Kirjoittaja Aihe: KDS K-7XII ohjain  (Luettu 18633 kertaa)

Poissa eagle_1969

  • Aloitteleva torppari
  • *
KDS K-7XII ohjain
« : 18 Heinäkuu, 2015, 19:17:25 »
Minulla on KDS K-7XII ohjain ja kopterina KDS 450QS RTF. 6-kanavainen ohjaus ja kolme lentotilaa. 7 kanavainen 2,4Ghz  tietokoneradio, jossa muistipaikat. Kopterissa 8 kanavainen vastaanotin ja head lock gyro. Kun opettelee vasta koneen ilmaan nostamista ja leijuttelua, niin onko parempi että ylhäällä toisena oikealla oleva kytkin on ala-asennossa AIL/ELEV/RUD <> D/R (manuaalissa sivulla 7 mainittu DR SW) ? Eli tekeekö tuo ohjauksesta helpomman eli ei niin herkän ?



Manuaali:
« Viimeksi muokattu: 18 Heinäkuu, 2015, 19:30:52 kirjoittanut eagle_1969 »

Poissa HJK

  • Jäsen 2023
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, lennokkimestari no. 77.
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #1 : 18 Heinäkuu, 2015, 21:28:49 »
Olet huippuhienon harrastuksen parissa ja nämä ihan perusasiat kannattaa oikeasti selvittää! - jotta saat kaiken ilon ja innostuksen ilman pahempia takapakkeja  ;D
Suosittelen lämppimästi tutustumaan tähän kopterioppaaseen:



- jossa kaikki perusasiat on hyvässä järjestyksessä! Täällä kopunetissä kun huudellaan niin monen laista ja moneen suuntaan (kokemuksia on vähän kaiken sorttisia), että noviisin voi olla vaikea ottaa siitä selkoa. Uskoakseni/toivoakseni sinulla on myös simulaattori käytössäsi? - jolla saat hiottua refleksimotoriikkaa ensilennollesi  8)

Kysymykseesi löytyy vastaus sivulta 13-14:

D/R & EXP
Dual Rate ja Exponential on esitelty samassa kohdassa koska usein ne ovat radiossa saman valikon
alla. Dual Rate on aileronin (sivuttaiskallistus), elevatorin (pituuskallistus) ja rudderin
(peräsinohjas) liikealue. Tämä liikealue eroaa travel adjustmentista siten, että kun travel adjustment
vaikuttaa kaikkiin lentotiloihin, voidaan dual rate ”puolittajilla” vaikutta ohjaukseen vaikuttavien
liikealueiden laajuuteen jokaisessa lentotilassa erikseen. Esimerkiksi leijunta lentotilaan voidaan
asetta dual rate arvoilla pienemmät liikealueet mitä stuntmode tiloihin joilla taivaslentoa lennetään.
Tällöin kopterin toiminnasta saadaan leijunnassa rauhallisempi.

Exponential on puolittajien tavoin asetettavissa jokaiselle lentotilalle erikseen ja vain aileron,
elevator ja rudder kanaville puolittajien tapaan. Exponential toiminnalla saadaan jonkin
ohjauskanavan (aileron, elevator tai rudder) ohjaus määriteltyä epälineaariseksi. Tämän idea on
siinä, että esimerkiksi kun usein taivaslennossa on suuret liikealueet niin halutaan, että kopterin
ohjaustuntuma olisi lähellä ohjaustikkujen keskikohtaa rauhallinen jolloin pienet mahdolliset
ohjausvirheet eivät välity kopteriin niin suurina. Tällöin voidaan ohjaustikun ohjaustehoa pienentää
lähellä keskialuetta. Tästä johtuen sitten lähempänä reunaa ohjausteho kasvaa nopeammin. Ohjaus
on siis epälineaarinen. Usein taivaslennossa jossa on suuremmat liikealueet käytetään exponential toimintoa rauhoittamaan ohjaustikkujen
keskikohtaa tahattomien ohjausliikkeiden vähentämiseksi.
« Viimeksi muokattu: 18 Heinäkuu, 2015, 21:38:52 kirjoittanut HJK »
XK K100  l  XK K110s  l  XK K130  l  Esky Belt CP V2  l Walkera V450D03
l  Align T-Rex 470L Dominator  l  Align T-Rex 550 DFC  l
 Align T-Rex 600 Pro  l  Logo 550  l  Logo 600 SE/Jet Ranger  l  Align T-Rex 700 Dominator

