Kirjoittaja Aihe: Kamakazen FPV ja muut videot  (Luettu 18730 kertaa)

Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Kamakazen FPV ja muut videot
« : 30 Joulukuu, 2010, 16:53:08 »
Aloitan uuden ketjun mun FPV lentelystä, kun niin moni on kysellyt viime aikoina FPV toihusta YV: nä, että ajattelin jakaa vähän videoita tässä (en tosin aloita niillä).

Tähän ketjuun tulee paljon muutakin videota RC-touhuun liittyen ja laitankin tähän uunituoreen Futaban 14MZ esittely videon:



Video on itsessään täysin turhake - se on tarkoitus myöhemmin upottaa lentelyjä eläyttämään kun pistän muita videoita kasaan ja siksi se on aika päämäärätöntä sohellusta :) .


Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #1 : 30 Joulukuu, 2010, 17:17:34 »
Aloitan uuden ketjun mun FPV lentelystä, kun niin moni on kysellyt viime aikoina FPV toihusta YV: nä, että ajattelin jakaa vähän videoita tässä (en tosin aloita niillä).

Tähän ketjuun tulee paljon muutakin videota RC-touhuun liittyen ja laitankin tähän uunituoreen Futaban 14MZ esittely videon:



Video on itsessään täysin turhake - se on tarkoitus myöhemmin upottaa lentelyjä eläyttämään kun pistän muita videoita kasaan ja siksi se on aika päämäärätöntä sohellusta :) .


Katoppa radio rock videoita siellä oli pari jannua ja niillä oli siellä semmonen kuvauskopteri ja myöskin puhuivat tosta FPV http://www.radiorock.fi/?vt=video&vid=118775
« Viimeksi muokattu: 30 Joulukuu, 2010, 18:00:51 kirjoittanut Ege »

Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #2 : 31 Joulukuu, 2010, 09:07:34 »
Kiitos Ege vinkistä. Tietääkö kukaan onko Dan Vainikainen kopunetin jäsen ja onko kauan harrastanut? Niillä näytti olevan noita överikalliita viranomaisille tarkoitettua helpostilennettäviä malleja, joita itsekin katselin. Niitä ei tosin kuvaus käyttöön saa modattua kovin helposti vaikka siihen onkin erityisesti tehty. Kaikki muutokset on kuitenkin vaikeampia kun näihin avoimiin versioihin vertaa. Pojilla näytti olevan paljon ideoita miten myydä palvelua, mutta vähän jäi epäselväksi mihin ne itse eniten uskovat kun vaihtoehtoja oli  niin paljon (tyypillistä aloittavassa yrityksessä toki)

Seuraava video on sitten viime kesällä assyillä näytetty RC-kopterit Ry esittely video lajista. Videota voidaan parannella ja tehdä mahdollisia tekstikorjauksia jatkossa, joten olisi kiva jos eri lajien konkarit esittäisivät muutosehdotuskia, jos videota vielä joskus näytetään. Johny vois myös kuvailla lisää pätkiä tähän tai koostaa esim. leiriltä osioita? Tarkoitus tällä oli toki tehdä riittävän pitkä video, jotta se voi pyöriä standin takana ja herättää mielenkiintoa. Video ei saa mennä läpi alle 10-15min, sillä useat lähtee sillon standiltä kun video alkaa uudestaan :)


Osa 1/4:


Osa 2/4:


Osa 3/4:


Osa 4/4:

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #3 : 31 Joulukuu, 2010, 11:16:41 »
Aloitan uuden ketjun mun FPV lentelystä, kun niin moni on kysellyt viime aikoina FPV toihusta YV: nä, että ajattelin jakaa vähän videoita tässä (en tosin aloita niillä).

Tähän ketjuun tulee paljon muutakin videota RC-touhuun liittyen ja laitankin tähän uunituoreen Futaban 14MZ esittely videon:



Video on itsessään täysin turhake - se on tarkoitus myöhemmin upottaa lentelyjä eläyttämään kun pistän muita videoita kasaan ja siksi se on aika päämäärätöntä sohellusta :) .



kohdassa 0:17 näyttää että mankassa olis näyttö irti tai jotain ku liikkuu kehikkoonsa nähden  ???
« Viimeksi muokattu: 02 Tammikuu, 2011, 20:18:24 kirjoittanut kamakaze »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #4 : 31 Joulukuu, 2010, 14:08:34 »
Hienoa työtä  8) kiva katella noita teidän tekemiä videoita.

Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #5 : 02 Tammikuu, 2011, 20:19:01 »
Aloitan uuden ketjun mun FPV lentelystä, kun niin moni on kysellyt viime aikoina FPV toihusta YV: nä, että ajattelin jakaa vähän videoita tässä (en tosin aloita niillä).

Tähän ketjuun tulee paljon muutakin videota RC-touhuun liittyen ja laitankin tähän uunituoreen Futaban 14MZ esittely videon:



Video on itsessään täysin turhake - se on tarkoitus myöhemmin upottaa lentelyjä eläyttämään kun pistän muita videoita kasaan ja siksi se on aika päämäärätöntä sohellusta :) .



kohdassa 0:17 näyttää että mankassa olis näyttö irti tai jotain ku liikkuu kehikkoonsa nähden  ???


Tohtori R: llä on kyllä niin hyvät kakkulat, että ei ihme, että näkee hyvin typeriä virheitä. Kevät leirillä saat kaljan tästä hyvästä! En jaksanut korjata sitä ennen kun sait julkisesti mua nöyryytettyä tästä mogasta. Kait se on pakko korjata kun heti huomasit

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #6 : 02 Tammikuu, 2011, 20:41:05 »
Aloitan uuden ketjun mun FPV lentelystä, kun niin moni on kysellyt viime aikoina FPV toihusta YV: nä, että ajattelin jakaa vähän videoita tässä (en tosin aloita niillä).

Tähän ketjuun tulee paljon muutakin videota RC-touhuun liittyen ja laitankin tähän uunituoreen Futaban 14MZ esittely videon:



Video on itsessään täysin turhake - se on tarkoitus myöhemmin upottaa lentelyjä eläyttämään kun pistän muita videoita kasaan ja siksi se on aika päämäärätöntä sohellusta :) .



kohdassa 0:17 näyttää että mankassa olis näyttö irti tai jotain ku liikkuu kehikkoonsa nähden  ???


Tohtori R: llä on kyllä niin hyvät kakkulat, että ei ihme, että näkee hyvin typeriä virheitä. Kevät leirillä saat kaljan tästä hyvästä! En jaksanut korjata sitä ennen kun sait julkisesti mua nöyryytettyä tästä mogasta. Kait se on pakko korjata kun heti huomasit


 ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #7 : 30 Tammikuu, 2011, 16:26:52 »
Laitetaan tämä tähänkin ketjuun kun kirjoittelin sen Henttaa ketjuun alunperin:

Harmi kun koko talven joko ollut tosi kova pakkanen, pilvistä tai tuulista - harvassa on hyvät lentokelit ollu :(

Tässä lyhyt sokkona kuvattu video pari viikon takaa henttaalta, jossa Tohtori vähän lentelee, mutta kelistä johtuen ei kukaan tehnyt oikein näyttäviä lentoja.

Pitää varmaan tulla kuvaamaan joku vähemmän pilvinen päivä oikeasti hyvän näköistä videota kun joku 3D mestari heittelee kopteria. Markus vois vaikka tehdä parit temput videolle :P

« Viimeksi muokattu: 30 Tammikuu, 2011, 16:32:43 kirjoittanut kamakaze »

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #8 : 30 Tammikuu, 2011, 17:17:06 »
Hyvä pätkä! :) Vielä vähän värinänvaimennuksia väliin, ni häviää loputkin aaltoilut. Mikä kamera tässä oli käytössä?

Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #9 : 30 Tammikuu, 2011, 21:05:55 »
Itseasiassa tärinät johtuivat siitä, että teline oli tippunut 'kiskoilta' ja pyöri ihan hullun lailla :) Korjasin sen viime viikonloppuna, mutta lupasin pistää Tohtorille ton videon sen lennosta niin pistin vaikka se pyörikin ja oli tärinäinen. Koko kisko liikkui noin 1.5senttiä syvyyn suunnassa ja oli täysin holtiton :)


Kamera oli Canon LEGRIA HF S21 - se on siitä kiva kamera, että bittivirta on noista videokameroista parhaimmistoa (25tai 20M/s) - näin ollen suoraan kamerasta tullut kuva on tosi terävää. Tossa joutui ton kiskoilta tippumisen takia käyttämään stabilointia normaalia enemmän ja siksi kuva on varsin pehmeä jopa. Ai niin käytän video kameraa siksi, että haluan voida käyttää kameran tarkennusta ja noi 5D, 7D ja 550D eivät tarkenna automaattisesti. Parempi kuva niistä tosin tulis. Varmaan kun ton 5D hinta tippuu (kun seuraaja tulee) niin ostan toisen telineen johon se mahtuu ja alan lentää sillä. Himottais pistää se mun Canonin 14mm linssi siihen kiinni - sais aika laajaa kuvaa kun se on täys kerrossa muistini mukaan yli 171astetta :)
« Viimeksi muokattu: 30 Tammikuu, 2011, 21:14:48 kirjoittanut kamakaze »

