Kirjoittaja Aihe: T-Rex 450L  (Luettu 138162 kertaa)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #25 : 11 Lokakuu, 2013, 14:30:23 »
Jos nyt olisin hankkimassa 450 luokan kopua, olisi se miniprotos ja stretch siihen. Jos lähtisin nollasta liikkeelle, hankkisin t-rexin super combon. Mekaniikka lähes valmiiks kasassa ja helppo ohjeilla kasata. MSH:n ohjeet vähän kusee jostain osin ja siinä ainoa valmiiks kasattu osa on swashplate. Tosin sekin ilman linkkipalloja joita löytyy paketista pariakin erilaista.

Miniprotos on tosi jämpti paketti jossa on omat pienet heikkoutensa huollon kannalta. Jos nuppiservot on muovirattailla ja niitä rikkoo tiuhaan niin on vaihtamisessa kovempi työ kuin rekkulassa. Ainakin jos gyro on peräputken päällä. Se estää aika kätevästi pääsyn sinne servojen alempiin ruuveihin. Eipä tuokaan iso ongelma toki oo ja metallirattaat auttaa asiaa.

Jesi esim jos kopteria ny oot kattomas nii laita 6S miniprotos ja stretch jos halut huoltovapaan laadukkaan koneen. Sä ny tiiät näistä jo enemmä ku nolla ja siellä sun seudulla on apuja. Toki en voi rekkulaakaan haukkua. Laadussa häviää kyllä protokselle mutta käytössä se vaan toimii, toimii ja toimii akusta toiseen. :D Välillä ihmettelen että miten näillä välyksillä oikee lennetään.


E: Ainiin. Rekkulat vinoilla hampailla on jo hyvinki sivistyneitä laitteita. Ite ujellutan vielä suorilla hampailla.
« Viimeksi muokattu: 11 Lokakuu, 2013, 14:33:29 kirjoittanut Toeh »

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #26 : 11 Lokakuu, 2013, 15:51:00 »
E: Ainiin. Rekkulat vinoilla hampailla on jo hyvinki sivistyneitä laitteita. Ite ujellutan vielä suorilla hampailla.
No ei ainakaa vino pääratas onnelliseksi tee, taitaa se ulvonta tulla sieltä TT-osastolta. Helppo todentaa ku ottaa peräputken irti. Aika paljon pahempi ulina tuosta 450pro:sta lähtee jos vertaa miniprotos/warp. Mutta kova ääni = paljon tehoa vai miten se meni  ;D

Ilman allun super comboja (ja niiden edullisia hintoja) olisi luultavasti monen kopteristin ura jäänyt alkamatta. Miniprotoksen ja warpin hinnat sähköineen painivat kuitenki eri sarjassa, toki sähkötkin tuppaavat olemaan sitten selkeesti parempaa tasoa.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #27 : 11 Lokakuu, 2013, 15:56:50 »
No ei ainakaa vino pääratas onnelliseksi tee, taitaa se ulvonta tulla sieltä TT-osastolta. Helppo todentaa ku ottaa peräputken irti. Aika paljon pahempi ulina tuosta 450pro:sta lähtee jos vertaa miniprotos/warp. Mutta kova ääni = paljon tehoa vai miten se meni  ;D

Ilman allun super comboja (ja niiden edullisia hintoja) olisi luultavasti monen kopteristin ura jäänyt alkamatta. Miniprotoksen ja warpin hinnat sähköineen painivat kuitenki eri sarjassa, toki sähkötkin tuppaavat olemaan sitten selkeesti parempaa tasoa.

juuri näin.

mutta juuri näistä syistä mä en oikein ymmärrä tota pelkkää nakukittiä. se on se combo mikä on se allun juttu.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #28 : 11 Lokakuu, 2013, 18:54:12 »
juuri näin.

mutta juuri näistä syistä mä en oikein ymmärrä tota pelkkää nakukittiä. se on se combo mikä on se allun juttu.


Minusta taas pelkät runko kitits ovaat hyä juttu. Jos nyt haluaisin päivittää 450 poron 450L:ään ei mun tartteis hankkia servoja yms sälää vaan pelkästään mottti ja runkokitti.
Samaten moiden isojen kanssa. Jos ja kun tulee se iso posk niin voi ostaa runkokitin ja kasata sen vanhoilla sähköillä.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #29 : 12 Lokakuu, 2013, 08:51:57 »
Lainaus
Tässä on vielä sellainen mukava juttu että nuo dfc-linkkien kiinnitysruuvit lavan pitimiin ei tule linkkien mukana vaan lavanpitimien mukana. Toinen ruuvi meni solmuun. Ah että on ihanaa kun myydään osia, jotka ei sisällä koko pakettia.


