Kirjoittaja Aihe: DJI purkkien vinkit/kysymykset  (Luettu 352680 kertaa)

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #950 : 27 Maaliskuu, 2014, 20:49:53 »
Tas selvitä mun Naza ongelmat...

Uusi discovery, uudet akut, moottorit ja noparit. Osd näyttää amppeerit, akun voltit ja kulutetut mahit. Ja laite tuli alas taas kun kävin kauempana kääntymässä. Toimi normaalisti sen jälkeen.

Mulla on nyt kiinni tuollainen orangen 6$ vastari. Ja mä olen varma, että sen takia loppuu ohjaussignaalin kantama. Tuo on tapahtunut vissiin joka kerta kun on kääntynyt takaisin itseä päin, jolloin vastari jää vielä kopun takaosaan piiloon. Vastari hukkaa signaalin ja menee fail safeen. Ja koska kyse on tuollaisesta simppelistä laitteesta, se tarkoittaa kaasun tippumista nollille. Ei taida Naza pitää laitetta siinä vaiheessa enää ilmassa...

Myykää mulle Spektrumin full range vastari... ;)
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa Old Eagle

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #951 : 02 Toukokuu, 2014, 12:41:33 »
Sain räplättyä tuon failsafen napintaakse ainoastaan atti ja gps tiloihin.Vaatiko se failsafe jotain muuta asetuksia?

Poissa Dago

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #952 : 02 Toukokuu, 2014, 13:31:09 »
Tas selvitä mun Naza ongelmat...

Uusi discovery, uudet akut, moottorit ja noparit. Osd näyttää amppeerit, akun voltit ja kulutetut mahit. Ja laite tuli alas taas kun kävin kauempana kääntymässä. Toimi normaalisti sen jälkeen.

Mulla on nyt kiinni tuollainen orangen 6$ vastari. Ja mä olen varma, että sen takia loppuu ohjaussignaalin kantama. Tuo on tapahtunut vissiin joka kerta kun on kääntynyt takaisin itseä päin, jolloin vastari jää vielä kopun takaosaan piiloon. Vastari hukkaa signaalin ja menee fail safeen. Ja koska kyse on tuollaisesta simppelistä laitteesta, se tarkoittaa kaasun tippumista nollille. Ei taida Naza pitää laitetta siinä vaiheessa enää ilmassa...

Myykää mulle Spektrumin full range vastari... ;)
Tässä videossa
neuvotaan miten ohjelmoidaan FS haluamilleen arvoille. Kandee ohjelmoida silleen että nazan FS kytkin päällä.

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #953 : 02 Toukokuu, 2014, 14:26:05 »
Tässä videossa
neuvotaan miten ohjelmoidaan FS haluamilleen arvoille. Kandee ohjelmoida silleen että nazan FS kytkin päällä.
Tuo video olettaa, että vastarissa on preset failsafe. Tuota kirjoitettaessa mulla olleessa orangen 6 kanavaisessa ei ole. Nazan failsafen sai kyllä ohjelmoitua kytkimen taakse, mutta yhteyden katkeamisessa se laittaa kaasukanavan bindauksessa olleeseen asentoon ja muut kanavat pitää viimeisen perille tulleen komennon (näin ainakin mun käsittääkseni).

AR8000:sen kanssa failsafe onkin sitten jo ehditty testata toimivaksi. Videotodiste löytyy Team EP:n kuvat ja videot -ketjusta... ;D
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa Old Eagle

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #954 : 02 Toukokuu, 2014, 15:43:44 »
Haen tässä sitä gohome toimintoa "paniikkikytkimellä" sen varmaan saa ohjelmoitua ohjaimella tai tuolla nazan pc ohjelmalla vai olenko totaalisesti ulapalla?

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #955 : 02 Toukokuu, 2014, 21:14:18 »
Yhtään en tiedä mistä ohjaimesta on kyse, mutta ehkä tästä on jollekin kuitenkin hyötyä.

mulla siis dx7s, lentotilat aux1 kanavassa kolmeasentoisen kytkimen takana. Failsafe tulee liitteessä olevalla miksauksella.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa Old Eagle

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #956 : 03 Toukokuu, 2014, 10:46:12 »
juuri tollasta failsaven säätöpaikkaa haen.Lähettimenä on futaban 9c.Nopealla vilasulla en vastaavaa löytänyt.Olen saanut muuten naza liten kohtuuhyviin säätöihin (takapihantestit) mikä ei olis onnistunut ilman tätä säjettä.Tuulee vaan niin perhanasti ettei pääse oikeen kunnolla testaamaan.

