Kirjoittaja Aihe: KOPTERI TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA-VINKKEJÄ & MURHEITA:)  (Luettu 127002 kertaa)

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #225 : 08 Toukokuu, 2010, 21:42:11 »
No tuohon en ole kiinnittänyt huomiota näkyykö terävänä vai himmeänä mutta kone kuitenkin on vielä aavistuksen rikkaalla,  kun ajattelin eka hakea hyvät kierrokset koneeseen ennenkuin rupean tekemään loppu kiristystä  ettei lämmöt karkaa kovin ylös, ainiin tuo unohtui sanoa että aikasemmalla putken irtoamis hetkellä oli myös  moottorin yks pultti lähtenyt irti mitä en kyl uskonut todeksi mutta näin oli, luulen kyllä että kaikki tärinä johtunee perästä eikä esim, moottorista koska pienemmillä kierroksilla toimii kohtuu hyvin ja isoilla taas ei ja silloin sen järjen mukaan pitäis muutenkin käydä tasaisemmin, eli aina kuin nostaa kierroksia niin perä alkaa vatkaa/vaeltaan ja sitten tulee perässä muut ongelmat.
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #226 : 08 Toukokuu, 2010, 22:00:58 »
Ei kuulosta minun korvaan oikealta, että perä pystyisi aiheuttamaan sellaista värinää koko koneeseen, että putken tai moottorin kiinnityksen ruuvit ei pysy kiinni... minä kokeilisin ekana saada moottorin säätöjä paremmin kuosiin. Ainakin 90:nen YS tärisee väärillä seoksilla ihan törkeesti ja minun kokemuksen mukaan se kierrosten nostaminen pahentaa asiaa.

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #227 : 09 Toukokuu, 2010, 19:50:03 »
Moro                                                                                   KIIRE

No nyt perä taas suurin piirtein säädöissä rupes vähän paremmin toimimaan kun vaihdoin gyro teipin mutta nyt en jaksa perään keskittyä sen enempää,
mutta nyt on erittäin vakava ongelma viisaat kertokaapa teoriaa, elikkäs alingi on nyt erittäin pöpi ;D tekee ihan kummajaisia elikkä kopukka rupeaa itsekseen kallistelemaan oikealle, välillä vähän vähemmän ja välillä vähän enemmän ja nopeaa ja lyhyttä liikettä edestakaisin, elikkä kyseessä on jokin sortin radio häiriö järjen mukaan kun swashi kallistelee itsekseen leijjuttaessa tai lennon aikana ei kivaa, tuota mietin että voiko mitenkään johtua moottorin laakereista jos ne otti vähän siipeen silloin kun kone leikkasi kiinni, kun lämpöjä tuo moottori sai jonki verran silloin.
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #228 : 09 Toukokuu, 2010, 20:33:09 »
tekee ihan kummajaisia elikkä kopukka rupeaa itsekseen kallistelemaan oikealle, välillä vähän vähemmän ja välillä vähän enemmän ja nopeaa ja lyhyttä liikettä edestakaisin, elikkä kyseessä on jokin sortin radio häiriö 
Oho! Johtuu varmaan siitä tuhkapilvestä tai jostain, koska tuo kuvaus osuu hyvin mun 700:sen ongelmaan (joka alkoi täysin yllättäen) ja olenkin tätä ihmetelly täällä:

http://www.kopterit.net/index.php?topic=8270.0

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #229 : 09 Toukokuu, 2010, 20:47:08 »
Jotain häröilyä staattisesta sähköstä?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION)
« Vastaus #230 : 12 Toukokuu, 2010, 20:33:38 »
Noniin  :) >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Taas kerkeää perehtymään koptereiihinkin ennenku tuo ohrapirtelön otto isonee tällei töitten jälkeen.
Joo lueskelin tuon Masun teksin ja totesin että ollaan aika samoilla jäljillä tuon vian kans, itse olen erittäin kovasti jonku radio ongelman  tai jonku muun mystisen sähkövian kannalla, koska eise swashi muuten tuollei nytkähtele, mutta kuitenkin omasta mielesta en lähtisi radioa sen kummemmin tutkimaan kun itselläkin ihan uusi radio, enkä niin varma noista moottorin laakereistakaan että oliskohan se lämpö muka tehny jotain ei ainakaan luulis (kertokaa mielipide) olisse taas kiva homma moottori purkaa prk :o, itsellä kävi myös tuommonen asia mielessä kun on nuo vastarin antennit, niinne on itsellä vaan sillä tavalla mitenne jää kun heittää kopan kiinni niin ajattelin niin voiskohanne tuottaa staattista sähköä jos ne pääsee hankaamaan esim kapiiniin tai johonkin? ei kyllä voi muuta keksiä kun vika kuitenkin tuli ihan yks kaks, ja täytyy sanoa että on aika pelottavaa vian ilmetessä.
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA & MURHEITA:)
« Vastaus #231 : 13 Toukokuu, 2010, 14:03:47 »
Moro

