Kirjoittaja Aihe: vastarin akut  (Luettu 26247 kertaa)

keijon

  • Vieras
vastarin akut
« : 06 Toukokuu, 2009, 12:27:45 »
Minkälaisia vastarin akkuja suosittelette ? LiPo? vai mitä. Mistäkään kannattaa hankkia ? Kopterina toi Align nitro 600

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: vastarin akut
« Vastaus #1 : 06 Toukokuu, 2009, 14:51:05 »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: vastarin akut
« Vastaus #2 : 06 Toukokuu, 2009, 15:34:08 »
Toinen ääni Outragen vastariakuille. Pienempikin kuin 3600 riittää, esim. tämä:

http://www.fast-lad.co.uk/store/outrage_xprx_2s1p_2500mah_spektrum/jr/futaba_receiver-p-5763.html

Jos haluaa enemmän lentokertoja niin sitten tuo 3600:kin on hyvä vaihtoehto.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: vastarin akut
« Vastaus #3 : 06 Toukokuu, 2009, 15:45:44 »
On se jännä, joka kerta kun jotain kysytään niin ensimmäisenä vastataan linkillä ulkomaiselle rc kauppan sivuille.
Sitten ihmetellään kun suomesta ei saa mitään järkevään hintaan...

Itse käytän 2s 2500mah lipoja ja hyvin on toiminut kopuna 600N
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: vastarin akut
« Vastaus #4 : 06 Toukokuu, 2009, 16:41:38 »
On se jännä, joka kerta kun jotain kysytään niin ensimmäisenä vastataan linkillä ulkomaiselle rc kauppan sivuille.
Sitten ihmetellään kun suomesta ei saa mitään järkevään hintaan...

Itse käytän 2s 2500mah lipoja ja hyvin on toiminut kopuna 600N
MJP

Juu ihan saamaa mietin itsekkin etenkin kun Suomestakin saa hyvän valikoiman ainakin näihin asioihin. Muutenkin valikoiman ylläpitämiseksi kannattaisi suosia suomalaista. Jos Suomesta ei saa niin sitten vasta ulkomailta. Aina ei edes se hinta ole perustelu
« Viimeksi muokattu: 11 Toukokuu, 2009, 19:45:16 kirjoittanut Anssi »
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: vastarin akut
« Vastaus #5 : 06 Toukokuu, 2009, 17:01:46 »
On se jännä, joka kerta kun jotain kysytään niin ensimmäisenä vastataan linkillä ulkomaiselle rc kauppan sivuille.
Sitten ihmetellään kun suomesta ei saa mitään järkevään hintaan...

Itse käytän 2s 2500mah lipoja ja hyvin on toiminut kopuna 600N
MJP

Mulla nyt sattui olemaan kyseinen akku kopussa, siksi laitoin kun kerta kysyttiin.

Itsekin suosin suomalaisia liikkeitä ja olen varmuudella tuhlannut monin kertaisen määrän euroja suomalaisiin liikkeisiin kuin ulkomaalaisiin. Mutta siitä huolimatta, jokainen tilaa mistä haluaa enkä ainakaan minä puutu toisten tekemisiin enkä tilaamisiin.
« Viimeksi muokattu: 06 Toukokuu, 2009, 17:03:39 kirjoittanut JRu »

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: vastarin akut
« Vastaus #6 : 06 Toukokuu, 2009, 17:35:36 »
Itsellä Graupnerin A123 2s mötikkä, Sabesta nappasin mukaan (ei linkkiä kun en löydä sieltä sitä nyt?)

Editti: Linkki ko akkuun
« Viimeksi muokattu: 27 Toukokuu, 2009, 12:11:04 kirjoittanut Sammy »
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: vastarin akut
« Vastaus #7 : 06 Toukokuu, 2009, 17:42:28 »
Mulla on kaksi tämmöstä (huomatkaa linkki kotimaiseen verkkokauppaan ;D):

Edit: oli väärä linkki
http://www.verticalhobby.com/kauppa/product_info.php?cPath=51_1&products_id=1352

Olen itse tehnyt rinnankytkentäkaapelin noille, joten niistä tulee yksi 3400mAh 2S akku. Tarvittaessa voin kuitenkin lentää niillä erikseenkin, jos jostain syystä innostuisi keventämään kopteria (toistaiseksi ei mitään tarvetta). Riitävästi irtoaa virtaa noista, 35C ;). Ostin tosin nuo siksi, että ne saa ladata 2C:llä (sillon en ollu näihin 5C akkuihin vielä törmänny), joten akut tulee täyteen kentälläkin nopeasti vaikka laturissa ei ihan kapasiteetti riitäkään tuohon 2C lataukseen.
« Viimeksi muokattu: 06 Toukokuu, 2009, 17:47:15 kirjoittanut masu »

keijon

  • Vieras
Vs: vastarin akut
« Vastaus #8 : 11 Toukokuu, 2009, 18:53:39 »
Moi

Olipas kivasti tullut vastauksia. Kiitoksia niistä. Sit vaan rupean tutkimaan teidän ehdotuksia. Rupee täs kesäki paistaan ja taivaalle halajaa  :)

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: vastarin akut
« Vastaus #9 : 11 Toukokuu, 2009, 21:55:46 »
Mulla on tollanen halpisversio:
http://www.verticalhobby.com/kauppa/product_info.php?cPath=51_1&products_id=922

Jos ei 16C akun antama 44A jatkuvaa riitä digiservoille niin sillon pitää linkistön bindata ja pahasti. Ei siihen mitään outrage-tehoja tarvita... ;D ;)
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Manu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: vastarin akut
« Vastaus #10 : 05 Tammikuu, 2010, 19:49:10 »

Olen itse tehnyt rinnankytkentäkaapelin noille, joten niistä tulee yksi 3400mAh 2S akku. Tarvittaessa voin kuitenkin lentää niillä erikseenkin, jos jostain syystä innostuisi keventämään kopteria (toistaiseksi ei mitään tarvetta).

Montako tankillista suunnilleen kestää?, ite olen miettinyt että jos laittas kaksi NSP:n mukana tullutta 1900mAh akkua rinnan niin tulis laskennallisesti 3800mAh paketti..
Align T-Rex 600 NSP 3G
Futaba 7C fasst 2,4Ghz

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: vastarin akut
« Vastaus #11 : 06 Tammikuu, 2010, 01:13:26 »
No meikä on sitte vanhan kansan porukkaa ja vastarinAKKUINA löytyy 2500 mAh Nimhejä .. onha nuo vielä tähä päivää mennes vehkeet ilmassa pitäny. Ei pahaa sanottavaa, mut meikällä ei vehkeet ookkaa mitää aadeesivuluisusalonecoro lla3Dkatolleekolmedeeluo kkaa, vaan perus lentelyä. PISTE :)

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: vastarin akut
« Vastaus #12 : 06 Tammikuu, 2010, 08:15:48 »
Itsellä,on lipo 1900mah ja 2150mah näillä,on
pärjännyt ihan hyvin.Kesällä lennättää noin
4-5 tankkia per akku.Talvella lipot eivät
kestä montaakaan tankkia.

Poissa Sami

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: vastarin akut
« Vastaus #13 : 06 Tammikuu, 2010, 10:43:16 »
SDX:n kyydissä kulkee tälläinen Nimh paketti http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=30615&grpid=5017 ja Freyassa Fullymax 2s3700mAh lipo + ReactorX. Tuossa lipossa ei ole muuta vikaa, muuta kuin jos toinen kenno kyykähtää, niin kaikki pimenee. Nämä akut ovat tulleet käyttöön vasta vuoden sisään ja aiemmat kymmenen vuotta pärjättiin erinomaisesti Sanyo 2400mAh NiCd neljän kennon pakoilla.
Samppa
12Z
Eagle 3 VPUS patterikone
Hämeenkyrö