Miks et osta pelkkiä ruuveja, 450DFC M2 Socket Collar Screw. Kuuluvat DFC nupin huolto osiin. kuten myös. ne pallolinkit metalli osineen.
 
http://www.trex-store.com/450dfc-socket-collar-screw-p-3407.htmlhttp://
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #30 : 12 Lokakuu, 2013, 19:43:59 »

Miks et osta pelkkiä ruuveja, 450DFC M2 Socket Collar Screw. Kuuluvat DFC nupin huolto osiin. kuten myös. ne pallolinkit metalli osineen.
 
http://www.trex-store.com/450dfc-socket-collar-screw-p-3407.htmlhttp://

En ostanut niitä ollenkaan, ei tullut mieleenkään että itsestään selvät osat puuttuu paketista. Tuo on ihan puhdasta pelleilyä ja rahastusta. Jos ne linkit menee paskaksi ja vääntyy, todennäköisesti myös ruuvit ottaa itteensä. Jos tarvii linkkejä, tarvii todennäköisesti myös ruuveja. Puhdasta vittuilua ettei niitä pistetä samaan pussiin.

Pitää tilata nuo.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #31 : 12 Lokakuu, 2013, 21:47:58 »
En ostanut niitä ollenkaan, ei tullut mieleenkään että itsestään selvät osat puuttuu paketista. Tuo on ihan puhdasta pelleilyä ja rahastusta. Jos ne linkit menee paskaksi ja vääntyy, todennäköisesti myös ruuvit ottaa itteensä. Jos tarvii linkkejä, tarvii todennäköisesti myös ruuveja. Puhdasta vittuilua ettei niitä pistetä samaan pussiin.

Pitää tilata nuo.


Eipä ole mulla itse linkit (alumiini palikka) vääntyneet.
Torpissa dfc nupista on hajonnu (isot ja pinet mukaan lukien):
- dfc pultit, siis ne joilla linkki tulee kiinni lavanpitimeen
- dfc pultin laakerit, siis ne jotka laakeroivat linkin pulttiin
- swashiin tulevat linkit ja niiden kierre osat


Isomissa kopuissa aina kun ja jos liunkki lähtee irti swashilta vaihtoon menee dfc pultit, linkkipäät ja niiden kierreosat sekä tiertysti vioittuneet laakerit.


Samat osat vaihdetaan 700 kokoiseen100 lennon välein. 

Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #32 : 12 Lokakuu, 2013, 22:15:29 »
Piti kanssa kirjoittaa, että ainakin 700:sessa mulla on vääntynyt parissa torpissa pelkästään noi pultit.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #33 : 13 Lokakuu, 2013, 22:36:53 »
Vähän alkoi jo kylmäämään tuo Helikraftin toiminta kun eivät vastanneet kyselyihin, että kauanko vielä mahtaa kestää. Laittoivat kuitenkin tänään mailia, että ensi viikolla pitäisi tulla kitit heille. Saas nyt nähdä.

Jotenkin hiukan hymyilyttää kuitenkin tuo Alignin suuttumus tässä asiassa. Kun heillä itselläänkin on jos jonkinlaista perseilyä välillä, esim. takuuasioista on varmaan turha edes puhua. Vaikka ei tähän suositushintaan toki liitykään.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #34 : 20 Lokakuu, 2013, 13:30:26 »
Vähän alkoi jo kylmäämään tuo Helikraftin toiminta kun eivät vastanneet kyselyihin, että kauanko vielä mahtaa kestää. Laittoivat kuitenkin tänään mailia, että ensi viikolla pitäisi tulla kitit heille. Saas nyt nähdä.

Jotenkin hiukan hymyilyttää kuitenkin tuo Alignin suuttumus tässä asiassa. Kun heillä itselläänkin on jos jonkinlaista perseilyä välillä, esim. takuuasioista on varmaan turha edes puhua. Vaikka ei tähän suositushintaan toki liitykään.

Joko tavara on lähteny tulemaan sulle? Mihin osotteeseen laitoit mailia, vois itsekki kysellä millonkahan oma pro super combo ois mahdollisesti tulossa.
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #35 : 20 Lokakuu, 2013, 19:34:22 »
Joko tavara on lähteny tulemaan sulle? Mihin osotteeseen laitoit mailia, vois itsekki kysellä millonkahan oma pro super combo ois mahdollisesti tulossa.

orders@helikraft.com, ei ole ainakaan vielä mitään ilmoitusta tullut.

Kokoamispätkä:

SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #36 : 20 Lokakuu, 2013, 19:37:10 »
Hyvä pätkä, kolmonen sais tulla jo.
Seo muute tää sama kaveri mikä vaahtoo Kraft aiheesta.

