Kirjoittaja Aihe: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?  (Luettu 11134 kertaa)

mrsaila

  • Vieras
Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« : 14 Lokakuu, 2009, 14:10:03 »
tarkoitukseni ei ole sen enempää avautua vaan jakaa kokemuksia.

Onko kysymys teille tuttu? Itselleni se on tullut vähän liiankin tutuksi, kun olen ollut kentällä/pellolla/jäällä ajamassa niin kopteria kuin muitakin lentäviä vekottimia. Tämä on yleisin toimintaa seuraamaan tulleen katsojan ensimmäinen kysymys, iällä ei tunnu olevan merkitystä.

Eiväthän ihmiset kysy kadulla koiran ulkoiluttajiltakaan, että paljonko koira on maksanut ja paljonko se syö kuukaudessa, saati golffarin bägin sisällön hintaa. Mun mielestä tää on todella jäätävä tapa avata keskustelua, koska ainakaan minä en halua alkaa retostelmaan harrastukseni kustannuksilla, tuskin kukaan muukaan. Kaikki harrastaminen maksaa, se on selvää.

Haluaisinkin kuulla oletteko törmänneet vastaavaan tilanteeseen ja siitä miten hoiditte homman? Minusta on hienoa että ihmisiä kiinnostaa meidän harrastus ja todellakin jaan kysyjille mielelläni infoa.

Poissa znake

  • Pro torppari
  • ****
  • Taivaslentelyn alkeita :)
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #1 : 14 Lokakuu, 2009, 14:14:14 »
Kun olin hakemassa beltti -pakettiani postissa niin siinähän sitten käytiin vähintään vartin keskustelu ennen kuin sain paketin matkaan. Täti toki kysyi kohteliaasti että "Voinko kysyä että..", eikä mulla mitään juttelemista vastaan ollut. Mieleen jäi vain jossain vaiheessa kommentti, että "Joo, ei tää ainakaan voi lelu olla kun näin hirveesti maksaa". Taisin todeta, että tää on onneksi vielä aika halpa, mutta jännästi tuokin kommentti jäi mieleen (postienakosta näki siis hinnan).

Todella vaikea sanoa, että mitä noihin pitäs vastata tai sanoa. Onko töykeää sanoa, että "jonkun verran" tai jotain muuta epämääräistä? Samalla voi siirtää keskustelun sitten vaikka hyviin puoliin tai vaaroihin..tai johonkin muuhun mistä on kivempi jutella.

Toinen vaihtoehto on toki shokeerata sanomalla että "Aivan helv***, vit*taa ihan itseänikin." Ei liene kuitenkaan mukavin vaihtoehto.
« Viimeksi muokattu: 14 Lokakuu, 2009, 14:16:06 kirjoittanut znake »
CopterX CX 450AE V2 + Gy401 + S9257 + 3xDS410 +Turnigyn nopari&motti
Trex 250  - edelleen hankinnassa
Spektrum DX7
Phoenix RC

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #2 : 14 Lokakuu, 2009, 14:33:05 »
Lisää tuohon vielä "Saanko mä kokeilla?", niin on kasassa kaikki, jota saatiin aikoinaan yleisöltä paikallisella jalkapallokentällä sähkisten kanssa pyöriessä :).

Mä oon vastannu kysyjille rehellisesti suoraan ihan kaikkiin kysymyksiin. Mä näen sen niin, ettei koneen hinnalla voi pröystäillä vaan lähinnä mua ei hävetä myöntää kuinka paljon oon laittanu rahaa kiinni tavaraan, joka ohikulkijan mielestä 95% todennäköisyydellä on vain lelu :).

Poissa Casull

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #3 : 14 Lokakuu, 2009, 15:20:25 »
Minäkin olen pyrkinyt kysyjille vastaamaan ihan rehellisesti niin autojen kuin lentokoneidenkin kohdalla.

Muutaman kerran on käynyt niinkin että vasta kysyttäessä on tullut itsekkin ensimmäisen kerran mietittyä todellista loppusummaa.

Esin auton ja sen radioiden kohdalla piti laskea kolmesti ennenkuin itsekkään uskoin että summa oli lähellä 1500 euroa...  :-[

Näin on käynyt myös tämän kopun kanssa, loppusumma on tainnut hiukan pompsahtaa siitä alkuperäisestä 200 euron pudjetista...
Näin siis siitäkin huolimatta että runko on edelleen se HK450.
« Viimeksi muokattu: 14 Lokakuu, 2009, 15:22:28 kirjoittanut Casull »
HK450 FBL, 7C FASST, GY520+s9257, 3x HS65MG, Medusa-MR-028-040-3400, Phoenix 35, SK-360

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #4 : 14 Lokakuu, 2009, 15:29:03 »
Hinnankysyjiä kyllä osuu kohdalle.
Asiallisesti käyttäytyvät yleensä ja ovat aidosti kiinnostuneita, heille on hauska kertoa asioita, mutta välillä osuu näitä todellisia juustoja kohdalle  :-\

Itseltä tuli kerran tulevaisuuden tovoihin kuuluva kaveriporukka kyselemään sen jälkeen kun ensin soittivat suutaan aikansa kopteria leijutellessani ja odotellessani että häipyisivät. Kun ei poistuneet pörräsin siinä vähän vauhdikkaammin ja suunsoitto vaihtui kiinnostuneeksi kyselyksi, kunhan olivat ensin todenneet että toihan kulkee paljon kovempaa ku Nikon viritetty moposkootteri :D

Toisella kertaa sitten osui hieman harmaantunut herrasmies kuningas alkoholin vaikutuksen alaisena ihmettelemään touhua. Selvitti suu vaahdossa mitä kaikkea tolla voikaan tehdä, jos tollaisen hankkisi itselleen. Seuraavaksi kysyi hintaa, tarkisti jotta saako tuolla hinnalla mukana olleet kamat heti matkaansa ja ilmoitti käyvänsä pikapankissa nostamassa rahaa.
Lennättelin siinä jäljellä olleita akkuja ja lähdin himaan kun ei äijää ja 1.200 euroa kuulunut :D
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

JCA

  • Vieras
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #5 : 14 Lokakuu, 2009, 15:49:15 »

Itellä oli sellainen Tamiyan Juggernaut sähis-monsu. Se herätti aika paljon kiinnostusta ison kokonsa takia. "Wou! Mikä toi on?!" -"kahen euron hampurilainen".. Messuilla (model expo) monesti kuulee paljon kaikkia hauskoja kysymyksiä ja joskus on himokkaita ostajiakin.

Yleisimpi varmaankin:
"Paljolla myyt ton, olis ihan hauska lelu mökille?" <-- 15ccm kisa-veneestä  ::)
"mistä ostit ton, paljon makso?"  :o
"Kuin kovaa toi menee?"
"Aika siisti, saaks kokeilla?"

Poissa jippo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #6 : 14 Lokakuu, 2009, 16:12:07 »
Jokainen on tainnut minulta kysyä, "miten kauas tolla voi lentää". Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole hajuakaan, kuinka vaikeata muuttuvasiipisellä kopterilla oikeesti on lentää. "Leijuuko se sitten vaan alas, jos bensa loppu, vai mitä noissa on polttoaineena". Poika n.10v totesi kaverilleen knight sportista, "mullakin on ollut tollanen, se oli ihan paska". Monta eläkeläismummoa on käynyt ihmettelemässä ja ihmeekseni olen todennut, kun ovat sanoneet, että tuossapa hauskan näköinen kapistus. Varmaan mukava harrastus. Olin valmis lyömään vetoa, että haukkuvat pystyyn ja lyövät käsilaukulla.
Aeolus 50 3D TT / YS 50 ST
Futaba 7C 2.4GHz
Phoenix rc

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #7 : 14 Lokakuu, 2009, 17:07:53 »
No onpas tämä, ei pysty olla avautumatta.  :)

Täälläpäin maailmaa on saanut tottua vähän erilaiseen. Ei tartte edes lennokkia / kopteria kantaa tiellä kävellessä, kun jo huudetaan hello! hello! hello! niin kauan, että kääntää päätä. Sitten huudetaan suureen ääneen (kiinaksi): Amerikkalainen! Amerikkalainen! Onpa se pitkä! Onko paljon rahaa? Näin siis vain ihan puhtaasta uteliaisuudesta. Monet nuoret, jotka osaavat hädin tuskin muutaman sanan englantia tulevat sanomaan ne ihan sen takia, että osaavat. Isät ja äidit tyrkkivät 5-vuotiaita lapsiaan hississä kakistamaan myös suustaan: "vots joor neim?". Kyllähän tuohon tottuu, 4-kymppiset rakennustyöläis-"hello,hello"-äijät voi suosiolla jättää huomiotta ja hississä ja tiellä pienille lapsille ja isille / äideille voi sanoa nimen (ja iän), kun he eivät sitä kumminkaan muista tai osaa itse lausua. Hississä tai kaupoissa voi sitten osoittaa jotain paikallista ihmistä tai tavaraa ja sanoa kiinaksi, että sepä se vasta pitkä on ja jatkaa matkaa normaaliin malliin. Ainakin saa suut auki, kun kuvittelivat, ettei se hölmö ulkomaalainen kumminkaan heidän kieltä osaa.

Futaban lähettimestä yleensä kysytään miten kauas se kantaa.
« Viimeksi muokattu: 14 Lokakuu, 2009, 17:09:54 kirjoittanut Mikka »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #8 : 14 Lokakuu, 2009, 18:06:59 »
Lennän kopterilla jossa ei ole koppaa (FPV) niin aina tulee joku kyselemään. Viikonloppuna kävin rakun kentällä lentämässä ja jopa Lennu miehet tulivat kyyläilemään puuhiani - pelkäsivät varmaan, että jos ovat samaan aikaan ilmassa niin tulee silppua kun en näe missä ne lentää :D

Tämä hinnan kysely on hauska homma kun joka kerta sitä kysytään varsinkin kameran kanssa lentäessä. Tekisi mieli valehdella että ei se paljon maksa... Varsinkin kun hintaakaan ei voi laskea jos on kasannut itse kopterin pala palalta ja upgradettanut kaiken niin helpostihan hinta nousee pilviin. Sama ilmiö jos auton kasaa varaosista ja sitten alkaa vielä ostamaan hiilikuitu osia ja tehokkaampaa mottia - eihän siinä mikään budjetti kestä :D

Yritän usein kiemurrella ikävästä hinta kysymyksestä sanomalla, että ei tämä mitään maksa kun eikös harrastuksiin käytetty raha ole hyvä sijoitus joka maksaa itsensä takaisin - usein tämä ei auta mitään :D
« Viimeksi muokattu: 14 Lokakuu, 2009, 18:10:54 kirjoittanut kamakaze »

JCA

  • Vieras
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #9 : 14 Lokakuu, 2009, 18:21:07 »
Futaban lähettimestä yleensä kysytään miten kauas se kantaa.

Tuo on muuten totta. Joskus on kyselty myös tuota, että miten kauas tolla voi ajaa/lentää. Lyhyesti vastannut yleensä jotain "niin kauas että tarviit jo kaukoputken sen näkemiseen", lähinnä ilmaistakseni eroavaisuuden sen Nikko SuperManRcCar-ohjaimen ja Futten välillä.

Kavereiden reaktiot on kans hauskoja kun saavat selville että harrastaa rc-vehkeitä. "Leikitsä jollain radio ohjattavilla helikoptereilla? Paljon makso" "- Vajaa 800e tähän mennessä" -" WOOT?! Laittaisit säkin rahas johonkin viisaampaan, 800e johonkin leluun, HÄ?!".

Koptereita, tai yleensäkkään rc-vehkeitä ei arvosteta, ne ajatellaan heti leluiksi. Sit kun on näyttänyt pari kuvaa/videoo jostain Szabon lennättämästä 600:sta tms niin jätkät on suu auki kuolaa valuen kummastelleet..

Klaus

  • Vieras
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #10 : 14 Lokakuu, 2009, 18:52:07 »
Ite en ole vielä kopteria lennätellyt kun vasta jouluna hankin, mutta autoilla ja lennokeilla on ollut ihan sama juttu. Paras oli ehkä kerran auton kanssa. Kaks n.13-14 v poikaa tuli: "kuinks kovaa toi kulkee", sitten "mun kavarinkin uber super polttis kulkee miljoona tsiljoona kertaa kovempaa", "Anna mun kokeilla", Tähän sanoin vaan että kun mun on niin sukka niin meneppä sen sun kaveris luokse ajamaan ;D Meni aika hiljaseks...

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #11 : 14 Lokakuu, 2009, 20:40:57 »
Hyvin yleistä on myös saada kommentti "Hiukanko ottaa päähän jos toi tulee maahan!" hinnan kysymisen jälkeen. Lähes poikkeuksetta kysyjillä tuntuu olevan se käsitys, että jos tonnin kopterin tonttaa, se on sitten tonni viemäristä alas. Aivan atomeiksihan se kopteri toki meneekin kädessä olevaa radiosta myöten, jos maahan tulee. :)

Hauskin arvailija oli männätalvena eräs herra, joka katseli etäältä Blade400:n lentoa ja tuli lopulta juttelemaan. "Käytö tuo dieselillä?" oli ensimmäinen kysymys. :P Sanoin että sähköllä. "No siellä pitää olla sitten joku akku vai? Kauanko se lentää yhdellä akulla, pari tuntia?" Sitä odotellessa... :)