Poissa eagle_1969

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #2 : 18 Heinäkuu, 2015, 23:15:48 »
Kiitoksia paljon. Täytyy perehtyä oppaaseen. Olen lennättänyt vasta harjoitusjalaksilla. Selvittelen sopivan kaapelin simulaattoria varten ja tarpeeksi hyvän simun tätä ohjainta varten ja laitan tilaukseen.

Poissa hukkapätkä

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #3 : 19 Heinäkuu, 2015, 03:31:37 »
Ei ole tuttu ohjain, mutta sieltä manuaalista löytyy varmasti ohje jolla saa säädettyä d/r ja expo asetukset. Oman kokemuksen mukaan en laittaisi kovin paljoa expoa MAX. 15 pinnaa. Dualrate vois olla vaikka 75-80 ensileijulle. Sitten on tämä gyron säätäminen... Jos löytyy paikallisia harrastajia, niin hakeudu seuraan ja osaavat neuvoa. Parhaassa tapauksessa säätävät gyron niin hyväksi kuin mahdollista. 
Edit: tekee hassun tuntuman jos on paljon expoa, keskitikulla ei tapahdu juuri mitään ja vähän lisää niin on täys rähinä päällä. Näyttää olevan tankomalli tuo kopteri, siinä on hieman enemmän mekaanista säätämistä, että sen saa ilmaan ja lentämään kunnolla. Lapakulmamittari olis hyvä olla. HJK:n laittamasta linkistä löytyy hyvät ohjeet alkuun. Säätäessä lavat ja mielellään moottorin johdoista 2 irti, niin ei tarvi painia sen koneen kanssa. ;D
« Viimeksi muokattu: 19 Heinäkuu, 2015, 04:07:42 kirjoittanut hukkapätkä »

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #4 : 19 Heinäkuu, 2015, 11:48:34 »
  Kun opettelee vasta koneen ilmaan nostamista ja leijuttelua, niin onko parempi että ylhäällä toisena oikealla oleva kytkin on ala-asennossa AIL/ELEV/RUD <> D/R (manuaalissa sivulla 7 mainittu DR SW) ? Eli tekeekö tuo ohjauksesta helpomman eli ei niin herkän ?
Tekee,eli melkeen alkuun laittaisin (leijutukseen) AIL/ELEV dr 85 ja expo 18 ja RUD ei mitään,jos tuntuu viä herkältä niin expoo lisää eli mikä itelle tuntuu mukavalta niin sen mukaan......

Jos oot joutunu vaihtaan servoja nuppiin niinmolis hyvä tehä manuaalinen säätö nuppiin et toimii/lentää nätisti ja siihen tarvis työkaluja (swashleverel ja lapakulmamittari)  swassisäätökalu ei ihan pakollinen,mut helpottaa huomaamattomasti (homma ihmees) lapakulmamittari on kyl pakollinen et saa lapakulmat kohilleen......aluks voi tuntua et mitä kaikkee sitä tarviikaan, mut nää niitä ns.pakollisia työkaluja jos meinaa harrastaa....

Mut eiköhän se siitä ja kyselet jos joku askarruttaa....... :)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa eagle_1969

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #5 : 19 Heinäkuu, 2015, 22:41:10 »
Ok, kiitoksia teille molemmille neuvoista.  :D

Poissa eagle_1969

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #6 : 31 Heinäkuu, 2015, 15:05:14 »
Mitkä vaihtoehdot voivat vaikuttaa helikopterin pyörimiseen akselinsa ympäri ? KDS 450qs:n takaroottori pyörii hihnavetoisesti, ja hihnan kireys vaikuttaisi hyvältä ja takaroottorin pyöriminen vaikuttaa normaalilta. Voiko kyse olla ohjaimen asetuksissa ?

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #7 : 31 Heinäkuu, 2015, 15:38:09 »
Mitkä vaihtoehdot voivat vaikuttaa helikopterin pyörimiseen akselinsa ympäri ? KDS 450qs:n takaroottori pyörii hihnavetoisesti, ja hihnan kireys vaikuttaisi hyvältä ja takaroottorin pyöriminen vaikuttaa normaalilta. Voiko kyse olla ohjaimen asetuksissa ?
Tarkotakko pyörimisellä et heti lähdöst pyörii akselinsa ympäri vai perä/nokka kääntyy pikkuhiljaa oik/vas eli ns. gyrö driftaa pikkasen?

Jos pyörii heti akselinsa ympäri ni kato onko gyrön korjaus suunta oikein rev/nor.
- Käännä perälavat kummatkin osottaan nokkaa kohti,sit rudder tikkusta vasemmalle ni ylempi perälapa pitää kääntyä vasemmalle,jos näin ok jos ei ni mankan reverse valikosta reverselle.....
-gyrön korjaus suunta-->annat olla perälavat nokkaa kohti, sit käännät perää vasemmalle jolloin ylemmän perälavan pitää kääntyä vasemmalle,jos näin ok jos ei niin gyröstä rev/nor namiskasta toinen

Jos vaan gyrö driftaa ni sit vaan mekaaninen säätö perälle...
Mikäs gyrö sul siinä on?
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa eagle_1969

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #8 : 31 Heinäkuu, 2015, 15:46:44 »
Ok, kiitos täytyy tarkistaa. Pyörii heti akselinsa ympäri. Gyro on KDS 820.

Poissa eagle_1969

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #9 : 31 Heinäkuu, 2015, 16:04:22 »
Taitaa olla rudder servo väärässä asennossa tai hajalla. Kääntyy vain tikkua vasempaan suuntaan käännettäessä, oikealle kun tikkua kääntää niin ei tee mitään. Kokeilin trimmiä, mutta ei vaikutusta... nytpä vähän ajan päästä alkoi taas kääntyä takaroottori molempiin suuntiin. Eli välillä toimii, välillä ei.
« Viimeksi muokattu: 31 Heinäkuu, 2015, 16:08:55 kirjoittanut eagle_1969 »

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #10 : 31 Heinäkuu, 2015, 16:11:27 »
Taitaa olla rudder servo väärässä asennossa tai hajalla. Kääntyy vain tikkua vasempaan suuntaan käännettäessä, oikealle kun tikkua kääntää niin ei tee mitään. Kokeilin trimmiä, mutta ei vaikutusta... nytpä vähän ajan päästä alkoi taas kääntyä takaroottori molempiin suuntiin. Eli välillä toimii, välillä ei.
Onko peräservo tehtaan jäljiltä vai ookko ite laittanu/vaihtanu?
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa eagle_1969

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #11 : 31 Heinäkuu, 2015, 18:32:02 »
Onko peräservo tehtaan jäljiltä vai ookko ite laittanu/vaihtanu?

Peräservo on tehtaan, mutta tuon peräputken vaihdoin itse ja samalla jouduin uudestaan asettelemaan hihnan paikalleen. Kun kierrätän 360 astetta päälapaa, niin peräroottori pyörii samassa ajassa 4 x 360 astetta. En tiedä pyörisikö se sitten liian hitaasti vai vaikuttaisiko peräservolta tuleva vaijeri jotain, joka ei torpin jälkeen ole aivan suora tuon perärattaiden liikerataan.