Poissa Old Eagle

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #957 : 05 Toukokuu, 2014, 16:01:35 »
Jaahas tätä mankkaa ei saakkaan failsafe tilaan kun PCM tilassa.Joudun pitämään PPM tilaa tuon corona modulin vuoksi.No paineita uuden lähettimen hankintaan kasvaa  ::)

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #958 : 05 Toukokuu, 2014, 22:56:35 »

AR8000:sen kanssa failsafe onkin sitten jo ehditty testata toimivaksi. Videotodiste löytyy Team EP:n kuvat ja videot -ketjusta... ;D

itsellä on AR8000 ja DX8 + naza. Mikä tuohon on oikea tapa tehdä failsafe niin että kun ohjaimesta katkeaa virrat, tai ohjaimen kantama katkeaa että FS menee päälle? Olen käsittänyt niin että Spektrumin DX8 ei saa failsafea conffittua suoraan ns valikosta muuten kuin kopteri moodissa, itsellä oma ohjain on conffittu liidokki moodiin.

Jotku sanoo että se AR8000 pitäisi bindata niin että bindi jumpperi paikallaan ja sitten se nykäistään käynnistyksen yhteydessä pois?

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #959 : 05 Toukokuu, 2014, 23:13:38 »
itsellä on AR8000 ja DX8 + naza. Mikä tuohon on oikea tapa tehdä failsafe niin että kun ohjaimesta katkeaa virrat, tai ohjaimen kantama katkeaa että FS menee päälle? Olen käsittänyt niin että Spektrumin DX8 ei saa failsafea conffittua suoraan ns valikosta muuten kuin kopteri moodissa, itsellä oma ohjain on conffittu liidokki moodiin.

Spektrumeissa failsafe-asetukset tallennetaan yleisesti aina bindauksen yhteydessä:

1. Lähettimestä säädät kanavat niihin arvoihin, mihin haluat niiden jäävän yhteyden katketessa.
2. bind-plugi vastariin ja virrat päälle
3. Bind-toiminto lähettimestä.
4. Bindauksen onnistuttua voit sammuttaa vastarin ja ottaa plugin pois.

Nyt kun yhteys katkeaa tai laitat vastariin virrat ilman lähetintä kanavien pitäisi olla kohdan 1 mukaisesti. Eli jos bindasit kaasutikku puolivälissä, kaasu on myös failsafe-tilanteessa puolillaan.
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #960 : 06 Toukokuu, 2014, 09:02:35 »
Preset failsafe menee Willeh:in kuvauksen mukaan.

Eli mä tein näin:
- Kaikki päälle ja Naza assistantissa kytkimet ja muut niin, että siellä näkyy failsafe valittuna.
- Kaikki pois päältä, älä koske mankkaan muuta kuin virta pois.
- Bind plugi paikoilleen vastariin.
- Virrat vastariin.
- Kun valo alkaa vilkkua sen merkiksi, että odottaa bindausta, plugi irti.
- Mankka päälle bind toiminto päällä.
- Bindauksen jälkeen kaikki pois päältä ja uudelleenkäynnistys.

Tuolla tavalla pitäisi saada failsafen päälle, kun yhteys katkeaa. Kannattaa assistantissa vielä testata sammuttamalla mankka ja katsoa mikä tila menee päälle.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #961 : 06 Toukokuu, 2014, 21:06:47 »
Preset failsafe menee Willeh:in kuvauksen mukaan.

Eli mä tein näin:
- Kaikki päälle ja Naza assistantissa kytkimet ja muut niin, että siellä näkyy failsafe valittuna.
- Kaikki pois päältä, älä koske mankkaan muuta kuin virta pois.
- Bind plugi paikoilleen vastariin.
- Virrat vastariin.
- Kun valo alkaa vilkkua sen merkiksi, että odottaa bindausta, plugi irti.
- Mankka päälle bind toiminto päällä.
- Bindauksen jälkeen kaikki pois päältä ja uudelleenkäynnistys.

Tuolla tavalla pitäisi saada failsafen päälle, kun yhteys katkeaa. Kannattaa assistantissa vielä testata sammuttamalla mankka ja katsoa mikä tila menee päälle.

Joo ja nazasta sit ilmeisesti If failsafe -> go home?

Tuo että bindaan sen kaasutikut nollaan tai puoliväliin ei taida olla kätevä tapa koska eikö se jää sit vain leijuun jos yhteys katkee ? :)
« Viimeksi muokattu: 06 Toukokuu, 2014, 21:08:37 kirjoittanut Willeh »

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #962 : 06 Toukokuu, 2014, 21:15:21 »
Kaasu mulla tais mennä nollille, mutta sillä ei ole väliä kun ok failsafe päällä. Ja mulla ainakin on varoituksista huolimatta valittuna kotiinpaluu. Tänäänkin pelasti discon kahteen otteeseen...