tuli tänään taas käytyä vähän testaamassa, mutta huonolla menestyksellä ei toiminut ilman kapiinia ja antennin johtojen uuden sijoittelun jälkeen, kokeilin myös kotona pöydällä liikutella servoja edestakaisin ja heilutella kaikkia johtoja jos vaikka jotain tapahtuis mutta mitään ei ilmennyt, en tiedä vaikuttaako noitten sähkölaitteiden sijoittelu mitään jos kaikki on samassa läjässä mutta ajattelin kuitenkin tutkia kaikesta huolimatta kaikki johdot ja sijoitella uudestaan ja laittaa gyro perä päähän, johdot kyllä kannattaa kaikkien kopteristien tutkia jos johdot pääsee olemaan runkolevyn kulman kanssa kosketuksessa itse kun purin johtoja pois niin huomasin rekulaattorin virtajohdon kuoren rikkoutuneen eikä sillä välttämättä montaa lentoa olisi tehnyt enään.

TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA & MURHEITA:)
« Vastaus #232 : 13 Toukokuu, 2010, 14:17:34 »
Itsellä kanssa oli gyro edessä niin antoi
häiriötä,nyt takana ei mitään onkelmaa.

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA & MURHEITA:)
« Vastaus #233 : 15 Toukokuu, 2010, 08:54:32 »
Moro

Noniin kopteri on taas toiminnassa häiriöitten poistuttua, 1m4s0_ :n yksin kertainen vastaus oli oikea eli jotain staattista häröilyä ;D elikkä vikaa aiheuttavan servon johto oli hankautunut kopterin runkolevyn kulmaan ja puhkonut johdon kuoren just ja just ja tärinä aiheutti johdon hankausta jonka seurauksena oli staattinen sähkö ja servo häiriö, että johdot kannattaa kyllä tarkistaa kaikki jos tuommosta ilmenee, harvemmin se mistään radio häiriöstä johtuu
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA & MURHEITA:)
« Vastaus #234 : 15 Toukokuu, 2010, 18:10:27 »
Noniin

Kopteri ei ole taas toiminnassa ;D ;D  torppi tuli ensimmäinen torppi nitrolla :( no eise nyt hirveesti ituta kun onhan sitä jo monet ensi temput tehty onnistuneesti vaaka kierteista tictocciin ja väärinpäin leijutukset ja ym. Joo oltiin Manun kanssa siinä vähän koneita testailemassa ja Manun teknisen vian jälkeen ajattelin sitten itse pistää vehkeet käyntiin ja ruveta treenailemaan, tic toc:kia tein siinä vähän vielä liian lähellä maata ja ajattelin siinä tehdä tupla flipin taaksepäin tic tocin jälkeen ja laskeutua mutta kone ei kerennytkään kääntyyn vaan tuli nokka edellä maahan ja takaa rupes kuulumaan taputus hirveän rytinän jälkeen kun näky olevan tuota piilo yleisöäkin nurkissa ;D
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA & MURHEITA:)
« Vastaus #235 : 15 Toukokuu, 2010, 18:35:48 »
Mitäs luulette onko lapa-akseli mennyt kieroon tuossa torpissa kun pääakseli ainakin meni ja lapa poikki ja pari linkkiä nupista? :)
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA & MURHEITA:)
« Vastaus #236 : 15 Toukokuu, 2010, 18:47:01 »
Toden näköisesti, kaikki kannattaa aina tarkistaa.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA & MURHEITA:)
« Vastaus #237 : 15 Toukokuu, 2010, 18:48:41 »
Niinpä luulen kans mielellään vaihtaa uuteen kun ei paljon kustannakaan :)
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: KOPTERI TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA-VINKKEJÄ & MURHEITA:)
« Vastaus #238 : 22 Toukokuu, 2010, 13:41:44 »
Tuosta piti kysästä muitten mielipidettä ALIGN GP750:stä eli itse en oikein ole ollut tyytyväinen kyseiseen gyroon paitsi alku harjoituksissa kun kierroksia oli vähemmän ja nyt kun on joutunut kierroksi nostamaan taitojen kasvaessa jonki verran niin perää ei saa aisoihin sitten mitenkään täristää tai sitten vaeltaa, sitä keski kohtaa ei ole löydy ollenkaan isommilla kieroksilla linkkejä säädetty ja vaikka mitä, mutta kun heitin perinteikkään legendan hyllylle eli 401:sen niin perähän oli siin mihinkä sen ajoi.
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: KOPTERI TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA-VINKKEJÄ & MURHEITA:)
« Vastaus #239 : 22 Toukokuu, 2010, 19:43:09 »
Tuosta piti kysästä muitten mielipidettä ALIGN GP750:stä eli itse en oikein ole ollut tyytyväinen kyseiseen gyroon paitsi alku harjoituksissa kun kierroksia oli vähemmän ja nyt kun on joutunut kierroksi nostamaan taitojen kasvaessa jonki verran niin perää ei saa aisoihin sitten mitenkään täristää tai sitten vaeltaa, sitä keski kohtaa ei ole löydy ollenkaan isommilla kieroksilla linkkejä säädetty ja vaikka mitä, mutta kun heitin perinteikkään legendan hyllylle eli 401:sen niin perähän oli siin mihinkä sen ajoi.