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #10 : 30 Tammikuu, 2011, 21:08:50 »
hyvinhän toi mun mittapuulla näkyi :)

tosin eipä tossa uskaltanu lentää juuri mitään temppuja ku kalliita laitteita pörrää ihan vieressä ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #11 : 30 Tammikuu, 2011, 22:17:32 »
Ai niin käytän video kameraa siksi, että haluan voida käyttää kameran tarkennusta ja noi 5D, 7D ja 550D eivät tarkenna automaattisesti. Parempi kuva niistä tosin tulis. Varmaan kun ton 5D hinta tippuu (kun seuraaja tulee) niin ostan toisen telineen johon se mahtuu ja alan lentää sillä. Himottais pistää se mun Canonin 14mm linssi siihen kiinni - sais aika laajaa kuvaa kun se on täys kerrossa muistini mukaan yli 171astetta :)
Mihin tarvitset automaattitarkennusta? Laajakulmaisella obiskalla ja sopivan pienellä aukolla kaikki metristä äärettömään on tarkkaa. Tietysti jos tykkäät lentää ns. iholle eli alle metrin päähän kohteesta silloin tällöin, on automaattitarkennus paikallaan. :)

Mun kokemusten mukaan liian laaja objektiivi näyttää etenkin videossa todella luonnottomalta. Maisemakuvissa (siis stilleissä) laajakulma ei häiritse, ehkä jopa päin vastoin tuo kivaa avaruuden tuntua. Mutta heti kun kuva lähtee liikkumaan nurkkien vääristymät pomppaavat silmille oikein toden teolla. Jossain 20mm (FF) tietämissä tuntuu olevan raja ainakin minun silmilleni.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #12 : 30 Tammikuu, 2011, 22:25:50 »
Hyvä pätkä. Lennätys näyttää hienolta ilmasta ilmaan kuvattuna, lisää sitä!

Noi moniroottoriset on kyllä turvallisuuden kannalta tosi hyviä värkkejä, sillä ihan hyvin kuvata ihmisten läheisyydessä ilman että on riskinä tappaa kuvattavat. ::)

-

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #13 : 30 Tammikuu, 2011, 22:45:27 »
Hyvä pätkä. Lennätys näyttää hienolta ilmasta ilmaan kuvattuna, lisää sitä!

Noi moniroottoriset on kyllä turvallisuuden kannalta tosi hyviä värkkejä, sillä ihan hyvin kuvata ihmisten läheisyydessä ilman että on riskinä tappaa kuvattavat. ::)

-
which would be just the right thing for an early Peter Jackson movie ...

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #14 : 30 Tammikuu, 2011, 22:48:48 »
Hyvä pätkä. Lennätys näyttää hienolta ilmasta ilmaan kuvattuna, lisää sitä!

Noi moniroottoriset on kyllä turvallisuuden kannalta tosi hyviä värkkejä, sillä ihan hyvin kuvata ihmisten läheisyydessä ilman että on riskinä tappaa kuvattavat. ::)
Toden totta! Seiskasatasella uskallan lentää metrin päästä omaa naamaa, mutta muitten kuuppia pitää vältellä jonkin verran kauempaa... :P

Ilmasta-ilmaan kuva näyttää tosiaan hienolta! Pitäisi olla niin kehittyneet systeemit, että voisi hallitulla syväterävyydellä pehmentää taustan ja pitää kopterin terävänä ja vieläpä rajata reilusti lähemmäs. Koska se on äärettömän vaativaa ihan maastakin käsin, voin vain kuvitella minkälaista taituruutta se vaatisi kopterista! :o

Koordinoikaas seuraavalla kokoontumisella semmoset koreografiat, että kameramiehen on helppo pysyä liikkeiden perässä. Esimerkiksi tictocia tms. on turvallinen lähestyä sivulta melko lähelle, jolloin saa näppärän näköistä kuvaa. Flipit sun muut paikallaan pysyvät ovat tietysti samaa sarjaa. Ja kun lähdetään tekemään suurempaa liikettä, pidetään kameramies ajan tasalla jotta seuraaminen helpottuu.

Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #15 : 31 Tammikuu, 2011, 08:20:06 »

Ai niin käytän video kameraa siksi, että haluan voida käyttää kameran tarkennusta ja noi 5D, 7D ja 550D eivät tarkenna automaattisesti. Parempi kuva niistä tosin tulis. Varmaan kun ton 5D hinta tippuu (kun seuraaja tulee) niin ostan toisen telineen johon se mahtuu ja alan lentää sillä. Himottais pistää se mun Canonin 14mm linssi siihen kiinni - sais aika laajaa kuvaa kun se on täys kerrossa muistini mukaan yli 171astetta :)
Mihin tarvitset automaattitarkennusta? Laajakulmaisella obiskalla ja sopivan pienellä aukolla kaikki metristä äärettömään on tarkkaa. Tietysti jos tykkäät lentää ns. iholle eli alle metrin päähän kohteesta silloin tällöin, on automaattitarkennus paikallaan. :)

Mun kokemusten mukaan liian laaja objektiivi näyttää etenkin videossa todella luonnottomalta. Maisemakuvissa (siis stilleissä) laajakulma ei häiritse, ehkä jopa päin vastoin tuo kivaa avaruuden tuntua. Mutta heti kun kuva lähtee liikkumaan nurkkien vääristymät pomppaavat silmille oikein toden teolla. Jossain 20mm (FF) tietämissä tuntuu olevan raja ainakin minun silmilleni.

Ainakaan näillä keleillä pientä aukkoa ei voi käyttää kun valo ei riitä. Kirkkaalla onnistuu millä vain aukolla hyvin. Lisäksi tosiaan tolla Mikrokopterilla on kiva siirtyä välillä ihan 'iholle kiinni' kuvata siis metristä parista ja sitten mennä taas loitommalle. Tämä onnistuu vähän huonosti esim 50 millisellä, jonka tarkentaa äärettömyyteen esim. 4 aukolla mitä eilisen keli näytti vaativan. Mikä Trnquill on muuten sun suosikki linssi? Toi Canonin 14mm on muuten ihan ihme linssi. Se on onnistuttu rakentamaan niin, että jos ottaa kuvan vähänkin kauempaa kohteesta sillä saa ihan 'luonnollisen' näköisiä kuvia ja vääristymät tulee niin tasaisesti, että jos ei ole kohteena jotain mistä sen näkee ihan liian helposti niin se ei häiritse vaikka itse olen hyvin tarkka noille vääristymille. Lisäksi mä korjaan yleensä jälkikäteen Photarilla pahimmat vääristymä kohdat niin, että se näyttää kokonaisuutena paremmalle. Ilmasta tosin en ole päässyt koittamaan kun 2500+2200 on liikaa mun tulotasolle ilmaan uskottavaa vakuutusta... Niin siis stillejä olisin sillä 14mm kuvaamassa ja aika korkealta - uskoisin, että silloin ei vääristymät häiritse enää.

Hyvä pätkä. Lennätys näyttää hienolta ilmasta ilmaan kuvattuna, lisää sitä!

Noi moniroottoriset on kyllä turvallisuuden kannalta tosi hyviä värkkejä, sillä ihan hyvin kuvata ihmisten läheisyydessä ilman että on riskinä tappaa kuvattavat. ::)
Toden totta! Seiskasatasella uskallan lentää metrin päästä omaa naamaa, mutta muitten kuuppia pitää vältellä jonkin verran kauempaa... :P

Ilmasta-ilmaan kuva näyttää tosiaan hienolta! Pitäisi olla niin kehittyneet systeemit, että voisi hallitulla syväterävyydellä pehmentää taustan ja pitää kopterin terävänä ja vieläpä rajata reilusti lähemmäs. Koska se on äärettömän vaativaa ihan maastakin käsin, voin vain kuvitella minkälaista taituruutta se vaatisi kopterista! :o