JCA

  • Vieras
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #12 : 14 Lokakuu, 2009, 20:46:34 »
"Käytö tuo dieselillä?" oli ensimmäinen kysymys. :P Sanoin että sähköllä. "No siellä pitää olla sitten joku akku vai? Kauanko se lentää yhdellä akulla, pari tuntia?" Sitä odotellessa... :)

Mitähän tuo olisi tuuminut kun kyseessä olisi ollut nitrokopu. :)

Poissa Tuukka

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #14
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #13 : 14 Lokakuu, 2009, 21:08:35 »
Futaban lähettimestä yleensä kysytään miten kauas se kantaa.

Tuo on muuten totta. Joskus on kyselty myös tuota, että miten kauas tolla voi ajaa/lentää. Lyhyesti vastannut yleensä jotain "niin kauas että tarviit jo kaukoputken sen näkemiseen",

Tähän kysymykseen mä olen törmännyt todella usein. Kysyjät ei tajua että kaikki on kiinni siitä miten kauas pystyy hahmottaan koneen asennon. Sitten seuraava kysymys onkin kauanko vehje pysyy kerrallaan ilmassa.
Yksi kaveri tiedusteli että mikä ihme taantuminen muhun on iskeny kun on pitänyt tuollaisilla leluilla ruveta leikkimään. Sitä kysyy vaan että millä tavalla esim. jääkiekko on vähemmän leikkimistä? ja mitä pahaa on leikkimisessä ;)
Esky Lama V3 !

- Conquer your credit card -

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #14 : 14 Lokakuu, 2009, 21:10:56 »
Omallekkin kohdallen on juuri näitä mitä maksaa, kauanko lentää, kuinka pitkä kantomatka... pienimmät kysyy että saako sitä kokeilla jne kysymyksiä... sitten eräs mies kun nitroa lennätin niin tuli kysymään että onko tuo sellainen turbiinikone, ei kun ihan nitrometanoli litkulla paukuttaa ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #15 : 14 Lokakuu, 2009, 21:14:06 »
Sanotte vaa että tää on kohta kysyjän pyllyssä tulppa jos vielä keskittymistä häirittet :P

Klaus

  • Vieras
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #16 : 14 Lokakuu, 2009, 21:18:41 »
Kerran kun "leijutin" lennokkia kuulin kun joku poika etäämmäl sano:
"äiti mieti jos toi pyörivä juttu to koneen pääs lähtee irti se on varmaan terävkin ja se lentäis tuhatta ja sataa. Pitäis kieltää tommoset  jutut" ;)


Poissa Piilukirves

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #17 : 14 Lokakuu, 2009, 21:28:02 »
Ei voi muuta sanoa noille jotka leikkimisestä mainitsevat kuin: Leikki-ikä on koko ikä!
""Eihän se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat ja vapaa aika"
MiniTitan E325 -  - GY401
HK-450 - Scorpion HK-2221-8 - HS-65 - Logictech 2100 + 9257

tuupola

  • Vieras
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #18 : 14 Lokakuu, 2009, 21:46:16 »
Ainut ero on että iän muuta lelut vaan muuttuu kalliimmaksi.

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #19 : 14 Lokakuu, 2009, 23:40:51 »
"Paljon toi maksaa?"
"No, jollain 1000€ pääsee alkuun..."
"Mulla oli kans kerran tollonen, joku PiccoZ. Noi on ihan surkeita, ei lennä hyvin"
"Tää ei kyllä oo mikään Picco..."
"Mites kauas tuo lentää?"
"Niin kauas kun näät"
"Saanko koittaa?"
"Saat, mutta jos torppaat, niin sitten lyöt pätäkkää tiskiin."
"Paljon toi maksokaan....?"
"Kone on sen 600-700€,  torpatessa menee ehkä 100€ osia."
"No just...."
-flybarless, sedative stabilized head-

Pertti

  • Vieras
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #20 : 15 Lokakuu, 2009, 08:10:35 »
Itellä kans tullu näitä kysyjiä, lähinnä lennokilla leikkiessä.

Esimerkki kyselyssä kysyjänä n. 5vuotias poika kaverinsa kans. Testailtiin depron lätyn kyydistä "pommien" pudotusta.