Itsellä käytössä GP750 ja erittäin tyytyväinen. Ja tänään Paattisilla Vispilä kehui sitä jopa paremmaksi kuin Spartan on. ;)

Katso liikkuuko peräslideri peräakselilla jouhevasti vai kanittaako johonkin kohtaan. Ruuvilukite, raapaleet, hieman taipunut peräakseli saattaisivat johtaa tuollaiseen käytökseen.
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa floodi

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KOPTERI TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA-VINKKEJÄ & MURHEITA:)
« Vastaus #240 : 07 Kesäkuu, 2010, 06:54:16 »
Samaa LE:tä täälläkin kasailtu ja suurin osa ongelmista ratkaistu tän säikeen avulla  :) Tähän ei kuitenkaan löytynyt ratkaisua: miten hel...ssä ton canopyn saa pysymään kiinni niissä 'canopy nuteissa'? Toi reikä tossa canopyssa on tosi pieni ja sit ne metallitappien päässä olevat pallot ovat aivan saa...nan isoja... Ymmärrän, että ei ton pallon tartte läpi tulla, mutta ei tuo kyllä pysy itellä ollenkaan paikoillaan. Tilasin jo yön pimeinä tunteina QuickUK:n upgraden, joka kuvien perusteella näyttäisi toimivan huomattavasti paremmin.... 

Rity

  • Vieras
Vs: KOPTERI TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA-VINKKEJÄ & MURHEITA:)
« Vastaus #241 : 07 Kesäkuu, 2010, 08:27:46 »
kyllähän siinä joutuu väkivaltaa käyttämään ihan liikaa, itselläni on suuria ongelma saada se alaklipsu paikoilleen ja irti, tosi kireä! Alkaa olla canopy aika ruvella pelkästään irroittelun ja kiinnityksien takia.

Poissa floodi

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KOPTERI TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA-VINKKEJÄ & MURHEITA:)
« Vastaus #242 : 07 Kesäkuu, 2010, 09:39:59 »
Alaklipsun saan aika hyvällä prosentilla kiinni kun sen laittaa ekaks siihen huulille ja sit edestäpäin ottaa kiinni niistä jalkatuista ja painaa kahdella peukalolla siitä klipsusta suoraan taakse vaan. Vaatii tosiaan voimaa ja uskoa :D

Rity

  • Vieras

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: KOPTERI TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA-VINKKEJÄ & MURHEITA:)
« Vastaus #244 : 07 Kesäkuu, 2010, 19:31:00 »
Samaa LE:tä täälläkin kasailtu ja suurin osa ongelmista ratkaistu tän säikeen avulla  :) Tähän ei kuitenkaan löytynyt ratkaisua: miten hel...ssä ton canopyn saa pysymään kiinni niissä 'canopy nuteissa'? Toi reikä tossa canopyssa on tosi pieni ja sit ne metallitappien päässä olevat pallot ovat aivan saa...nan isoja... Ymmärrän, että ei ton pallon tartte läpi tulla, mutta ei tuo kyllä pysy itellä ollenkaan paikoillaan. Tilasin jo yön pimeinä tunteina QuickUK:n upgraden, joka kuvien perusteella näyttäisi toimivan huomattavasti paremmin.... 