Nyt huomasin että jotain vikaa servossa on, koska se jää kiinni toiseen ääripäähän, eikä palauta vaikka laittaa tikun keskiasentoon, muutakuin siirtämällä tikun taas toiseen ääriasentoon, vai jääkö sitten vaijerin tai peräosan takia välillä kiinni. Joka tapauksessa kokeilin kaikissa perälavan asennoissa ja sama juttu paitsi kun tikku on aivan vasemmalla silloin pyöriminen lakkaa, muissa tikun asennoissa kone pyörii kuin karuselli. En kyllä tiedä miten tuon ääriasennon saisi sitten säädettyä, pitääköhän perälle tehdä mekaanisesti jotain.

Tuon ensimmäisen kuvan tapauksessa tikku on vasemmalla ja se on se ainut asento kun pyöriminen lakkaa ja silloin peräpään liukuvarsi on äärioikealla ja viimeisen kuvan rudder-/peräservo on ääri asennossa takana.
« Viimeksi muokattu: 31 Heinäkuu, 2015, 20:18:30 kirjoittanut eagle_1969 »

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #12 : 31 Heinäkuu, 2015, 20:20:05 »
Peräservo on tehtaan, mutta tuon peräputken vaihdoin itse ja samalla jouduin uudestaan asettelemaan hihnan paikalleen. Kun kierrätän 360 astetta päälapaa, niin peräroottori pyörii samassa ajassa 4 x 360 astetta. En tiedä pyörisikö se sitten liian hitaasti vai vaikuttaisiko peräservolta tuleva vaijeri jotain, joka ei torpin jälkeen ole aivan suora tuon perärattaiden liikerataan.

Nyt huomasin että jotain vikaa servossa on, koska se jää kiinni toiseen ääripäähän, eikä palauta vaikka laittaa tikun keskiasentoon, muutakuin siirtämällä tikun taas toiseen ääriasentoon, vai jääkö sitten vaijerin tai peräosan takia välillä kiinni. Joka tapauksessa kokeilin kaikissa perälavan asennoissa ja sama juttu, kone pyörii kuin kuin karuselli.
Kyä melkeen joutuu tekeen mekaanisen säädön perälle ku oot vaihtanu puomin ja peräservon paikka muuttuu..
Eli
Ensin gyro rate-tilassa laitetaan perälle servoa peräputkella siirtämällä "sopivasti" lapakulmia. Omassa 450:ssä tää tarkoittaa lavat samaan suuntaan taitettuna lapojen päiden välinä n. 18-20mm(ylempi lapa osottaa suunnilleen vaakafinin kärkee) Sitten gain nollaksi rate tilassa. HH-tilassa gainia riittävästi, jotta ledi palaa gyrossa. Seuraavaksi nostetaan kopteri leijuntaan Rate-tilassa ja servoa peräputkella liikuttaen (tai perätönärin pituutta muuttamalla)säädetään perän lapakulmat sellaiseksi, että perä ei juurikaan ryömi, vaikka gyro ei korjaakaan suuntaa.

Gyron nollapisteen tallentaminen:

Vaikka perä on saatu nyt ainakin lähes ryömimättömäksi rate-tilassa, se ei tarkoita sitä, että se ei ryömisi Head Lock-tilassa. Kun ollaan tyytyväisiä toimintaan rate-tilassa, laskeudutaan nätisti jalkojen juureen. Seuraavaksi todetaan, että gyrossa ei pala punainen ledi. Gear-kytkintä vemputetaan nopeasti vähintään kolme kertaa edestakaisin ja jätetään HH- asentoon, jolloin punainen ledi jää palamaan. Parin sekunnin päästä ledi vilkahtaa pari kertaa ja jää palamaan. Gyro on nyt tallentanut peräservon senhetkisen oloaseman uudeksi nollapisteeksi. Kopterista virta pois ja takaisin päälle. Nyt peräservo esettuu automaattisesti tallennettuun nollapisteeseen ja perän pitäisi toimia niin hyvin kuin se voi toimia tämmöisellä gyrolla.

