Kirjoittaja Aihe: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?  (Luettu 11186 kertaa)

Poissa KaikkiNimetVarattu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« : 24 Huhtikuu, 2014, 19:08:26 »


Video kerronnan avuksi. Hanki ei kantanut mutta halusin käydä tarkastamassa erään kohteen. Jouduin lähtemään lentämään melko kovaan myötätuuleen, joten ajattelin korkeintaan minuutin lentää myötätuuleen ja sitten heti takaisin päin. Puiden taakse kadotessa oli tarkoitus nostaa korkeutta ja mennä vähän vielä tai palata takaisin. Pidin huolen, etten nokan suuntaa käännä, että osaan pienen pisteen lennellä takaisin. Mutta video paljastaa, että alkaa aluksi kääntymään rauhallisesti vastapäivään ja vähän ajan päästä rivakammin pyörimään. Mistä voi johtua? Oliko muka liian kaukana, että lähettimen käskyt tulkitsi virheellisesti?

Home lockin olisi voinut aktivoida mutta kun tuntui, että menee minne sattuu niin epäilin järjestelmien (kompassin/gps:n) seonneen ja ei tullut sitä sitten enää koitettua. Varsinkin, kun home lock moodissa tuntuu liikkuvan hitaammin/voimattomammin niin pelotti sillä alkaa taistelemaan tuulta vastaan.

Voiko muuten fail safen tai home lockin alaista lentoa muuttaa rivakammaksi? Kerkeää pian akku loppua kesken jos rauhallisesti fail safessa lähtee kotiin päin?

Poissa rotomoto

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #1 : 24 Huhtikuu, 2014, 19:53:45 »
Onko tuo maksimi etäisyys päällä asetuksissa ?

Home lock tuo yleensä hienosti takasin . kannattaa harjoitella sen käyttöä.


Mikä radio ? Onko YAW säädetty  ? tarkista asetuksista että ei ole muuttunut. Jotkut radiot eivät pidä arvoja keskellä.

Säädä IMU ja tee magneetti tanssi. Pitää tehdä silloin tällöin jotta kopu pysyy spekseissä.

Lopuksi:
Liian tuulinen sää pikku kopterille. Kannattaa välttää yli 6 m/s.


Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #2 : 24 Huhtikuu, 2014, 19:56:08 »
Loppuko radiosta kantama, ykkös version Phanttomilla ja omalla mankalla max. kantama 300m.
Muista versioista ei havaintoo, tuon takia omaani vaihdoin lähes heti toisen radion.

Poissa KaikkiNimetVarattu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #3 : 24 Huhtikuu, 2014, 20:04:59 »
Magneettitanssin teen suht usein, tuonakin päivänä ennen ko. lentoa. Tuon lennon jälkeen toimi ihan oikein kuitenkin kun lähiympäristössä testailin. Käytössä on paketin mukana tullut radio. Asetusten maksimietäisyyttä en muista, pitääpäs tarkastaa kun pääsee kotikoneelle.

Voiko kopteri alkaa kantaman äärirajoilla tulkitsemaan käskyjä väärin? Onkohan kukaan ranettanut tähän alkuperäislähettimeen isompaa antennia?

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #4 : 24 Huhtikuu, 2014, 20:18:17 »
Ihte testasin irtovastaria ja toista kk2,1:sä kiinni olevaa ja kun vastarit oli aikansa vilkutellu huonoa yhteyttä niin kk2,1 armas ihtensä.
Eli jotain tuo kk tulkitsi tuossa tilanteessa?
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa Waldemar

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #5 : 24 Huhtikuu, 2014, 20:35:09 »
Olipas siinä idioottimaista toimintaa.
T-Rex 600Pro, MSH Mini Protos, Walkera  v120d02s, E-Flite Nano CP X, CarbonCore H6 950
Futaba 14SG, Spektrum DX6i

Poissa KaikkiNimetVarattu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #6 : 24 Huhtikuu, 2014, 20:57:39 »
No, kiitos kiitos :)

Poissa petrim

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #7 : 24 Huhtikuu, 2014, 21:12:55 »
Mä luulen kans että kantama loppu ja failsafe ei toiminut oikein, olisiko huono akku kylmässä resetoinu fc:n alhaisen jännitteen takia ja siksi menettänyt kompassisuunnan..? Eli monta eri sattumaa tuossa, mutta aika kaukana olit phantomin omalle radiolle..

