Kirjoittaja Aihe: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?  (Luettu 20449 kertaa)

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #25 : 24 Marraskuu, 2008, 11:38:37 »
Itse jos olisin miettimässä ko. koptereista päätyisin 500 rexään. Jämäkkä kopteri ja huomattavasti edullisempi ylläpitää kuin 600E. Lähinnä nuo 6S akut kun on aivan järjettömän hintaisia kuussataseen.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #26 : 24 Marraskuu, 2008, 11:48:00 »
Seuraava kopteri jonka hankin on luultavasti hihna rex 500 tai joku 600 kokoluokan polttis...jos sitten ei jostain syystä 600E akkujen hinnat putoa puoleen ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #27 : 24 Marraskuu, 2008, 12:05:54 »
Itse jos olisin miettimässä ko. koptereista päätyisin 500 rexään. Jämäkkä kopteri ja huomattavasti edullisempi ylläpitää kuin 600E. Lähinnä nuo 6S akut kun on aivan järjettömän hintaisia kuussataseen.
Alussa riittää kopterin kanssa akku kuin akku. Halvimmat ja ihan toimivat 600:sen akut (Zippy) on 135 USD eli noin 100€ kappale. Sadalla eurolla ostaa nykyhinnoilla fuilia nitrokopteriin jonku 2,5 gallonaa, jolla lentää 600N:llä ~23 tankillista. Lentoaikana noin 250 minuuttia. Yhdellä latauksella sähkökopu lentää ehkä 8 minuuttia taivaalla. Suhde on siis 31,25 sykliä. Akku kestää kuitenkin huomattavasti useampia syklejä, joten kyllä tommonen 600E on ainakin halvempi ylläpitää kuin 600N. Tietysti 500:sen akut on halvempia, mutta yritän tässä selittää, että ne ylläpitokustannukset ei välttämättä ole ratkaiseva tekijä. Kalliimpiakin koneita lennetään. Mäkin joskus kuvittelin, et nitro ja sähkö ois pitkällä tähtäimellä yhtä kalliita, mutta kyllä tuo nitro on pirun paljon kalliimpi. Akut voi kuitenkin kestää 150 sykliä kohtuu hyvinä. Tässä ei nyt ole otettu mitään teho liitäntöjä (600N =? 600E@8S) mukaan vaan kyse puhtaasti perussetupin ylläpitokustannuksista.

Lisäksi useimmat 500:sen osat on hyvin lähellä 600:sen vastaavien hintoja. Esimerkiksi lavoissakaan ei taida olla ku kympin ero. Sinällään hassua, että kopteri on kooltaan kuitenkin lähempänä 450:sen kokoa, mutta osien hinta lähempänä 600:sta.

JHypp

  • Vieras
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #28 : 24 Marraskuu, 2008, 15:48:09 »
Hei masu, kannattaa lukea "fuilien saatavuus" -säiettä: http://www.kopterit.net/index.php?topic=2336.30
siellä kun on 30%:n noin 20€/gallona ja 20%:n noin 16-17€/gallona, niin tuolla 100€:lla saa kyllä ainakin viisi (=5) gallonaa ihan osto kamaa ja itse olen päässyt vielä halvemmalla ostamalla aineet erikseen ja sotkemalla itse.
Kyllä LiPot hyvin ladattuina ja sopivasti purettuina useita (kymmeniä) syklejä kestää, mutta kyllä se paras terä katoaa jo noin 50-100:n syklin jälkeen, mutta akuthan onneksi kehittyy jatkuvasti ;). Ongelma on myöskin se, että ne vanhenevat itsestään, vaikka et niitä käyttäisikään. kannattaa laskea, että yhdellä akulla ajelee ehkä kauden jos on aktiivinen, sitten se on jo heitettävä olan yli. Joku jolla on ollut isoja akkuja voisi laittaa faktaa kestosta ja syklien määristä tänne esim. 600E:n ajoakuista tai isommista. Voihan se olla, että täältä jo faktaa löytyykin, mutta en ole viimeaikoina paljoa surffaillut...itsellä on kokemusta vain pienistä noin 2200mAh:n Flightpower, Dualsky, Fullymax...akuista

- Jari

Miku

  • Vieras
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #29 : 24 Marraskuu, 2008, 16:14:15 »
Menee hieman OT, mutta omistaako kukaan koko Trex laivuetta?
250 (Ei ole vielä, mutta tulossa), 450, 500, 600, 700
Voisi olla hyvä siten vertailla.