Moro

Sehän on hyvä kuullaa et jotain on selvinny, itsellä on tarkoituksena ollutkin että jos itsellä tulee jotain ongelmia kopterin kans niin kysyn täältä suoraan enkä sen kummemmin lähde sitä omaksi tiedokisi hakemaan vaan  miulummin jaan omat murheet täällä  niin niistä on muillekkin sitten apua.

Joo ne canopyn kumi hässäkät on aluksi erittäin tiukat laittaa paikalleen mutta väljistyy kyllä nopeasti käytössä miellyttäväksi, itse laitoin alussa oljyä niihin kumin reikiin niin menee vähän liukkaammin paikoilleen alussa ;D ja itse käytän canopyn ala-klipsia sillei että klipsi ei ole kiinni ollenkaan canopyssä vaan rungossa napsautettuna että canopyn alareuna työnnetään vaan siihen klipsun rakoon mistä klipsu tulisi laittaa ruuvilla canopyyn, mutta totesin miellyttäväksi käyttää tuollei kuin mitense on suunniteltu.
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: KOPTERI TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA-VINKKEJÄ & MURHEITA:)
« Vastaus #245 : 07 Kesäkuu, 2010, 20:50:55 »
itse laitan 600 canobyn paikoilleen ,että klipsu siihen hollille ja napakka läimäytys kuonoon koppaa, johan napsahtaa paikoilleen :D
Sitten vaa tapit nuteista läpi ja baanalle  8)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: KOPTERI TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA-VINKKEJÄ & MURHEITA:)
« Vastaus #246 : 07 Kesäkuu, 2010, 22:09:18 »
Lainaus
itse laitan 600 canobyn paikoilleen ,että klipsu siihen hollille ja napakka läimäytys kuonoon koppaa, johan napsahtaa paikoilleen
Sitten vaa tapit nuteista läpi ja baanalle 
Samalla konstilla mäkin, hyvin toimii. Irrottaminen on yleensä vaikeempaa.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa floodi

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KOPTERI TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA-VINKKEJÄ & MURHEITA:)
« Vastaus #247 : 10 Kesäkuu, 2010, 13:22:18 »
Leijuttelua takana nyt about kuusi tankillista ja idle-up -vipua tekis mieli jo kääntää  :) Mikäs sulla Simo on governorin(RCE-600G) prosenttina 10CP:ssä? Mul on 10CG, mutta taitaa toimia samalla tavalla, eli vasta viidessäkympissä menee valo vihreäksi.


Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Vs: KOPTERI TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA-VINKKEJÄ & MURHEITA:)
« Vastaus #248 : 10 Kesäkuu, 2010, 18:31:21 »
Leijuttelua takana nyt about kuusi tankillista ja idle-up -vipua tekis mieli jo kääntää  :) Mikäs sulla Simo on governorin(RCE-600G) prosenttina 10CP:ssä? Mul on 10CG, mutta taitaa toimia samalla tavalla, eli vasta viidessäkympissä menee valo vihreäksi.



joo taitaa tällä hetkellä olla noin 85% ja kierroksia löytyyy jo kohtuullisesti, aling ohjeessa on tuo talukko missä näkyy prosentit ja niitä vastaavat kierrokset ja ne pitää suurin piirtein paikkaansa, eli ohjeessa 14 kanavaisen radion kohta pätee tuohon kymppiin kans .
« Viimeksi muokattu: 10 Kesäkuu, 2010, 18:33:36 kirjoittanut simo-87 »
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa floodi

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KOPTERI TREX600N (LIMITED EDITION) TIETOA-VINKKEJÄ & MURHEITA:)
« Vastaus #249 : 10 Kesäkuu, 2010, 19:06:44 »
Ok, tanks. Täytyypä kokeilla ens kerralla.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2220 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Toukokuu, 2009, 19:10:54
kirjoittanut jpietari
10 Vastauksia
4193 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Maaliskuu, 2012, 21:55:10
kirjoittanut jekuusi
2 Vastauksia
3751 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Helmikuu, 2013, 19:41:02
kirjoittanut dera
1 Vastauksia
2681 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Heinäkuu, 2015, 18:25:19
kirjoittanut vee73
1 Vastauksia
4720 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Syyskuu, 2018, 20:28:20
kirjoittanut TeroS