Siinä täytyy olla vaan tarkkana ettei kotimatkalle osu puita tms sille korkeudelle missä lentää (jos yli sen 20 metrin korkeudessa, alempana pitää tarkkailla siihen 20m asti). Nimim. Kokemus puhuu ;)
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #963 : 06 Toukokuu, 2014, 21:17:53 »
Nyt tulee tyhmä kysymys kun olen laiska ja en jaksa lukea koko ketjua läpi.
Kysymys on failsafesta. Radiona on 12FG ja joku sbus vastari kaverina jossa voi jokaisen kanavan kohdalle ohjelmoida erikseen mihin kohtaan jää tai menee yhteyden katketessa. Nyt yhteyden katketessa lentotila valinta kanava ohjaa Naza M v2 failsafeen. Pitääkö muut kanavat ohjelmoida menemään keskelle vai saako ne jäädä mihin asentoon sattuvat jäämään? Tämän voisi tietysti kokeilla laittamalla failsafe lentotila päällä ja ohjata samaan aikaa. Eli pystyykö failsafe lentotilassa ohjaamaan vai ei?

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #964 : 06 Toukokuu, 2014, 21:19:38 »
Itselläni on kanssa kotiinpaluu valittuna. Olen kokeillut monesti, toimii. Pelkkä laskeutuminen ei ole oikeen kohdallani hyvä vaihtoehto, koska alla saattaa olla vettä. Pinnallahan tuo ei pysy, joten uuden tilaamiseen menee jos uppoaa.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #965 : 06 Toukokuu, 2014, 21:25:05 »
En ole koskaan laittanu Nazan kohdalla mitään failsafea radioon. Kun radion pisti pois päältä, veti Nazaan määritetyn toiminnon päälle. Noi radioon laitettavat safet on lähinnä laitteisiin, joissa ei ole itsessään mitään toimintoa yhteyden katkeamiseen.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #966 : 06 Toukokuu, 2014, 21:43:29 »
Ainakin tuossa futabassani kaikki kanavat jää oletuksena siihen asentoon missä olivat yhteyden viime hetkellä. Vastarin päässä oleva laite ei edes tiedä et yhteys on poikki.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #967 : 06 Toukokuu, 2014, 21:50:53 »
Ainakin tuossa futabassani kaikki kanavat jää oletuksena siihen asentoon missä olivat yhteyden viime hetkellä. Vastarin päässä oleva laite ei edes tiedä et yhteys on poikki.
Mä en ole asettanut mitään fail safea missään vaiheessa vastarin päähän ja silloinhan se tippuu kokonaan pelistä, jolloin Naza tajuaa sen ja siirtyy omaan asetettuun fail safeen. Eikös se ole aika vaarallista jos kanava jää vaikka kaasu täysillä asentoon yhteyden katketessa? Mulla oli laskeutuminen asetettuna fail safeksi ja sen yhden kerran kun mankka tilttasi, laskeutui kyllä, mutta liukui samalla eteenpäin osuen puun oksiin. Onneks niin matalalla ettei tullut mitään damagea.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #968 : 06 Toukokuu, 2014, 22:11:25 »
Mikä radio sulla on? 12FG voi jokaisen kanavan määrittää erikseen suoraan valikosta mitä tekee, jääkö paikalleen vai meneekö tiettyyn kohtaan. Ainakin pitkän kantaman FPV tuo ominaisuus on hyvä, koska koneen saa silloin ajettua takasin. Toivottavasti ei tarvi koskaan tuota failsafea kokeilla tositilanteessa.
« Viimeksi muokattu: 06 Toukokuu, 2014, 22:13:24 kirjoittanut juza »

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #969 : 07 Toukokuu, 2014, 00:48:53 »
Spektrumissa kanavat jää yhteyden katketessa siihen kohtaan, missä ne on ollut lähetintä ja vastaanotinta bindatessa, ts. failsafe-asentoon. Jotta Nazan failsafen saa toimimaan oikein, täytyy lentotiloja vaihtava kanava säätää bindauksen ajaksi niin, että se on Nazan assistantissa failsafen kohdalla.

Yhteyden katketessa vastari siis kytkee Nazasta failsafe-tilan päälle. Nazan näkökulmasta tilanne on sama kuin failsafe-lentotila olisi laitettu kytkimestä päälle. Se ei siis tiedä yhteyden katkeamisesta mitään. (Ja hyvä niin..)