Koordinoikaas seuraavalla kokoontumisella semmoset koreografiat, että kameramiehen on helppo pysyä liikkeiden perässä. Esimerkiksi tictocia tms. on turvallinen lähestyä sivulta melko lähelle, jolloin saa näppärän näköistä kuvaa. Flipit sun muut paikallaan pysyvät ovat tietysti samaa sarjaa. Ja kun lähdetään tekemään suurempaa liikettä, pidetään kameramies ajan tasalla jotta seuraaminen helpottuu.
Joo olet oikeassa, että vaikeaa on. Toi pätkähän oli ihan ruimimista kun en käyttänyt laseja enkä screeniä ja 'arvailin' missä se kopteri on ihan sokkona :). Mä luulen, että parasta tulee jos ei zoomaa valmiiksi vaan kuvaa vähän 'isona' ja sitten croppaa sen niin, että kopteri näkyy isompana - näin osuu useammin kuvaan. Mikäli Markus jaksaa niin mä voisin yrittää ens kerralla kuvata sen lentoja kun sattuu hyvä sää oikein urakalla jos joku sattuis osumaan kivasti ruutuun. Vois tosiaan tehdä temppuja ihan paikaltaan ja sitten niin, että tiedän suunnan etukäteen ja nostan vain ylöspäin kokoajan kun Markus kaartaa. Maikko vois tulla heittämään siihen samaan kuvaan vielä jotain niin tulee jännitystä mikä kolmesta kopterista törmää :)

 
« Viimeksi muokattu: 31 Tammikuu, 2011, 08:27:11 kirjoittanut kamakaze »

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #16 : 31 Tammikuu, 2011, 10:22:38 »
Ainakaan näillä keleillä pientä aukkoa ei voi käyttää kun valo ei riitä.
Hmm, no joo, ehkä iltahämärissä tossa neljän aikaan/jälkeen ei enää valo riitä. Mä oon lentänyt yleensä aukolla 5.6 tai 8, nostaa sitten ISOa sen mukaan että valotusajan saa pidettyä 1/160:ssa. Yleensä ISO on pyörinyt keskellä päivää lentäessä jossain 800 kieppeillä, jollen vallan väärin muista.

Lisäksi tosiaan tolla Mikrokopterilla on kiva siirtyä välillä ihan 'iholle kiinni' kuvata siis metristä parista ja sitten mennä taas loitommalle. Tämä onnistuu vähän huonosti esim 50 millisellä, jonka tarkentaa äärettömyyteen esim. 4 aukolla mitä eilisen keli näytti vaativan.
Aivan, mä en osannut edes ajatella että kuvaisit ilmavideota 50-millisellä croppikamerassa. :) Siinä on jo tähtäämistä! Noi mun kommentit pienestä aukosta ja pitkästä syväterävyydestä pätevät siis luonnollisesti vain laajiksella.

Mikä Trnquill on muuten sun suosikki linssi?
Mulla on aivan äärettömän huonosti valinnanvaraa obiskoissa, koska kuvaan pääasiassa muotokuvia ja niissä käytössä on vain kiinteät 50mm ja 100mm. Kopterikäyttöön ainoa oikea laajis on 11-16/2.8 Tokina, joka toimii videokäytössä eli 5Dmk2:n kanssa vain 16mm zoomattuna. Mutta tämäkin on mun mielestä videokuvauksessa liikaa ainakin yleiskäytössä. Siis liian laaja. Olen siirtynyt videoinnissa käytännössä pelkästään wanhan Olympuksen manuaalisen 28/3.5-lasin käyttöön. Aukko ja tarkennus säädetään käsin, kuva on videokäyttöön oikeinkin passeli ja paino & koko vähintäänkin ilmakuvaukseen soveltuva. Tuossa kuva verrattuna Canonin 50/1.4:seen. :) Maksoi muistaakseni 30 euroa. Jostain kun saisi 24/2.8:n, ni se voisi olla videokäyttöön mulle The Lasi.

Stillejä ammun tolla em. Tokinalla ja 40D:llä, 11mm asennossa ja öbaut aukolla 5.6 kuva on aika passeli.

Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #17 : 01 Helmikuu, 2011, 22:17:27 »


Video upittu uudestaan paremmalla laadulla. Oli tullut pieni kämmi stabiloinnissa...

Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #18 : 10 Helmikuu, 2012, 22:56:51 »
Tässä ei nyt lento, mutta FPV video kuitenkin uudesta sukellusveneestäni jonka ostin Orlandosta:

Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #19 : 06 Kesäkuu, 2012, 22:53:11 »
On ollu vähän hiljaisempaa nyt viime aikoina harrastuspuolella työkiireiden takia, mutta ehdin sentään pistään läjään uuden rungon jonka tein CNC koneella:



Poissa WB

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #20 : 10 Kesäkuu, 2012, 21:41:25 »
Nättiä jälkeä. Tässä muutama kysymys, mitä tuli mieleen:

-Mistäs muuten hommaat noi hiilikuidut?
-Jos itsekkin innostuu suunnittelemaan kopteria, niin millä ohjelmalla pystyy noita suunnittelmaan?
-Onko sellainen mahdollista, että suunnittelee itse ja käy työstämässä jossain firmassa osat itselleen?