Aika tuuri oli ettei lähtenyt toiseen kuntaan.  ;D
Älä kokeile toista kertaa noin kauas, dji ei ole varmasti toista kertaa armollinen.  ;)
Trex 600 / Compass Knight 50 Sport / TT Mini Titan E325s / Solo Pro 100 3D 3G / Stein Models Messerschmitt BF109-T / Great Planes Syncro / Tarot Quad+Naza / Reptile Quad+Naza, FlySky/DJT telemetry mod + muut lelut

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #8 : 24 Huhtikuu, 2014, 21:17:19 »
Eipä se tosiaan kai ketään kummastuta, miksi määräyksiä halutaan tiukentaa. Eihän ihmiset edes tiedä mitä spekseissä lukee, saati että tehtäisiin mitään kantamatestiä, josko termi on edes tuttu ;-)

Poissa KaikkiNimetVarattu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #9 : 24 Huhtikuu, 2014, 21:31:23 »
Tuskinpa niitä tiukentaa halutaan meikäläisen Lapin korvessa tekemän lennokkikokeilun pohjalta. Voin taata, että seurassani ollutta henkilöä lukuunottamatta lähikilometreillä ei ollut ainuttakaan henkilöä  ;)

Tosin muuta lentoliikennettä alueella oli. Oletettavasti Kirkkoniemestä Osloon matkalla ollut matkustajakone meni yli, noin kymmenessä kilometrissä ;)

Edit: Oletin netissä näkemäni perusteella kantaman olevan lähempänä kilometriä vakiovermeillä.
« Viimeksi muokattu: 24 Huhtikuu, 2014, 21:44:07 kirjoittanut KaikkiNimetVarattu »

Poissa Vipe83

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #10 : 24 Huhtikuu, 2014, 21:44:06 »
Sen verran mitä olen Frsky 2.4ghz vehkeillä kokeillut kantamia lennokeilla ja koptereilla, sekä eri antenneilla, niin veikkaan että tuolla etäisyydellä vakio phantomin kantavuus voi helposti loppua.

Pitää vaan ymmärtää, että tuo kopteri on aika matalassa kulmassa maan pintaan nähden ja tavalliset patukka-antennit ja kopterin pienet antennit ei voi riittää.
Olen huomannut kopterilla, jossa on ollut frsky dipolit hyvässä kulmassa niin kantama voi loppua, jos laskee hivenen tiheämmän pusikon taakse. (Videolla tarkottaisi muutamien ensimmäisten puiden taakse koneen laskemista alas.)

Varsinkaan nuo korkeat taajuudet ei käyttäydy mitenkään kauhean selkeästi, vaan kantama vaihtelee suuresti riippuen x määrästä eri tekijöitä.
Eikös sillä 5.8Ghz 200mW lähetysteholla ole päästy n. 20km päähän, joten turha valittaa ettei 25mW riitä.  :D
Toisaalta taas on nähty kun DX8 ja halpis orange vastarilla lennokki tulee alas kun kantamat loppuu 50metrin päässä jäällä.

Tuossa videolla ollaan silmämääräisesti yli 500m päässä lähtöpisteestä. Lennetään matalalla ja antennit on paskat, mitä muuta voi odottaa.

Poissa Nemo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #11 : 26 Huhtikuu, 2014, 10:21:25 »
Olen sen verran aloittelija, etten katso voivani neuvoa ketään, mutta nämä seikat tuli mieleen: ;)

GPS hold ei näissä pysty pitämään rudder-suuntausta kohdallaan, koska tuuli ym. pyrkii jatkuvasti kääntämään kopua. Manuaalina tämän kokoisen härvelin lentäminen tuolle etäisyydelle tekee sen, ettei sitä silmällä pysty erottamaan. Saatikka nokan suuntaa. Eli jos haluaisin tehdä tuollaisen kamikaze-syöksyn, niin ainut vaihtoehto on luottaa sokeasti return-home modeen.

Tai sitten hankkia pro-tason kopteri jossa on mahdollisuus ohjelmoida etukäteen waypointsit. Tämä olisi kieltämättä mielenkiintoinen kokeilu, tosin tekniikkaan täytyy siinäkin luottaa sataprosenttisesti.

Eli mielestäni pelkän visuaalisen kontaktin avulla aivan liian pitkä etäisyys. ::)

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #12 : 26 Huhtikuu, 2014, 12:23:42 »
Olipas siinä idioottimaista toimintaa.