-Miku

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #30 : 24 Marraskuu, 2008, 16:21:36 »
Erään tiedän jolla on nuo kaikki ollut (osa edelleen) ja kuussatasesta ainakin kolme eri versiota. Nyt hänellä on tietenkin 250 tilattuna.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #31 : 24 Marraskuu, 2008, 16:24:35 »
Hei masu, kannattaa lukea "fuilien saatavuus" -säiettä: http://www.kopterit.net/index.php?topic=2336.30
siellä kun on 30%:n noin 20€/gallona ja 20%:n noin 16-17€/gallona, niin tuolla 100€:lla saa kyllä ainakin viisi (=5) gallonaa ihan osto kamaa ja itse olen päässyt vielä halvemmalla ostamalla aineet erikseen ja sotkemalla itse.
Hieman OT, mutta mä yritin ettiä hintoja kamoille erikseen ja ilman suhteita (tai tietoa oikeista paikoista) näyttää tulevan sekin tosi kalliiksi. Sitten tuo kimppatilaus tehdään joulukuussa ja meidän kädestä-suuhun taloudessa se tarkottaa lapsille joululahjoja tai mulle fuilia... pikkuhiljaa vaakakuppi alkaa kääntymään takas lasten joululahjoihin ;). Vaikee perustella vaimolle säästötilinkään rokottamista, se sanoo vaan et lennät sitten vähemmän sillä pörpör kopterillas, prkl.

Lainaus
Ongelma on myöskin se, että ne vanhenevat itsestään, vaikka et niitä käyttäisikään. kannattaa laskea, että yhdellä akulla ajelee ehkä kauden jos on aktiivinen, sitten se on jo heitettävä olan yli.
Joo, tuo on kyllä hyvä pointti, että akut "kuluu" muutenkin kuin syklien muodossa. Eli ei voi laskea suoraan tyyliin akku kestää 100 sykliä, lennän kerran tai kahdesti viikossa -> akku kestää 75 viikkoa hyvänä.

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #32 : 24 Marraskuu, 2008, 17:21:35 »
Kyllä se akku kestää parikin vuotta käyttökelpoisena (vaikkakin ehkä lopulta kestääkin vain kevyttä taivasajoa) jos siitä pitää huolta, ei torppaa eikä tee muutakaan mikä vähentää käyttöikää. Se miten kauan akku pysyy lähes uuden veroisena riippuu laadusta, käyttötarkoituksesta ja huolenpidosta, voi olettaa että leijuttelussa timerin kanssa käytetty Outrage kestää pidempään kuin Zippy pakka 3D:ssä liian tyhjäksi ajettuna.


-op-
« Viimeksi muokattu: 24 Marraskuu, 2008, 17:24:15 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

JHypp

  • Vieras
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #33 : 24 Marraskuu, 2008, 18:23:43 »
Kyllä miullakin on pari vuotta sitten ostetuista neljästä pakasta pari ihan hyvin toimivaa. Kemiat kehittyy jatkuvasti ja kestoikä lisääntyy. Joku sanoi, että säilytä jääkaapissa, niin säilyy vielä pidempään, mitä en ole tehnyt, koska ei mahtunut siihen appelsiinimehun ja lennokkiliimojen väliin :D

Tuohon peruskysymykseen T-Rex 500 vai 600 (olen ajanut molempia sähköversiona) vastaisin: T-Rex 500 - kompakti ja akut puolet halvempia. Isommassa on aina isommat kustannukset (vrt. servot, säädin, moottori, lavat...). Kumman tahansa valitset, niin et kadu. Varaosia ja tuningia mukavasti saatavilla.

- Jari

« Viimeksi muokattu: 24 Marraskuu, 2008, 18:26:17 kirjoittanut JHypp »

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #34 : 24 Marraskuu, 2008, 19:21:01 »
Mulla on ollu 600E, nyt on 600NP ja vähän olen 500:sta leijuttanu. 500:nen on yllättävän vakaa kone vaikka sen paino ja roottorin halkaisija on lähempänä 450:stä kuin 600:sta. Mä oon tykänny noista 600:sista, kun eivät ole niin herkkiä tuulelle. Tässä kesällä kahdella kaverilla oli 500:set ja oltiin aina lähdössä yhtä aikaa, mutta joskus päädyin tuulen takia menemään yksin. 500:sen teho/paino suhde on loistava, mutta sitä ei välttämättä tarvitse, jos ei innostu 3D vispaamisesta. 600E:n teho riittää hyvin aerobatiaan 6S:lläkin.

