Kirjoittaja Aihe: Juniorin radiotuuninki  (Luettu 5869 kertaa)

Poissa Eso

  • Aloitteleva torppari
  • *
Juniorin radiotuuninki
« : 04 Huhtikuu, 2013, 23:51:25 »
Meikäläisen penska on kai perinyt jonkinlaisen tuherrusgeenin ja olen kasannut sille pienen oman harrastuspöydän alakertaan, jossa itsekin omia touhujani tuhraan. Juniori on lähinnä erikoistunut vehkeiden purkamiseen muovimallien kasaamisen lisäksi.

Näin kevään korvalla aloin kaivelemaan rc-kamojani taas esiin pari päivää sitten ja jätin radioni pojan pöydälle... Tänään illansuussa löysin radion alkutekijöihin purettuna osat siististi lajiteltuna..

Ei nyt löydy sanavarastosta oikein mitään kovin kelvollista mitä tähänkin heittäisi...

Poissa Teemu K

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #46, Kainuun lennokkiseura, SIL
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #1 : 05 Huhtikuu, 2013, 06:35:32 »
laita kuva jos vielä osissa  ;D
2013 DX8, T-rex 600E Pro, Icharger 4010 Duo
2012 Gaui 425, I charger 106b
2011 T-rex 450 pro FBL BeastX, Phoenix 4.0, Spektrum dx6i
2009 Big lama

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #2 : 05 Huhtikuu, 2013, 07:34:46 »
Kieltämättä nyt rupes ihan ohuesti hymyilyttää.  ;D

JCA

  • Vieras
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #3 : 05 Huhtikuu, 2013, 07:39:45 »
No ihan hiukan ehkä suupielet nousi ;D
Nappaas joo kuvaa!

Poissa Eso

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #4 : 05 Huhtikuu, 2013, 07:43:09 »
Juu, on se osissa ja pysyykin. Vesseli oli perusteellinen ja aparaatti on revitty siihen malliin, että sitä ei aivan varmasti kokoa kukaan. Täytyy ottaa foto illalla..

Kyllä tässä kieltämättä naurattaa(kin), oikeastaan lähinnä sitä, vaikka taloudellisia tappioita vähän tulikin. Kaiken kopterisäätämisen ja -tuhoamisen jälkeen tuli vielä tämäkin nähtyä.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #5 : 05 Huhtikuu, 2013, 11:50:17 »
Mikä radio sai moisen tuunauksen?

Poissa Eso

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #6 : 05 Huhtikuu, 2013, 12:42:55 »
JR:n 9x, johon olin viime keväänä hommannut Spectrumin 2,4GHz-modulin. Eli eihän tuo nyt mikään hifivehje ole.

Asiaa voi ajatella positiivisesti: vaimolle voi nyt perustella uuden radion hankinnan, kun "sun kakaras" jne. :P

Näkyy olevan aika tavalla Futaba-voittoista tarjonta nykyään ainakin alustavan kartoituksen perusteella..

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #7 : 05 Huhtikuu, 2013, 12:59:29 »
JR:n 9x, johon olin viime keväänä hommannut Spectrumin 2,4GHz-modulin. Eli eihän tuo nyt mikään hifivehje ole.

Asiaa voi ajatella positiivisesti: vaimolle voi nyt perustella uuden radion hankinnan, kun "sun kakaras" jne. :P

Näkyy olevan aika tavalla Futaba-voittoista tarjonta nykyään ainakin alustavan kartoituksen perusteella..


Mites esim DX8? On törkeen hyvä ominaisuuksiltaan, vastaavaa hinta/ominaisuus mankkaa ei futtella ole! Itse olen ollut erittäin tyytyväinen!
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

JCA

  • Vieras
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #8 : 05 Huhtikuu, 2013, 13:08:27 »

Mites esim DX8? On törkeen hyvä ominaisuuksiltaan, vastaavaa hinta/ominaisuus mankkaa ei futtella ole! Itse olen ollut erittäin tyytyväinen!

Tapellaanko? ;D
Ei vaiskaan.. oha Futtella vaikka ja mitä!

Mutta on noita joo Spectrumia ja Hitekkiä aika paljon kentillä ja jokanen tykänny. Vaikka Futaba onkin paras..

Poissa okallio

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #9 : 05 Huhtikuu, 2013, 13:31:07 »
Suosittelen vakavasti hankkimaan samanlaisen kuin nyt purettu. Muuten voi käydä niin että tenava uuden radion nähdessään ekana ajattelee että "Onkohan tuolla samanlaisia jousia kuin siinä edellisessä?"  :)

Jaa että mistäkö tiedän? Koska muistuttaa tuo poika hieman sitä hyvin tuntemaani vekaraa joka 80-luvun alussa purki korjaukseen menossa olevan radionauhurin koska "Sehän oli jo rikki..."   :-[

