreillaan, vaikka ruuvi olisi tiukalla.. Säilyypä rattaat ehjänä.  :)

Toinen erikoisuus viimeisimmässä tonttauksessa oli, että vaikka alumiininen lavanpidin vääntyi ja osoittaa selvästi hiukan takaviistoon, niin lepatusakseli säilyi suorana! Harmillista sinänsä että näin päin, leparia löytyy varaosalaatikosta mutta lavanpitimet meni tilaukseen. Pistää miettimään, onko niissä HK-alumiinin moitteissa tosiaan perää.

Boomstrikehän tuossa oli kyseessä (jo toinen). Päälapoja onkin mennyt jo kourallinen, ja perälapojakin parit... Yhden kerran on leparikin vääntynyt, mutta pääakselia en ole saanut solmuun ilveelläkään.

Onneksi pidän "mekaamisesta", muuten voisi käydä hermoille tämä huolto/lento aikasuhde  ;D

Yleensä kiinalaiset on alumiinin kanssa pärjänneet paljon paremmin mitä muovin kanssa. Sinänsä hupaisaa, että just sitten muovikrääsää on kiinasta tuotu maailman sivun :)

Bylsimys

  • Vieras
Vs: HK-450MT kaputti
« Vastaus #4 : 02 Heinäkuu, 2011, 15:01:40 »
kyllä risat lavat erottaa ehjistä kun vääntelee, kääntelee ja tutkii tarkasti!

koita vääntelemällä kierojäykkyydet vääntöjäykkyydet ja tutki ettei lavanpidin oo tehny pahaa lovea siihen juureen...
tutki muutenkin pinnan epämuotoja jotka voi kieliä materiaalin antautumisesta!

ainakin hiilarilavoissa käy usein niin että kun lapaa vääntää niin johtoreuna irvistää ku on ilmestyny halkeama keskelle ;)

kato myös ettäs e kiinnitysreijän holkki ei ole lähteny menemään materiaalista läpi/irronnu :)

Ite kun torppasin hiilarilavat niin niistä ei tosiaan nähnyt päällepäin oikein mitään. Sitten kun alkoi taivutella, niin toinen taipui juuresta melkein kuin lakritsi.

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK-450MT kaputti
« Vastaus #5 : 09 Marraskuu, 2011, 14:56:06 »
Lainaus
vaikka alumiininen lavanpidin vääntyi ja osoittaa selvästi hiukan takaviistoon, niin lepatusakseli säilyi suorana

Tällä kertaa toisin päin: leparissa n. 30 asteen mutka, mutta lavanpitimet suoria... Hubia on HK:hon saanut vaihtaa jokseenkin joka torpin jälkeen.

HK:n tail drive gear set osoittautui sudeksi; alkoi aika pian hangata alumiinista perähihnapyörää runkoonsa, melkoinen pyörintävastus... Kai tuon modaamalla saisi ruotuun, jos viitsisi askarrella.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä