Kirjoittaja Aihe: Lama V3 Lapojen katkeilu  (Luettu 7298 kertaa)

Belt pilot

  • Vieras
Lama V3 Lapojen katkeilu
« : 21 Maaliskuu, 2008, 11:19:34 »
Olen harjoitellut Lamalla Belt CP.tä varten,jonka pitäisi olla postissa ensiviikolla.
Lamalla lentely sujuu muuten ihan mallikkaasti,mutta kun korkeutta otan enemmän (yli 30 metriä),niin alimmaiset lavat hajoavat??
Niistä repeää noin kolmen cm.palaset molemmista lavoista.
Mihin ne voivat osua,ei kai ne taivu niin paljon että ne osuu lapavakaimeen ?
Onko kenelläkään vastaavanlaisia ongelmia ?

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Lama V3 Lapojen katkeilu
« Vastaus #1 : 21 Maaliskuu, 2008, 18:20:50 »
Se pelkää korkeita paikkoja  ;D..


Ei niitten kyllä hirveesti pitäs taipua eli aika outo ongelma.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: Lama V3 Lapojen katkeilu
« Vastaus #2 : 21 Maaliskuu, 2008, 18:57:08 »
Omalla Lamalla kyllä tekee sitä,jos oikein pumpaa kaasua ylös alas.
Niin lavat menee säpäleiksi.Ne on aika lepsut ei siedä kovaa pörräämistä.
Ottaa lavat toisiinsa kiinni.

Belt pilot

  • Vieras
Vs: Lama V3 Lapojen katkeilu
« Vastaus #3 : 21 Maaliskuu, 2008, 19:13:43 »
Eikös kaikkien lapojen pitäisi taipua samassa suhteessa ? Eihän ne silloin voi osua toisiinsa.
Pari kertaa ne lavat on menny poikki juuri rajussa lennätyksessä,kopteri ollut niin korkealla etten ole ollut varma onko se syöksymässä
jo alaspäin vaiko leijaileeko se paikoillaan,sitten kun huomaa kopterin olevan tulossa vauhdilla alapäin niin lisään kaasua reilusti jolloin
kopteri vaappuu puolelta toiselle , joskus hajoaa lavat ja joskus jatketaan takas korkeuksiin.
Vaadinkohan Lamalta liikoja,pitäisiköhän pysytellä alle kymmenessä metrissä ?!

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: Lama V3 Lapojen katkeilu
« Vastaus #4 : 21 Maaliskuu, 2008, 20:27:48 »
Kyllä ne osuu olen niin monta kertaa huomannut tämän
ilmiön.Tämä kopteri on vain pieniin harjoituksiin.Opit
hahmottamaan mihin suuntaan kääntyy miten liikkuu.

jarpiili

  • Vieras
Vs: Lama V3 Lapojen katkeilu
« Vastaus #5 : 21 Maaliskuu, 2008, 23:21:03 »
No siis sehän ei voi johtua siitä miten korkealla olet. (paitsi jos se pelkää korkeita paikkoja kuten vispilä ehdotti  ;D )
Eli täytyy johtua tuosta kaasulla pumppaamisestä tai nopeasta sivulle/kaasu/yms. ohjailusta missä lamassa ottaa lapaset yhteen...

kaikki tämä oli jo käsitelty mutta silti kommentoin  ;)

-Jari

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Lama V3 Lapojen katkeilu
« Vastaus #6 : 22 Maaliskuu, 2008, 00:18:49 »
Jarpiili on aivan oikeassa ei se rc-kopteri tiedä millä korkeudella lentää eli jostain muusta johtuu ei toi lama mikään 3D kopteri ole    eli sillä vaan ajetaan rauhallisesti.

Belt pilot

  • Vieras
Vs: Lama V3 Lapojen katkeilu
« Vastaus #7 : 22 Maaliskuu, 2008, 12:06:01 »
Ei ole 3D kopteri , mutta onhan se kokeiltava missä kopterin rajat tulevat vastaan. Myyjät lupaavat Laman lentävän 200 metriin,mutta
eiköhän niin korkealla tuule lähes aina.Saattaahan olla että ymmärsin väärin jos se tarkoittaa 200 metriä vaakatasossa! ;D
Monessa sukeltajan rannekellossakin luvataan 200metrin vedenpitävyyttä,tarkoittaa ilmeisesti sekin uintimatkaa pinnalla!  ;D

Poissa Tuukka

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #14
Vs: Lama V3 Lapojen katkeilu
« Vastaus #8 : 06 Kesäkuu, 2008, 23:49:46 »
Lamasta saa hyvän lähettimen ja servot jos haluaa askerrella esim. kameratelineen ja sille liikkeet, kunnolliselle kopterille. Muuten noita lapoja menee koko ajan ihan kohtuuttomasti, ja mm. moottoreita ainakin mulla on kärvähtänyt jo muutama.
Esky Lama V3 !

- Conquer your credit card -

Poissa another_finn

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Lama V3 Lapojen katkeilu
« Vastaus #9 : 07 Kesäkuu, 2008, 12:32:04 »
Xtremen lavat ja pidempi sisäakseli (Xtreme, 3DPro...) peliin niin katkeilu loppuu. Tuolla saa vähän lisää pelivaraa roottorien väliin, eivätkä jäykemmät lavat eksy niin herkästi vakaintangon tielle. Aikansa kuluksi voi vielä askarrella tällaiset jäykistinlevyt lavanpitimien päälle. Kopteri alkaa vastata ohjaukseenkin ihan eri tavalla kun lavoista lähtee ylimääräiset joustot pois.


AnaCon

  • Vieras
Vs: Lama V3 Lapojen katkeilu
« Vastaus #10 : 18 Elokuu, 2008, 22:46:29 »
Ei ole 3D kopteri , mutta onhan se kokeiltava missä kopterin rajat tulevat vastaan. Myyjät lupaavat Laman lentävän 200 metriin,mutta
eiköhän niin korkealla tuule lähes aina.Saattaahan olla että ymmärsin väärin jos se tarkoittaa 200 metriä vaakatasossa! ;D
Monessa sukeltajan rannekellossakin luvataan 200metrin vedenpitävyyttä,tarkoittaa ilmeisesti sekin uintimatkaa pinnalla!  ;D


Aluksi pitää sanoa, että yksinkertaisesti lama v3 ei ole ulkokäyttöön tarkoittettu kopteri. Itse olen lentänyt sillä muutamia kertoja ulkotiloissa ja on pakko sanoa, että
pienikin tuulenvire vaikuttaa n.250 g kopukan lentoon merkittävästi (itselläni lensi päin tiilistä ulkoseinää). Lapojen katkeiluun on olemassa ainakin minulla toimiva yksinkertainen jippo. Säädä lavat tarpeeksi löysälle, jotta ne törmäyksen sattuessa ottavat iskun vastaan vääntyen eikä katketen.

Duster

  • Vieras
Vs: Lama V3 Lapojen katkeilu
« Vastaus #11 : 19 Elokuu, 2008, 17:11:28 »
Sisä kopterihan se on.
Itse lentänyt ulkosalla kymmenkunta akullista ja hyvinkin tuloksin. Tuulella ei kannat ulos mennä tai tuuli vie mennessään.

Itse asiassahan tuo lapojen "löysyys" ei ole mikään jippo vaan niiden kuuluukin olla löysällä.
Silloin sopiva kun lavat vaakatasossa (kopteri kyljellään) pysyy, mutta pienellä ravistelulla valahtavat alas.

hbfp

  • Vieras
Vs: Lama V3 Lapojen katkeilu
« Vastaus #12 : 17 Toukokuu, 2009, 14:55:21 »
Sisä kopterihan se on.
Itse lentänyt ulkosalla kymmenkunta akullista ja hyvinkin tuloksin. Tuulella ei kannat ulos mennä tai tuuli vie mennessään.

Mikähän on sopiva tuuli? Meinasin tuossa itsekkin, että on oppinut ajattelemaan tuulta ihan toisella mitta-asteikolla. Kun miettii esin että joo 5 metriä sekunnissa, eihän se ole paljon. Mutta kyllä se on. Eli käytänössä taidan uskaltaa pihalle vain silloin kun on peilityyntä. Ainakin näin aluksi.

Ilmeisesti tämä HB mikä mulla on, niin on ketterämpi kuin Lama, mutta kopterin kyvyistä ei olekkaan kyse vaan pilotin. ;(

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
5680 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Elokuu, 2008, 15:26:55
kirjoittanut Duster
9 Vastauksia
5215 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Tammikuu, 2009, 18:24:37
kirjoittanut another_finn
Lapojen tasapainoerot

Aloittaja Jay604 « 1 2 » Lavat

45 Vastauksia
41298 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Marraskuu, 2013, 01:48:38
kirjoittanut kekke
15 Vastauksia
5677 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Lokakuu, 2010, 22:43:18
kirjoittanut Jänkhäkopteristi
14 Vastauksia
14625 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Huhtikuu, 2013, 22:13:16
kirjoittanut JuhoV