Kirjoittaja Aihe: Miksi metanoli?  (Luettu 17354 kertaa)

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Miksi metanoli?
« Vastaus #25 : 08 Heinäkuu, 2010, 17:23:07 »
Kiitos Juhis kertauksesta. Vähän saman tapaista teoreettista selvitystä olisi kaivannut hehkutulpan toiminnasta en muuten kvg:llä löytänyt.

Mutta asiaan, jotta koko ketju ei mene pas** jauhantaan. Metanolin lisäksi voi käyttää myös muita tarpeeksi korkean oktaani luvun omaavia polttoaineita, kuten etanoli, korkea oktaaniset bensiinit saattavat myös toimia, jota tulen kokeilemaan jossain vaiheessa ja raportoin esim tähän ketjuun.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Juhis

  • Vieras
Vs: Miksi metanoli?
« Vastaus #26 : 08 Heinäkuu, 2010, 20:15:28 »
E85:llä ovat maailmalla käyttäneet lennokkimoottoreita, mutta ilmeisesti useimmat kipinäsytkällä. Joku kuumin mahdollinen hehkutulppakin oli toiminut jollain tavalla. Onboard hehkujakin näkyy käytettäneen. Ilmeisesti se metanoli+platina auttaa tulppaa hehkumaan..
« Viimeksi muokattu: 08 Heinäkuu, 2010, 20:27:56 kirjoittanut Juhis »

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Miksi metanoli?
« Vastaus #27 : 09 Heinäkuu, 2010, 16:54:04 »
Nonii, katoin vit.. kooklesta tarpeeksi tarkkaan ja Löysin:

The catalyst is the platinum wire itself.  The combustion reaction only can
occur when the levels of methanol and oxygen are within certain limits.
When these conditions are met, the methanol burns until either it or enough
oxygen is consumed to bring the concentrations outside these limits.  Then
the combustion will not start up again until enough methanol evaporates or
oxygen diffuses back into the area around the platinum wire.

Richard E. Barrans Jr., Ph.D.
Assistant Director
PG Research Foundation, Darien, Illinois

No aina oppii jotain uutta, koko lässy oli mielenkiintoinen mut pitkä et viittin sitä tänne laittaa...
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
5905 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Tammikuu, 2008, 00:51:41
kirjoittanut Ege
21 Vastauksia
10180 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2008, 19:25:48
kirjoittanut Hermis
32 Vastauksia
25620 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Marraskuu, 2010, 10:21:01
kirjoittanut Fillarimies
18 Vastauksia
8736 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Lokakuu, 2013, 12:51:38
kirjoittanut ropellihattu
27 Vastauksia
24682 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2015, 09:59:57
kirjoittanut Korppi