Edit: tua isossa maailmassa mennään jo 5kk odotuksessa, eikä vastata mail, form, call ;)
« Viimeksi muokattu: 20 Lokakuu, 2013, 22:17:18 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #37 : 20 Lokakuu, 2013, 23:38:26 »
Pahalta kuulostaa, mistä luit Jesi?

Laitahan Iman infoa jos saat vastausta. Täytyy varmaan jatkossa jatkaa Helikraft juttuja tuolla nettikaupat-topikissa.

Edit: Helifreakista löytyikin jo ketju. Näemmä porukat on saaneet rahat takaisin tuolta. Varmaan itekin odotan vielä tämän viikon ja pyydän rahat takaisin varoiksi. Jää sitten vielä aikaa, mikäli täytyy paypalille tehdä ilmoitus.
« Viimeksi muokattu: 21 Lokakuu, 2013, 08:42:30 kirjoittanut KL »
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #38 : 07 Marraskuu, 2013, 21:26:37 »
Yritin tuolta kurkkia peräputken ja lapojen pituuksia. Jos tulkitsin oikein, tämä on pidemmällä putkella kuin 450 pro/sport tai muut vastaavat. Myös päälavat on pidemmät.

Oliskohan niin hyvin että tämän peräputki ja tt menis pron perälle virittämättä. Siitä tulis nätisti stretch kitti ja varaoisa olis saatavilla edelliseen malliin. Helistorelta siihen sitten 353 pitkät edget.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #39 : 07 Marraskuu, 2013, 21:32:30 »
Eikös täälläkin joku ole jo tehnyt tämmöisen yhdistelmän?
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #40 : 07 Marraskuu, 2013, 21:38:27 »
Yritin tuolta kurkkia peräputken ja lapojen pituuksia. Jos tulkitsin oikein, tämä on pidemmällä putkella kuin 450 pro/sport tai muut vastaavat. Myös päälavat on pidemmät.

Oliskohan niin hyvin että tämän peräputki ja tt menis pron perälle virittämättä. Siitä tulis nätisti stretch kitti ja varaoisa olis saatavilla edelliseen malliin. Helistorelta siihen sitten 353 pitkät edget.

Näinhän se menee.
450 MX motti vaan jää pieneksi. Ja painopiste tulenee taakse.
Lavoiksi voi myös laittaa 360 Alignit.
Ainakin noi 700mm uudet 3G lavat ovat hyvät. Siis mun mielestä.
En näe tossa stretch homassa juurikaan järkeä koska runkokitti moottorilla ja lavoilla maksaa 400$. Sulla menee streth osiin vähintään 150€ ja kopu on se vanha.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #41 : 07 Marraskuu, 2013, 21:39:01 »
Eikös täälläkin joku ole jo tehnyt tämmöisen yhdistelmän?
Joo, nyt kun etsin tarkemmin niin löytyihän se. Muistelinkin mutta en vaan jostain syystä löytänty oikeaa ketjua.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #42 : 07 Marraskuu, 2013, 21:42:46 »
Mulla ei olekkaan sitä mx motia vaan hyperionin virimotti. Vaikka on 3S motti, se kulkee kuin elukka, ei tarvi läheskään kaikkea ottaa irti. En muutenkaan ole enää pariin, kolmeen kuukauteen hakenut maksimitehoa vaan opetellut lentämään hieman vähemmällä, silti tuntuu että kopteri pystyy enpään kuin ennen. Mun laskujen mukaan tarvin vaan lavat, peräputken ja tt:n. Ne tulee nätisti seuraavan torpin yhteydessä.  ;)

Etenkin kun mulla ei ole tällä hetkellä mitään noista varastossa. Tai on yhden edgen parit, jotka on kerätty kahden torpin jäämistä, paljon teippiä, paljon pärinää ja huonosti tehoa.

Tuo painopiste on sitten eri juttu. Pitääpä kysellä tällaisen rakentajalta tarkemmin.
« Viimeksi muokattu: 07 Marraskuu, 2013, 21:45:27 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #43 : 07 Marraskuu, 2013, 21:59:33 »
Mulla ei olekkaan sitä mx motia vaan hyperionin virimotti. Vaikka on 3S motti, se kulkee kuin elukka, ei tarvi läheskään kaikkea ottaa irti. En muutenkaan ole enää pariin, kolmeen kuukauteen hakenut maksimitehoa vaan opetellut lentämään hieman vähemmällä, silti tuntuu että kopteri pystyy enpään kuin ennen. Mun laskujen mukaan tarvin vaan lavat, peräputken ja tt:n. Ne tulee nätisti seuraavan torpin yhteydessä.  ;)

Etenkin kun mulla ei ole tällä hetkellä mitään noista varastossa. Tai on yhden edgen parit, jotka on kerätty kahden torpin jäämistä, paljon teippiä, paljon pärinää ja huonosti tehoa.