Poissa cartti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #10 : 05 Huhtikuu, 2013, 16:48:15 »
Itselläkin aihetta sivuten yksi muisto lapsuudesta. Isäni toi kotiin uudenkarhean VHS nauhurin ja itse tietysti jo pennusta asti kaikesta teknisestä kiinnostuneena olin heti pyörimässä ympärillä. Nauhuri jäi lopulta kanssani kahden, kun isäni poistui omiin puuhiinsa ja kuulemma oli sanonut "tutki sitä sillä aikaa" tms. No tutkinhan minä.. Hain ruuvimeisselit, sivuleikkurit ja ei muuta kuin käskettyä toimeen. Tunnin verran myöhemmin isäni tuli katsomaan mitä puuhaan. Tässä kohtaa nauhuri oli jokaista ruuvia ja piirilevyä myöden kappaleina ympäri huoneeni lattiaa ja tutkiskelin eri komponentteja, joista ei silloin tietysti ymmärtänyt mitään. Kiinnostus oli kyllä kova.

Sitten tulikin se kuuluisa iloinen lähtö... Ilmeisesti tarkoitus oli sittenkin kytkeä ne televisioon. Näin rapiat 25 vuotta myöhemmin saan vieläkin perhetutultamme vinoilua tästä aina kun häntä näkee..

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #11 : 05 Huhtikuu, 2013, 17:47:54 »
Sama täällä, meinas alkaa pölisemään kun porukat osti 15kfim pceen vuonna käpy ja orava ja laitoin ekana ehtoona jo purkaen :)

Tosin ehjänä.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #12 : 06 Huhtikuu, 2013, 21:07:58 »
Kuulostaa tutulta. Joskus pienenä poikana kotona oli vanha moottorisaha joka ei ollut käytössä aika siinä ollut laippaa. Käyntiin sen sai kun pisti tulpan alle bensaa ja nykäisi pari kertaa.

Kerran sitten teki mieli katsoa mitä se pitää sisällään. Kaasarin ehdin pikku siskon kanssa purkaa täysin atomeiksi ennen kuin isä keksi mistä on kysymys. Ei tullut kiitosta sillä kertaa.  ;D
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #13 : 06 Huhtikuu, 2013, 21:13:47 »
Tämä on kovin tutun kuulosta joo. Purin lapsosena vanhan imurin, oikein luvan kanssa sai tutkia. Katkaisin virtajohdon juuresta ja tuikkasin pistorasiaan  :D Kuulemani mukaan välähti oikein iloisesti ja sulakkeet paloi. Voi olla että siitä syystä minäkin olen vähän tällainen  :D

Poissa Eso

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #14 : 06 Huhtikuu, 2013, 22:59:47 »
Siinä nykytilannetta. Pikkuosia on jo lähtenyt vaeltamaan pitkin nurkkia... ;)

Todettakoon nyt vielä, että otan tämän episodin pitkälti omaan piikkiin sen vuoksi, että tuo vintiölle rakennettu puuhanurkka on toiminut hyvin: purkuhommat ynnä muu riskaabeli säätäminen on pysynyt hyvin sovitussa karsinassa. Itsepä sen radion sinne "kuolemanvyöhykkeelle" jätin. :P


Poissa Teemu K

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #46, Kainuun lennokkiseura, SIL
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #15 : 06 Huhtikuu, 2013, 23:04:12 »
Tossa ois jo itse laitteen suunnittelijallekkin haastetta pistää läjään toi laite  ;D
2013 DX8, T-rex 600E Pro, Icharger 4010 Duo
2012 Gaui 425, I charger 106b
2011 T-rex 450 pro FBL BeastX, Phoenix 4.0, Spektrum dx6i
2009 Big lama

mrsaila

  • Vieras
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #16 : 07 Huhtikuu, 2013, 16:18:32 »
OpenTX  ;D

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #17 : 07 Huhtikuu, 2013, 17:05:18 »
Täytyy myöntää, että tää on hauska, uusi ketju ! Ja hymyilyttää ihan "sikana"  ;)

4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #18 : 07 Huhtikuu, 2013, 21:09:10 »
Laita palikat tulee voin ottaa haasteen vastaan.
Takuuta siitä, että toimisi uudelleen rakennuksen jälkeen en ota, mutta voin ainakin yrittää saada tuon nippuun.
Itsellä on hyllyssä Futten FG8 Super ja JR X12.

Sami

Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Jomppis

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Juniorin radiotuuninki
« Vastaus #19 : 11 Huhtikuu, 2013, 23:29:39 »
Se on hyvä, ku pienestä pääsee tutustumaan elektroniikkavehkeiden saloihin. Nuo laitteiden "menetykset" kuuluvat vain ns. koulutuskustannuksiin.  ;D Vieläkin löytyy välillä miljoonalaatikoita penkoessa osia, joista tulee elävästi mieleen elämäni ekat 10 vuotta. Lähtemättömästi se innostus kaikkeen sähk...savulla toimivaan on jäänyt niistä pikkupenskana puretuista radioista sun muista vehkeistä. Nyt sitten harrastellaan kaikkea savulla toimivaa... tupakista lähtien..  ::)