Kirjoittaja Aihe: Trex-450S @ EFNU  (Luettu 4906 kertaa)

Poissa koha

  • Tavallinen torppari
  • ***
Trex-450S @ EFNU
« : 06 Syyskuu, 2008, 19:49:11 »
Ajoin sitten taivaalla. Rexi tuli selällään tonttiin. Neitsyys meni, tästä on varmaan hyvä jatkaa?

Nyt kun sain kunnon gyron ja toimimaan niin kokeilemaan, mukavan tyyni keli, mitä nyt pikkasen tihkuttaa mutta patteri kiinni ja menoksi. Ajatus eteenpäinajamisesta on kypsynyt hyvänaikaa ja nyt piti kokeilla. Hyvin meni muutama kierros ja pysäytettyä sai ja peruutettua takaisin. Etäisyyttä enimmillään kymmeniä metrejä ja kopu lensi vallan mainiosti, tämähän on helppoa! Ja lisää samaa kunnes.. Nokka itseä kohti ja jotenkin katosi kuinka se kääntyy ja korjausliike justiinsa väärään suuntaan, korjauksen korjaus vain pahensi tilannetta ja lopputuloksena Rexä maahan nupin hattu edellä. Enkä älynnyt vetää holdia päälle(vielä ei ole refleksi kehittynyt). Jotain erilaista on lennokin ja kopun asennon hahmottamisessa.

Eurot vilisi silmissä mutta ihmeen vähällä lopuksi selvisi:

Päälapa(lavat)
Toinen päälavan pidike
Pääakseli
Flybar
Pääratas
Peräputki
Toinen peräputken tuki
Linkkejä, ainakin yksi
Ja näemmä kahden servon rattaat.

Hö. Mut se toimi ja mää uskalsin.

« Viimeksi muokattu: 07 Syyskuu, 2008, 14:49:36 kirjoittanut koha »
Kimmo Huoviala, yks niistä
FIN-3222

Moottoriteho korvaa suunnitteluvirheet
ja taidon

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Trex-450S @ EFNU
« Vastaus #1 : 06 Syyskuu, 2008, 21:18:26 »
Onnittelut torpista ja rohkeudesta.
Minulla on 450 v2 reksi tuloillaan ensi viikolla (tattis vielä kerran ropellihatulle) ja satun (nykyään) asumaan 90metriä EFNU:n pitkän radan itäpäästä. Olen yrittänyt googletella mutta en oikein löydä faktaa siitä miten tuolla kentällä tulisi toimia? Missä kohtaa kenttää/Milloin on ok kopteria ulkoiluttaa ja onko jotain spesiaalia mitä pitäisi huomioida?
Jonkin verran on kuitenkin lentotoimintaa tuossa aina hyvän sään aikaan jotta jotain sääntöjä lienee syytä noudattaa.
« Viimeksi muokattu: 06 Syyskuu, 2008, 21:20:38 kirjoittanut keke »

Poissa koha

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Trex-450S @ EFNU
« Vastaus #2 : 06 Syyskuu, 2008, 22:28:14 »
Lennokkiplatalla on hyvä. Jos on hiljaisempaa isompien puolelta niin muuallakin. Rexi tömähti uuden hallin edustalle..
Kimmo Huoviala, yks niistä
FIN-3222

Moottoriteho korvaa suunnitteluvirheet
ja taidon

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Trex-450S @ EFNU
« Vastaus #3 : 06 Syyskuu, 2008, 22:37:45 »
OK

Olen pannut merkille, että sinne platalle (onko se se joka on siinä tuulipussin "koulupuolella"?) on RC ihmiset jotenkin saanut hilattua myös autonsa, itse en yks kaks keksinyt mistä tuonne autolla pääsee? Saako sinne ajaa ihan muina miehinä vai pitääkö anella polvillaan avaimia joltain johonkin porttiin? Olis ihan kätevää kuljettaa roinaa ja latauslaitetta (=auto), mutta päätön autoilu lentokentällä lienee nono.

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex-450S @ EFNU
« Vastaus #4 : 06 Syyskuu, 2008, 23:23:13 »
Siitä o hyvä jatkaa. Tietää mitä se on.  8)

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex-450S @ EFNU
« Vastaus #5 : 06 Syyskuu, 2008, 23:26:40 »
OK

Olen pannut merkille, että sinne platalle (onko se se joka on siinä tuulipussin "koulupuolella"?) on RC ihmiset jotenkin saanut hilattua myös autonsa, itse en yks kaks keksinyt mistä tuonne autolla pääsee? Saako sinne ajaa ihan muina miehinä vai pitääkö anella polvillaan avaimia joltain johonkin porttiin? Olis ihan kätevää kuljettaa roinaa ja latauslaitetta (=auto), mutta päätön autoilu lentokentällä lienee nono.