Tuo painopiste on sitten eri juttu. Pitääpä kysellä tällaisen rakentajalta tarkemmin.

Noinhan se sitten syntyy. Ei muutakun kentälle niin tuleehan se torppi sieltä ajastaan.
Mulla kun on noi peräputket ja kardaanit ALZRC:n osia.
Mutta eikös ALZRC:llä ole myös 480 kopu jossa on 450:n runko.
Itse ole kyllä tykästynny tohon 450 kokoiseen vehkeseen. :) Kulkee mukavasti laatikossa auton perässä, akut kopu ja tarvittaessa myös mankka ja laturi.
Kun haluan lennättää isompaa niin otetaan sitten kunnolla isompi hyllystä. :D
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #44 : 07 Marraskuu, 2013, 22:12:30 »
Toeh teki juurikin noin ja hyvin sillä pro lentää :)

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #45 : 07 Marraskuu, 2013, 22:18:16 »
Toeh teki juurikin noin ja hyvin sillä pro lentää :)
Irkissä manannu vaan noita TT:n rattaita, ne ei kestä yhtään hipaisua. Riippumatta minkävärisiä rattaita on käytössä. Muuten kyllä kehunut paremmaksi.

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #46 : 07 Marraskuu, 2013, 22:22:50 »
True, melkein joka kerta räpsynyt rikki kun ollaan kentällä käyty. Jännä juttu ettei niistä saa kestäviä mukamas millään. Muuten tuo venytetty 450 kyllä oli hyvän tuntuinen lentää 6s setupilla mitä sitä vähän testasin. 450l voi olla kyllä peto.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #47 : 07 Marraskuu, 2013, 22:24:05 »
Irkissä manannu vaan noita TT:n rattaita, ne ei kestä yhtään hipaisua. Riippumatta minkävärisiä rattaita on käytössä. Muuten kyllä kehunut paremmaksi.

Se on milenkiintoista kun toisilla noita rattaita mene koko ajan ja toisilla ei.
Olen huomanut, että jotkut autorottatio rattaat (kloonit ainakin) ovat hakaisijaltaan n.1mm pinempiä kun toiset.
Ton pienemmän rattaan kanssa tt:n autorotaatio ratas poikii helposti.
Mulla on rattat kestänny hyvin. Käytän nykyjään pelkästään Alignin autorotaatioratasta ja tt rattaita.
Päärattaat ovat taas suora hampaisia ALZRC:n rattaita.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #48 : 08 Marraskuu, 2013, 04:47:50 »
Ei tuo stretch montaa euroa maksanu. Tuo rattaiden meneminen johtuu varmaan pitemmissä perälavoista. Aiemmin ei menny rattaat ei sitte millään. Pitemmät perälavat ku tuli nii ilmeisesti ne aina ottaa niin paljon ruohoon että menee. On toki nyt menty varmaan 3viikkoa samoilla ku on kenttä jossa ruoho lyhempi.

Ei tuo stretch lisää kuin ~5cm perään pituutta ja lapoihin vähän. Kuljetus ei vaikeutunut ja torppikustannusket kallistuivat osien osalta noin 3-4e. Vakio lapojen hintaa en muista mutta Align 360 lavat ovat muistaakseni jossain 25e paikkeilla.

Pinionia sai pykälällä pienentää ja nyt lentää kivasti ku moottori ei niin puudu. Se rasittaa yllättävän paljon konetta tuo isompi lapakehä. Mutta onhan tästä isommastaki 3S versio jota Align myy.

Mulla ei kuitenkaan paluuta enään oo 325 lapoihin. Ero on maassa pieni mutta ilmassa todella iso.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: T-Rex 450L
« Vastaus #49 : 10 Joulukuu, 2013, 22:01:19 »
Häkkisen matti vois jakaa ton 3GX 4.0 450:n asetukset kansalle, sais vähän suuntaa tolle dominaattorille. Testileijut kävin äsken ottamassa, gainia perässä liikaa, kun vähensi niin heilui hitaasti puolelta toiselle.

Mun 3GX-ajoista ei ole kauaa mutta tehokkaasti unohtanut koko touhun kun biisti menee laakista ja V-Baria on viime ajat rukattu.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
16 Vastauksia
7557 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Maaliskuu, 2015, 19:18:54
kirjoittanut jarppi
2 Vastauksia
7720 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Kesäkuu, 2015, 08:13:07
kirjoittanut Koippa
15 Vastauksia
10398 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Elokuu, 2015, 18:59:22
kirjoittanut Kumppis
2 Vastauksia
717 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Tammikuu, 2023, 22:11:45
kirjoittanut HJK