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: vastarin akut
« Vastaus #14 : 06 Tammikuu, 2010, 12:31:15 »
Itse olen aling 1900mah akulla lennättänyt ja se kestää n. 4 tankkia näin talvella.. akkuun menee joku 1200mah.
Riippuu tietenkin käyttääkö hehkun samasta akusta vai onko eri hehkutin, itse käytän samasta.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Manu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: vastarin akut
« Vastaus #15 : 06 Tammikuu, 2010, 12:59:55 »
en ole vielä lentänyt nitrolla kun vajaa 8 tankkia, ja ladannut n. 3-4 kertaa. Tosin olen varmanpäälle pelannut enkä ajanut akkua kovin tyhjäksi, mutta tuntuu että luvattoman usein saa 1900mAh akkua latailla..
Align T-Rex 600 NSP 3G
Futaba 7C fasst 2,4Ghz

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: vastarin akut
« Vastaus #16 : 06 Tammikuu, 2010, 13:22:50 »
Jännitehän nuissa tippuu alas äkkiä vaikka varausta olisikin vielä, näyttää 2in1 mittarillakin äkkiä keltaista mutta silti mennään... tietenki riippuu akusta, ainkin tuo oma vanha :D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Manu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: vastarin akut
« Vastaus #17 : 06 Tammikuu, 2010, 14:19:15 »
Jännitehän nuissa tippuu alas äkkiä vaikka varausta olisikin vielä, näyttää 2in1 mittarillakin äkkiä keltaista mutta silti mennään... tietenki riippuu akusta, ainkin tuo oma vanha :D

totta tuokin, pitääkin mitata paljonko minun setupilla ja lentotavalla akku menettää kapasiteetistaan tankillisella niin siitä saa jonkin n. sinnepäin, arvion montako tankillista kestää.
sähköllä lentäneenä on tottunut saamaan jonkun käsityksen akun tilasta lennon aikana, mutta polttis vaan kulkee ja kulkee.. niin mietityttää tälläiset asiat ettei lakkaa servot toimimasta kesken kaiken...
Align T-Rex 600 NSP 3G
Futaba 7C fasst 2,4Ghz

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: vastarin akut
« Vastaus #18 : 20 Maaliskuu, 2010, 11:02:23 »
Perustelkaas nyt muuten miksi vastarin akkuihin kaikki suosittelee Lipoa?

Eikös Lipokin kyykkää pakkasessa?
Esimerkiksi polttiksissa jaksaako vastarinakusta lennonaikana purettava virtamäärä pitää sen akun lämpimänä?

Rupes nimittäin kiinnostaa, että miksi aina se niin ihanakauhea lipoakku?

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: vastarin akut
« Vastaus #19 : 20 Maaliskuu, 2010, 11:15:54 »
Nou hätä mulla on tavalliset 3000 nicd akut eikä lipoja tule.  ;D

Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: vastarin akut
« Vastaus #20 : 20 Maaliskuu, 2010, 11:48:41 »
Perustelkaas nyt muuten miksi vastarin akkuihin kaikki suosittelee Lipoa?

En tiedä miksi kaikki sitä suosittelee. Voin kertoa miksi itse sitä suosin, siihen on kaksi syytä. Yksi syy on paino. Saan suurempi kapasiteettisen vastarinakun kopteriin painon nousematta. Mutta sitten se toinen syy, sehän on se käytön helppous. NiCd akut varsinkin menettävät kapasiteettiään muisti-ilmiön vuoksi jollei akkuja pureta ennen latausta. Tapoihini on kuulunut pitää akuista hyvää huolta, eikä minua oikein nappaa kentällä alkaa purkamaan vastarin akkua ennen latausta. Lataus tulisi myös aina suorittaa täyteen. NiMh akkuja koskee vähän samat jutut kuin NiCd akkuja mutta muisti-ilmiö ei ole lainkaan niin paha. LiPo akuilla pääsen kyseisestä ongelmasta täysin eroon. Voin ladata akkua sen verran kerrallaan kun ehdin akun kärsimättä. Myöskään akkua ei tarvitse purkaa ennen latausta sen vuoksi jottei se heikkenisi. LiPo akku on siis paljon yksinkertaisempi pitää hyvässä kunnossa. Varsinkin kun lataan balanserijohdon kautta, niin se on ihan sama, että tuleeko siihen latausjohtoon 2 vai 3 johtoa, yksi liitin sitä pitää vain liittää latauksen ajaksi.