Tuon turvallisempaa paikkaa lennättää, ei taida olla?

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #13 : 26 Huhtikuu, 2014, 14:23:43 »
Tuon turvallisempaa paikkaa lennättää, ei taida olla?

Lompakon kannalta tuota varmaan meinattiin. Sen verta kauas valkosta pistettä taivaalla vietiin hanat kaakossa, että tuosta helposti köyhtyy sen 500 euroa
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #14 : 26 Huhtikuu, 2014, 14:28:19 »
Vähän joka suuntaanhan se näyttäisi kuljeksivan ja pyörivän :). Miten olit säätänyt failsafen Nazan softasta? Return home, vai landing? Veikkaan että yksi syy on vakioradion kantama, mahtoi olla aika äärirajoilla tuolla lennolla. Odotitko GPS:n lukkiutumista ennenkuin lähdit lentämään? Syitä voi olla monia, huonoin vaihtoehto on toki Nazan sekoaminen, niitäkin on nähty. Hyvä että sait takaisin kopterin. Eipä noissa maisemissa olisi paljon vahinkoa onneksi saanut aikaan, mutta kantsii ehkä jatkossa ottaa selvää spekseistä ennenkuin alat tekemään noin pitkiä lentoja :)

GPS hold ei näissä pysty pitämään rudder-suuntausta kohdallaan, koska tuuli ym. pyrkii jatkuvasti kääntämään kopua. Manuaalina tämän kokoisen härvelin lentäminen tuolle etäisyydelle tekee sen, ettei sitä silmällä pysty erottamaan. Saatikka nokan suuntaa.

Sitä varten koptereissa on kompassi, joka huolehtii nokan suunnasta :)

Lainaus
Voiko kopteri alkaa kantaman äärirajoilla tulkitsemaan käskyjä väärin? Onkohan kukaan ranettanut tähän alkuperäislähettimeen isompaa antennia?

Ei sen pitäisi alkaa väärin tulkitsemaan. Failsafen pitäisi mennä päälle. Radioon voi toki virittää parempaa antennia, mutta pitää tietää mitä tekee, että tulee oikeanlainen viritys tai muuten kantama saattaa jopa lyhentyä. Parempi idea olisi ostaa täyden kantaman radio ja vastaanotin, Spektrum DX7S / DX8 / Futaba 8FG tai joku muu vastaava. Näillä on huonoimmillaankin kantama muutaman kilsan luokkaa.

 
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa KaikkiNimetVarattu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #15 : 26 Huhtikuu, 2014, 15:23:33 »
Fail safessa pitäisi palata kotiin. Olen sitä aina silloin tällöin testaillut ja huolestuneena aina katsellut, kuinka hitaasti se laskeutuu. Sitä ei ilmeisesti voi säätää nopeammaksi? Mieluummin härski laskeutuminen kuin akun loppuminen puolessa välissä.

Niin kuin petrim totesi, niin tässä saattoi mennä useampikin asia vikaan.  Kompassin kalibroin ja odotin, että gps merkkaa kotipaikan. Akku ei ole kertaakaan kestänyt vielä näin vähää aikaa. Eikä nokan suunta vaihtunut noin paljoa kovassakaan tuulessa lähilennätyksissä.

Vaikka DJI ei välttämättä toista kertaa ole yhtä armollinen, niin lähikenttätestailujen jälkeen oli pakko uskaltautua tuntureille ja pari kertaa piti lennättää yhtä kauas kuin videollakin, ellei kauemmaskin :) Puita ei ole nyt ollut lähettimen tiellä. Näköyhteyden hävitin videolla vain sen takia, että kopteri ei suostunut nousemaan ylemmäs vaan meni kauemmas. Kopterin olen maalannut oranssilla huomiovärillä. Todella paljon helpompi löytää taivaalta jos hetkellisesti täytyy katse kääntää johonkin muualle. Helpottanee myös maastoetsinnöissä. Nokan suunnan vaihtumista ei näe tietenkään sen paremmin...


Tänksit Vispilälle radiovaihtoehtovinkeistä ja muillekin aprikoinneista, mikä kaikki saattoi mennä vikaan.