WB
-Hexa, Dji Nasa
-HK450 GT
-Esky Honey Bee King 4 (RIP)
-Esky Lama 3 (RIP)
-Menoa tahditaa Futaba FG8S ja tunnelman tallentaa GoPro2

Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #21 : 11 Kesäkuu, 2012, 21:56:46 »
Kiitos!
Mä ostan levyt isoissa erisissä (useita neliöitä kerralla) eikä 'kuriirini' myy pieniä eriä ollenkaan, joten tonnilla parilla tarvii ostaa kerralla. Trullin on esitellyt tuossa mun CNC työstö ketjussa niitä paikkoja joista saa pienempiäkin eriä.

Multa voi vaikka tilata työstön jos tekee itse kuvat (tai voin toki kuvatkin tehdä laita yv: nä millaista olet tekemässä niin voin kertoa tarkemmin). Lisää tästäkin tossa mun CNC ketjussa (etsi kamakaze CNC). Suosittelen CNC työstöön 3D Max nimistä ohjelmaa tai autocadiä. Ilmaisia hyviä ei ole ole, mutta jotain mitä voi käyttää kyllä. 3D maxista oli aikaisemmin ilmais ja opiskelija versioita ja taitaa saada vieläkin.



Poissa chevy55

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #22 : 11 Kesäkuu, 2012, 22:15:19 »
Cadeista muuten sen verran, että jos 2D riittää, niin esimerkiksi autocadklooni, Dassaultin Drafsight on ilmainen.
http://www.3ds.com/products/draftsight/overview/

Samaten Autocadin WS: https://www.autocadws.com/gdrive/gdrive.html

Onhan noita muitakin, näitä en ole kokeillut:
http://www.cenon.biz/index_gb.html
http://www.123dapp.com/
http://www.blender.org/
http://www.ptc.com/products/creo-elements-direct/modeling-express/
http://sketchup.google.com/

Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #23 : 18 Kesäkuu, 2012, 01:12:56 »
Oksennetaan tämä nyt vaikka tähän. Eli tänään vähän aloittelin uutta kameratelinettä. Aijon testata 3D: nä kaikki vaiheet telineen suunnittelussa ja viilaamisessa. 3D pyöritän siis mekaniikan toimimaan ja tavoite on saada kaikki oikein kerralla ilman mitään säätöjä CNC työstön jälkeen. No tähän tuskin pääsen, mutta ainakin lähden yrittämään :)

Tässä ekan päivän alkua mallista ja kahdessa minuutissa oksennettu muutaman sekunnin video. Teen varmaan sitten lopulssa kun kaikki toimii ihan hienon videon oikeilla hiilari matskuilla, jos vain ehdin suinkaan...




Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Vs: Kamakazen FPV ja muut videot
« Vastaus #24 : 21 Heinäkuu, 2012, 23:24:01 »
Teline edistyy näin kun lomat alkoi ja on aikaa taas harrastuksille. Tässä siis uusi 'markkinat mullistava' suora-akseli telineeni, josta puhutaan enemmän kun iPhone 5: sta kun se ilmestyy :)

Idea telineessä on, että tämä on nopein mahdollinen teline reagoimaan mikrokopterin nopeisiin liikkeisiin kun suurimmassa osassa telineistä on isot välitykset, jotka heikentävät servojen nopeutta todella paljon.

Katsotaan toimiiko se käytännössä, mutta ainakin kaikkeni olen yrittänyt, että toimis :)



PS. Mikäli tää oikeesti toimii niin sitten kunnolliset esittely videon telineen rakenteesta.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2491 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Kesäkuu, 2009, 22:28:35
kirjoittanut Niemma-2
8 Vastauksia
6396 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Joulukuu, 2014, 20:13:17
kirjoittanut kamakaze
92 Vastauksia
79661 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Elokuu, 2016, 10:21:17
kirjoittanut gnothi seauton
16 Vastauksia
14222 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Kesäkuu, 2015, 23:23:10
kirjoittanut SiB77
1 Vastauksia
2688 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Elokuu, 2015, 00:13:54
kirjoittanut jkkmobile