Futtessa voi ilmeisesti konffata toimimaan samalla periaatteella?
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa Old Eagle

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #970 : 07 Toukokuu, 2014, 08:13:10 »
Aika arvaamattomia vikatiloja tämä mun naza heittelee päälle.Eilen olin testailemassa pikkutuulessa nazaa, laskun jälkeen sammutin moottorit laittaakseni pipon päähän ja heti sen jälkeen yritin taivaale takaisin mutta ei mitään elon merkkejä moottoreissa.Räpläsin sitten manual.atti.gps tiloja mankasta ja led vaihteli värejä normaalisti.Kotona laitoin quadin kiinni läppäriin ja kalibroin tikut ongelma poistui saman tien.
GPS:n kalibrointi on myös aika haastavaa.Olen kerran onnistunut saamaan laitteen siihen tilaan että pääsee sitä kalibroimaan,onko kyse paikasta vai miksei se aina onnistu vaikka rämpyttää kuinkakauan kyseistä kytkintä?

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #971 : 09 Toukokuu, 2014, 08:53:13 »
Onhan toi naza v2 gps vaan hieno värkki! :) Itse tein setupin helimodeen silleen että pitchillä lentotilat ja holdin taakse failsafe. Toihan pysyy gepsillä paikallaan ku tauti! Kaikilla muilla tiloilla lentäminen on kyllä oudon tuntuista paitsi manuaalissa. Taitaa olla tottumiskysymys. Tietysti attissa tai gpssä konetta ohjaa purkki ja itse pääsee vain vähän vaikuttamaan asioihin. Mites kuuluuko ton nousta rth ensin 20m ja laskeutua lähtöpaikkaan vai ei? Luin kyllä tän ketjun läpi ja asiasta oli kahta mielipidettä. Eileen yön pimeydessä koitin tota ja nousi ensin sen 20m ja laskeutui nätisti siihen mistä noussutkin.
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #972 : 09 Toukokuu, 2014, 09:31:19 »
Onhan toi naza v2 gps vaan hieno värkki! :) Itse tein setupin helimodeen silleen että pitchillä lentotilat ja holdin taakse failsafe. Toihan pysyy gepsillä paikallaan ku tauti! Kaikilla muilla tiloilla lentäminen on kyllä oudon tuntuista paitsi manuaalissa. Taitaa olla tottumiskysymys. Tietysti attissa tai gpssä konetta ohjaa purkki ja itse pääsee vain vähän vaikuttamaan asioihin. Mites kuuluuko ton nousta rth ensin 20m ja laskeutua lähtöpaikkaan vai ei? Luin kyllä tän ketjun läpi ja asiasta oli kahta mielipidettä. Eileen yön pimeydessä koitin tota ja nousi ensin sen 20m ja laskeutui nätisti siihen mistä noussutkin.

Manuaali sanoo että nousee 20 metriin, itse en ole kokeillut.

Poissa opa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #973 : 09 Toukokuu, 2014, 10:12:50 »
V1 kakkospurkin ohjelmalla tekee juurikin noin. Eli nousee sinne 20m ja tulee suoraan lähtöpisteen yläpuolelle ja laskeutuu siihen missä akku on pamautettu kiinni ja löytänut sateliitit.

Ja tulee muuten sit suoraan oli eessä kivitalo tai puu ei niitä osaa väistellä.

On meinaan ikävä ominaisuus fpv:tä lentäessä jos menee filesafeen, jos kotiinpaluu on aktivoitu.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: DJI purkkien vinkit/kysymykset
« Vastaus #974 : 09 Toukokuu, 2014, 10:16:00 »
Manuaali sanoo että nousee 20 metriin, itse en ole kokeillut.

No sittenhän tuo toimii niinkuin kuuluukin  :) Tarttee tänään koittaa jos ei sada liikaa mitä tahtuu jos keskeyttää kotiinpaluun siirtymällä manuaaliin. Muutenkin nyt on hyvä testailla kaikkea häröä ennenkuin tauikkaa taas gopron ja gimbaalin kiinni. Tiistaina pitäis tulla isompi värkki ja toinen v2. Tilasin ipad groundstationin ebaystä kun oli niin edukas 142€ + mahdolliset verot.

edit. niin ja vastari vaihtui spektrumin fullrangeen yhdellä satelliitilla.
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
5151 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Joulukuu, 2008, 19:22:51
kirjoittanut Vispilä
63 Vastauksia
25702 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Helmikuu, 2010, 22:40:06
kirjoittanut Dutchman
21 Vastauksia
9639 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Marraskuu, 2009, 09:22:06
kirjoittanut znake
6 Vastauksia
3422 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Lokakuu, 2009, 09:25:57
kirjoittanut Rotary
6 Vastauksia
3931 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Elokuu, 2011, 00:38:41
kirjoittanut Sammy