Parin tyypin mielestä tämä on selkeästi ihan päätöntä touhua, mutta hankin nämä todellista käyttöä varten, en pihaleikkejä varten :) Jokainen lähtö jännittää, että miten lento päättyy, vaikka harvoin joudun viemään äärirajoille. Mutta äärirajat selkiytyy kovaa vauhtia ja toivottavasti jossain vaiheessa taidotkin :) Ihmisten lähellä en tietenkään rajoja etsi tai yläpuolelle mene.

Edit: Tuli mieleen, että videon alueelle ukkoset jäävät yleensä pyörimään ja alue on rautapitoista.
« Viimeksi muokattu: 26 Huhtikuu, 2014, 16:13:47 kirjoittanut KaikkiNimetVarattu »

Teme

  • Vieras
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #16 : 26 Huhtikuu, 2014, 17:56:12 »
GPS tarkkuus vaihtelee vähän tilanteen mukaan. Mulla on parikin uBlox:n GPS modulia ja kyllä ne kotipihallakin tietokoneeseen kytkettynä saattaa yhtäkkiä vaihtaa 10m paikkaa. Toinen juttu on se että amerikkalaiset voivat säädellä/kohdistaa GPS:n tarkkuutta esimerkiksi sotilaallisen toiminnan lisääntyessä. Tällöin täällä pohjolassa tavallisen GPS:n koordinaatit saattavat olla jopa 50m väärässä. Juu, lupaavat keskimäärin 95% 7.8m tarkkuudella ja tämähän tarkoittaa melkein 16m halkaisijaa, mikä on pitkä matka RC vehkeille sännätä kun koordinaatit hyppääväät. Varmaan noissa boxeissa on virheenkorjaus fiitsereitä, mutta nekään eivät aina auta. Max. virhemarginaali voidaan laskea monella eri tapaa, mutta faktaa on se että hetkittän paikannus voi olla todella epätarkkaa.

Eurooppalainen Galileo-paikannus tuo tähän sitten joskus helpotusta.

Täällä lisää faktaa GPS:stä http://www.gps.gov/systems/gps/performance/accuracy/

-T
« Viimeksi muokattu: 26 Huhtikuu, 2014, 18:12:17 kirjoittanut Teme »

Poissa JML

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #17 : 27 Huhtikuu, 2014, 23:54:26 »
Toinen juttu on se että amerikkalaiset voivat säädellä/kohdistaa GPS:n tarkkuutta esimerkiksi sotilaallisen toiminnan lisääntyessä.
"Häirintä" eli GPS Selective Availability poistui joskus vuonna 2000 ja tietääkseni tuota ei enään ole käytetty sen jälkeen. Tai ainakin näin on ilmoitettu. Muistan -90 luvun alkupuolelta ensimmäisten siviili gps:n aikaan, kun koordinaatit saattoi vaihdella satojakin metrejä avoimella paikalla. Tämä siis häirinnän aikana.

Mulla APM:llä varustetussa kopussa on tällä hetkellä Ubloxin Neo-6M gepsi ja pääsääntösesti toimii ok. Lokeja oon seuraillu ja yhteenvetona vois sanoo, että 1/100 lentoa tai useemmin on gepsin kanssa sellainen ongelma, jotta vehje lentäs jonnekkin tai tekis ylimääräsiä kiemuroita, jos ei nappais manuaali tilaan ja handlais ite tilannetta.

Jotain yhteistä gepsiongelmilla vois olla:
-3D fix ja 6-8 satelliittia ruudulla lähdetään liian aikaisin taivaalle. Mulla ongelmat on tulleet aina heti lennon alkupuolella ja poistuneet hetken päästä. Ubloxissa on aktiiviantenni ja näyttäs, että se tuottaa paremman signaalin 99% ajasta, mutta häiriöissä tiputtaa muutaman satelliitin helpommin pois vs vahvistamaton antenni ratkaisu. Tuohon vaikuttaa sekin, että meillä täällä Suomessa  satelliittigeometria ei ole kokoaikaa hyvä, satelliitteja on välillä horisontissa joka taas huonontaa tarkkuutta ja näiden signaali myös tippuu herkemmin pois.
-Kaupungin keskustat ja varsinkin kännykkä- ym linkkimastojen lähialue näyttäs olevan huonoa aluetta lennätellä ja ylimääräisiä häiriöitä gepsukoille voi ilmetä. Sama pätee suurjännitelinjoihin. Kannattaa aina muistaa, että satelliittien signaali on hyvin heikko ja oikeastaan on ihme kuinka herkäksi nykyiset vastaanottimet on saatu tehtyä kaikkien häiriöiden keskellä.
-Auringon aktiivisuus häiritsee jossain määrin kaikkia gps:siä. Netistä voi asian tarkistaa ennen lentoa ja esim. Arducopterin telemetriaa lukevassa Andropilotissa on tämä mahdollisuus.