Viitaten tähän Masu:n kommenttiin: Tässä kesällä kahdella kaverilla oli 500:set ja oltiin aina lähdössä yhtä aikaa, mutta joskus päädyin tuulen takia menemään yksin.

Tää painaa melko paljon mun "vaakakupissa".
Kuten aiemmin jo mainitsin, niin en todellakaan ajattele 3D:tä. Normaalia taivaslentoa, kuten jo olen maininnutkin.
Erittäin hyviä vastauksia on kyllä tullut, HIENOA !  :D
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

z0tis

  • Vieras
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #35 : 24 Marraskuu, 2008, 19:23:37 »

Viitaten tähän Masu:n kommenttiin: Tässä kesällä kahdella kaverilla oli 500:set ja oltiin aina lähdössä yhtä aikaa, mutta joskus päädyin tuulen takia menemään yksin.

Tää painaa melko paljon mun "vaakakupissa".
Kuten aiemmin jo mainitsin, niin en todellakaan ajattele 3D:tä. Normaalia taivaslentoa, kuten jo olen maininnutkin.
Erittäin hyviä vastauksia on kyllä tullut, HIENOA !  :D

Noh sitten ku on yhen kesän lennely taivaslentoa nii voi hyvinki alkaa 3d kiinnostamaa :) mäki alussa ku mietin nii ajattelin että ei se 3d kyllä kiinnosta yhtää ja nytten jo ku lennely vähä simulaattorilla ja kokeillu 3d:tä nii kylse tuntuuki aika paljon "jännemältä" ja kiinnostavammalta kun aluks :)

Edit: toki 600:nen on varmaa hyvä kone 3d:henkin

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #36 : 24 Marraskuu, 2008, 23:58:50 »
Mä olen lennättänyt kyllä 500:sta 7-10 m/s tuulessa ja ei tuntunut vielä kovin pahalta. Omilla lennokeillani en kyllä olisi enään siinä kelissä ajanut. Että kyllä 500:nenkin aika kovassa tuulessa menee. Mutta hyviä ratkaisuja kumpikin!

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #37 : 25 Marraskuu, 2008, 06:26:13 »
Aivan, kyllä se 500 mahtuu samaan tuuleen kun 600:kin. Ei se ole kuin kuskista kiinni ja selityksistä  ;)

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #38 : 25 Marraskuu, 2008, 08:51:51 »
Mä olen lennättänyt kyllä 500:sta 7-10 m/s tuulessa ja ei tuntunut vielä kovin pahalta. Omilla lennokeillani en kyllä olisi enään siinä kelissä ajanut. Että kyllä 500:nenkin aika kovassa tuulessa menee. Mutta hyviä ratkaisuja kumpikin!
Aivan, kyllä se 500 mahtuu samaan tuuleen kun 600:kin. Ei se ole kuin kuskista kiinni ja selityksistä  ;)
Voihan sitä noinkin sanoa, että Pixyllä lentää samassa tuulessa ku Freyalla, jos vaan osaa. Eikö sitten paina 500:sen ja 600:sen välillä pari kiloa painoa ja 40 cm roottorin halkaisijaa missään? Topicin aloittaja on kuitenkin aikaisempien kirjoitusten mukaan nyt lentäny 2,5 tuntia ja sillä kokemuksella, kun lähtee harjoittelemaan kovassa tuulessa lentämistä, niin aivan varmasti on eroa 500:sen ja 600:sen välillä. En nyt tiedä miten tämän paremmin muotoilisi.

Edelleen hyviä vaihtoehtoja molemmat...

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #39 : 25 Marraskuu, 2008, 17:45:32 »

Eräs osaava henkilö näytti syksyllä,mun nykyisellä kopterilla, miten tuulessa voi lennättää . No hän onkin harrastanut koptereita jo kauan.
Todellakin olen lennättänyt vasta 2,5 tuntia ! ! !
Pitkin loppukesää ja syksyä odotin ja odotin tyyntä ilmaa, jolloin mulle olisi sopinut, niin ei vaan tullut.
Videopätkä, jonka jo aiemmin laitoin tänne jakeluun, niin mulla oli harjoitusta takana vasta noin puoli tuntia ja tämäkin on TOTTA  8) JA silloinkin tuuli about. 3-5 metriä/s puuskittain !
Tässä viel linkki siihen (vaikka ei pitäs laittaa tähän ku ei oikein kuulu otsikon piiriin):