Jos kattelet yhtään niin siellä kentällä juoksee ristiinrastiin kaikenlaista koirankusettajaa. Ite oon ajellu kylmän viileesti vaa platalle. Vähän näyttää pysähtymällä että kattelee kiitoradan suuntiin ettei ole finaalissa mitään lasikuitukippoa, ja menee vaan.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

ile1977

  • Vieras
Vs: Trex-450S @ EFNU
« Vastaus #6 : 16 Syyskuu, 2008, 17:09:15 »
Moro,

mulla tuli vähän samanlainen tilanne eteen. Lentelin ees taas perä itseeni päin, sitten aloin lennellä sivuttain - sitä jo vähän harjoitellut aikaisemminkin. No nyt sitten se kopterin kääntö toiseen suuntaan ei mennyt ihan putkeen vaan liian lujaa käänsin. Korjausliikettä ja jo tilanne meni pahemmaksi. Se oli jälkikäteen ajateltuna aivan järkyttävän hauskan näköistä vispaamista pari sekunttia kunnes ruohikko otta kopun vastaan. Tässäkin ihmeen vähällä tuli selvittyä, lavat uusiksi sekä sitten Feathering Shaft ja Flybar Rod.

Tilasin netistä www.freakware.de sivuilta tavarat. Toimitus lähti 8.9 eikä vielä kyllä ole tullut perille. Postissa ei ole vielä tietoa paketista, Saksasta kuitenkin jo lähtenyt. Samalla tuli tilattua muutakin kamaa mukaan, alla listaus:
1 x HTHT1003R Heckrotorzahnriemen XL/S/SE (HTR Super) 9,90 € (http://www.freakware.de/shop/artikel/14366/Heckrotorzahnriemen_XL_S_SE_(HTR_Super).htm)
1 x HS1213T-00 Carbon Fiber Stabilizer/3K Black 15,99 € (http://www.freakware.de/shop/artikel/13166/Carbon_Fiber_Stabilizer_3K_Stabilizer_3_K_Black.htm)
1 x HS1003T Feathering Shaft 5,99 € (http://www.freakware.de/shop/artikel/9645/Feathering_Shaft.htm)
1 x HS1217T High Carbon Steel Main Shaft 10,99 € (http://www.freakware.de/shop/artikel/13159/High_Carbon_Steel_Main_Shaft.htm)

Sitten pari tilpehööriä mukaan, vastaavan varalle.


ile1977

  • Vieras
Vs: Trex-450S @ EFNU
« Vastaus #8 : 16 Syyskuu, 2008, 21:19:55 »
Se on hyvä linja se. Itsekin suosin sitä, kertyy tarvittavat varaosat hyvin.

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Trex-450S @ EFNU
« Vastaus #9 : 16 Syyskuu, 2008, 21:44:00 »
Sitten vaan joskus iskee nuukuus, kuten esim uuden moottoria/ESCiä tilatessa ja tietysti mielessä on monesti käynyt että kannattaisi pitää kahta identtistä kopteria, jolloin voisi aina jatkaa vaikka torppaisikin, kohtahan niitä osia alkaisi olemaankin toiseen kopukkaan (no ei nyt sentään), mutta tulee vaan aika kalliiksi kasata toinen kopteri varaosista, en ole laskenut mutta voisin kuvitella että jos varaosista kasaa niin Trex450SEV2selle tulee hintaa yli tuhat euroa...Vakavissaan kuitenkin mietinyt tuota toista identtistä.

ile1977

  • Vieras
Vs: Trex-450S @ EFNU
« Vastaus #10 : 16 Syyskuu, 2008, 22:51:57 »
Samaa mulle on joku toinen Henttaalla sanonut. Osta toinen kopu ns. varaosiksi. Mulla ei nyt kuitenkaan ole vielä niin paljon kokemusta, että osaisi sanoa mitkä osat kuluu enemmän kuin toiset torppien tai ihan käytön kautta. Sitä varmaan silti joutuu ostamaan noita varaosia, vaikka olisi tuollainen reservi-kopteri.


Poissa koha

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Trex-450S @ EFNU
« Vastaus #12 : 22 Syyskuu, 2008, 23:19:38 »
Tuli vielä lisäylläri esille kopua paikatessa: peräservo 3153 oli myös korkannut rattaat. Ämöriikän maalta kesti kaksi viikkoa tulla rattaita nuppiin, huomenissa toivottavasti kotimaasta kun lauantaina tilasi. Ja mun kopussa pääratas oli vanhaa mallia, uusi nykyinen ei käy. Tuli ostettua uusi, yksisuuntalaakeri on helpompi vaihtaa tulevaisuudessa. Mut eihän mun tarvi.. ::)  Ja rungossa kaksi vanhaa korjausta oli pettänyt, pikistä sekaan. Huomenna lienee valmis. Onneksi oli työmatka välissä ruskaa katselemaan. Sekin oli hieno.
Kimmo Huoviala, yks niistä
FIN-3222

Moottoriteho korvaa suunnitteluvirheet
ja taidon

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
158 Vastauksia
60197 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Marraskuu, 2008, 20:30:57
kirjoittanut 1m4s0_
17 Vastauksia
7716 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Elokuu, 2009, 18:45:58
kirjoittanut Vispilä
47 Vastauksia
16010 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Joulukuu, 2008, 20:11:30
kirjoittanut rahnmat
8 Vastauksia
3551 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Heinäkuu, 2009, 23:00:04
kirjoittanut 1m4s0_
3 Vastauksia
3526 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Heinäkuu, 2011, 19:39:34
kirjoittanut Dutchman