-Jani-

Teme

  • Vieras
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #18 : 30 Huhtikuu, 2014, 11:16:03 »

Poissa Pennanen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #19 : 01 Toukokuu, 2014, 03:09:14 »
Ei GPS aina toimi...edes Finskissä.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288683157436.html
hyvin bongattu, linkkaappa edellinen feili niin nähdään kuina usein tämä tapahtuu.

Teme

  • Vieras
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #20 : 01 Toukokuu, 2014, 10:02:36 »
Pointtini siinä että GPS:ää voi häiritä..


Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Melkein menetetty Phantom, selitystä käytökselle?
« Vastaus #22 : 09 Toukokuu, 2014, 19:58:01 »
Vaikka DJI ei välttämättä toista kertaa ole yhtä armollinen, niin lähikenttätestailujen jälkeen oli pakko uskaltautua tuntureille ja pari kertaa piti lennättää yhtä kauas kuin videollakin, ellei kauemmaskin :) Puita ei ole nyt ollut lähettimen tiellä. Näköyhteyden hävitin videolla vain sen takia, että kopteri ei suostunut nousemaan ylemmäs vaan meni kauemmas. Kopterin olen maalannut oranssilla huomiovärillä. Todella paljon helpompi löytää taivaalta jos hetkellisesti täytyy katse kääntää johonkin muualle. Helpottanee myös maastoetsinnöissä. Nokan suunnan vaihtumista ei näe tietenkään sen paremmin...


Tänksit Vispilälle radiovaihtoehtovinkeistä ja muillekin aprikoinneista, mikä kaikki saattoi mennä vikaan.


Parin tyypin mielestä tämä on selkeästi ihan päätöntä touhua, mutta hankin nämä todellista käyttöä varten, en pihaleikkejä varten :) Jokainen lähtö jännittää, että miten lento päättyy, vaikka harvoin joudun viemään äärirajoille. Mutta äärirajat selkiytyy kovaa vauhtia ja toivottavasti jossain vaiheessa taidotkin :) Ihmisten lähellä en tietenkään rajoja etsi tai yläpuolelle mene.

Miksi pitää lähteä revittämään ennen kuin tuntee omat ja kaluston rajat? Pienellä harjoittelulla ja asioiden selvittämisellä tuon voisi tehdä täysin turvallisestikin. Muuten on vähintään se riski, että oma lompakko kevenee yhden phantomin verran, tai joku vetää herneen nenään siitä ettei toiminta ole täysin turvallista. Kannattaa myös selvittää, mitä säädökset sanovat - jos tuo on ammatillista toimintaa, sitä voivat koskea eri rajoitteet kuin harrastamista.

Multia on aika vaikea lennättää turvallisesti, jos sitä ei kunnolla näe. Pitäisin etäisyyden pienenä ja kun taidot ja kokemus kasvavat, ottaisin mukaan apuvälineitä. Onko esim. mahdollisuus käyttää tähystäjää ja radiopuhelinta? Tähystäjälle kiikari käteen jos mennään vielä vähän pitemmälle, ja samoin pitäisin sopivaa FPV-laitteistoa käytännön edellytyksenä. Nämä siis mukaan vähitellen ajan kanssa. Itsellä lennättelyä kohta vuosi takana, käyty ehkä sadassa metrissä asti mutta sekin vahingossa, ja tultu heti takaisin jos pystytty. Tarkoitus olisi ottaa noita apuja mukaan jossain vaiheessa, mutta asia on harrastus eikä tuo lennätysetäisyys ole itsetarkoitus.
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2310 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Joulukuu, 2008, 19:45:38
kirjoittanut JariN
12 Vastauksia
4132 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Elokuu, 2009, 10:57:53
kirjoittanut Nalle
13 Vastauksia
4422 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Joulukuu, 2009, 00:44:50
kirjoittanut rane78
124 Vastauksia
72653 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Elokuu, 2011, 00:11:29
kirjoittanut Toeh
2 Vastauksia
2495 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Maaliskuu, 2016, 18:26:37
kirjoittanut Korppi