Seuraavaksi gainin säätö erikseen sekä rate tilaan, että HH-tilaan. Gainia nostetaan, kunnes perä alkaa vispata voimakkaasti edestakaisin (= "tail wag", "vägäys" jne). Nyt gainia lasketaan kunnes vispaus lakkaa ja se on periaatteessa siinä.


Voi tuntua aluks hankalalta ymmärtää,mut pääsääntösesti noin toi perän mekaaninen säätö ja noitten 401 tyylisten gyröjen säätö

Voi olla et peräservo on rikki,mut kuinka toimii kun otat perätönärin irti servosta ja kokeillet servoo et kuinka vörkkii ilman tönäriä?
Onko Expoo paljon jos tuntuu et keskialueel ei tapahdu mitään mut sit kun vetää tikun laitaan ni jo menee...

Ohan remmi oikein?(kato manuskasta)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa eagle_1969

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #13 : 31 Heinäkuu, 2015, 22:09:07 »
Ok, kiitoksia. Täytyy yrittää. Remmi pitäisi olla oikein asennettu eli noista oikeista kulmista taitaa olla kyse. Kokeilin liittää Gyroon uuden servon väliaikaisesti ja käyttäytyy samallalailla kuin koneessa oleva, eli ei palauta ääriasennosta keskelle, vaikka tikun laittaa keskiasentoon.
« Viimeksi muokattu: 31 Heinäkuu, 2015, 22:41:13 kirjoittanut eagle_1969 »

Poissa eagle_1969

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #14 : 01 Elokuu, 2015, 00:50:21 »
Ohan remmi oikein?(kato manuskasta)

Olisikohan sittenkin onnistunut asentamaan sen remmin väärin, koska eikös takaroottorin pidä pyöriä taaksepäin, nyt menee eteenpäin terävämmät lavat edellä ? Ainakin  pienemmässä kopterissa takaroottori pyörii taaksepäin. Jos näin on niin selviäisköhän tuosta kääntämällä lavat toisinpäin vai täytyykö remmi vain asentaa uudestaan ?
« Viimeksi muokattu: 01 Elokuu, 2015, 01:14:41 kirjoittanut eagle_1969 »

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #15 : 01 Elokuu, 2015, 08:41:12 »
Olisikohan sittenkin onnistunut asentamaan sen remmin väärin, koska eikös takaroottorin pidä pyöriä taaksepäin, nyt menee eteenpäin terävämmät lavat edellä ? Ainakin  pienemmässä kopterissa takaroottori pyörii taaksepäin. Jos näin on niin selviäisköhän tuosta kääntämällä lavat toisinpäin vai täytyykö remmi vain asentaa uudestaan ?
Käännä remmi uudestaan,muuten ei toimi oikein :) ja kato ettei remmi mee ristiin montaa kertaa nyt kun se on jo väärin et kerralla oikein....

Ja tee noi mekaaniset säädöt perälle ni säästyt monelta....
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #16 : 01 Elokuu, 2015, 09:03:02 »
peräservolta tuleva vaijeri jotain, joka ei torpin jälkeen ole aivan suora

Kannattaa vaihtaa tuo tönäri suorempi malliseen  ;) Ohjureitakin näyttäs alunperin olevan 2, jos oikein nyt katoin niin sulla on vain toinen ja sekin toisessa päässä putkea.