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Iski&image_id=89392157

Tämän takia haluaisin vakaan kopterin jo heti aluksi, ettei jäisi muutamaan lennätykseen per kesä  ;D
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #40 : 05 Joulukuu, 2008, 13:37:43 »

Kyllä nyt olen saanut sen verran informaatiota, että oma mielipiteeni on : 600:nen !
Sepon tämänaamuinen näytös teki lopullisen ratkaisun mahdolliseksi  ;)

Unohtamatta kaikkien tähän keskusteluun osallistuneiden mielipiteet huomioiden  :D

Suuri kiitos kaikille !


4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #41 : 05 Joulukuu, 2008, 13:59:55 »
Tungen mielelläni mielipiteitäni joka paikkaan, joten tässä olisi sulle hyvä setuppi millä aloitella  :).

DX7 + Ar7000
Trex 600ESP
Perus moottori ja säädin
Outrage XP25 6S 3700mAH 25C akut
Futaba s9452's / s9252's / JR:n vastaavat
5/6V säädettävä BEC esim. Castlen 10A BEC
Gy401 + s9254


- Jos 600 kokoista Alignin sähkökonetta ostaa niin suoraan ESP versio, on päivittyneempi ja moottorissa enemmän tehoa.
- Outrage akut hinnan, kestoiän ja tehon takia. Saa myös torpatessa 50% uuden akun hinnasta pois.
- Perus motti ja säädin kestää sen minkä kestää ja toimii tarpeeksi hyvin siihen asti, sen jälkeen kannattaa harkita Scorpion moottoreita ja Scorpion tai Kontronik säädintä.
- Alussa menee oikeastaan mitkä tahansa laadukkaat servot, nuo futten 2 mallia on todettu erittäin laadukkaiksi ja hyväksi. Ei ole paljoa klappia. On muitakin hyvin toimivia servoja vähän oudommilta valmistajilta, mutta kannattaa ehkä valita sellainen merkkin johon saa vararattaita ja muita osia nopeasti.
- Säätimen omaan BEC:iin (jos sellainen on) en luottaisi. 600 sähkiksessä voi käyttää joko erillistä vastariakkua, tai ottaa virtaa ajoakusta. Helpoin ratkaisu olisi laittaa Spektrumin AR7100 vastari, siinä erillinen lipoakku kytketään suoraan vastariin kiinni ja vastari tiputtaa jännitteen sopivaksi servoille. Jos laittaa erillisen BECin, hyviä vaihtoehtoja löytyy monelta valmistajalta, esim. Saben Castle 10A BEC.
- Gy401 sen takia että toiminta on lähes pomminvarmaa ja aloittelijalle yksinkertaisin gyro. Uutena en ostaisi, käytettynä noita saa hyvällä hintaa nykyään. Gy401 kopiot ei ole hyviä, se että gyro näyttää toiselta ei tee siitä hyvää.. Jos haluaa suoraan suorituskykyisempää gyro + servo comboa, niin sitten Spartan/ SolidG + ds8900 / bls251.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #42 : 05 Joulukuu, 2008, 14:11:56 »
600:sessa tulee oletuksena mukana erillinen regulaattori ja sille 2S Lipo. En tarkkaan muista, mutta taisi olla 4A regu. Riitti kyllä ihan hyvin Futten perusdigiservoille.

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #43 : 05 Joulukuu, 2008, 17:11:12 »
No enpä tajunnut tuota, vaikka olen kahden harrastajan 600E:hen laittanut sähköt ja säätänyt lentoon  :). Luulin että ovat ostaneet regulaattorin ja akun erikseen. Mutta melkein suosittelen vaihtamaan sen Alignin lipon toiseen, osa Alignin akuista tuntuu pullistuvan normaalisti käytettynäkin.

-op-
« Viimeksi muokattu: 05 Joulukuu, 2008, 17:16:38 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #44 : 07 Joulukuu, 2008, 17:55:45 »
Vielä sen verran, että mikä nuppiservo 600ESP:hen kannattais laittaa ?
600 sähkiksen omistavat/omistaneet varmaan tietävät....
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #45 : 07 Joulukuu, 2008, 18:16:52 »
Vielä sen verran, että mikä nuppiservo 600ESP:hen kannattais laittaa ?
600 sähkiksen omistavat/omistaneet varmaan tietävät....
"Kannattaa" on monitulkintainen termi... :). Jos ei ole lähdössä viimeiset pennit lompakosta, niin "kannattaa" kerralla ostaa JR 8717 superhyperservot, mutta aloittelija ei nupissa huomaa eroa, joten käytännössä riittää myös jotkut vaikka tämmöset:

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=24663&grpid=3203

Noi on kohtuu hintaisia, jo metallirattaat ja digiservo. Valinnassa kannattaa ehkä myös kiinnittää huomiota varaosien saantiin (rattaat ja kuoret). Muut jatkakoon...