"Onko tossa polttomoottori"
"Ei, sähköllä tää toimii"
"Jaa siinä on patterit. Onko toi tehty pahvista?"
"Ei vaan depronista"
"Paljonko toi maksaa?"
"Niin paljon että itteekin hirvittää."
"Hei nyt sieltä tippu jotain" (pudotin "pommit")
-Tämä pikku sankari lähtee ravaamaan täyttä häkää keskelle kentää.
"Tämmösiä tippu tuolta. Voinko mää laittaa ne takas?"


Siinä sitten lentelin tunnin verran pudotellen pommeja ja tää pikkumies haki ne ja laitto takas sisään :)

Itellä toi kopterilla lentäminen on varmaan niin vaarallisen näköstä että kukaan ei uskalla tulla kysyyn mitään. ;D

Poissa ArSKa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #21 : 15 Lokakuu, 2009, 11:07:12 »
Keski-ikäiset rouvashenkilöt kysyy näin oululaisittain hyvin kiinostunut ilme kasvoillaan:

-Ookko nää ite teheny tuon?
       -Öö tuota en varsinaisesti...
Kysyjän ilme muuttuu vakavammaksi, ehkä hieman havaittavissa myös halveksintaa ja toteaa:
-Jotkut tekeekin nuita.

Näin on käynyt monesti, enkä ole vieläkään keksinyt mitä pitäis vastata...  :)

Täälläpäin kysyjällä on päällimmäisenä mielessä kopterilennättäjän koneenrakentelutaidot, ei niinkään harrastuksen halpa hinta tai kantomatkan riittämättömyys.

Tuija

  • Vieras
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #22 : 15 Lokakuu, 2009, 11:17:29 »
tarkoitukseni ei ole sen enempää avautua vaan jakaa kokemuksia.

Eiväthän ihmiset kysy kadulla koiran ulkoiluttajiltakaan, että paljonko koira on maksanut ja paljonko se syö kuukaudessa, saati golffarin bägin sisällön hintaa. Mun mielestä tää on todella jäätävä tapa avata keskustelua, koska ainakaan minä en halua alkaa retostelmaan harrastukseni kustannuksilla, tuskin kukaan muukaan. Kaikki harrastaminen maksaa, se on selvää.



Vähän OT mutta meidän sesseä ulkoiluttaessa kuulee useinkin tuota kysymystä "oliko kallis pentu?" ja kun vastaa todellisen hinnan (vähemmän kun Eagle3!), on jatkokommenttina: "Kylläpä on kilohintaa..mutta se ei varmaankaan kovin paljon syö.. "  ;D

Poissa starast

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Sami Starast
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #23 : 21 Lokakuu, 2009, 23:16:09 »
hinta, nopeus ja kantama on yleensä ne tärkeät mitä multa kysytään.

aina yksin ku oon lennättämässä niin silloin ohikulkijat tulevat kyselemään ja ihmettelemään.
sitten jos on useampi lennättämässä niin ei kukaan tule lässyttämään.

menee helposti keskittyminen kun kenttäpakissa on omaisuutta eikä voi pitää silmällä sitä kun lentää samal.
vakio lennätyspaikkakin on sen verran korvessa että siellä ei kukaan ole ikinä paitsi
sitten kun pyöräytän kopun käyntiin niin viereiseltä valtatieltä tulee autoja ja moottoripyöriä kattelemaan.
kerran oli auto, moottoripyörä ja 3 pentua fillareilla ilmestyny selän taa kesken lennätyksen  :-\
Raptor 70 TT70PRO, S9151, 2xS9252, GY401+S9254, AR7100R
Spektrum DX7 SE

Espoo, Finland

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Paljonko tuo maksaa? Onko tuollainen kallis?
« Vastaus #24 : 21 Lokakuu, 2009, 23:23:04 »
Tuttua :D
Itsellä parhaimillaan ollut vieressä 4 ukkoo kyselemäs, 1 mönkiä + 2 skootteria, tien varressa 3 autoa ja pyörätiellä 2 pariskuntaa, ei paineita  ;D
Pikkukylällä hirveä nähtävyys :P

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
3595 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Toukokuu, 2008, 10:13:15
kirjoittanut geeni
17 Vastauksia
7667 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2012, 01:07:16
kirjoittanut Toeh
13 Vastauksia
4947 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Kesäkuu, 2013, 12:12:10
kirjoittanut Sandu
47 Vastauksia
15297 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Marraskuu, 2016, 19:13:26
kirjoittanut Hegu
21 Vastauksia
5464 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Joulukuu, 2017, 16:59:25
kirjoittanut Bnito