Kirjoittaja Aihe: T-Rex 500 ja perän välys  (Luettu 2536 kertaa)

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
T-Rex 500 ja perän välys
« : 12 Huhtikuu, 2009, 10:02:38 »
Kasailen tässä 500 ESP:tä pääsiäisen ratoksi ja yksi asia ihmetyttää. Perän lavanpitimissä on todella paljon välystä. Ulos-sisään ne eivät liiku, eli pultit ovat piukassa*. Mutta sivusuunnassa lavanpitimet heiluvat melko holtittoman oloisesti hubissa. Vertasin Blade 400:sen SoniX-perään, ja siinä on välystä huomattavasti vähemmän, kuin tässä rexin vastaavassa. Jo lavanpitimen kärkikin heiluu arviolta millin kumpaankin suuntaan sivuille, joten lavan kärjet vaeltavat jo huomattavan matkan.

Onko tuo normaalia, vai lipsahtiko tehtaalla puoli milliä liian väljät laakerit lavanpitimiin?

* Toisen lavanpitimen pultti oli tehtaan innokkaan lukitteen käytön vuoksi niin tiukassa, että avatessa kanta katkesi ennen kuin ehdin kissaa sanoa. Siinä sitä sitten pähkäiltiin, miten akselin päästä saa ruuvattua ulos siististi tasan reikään katkenneen pultin... :) Lopulta äkkäsin dremelöidä päähän hahlon, josta sai pienellä taltta-ruuvarilla ja pihdeillä käännettyä jengatapin ulos. Ja välystä siis on yhtä paljon kummassakin lavanpitimessä, ei vain tässä jonka akselin pään pahoinpitelin.

Poissa nurmipora

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: T-Rex 500 ja perän välys
« Vastaus #1 : 12 Huhtikuu, 2009, 10:42:04 »
Pojat tuolla ison veden toispuolen foorumeilla kertovat Alignin tehneet uusimpiin perähubeihin väljää tarkoituksella toteuttamaan "flapping hinge"-funktiota tasaamaan epäsymmetristä nostetta (työntöä kai sitten tässä perän tapauksessa) FF-ajossa sekä estämään perän bindauksia. Samat lait pätevät kuin pääroottoriin. Kokeneemmat täydentävät, onko tässä perää. ;)

« Viimeksi muokattu: 12 Huhtikuu, 2009, 13:09:33 kirjoittanut nurmipora »

Poissa sluivi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 500 ja perän välys
« Vastaus #2 : 12 Huhtikuu, 2009, 10:58:02 »

Ihan sama juttu oli oman 500 kanssa. Tilasin microhelin lavanpitimet ja ero oli todella suuri ei paljoa klappia noissa ole. Perän sai toimimaan tarkemmin ja gainia pysty lisäämään joku 4-8%.

-SK-
ALIGN
Trex-450 pro/Align DS410M/Spartan DS-760+futaba s 9257/Hyperion VX-G3 3s 2200mAh 
Trex-700N/JR DS8915+futaba s9451/Spartan DS-760+futaba BLS251/YS 91 SR/
Spektrum DX-7/ 2,4 GHz
http://www.joensuunrcharrastajat.org/

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: T-Rex 500 ja perän välys
« Vastaus #3 : 12 Huhtikuu, 2009, 12:59:54 »
Hioin perähubia pari milliä lyhyemmäksi jollain ruuvin kiristys osuu niihin prikkoihin. Tämä hävitti kokonaan tämän klapin. Lisäksi perälapoja olen pitänyt nyt todella tiukalla.

-

Poissa MTHS

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: T-Rex 500 ja perän välys
« Vastaus #4 : 12 Huhtikuu, 2009, 13:42:29 »
Pojat tuolla ison veden toispuolen foorumeilla kertovat Alignin tehneet uusimpiin perähubeihin väljää tarkoituksella toteuttamaan "flapping hinge"-funktiota tasaamaan epäsymmetristä nostetta (työntöä kai sitten tässä perän tapauksessa) FF-ajossa sekä estämään perän bindauksia. Samat lait pätevät kuin pääroottoriin. Kokeneemmat täydentävät, onko tässä perää. ;)

Eiköhän, ihan samalla tavalla kun 600 ESP:in pääakselin ja laakereiden väliin on tehty väljää 0,5 mm.  ;D

Align on tässä ihan edelläkävijä.
« Viimeksi muokattu: 12 Huhtikuu, 2009, 13:44:12 kirjoittanut MTHS »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
4428 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Elokuu, 2009, 18:06:28
kirjoittanut JJA
26 Vastauksia
17647 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Helmikuu, 2010, 12:15:14
kirjoittanut Juhis
7 Vastauksia
3461 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Kesäkuu, 2010, 16:59:48
kirjoittanut Jussi Savolainen
2 Vastauksia
2293 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Marraskuu, 2011, 07:09:49
kirjoittanut taski63
7 Vastauksia
3953 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Marraskuu, 2011, 07:57:59
kirjoittanut zenix