Edit: Näyttihän siellä sittenkin olevan molemmat.
« Viimeksi muokattu: 01 Elokuu, 2015, 09:04:49 kirjoittanut Aki T »
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa eagle_1969

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #17 : 01 Elokuu, 2015, 15:44:51 »
Hihna vaihdettu ohjeen mukaisesti ja nyt takaroottori pyörii oikeaan suuntaan. Testasin pikkasen tuossa eteisen lattialla pienemmillä kierroksilla ja nyt näyttäis aika hyvältä, ei pyöri enää holtittomasti ja tottelee kääntymistä tikun mukaan. Täytyy käydä tänään testaamassa harjoitusjalaksilla ulkona.  :D

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #18 : 01 Elokuu, 2015, 16:12:20 »
Täytyy käydä tänään testaamassa harjoitusjalaksilla ulkona.  :D

Kannatan  ;D
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa eagle_1969

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #19 : 01 Elokuu, 2015, 23:33:30 »
Kannatan  ;D

Nyt illemmalla kun tuo tuuli tyyntyi kävin kokeilemassa lennätystä ja onneksi oli positiivinen yllätys se että pyörimisongelmasta ei ollut enää tietoakaan. 450-luokassa olen vasta aloittelija ja sain pidettyä sentään ilmassa yhtä menoo noin 1,5 minuuttia. Harjoitussimuna oon käyttänyt vasta vähän ilmaista ClearviewSE:tä, johon ostin 450:n koneen parilla dollarilla.

Alla pari kuvaa vähän erikoisista harjoitusjalaksista, jotka ovat 8mm paksuista bambua ja 90 cm pitkät. Idean löysin youtubesta eräältä hepulta. Tämä siksi että käytin alussa 60 cm metallisia harjoitusjalaksia, jotka osoittautuvat vähän liian lyhyiksi ja pääongelma on se että markkinoilla olevista jalaksista melkein kaikissa on muovinen pidike-keskiö, joka vähänkään kallellaan maahan tullessaan napsahtavat hajalle ja kerran tuloksena oli parin servon hajoaminen ja takaputken vääntyminen, kun lapa osui maahan. Ovathan nuo bambujalakset vähän painavammat ja ei ehkä aivan hirveän tasapainoiset, mutta näillä pääsen alkuun.

« Viimeksi muokattu: 01 Elokuu, 2015, 23:37:22 kirjoittanut eagle_1969 »

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KDS K-7XII ohjain
« Vastaus #20 : 01 Elokuu, 2015, 23:38:21 »
Nyt illemmalla kun tuo tuuli tyyntyi kävin kokeilemassa lennätystä ja onneksi oli positiivinen yllätys se että pyörimisongelmasta ei ollut enää tietoakaan. 450-luokassa olen vasta aloittelija ja sain pidettyä sentään ilmassa yhtä menoo noin 1,5 minuuttia. Harjoitussimuna oon käyttänyt vasta vähän ilmaista ClearviewSE:tä, johon ostin 450:n koneen parilla dollarilla.

Alla pari kuvaa vähän erikoisista harjoitusjalaksista, jotka ovat 8mm paksuista bambua ja 90 cm pitkät. Idean löysin youtubesta eräältä hepulta. Tämä siksi että käytin alussa 60 cm metallisia harjoitusjalaksia, jotka osoittautuvat vähän liian lyhyiksi ja pääongelma on se että markkinoilla olevista jalaksista melkein kaikissa on muovinen pidike-keskiö, joka vähänkään kallellaan maahan tullessaan napsahtavat hajalle ja kerran tuloksena oli parin servon hajoaminen ja takaputken vääntyminen, kun lapa osui maahan. Ovathan nuo bambujalakset vähän painavammat ja ei ehkä aivan hirveän tasapainoiset, mutta näillä pääsen alkuun.
Hieno homma et sait vörkkiin,siitä se lähtee :)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
5840 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Heinäkuu, 2013, 05:46:27
kirjoittanut Dutchman
0 Vastauksia
1728 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Heinäkuu, 2013, 10:53:04
kirjoittanut Dutchman
4 Vastauksia
3119 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Elokuu, 2013, 13:11:57
kirjoittanut savis
2 Vastauksia
3735 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Marraskuu, 2014, 18:48:45
kirjoittanut TeroS
10 Vastauksia
6638 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Helmikuu, 2015, 22:44:28
kirjoittanut Picea