Edit: En tiedä onko täällä kenelläkään, mutta ulkomailta olen lukenu kokemuksia noista Alignin servoista. Niissä on hintaan nähden hyvät speksit, kuulemma liikkuvat "pykälittäin" verrattuna parempiin servoihin, mutta toisaalta lennossa sitä ei huomaa. Ne on käsittääkseni Taiwanilaisen Savox nimisen firman valmistamia.
« Viimeksi muokattu: 07 Joulukuu, 2008, 18:30:51 kirjoittanut masu »

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #46 : 07 Joulukuu, 2008, 20:44:07 »
Jos ei ole lähdössä viimeiset pennit lompakosta, niin "kannattaa" kerralla ostaa JR 8717 superhyperservot

Mikäs 8717ssa on niin erinomaista? Onko Futabat vaan huonoja?
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #47 : 07 Joulukuu, 2008, 20:48:00 »
Jos ei ole lähdössä viimeiset pennit lompakosta, niin "kannattaa" kerralla ostaa JR 8717 superhyperservot

Mikäs 8717ssa on niin erinomaista? Onko Futabat vaan huonoja?
Vaikkapa tämä: http://www.kopterit.net/index.php?topic=3143.0

Erittäin nopeat ja vahvat servot, joita voi ajaa 8 voltillakin (vaikka onkin erikseen julkaistu tuosta high voltage versio).

Mulla ei siis tommosia ole, mutta jos nyt olisin sijoittamassa yli 300 euroa servoihin, niin ne Futten BLS:t jäis hyllyyn.

Edit: En ollu lukenu tuota yllä olevan linkin viimestä postausta, joka kertoikin, että kyseessä ei ollutkaan oikeita mittaustuloksia, joten se vähän hämärtää tuota 8717 ylivertaisuutta, mutta varmasti yksi parhaista servoista tällä hetkellä.
« Viimeksi muokattu: 07 Joulukuu, 2008, 20:52:52 kirjoittanut masu »

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #48 : 07 Joulukuu, 2008, 20:54:54 »
Mustaahan tuo on valkosella, mutta mitäköhän eroa on oikeasti lennossa on 0.07s ja 0.10s välillä klappia täynnä olevassa säätämättömässä nupissa? Ei mitään
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-trex 500 vai 600 sähkökopteri ?
« Vastaus #49 : 07 Joulukuu, 2008, 21:16:24 »
Mustaahan tuo on valkosella, mutta mitäköhän eroa on oikeasti lennossa on 0.07s ja 0.10s välillä klappia täynnä olevassa säätämättömässä nupissa? Ei mitään
Kenellä nyt on klappia täynnä oleva säätämätön nuppi?

Jos on rahaa tuhlata, niin miksi jättäisi ostamatta samalla rahalla sen 0,03s nopeamman ja 1/3 enemmän vääntävän servon (vrt 8717 ja BLS451)?

Kirjoitin kuitenkin aika selvästi yläpuolella myös:
"kannattaa" kerralla ostaa JR 8717 superhyperservot, mutta aloittelija ei nupissa huomaa eroa, joten käytännössä riittää myös jotkut vaikka tämmöset:

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=24663&grpid=3203

Noi on kohtuu hintaisia, jo metallirattaat ja digiservo. Valinnassa kannattaa ehkä myös kiinnittää huomiota varaosien saantiin (rattaat ja kuoret).

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
5336 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Joulukuu, 2007, 12:49:42
kirjoittanut riku
1 Vastauksia
2723 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Joulukuu, 2008, 12:49:56
kirjoittanut Hermis
1 Vastauksia
2394 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Heinäkuu, 2010, 12:20:07
kirjoittanut JCA
4 Vastauksia
2963 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Lokakuu, 2010, 20:16:48
kirjoittanut mariner
8 Vastauksia
5224 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Syyskuu, 2013, 11:44:53
kirjoittanut savis