Tosin, en lennätä enää nykyään juurikaan viileässä kelissä, joten omalla kohdallani ei tarvitse miettiä lainkaan noita pakkaskelejä. Pakkasellahan LiPo ja NiMh akut ei oikein ole hyviä. NiCd lienee ainoa turvallinen valinta jos lennättelee kovemmissa pakkasissa.

--
Timo
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: vastarin akut
« Vastaus #21 : 20 Maaliskuu, 2010, 18:42:07 »
Älkää unohtako vastariakkukäytössä LiFeä, sillä on kaikki LiPon hyvät ominaisuudet plus, että se kestää kylmää. Energiatiheys ei ole ihan yhtä hyvä kuin LiPolla, eli saman kapasiteettinen akku painaa hieman enemmän, mutta latausvirrat on toiselta planeetalta (>4C). Minulla on 700:ssa 3000mAh:n Life, jota voi ladata esim. 10A virralla (enempää ei laturista lähde). 15 min ja akku on taas täynnä. Hyvänä puolena on myös se, että vastareissa, missä voi ajaa syöttöjännitteen suoraan nuppiservoille tuo 6.6V on ihan riittävä useimmille nuppiservoille, kun täyden 2S LiPon jännite on vähän vaille liikaa ::).

Katso: http://www.trex-store.com/akku-vastaanottimeen-life-3000mah-p-1548.html

- 4D -
fourdee

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: vastarin akut
« Vastaus #22 : 20 Maaliskuu, 2010, 20:07:12 »
Energiatiheys ei ole ihan yhtä hyvä kuin LiPolla, eli saman kapasiteettinen akku painaa hieman enemmän, mutta latausvirrat on toiselta planeetalta (>4C).
No jos planeettoja on ripoteltu yhden C:n välein, niin ehkä sitten. :) Eikös nuo 5C lipot ole nykyään jo aivan arkipäivää, jopa näissä halpismerkeissä? 12e vs. 43e, hmm...

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: vastarin akut
« Vastaus #23 : 20 Maaliskuu, 2010, 20:57:54 »
Jep...
Lipotkin alkaa olemaan vähintään 2C jo, itselläni ainakin on vastarinakku aikaa ladata 2C:llä kun menee se puoliskatuntia siinä. Turnigyn 2600mah 2s lipo

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: vastarin akut
« Vastaus #24 : 20 Maaliskuu, 2010, 21:07:51 »
Energiatiheys ei ole ihan yhtä hyvä kuin LiPolla, eli saman kapasiteettinen akku painaa hieman enemmän, mutta latausvirrat on toiselta planeetalta (>4C).
No jos planeettoja on ripoteltu yhden C:n välein, niin ehkä sitten. :) Eikös nuo 5C lipot ole nykyään jo aivan arkipäivää, jopa näissä halpismerkeissä? 12e vs. 43e, hmm...
Tuosta tulee oikeastaan $16,11 (yksi akku) + $12,12 (posti, kirjattuna) = $28,23 ja nykykurssilla vastaa 20,84 e (ja ALV:n osuudeksi tulisi 6,21 e jota ei tarvitse maksaa, kun on alle 10 e), ellei lähempää löydy. Toisaalta tuo $12,12 eli 8,94 e ei taida riittää kuin menopaluu seutulippuun tai vastaavasti omalla autolla ajaisi vajaat 100 km, jos vain bensa lasketaan. :P No joo, täytyy lisätä vielä tuon LiFe:n hintaankin sitten posti Suomen sisällä. Olisikohan 3,5 e. Ja sitten vähentää hinnasta 10 % alennus. Eli LiFe 38,7 e plus posti. No, 1900 mAH 2s LiPo riittänee vielä, vaikka vaihtoehtoja on hyvä seurailla.
« Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu, 2010, 21:35:59 kirjoittanut Mikka »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2232 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Huhtikuu, 2011, 17:33:28
kirjoittanut Bylsimys
5 Vastauksia
3061 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Joulukuu, 2012, 20:47:33
kirjoittanut saro
22 Vastauksia
7820 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Tammikuu, 2013, 12:59:01
kirjoittanut Heptocopter
7 Vastauksia
3893 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Elokuu, 2014, 20:08:53
kirjoittanut EM
1 Vastauksia
2981 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2015, 19:14:17
kirjoittanut aahoo