Kirjoittaja Aihe: Ympäri mennään, yhteen tullaan  (Luettu 1544 kertaa)

Poissa Jartsa01

  • Aloitteleva torppari
  • *
Ympäri mennään, yhteen tullaan
« : 17 Helmikuu, 2014, 13:16:17 »
Moi vaan,

liityin tähän foorumiin jokin vuosi sitten kun innostuin sähkökopterin tekemisestä. Sainkin aikaiseksi hobbyking 550? lentolaitteen, ja eihän Rc-harrastusta pitäisi aloittaa tälläisillä, mutta no joo. Muutaman potauksen asiasta teinkin tänne. Vispilää tehdessä tuli opittua paljon siitä, miten kone pitää kasata, niin että se pysyy kasassa. Kiinailmiötä piti aika kovasti hioa, että se oli ok, ainakin minun mittapuuni mukaan. Mutta joo, viimeisin tikki kopteriharrastuksen loppumiseen oli oma mokani. Lähettimen ohjelmoinnissa oli pieni fiba, ja kopteri otti yllättäen korkeutta, ja sain sen puuhun. Minä kyllä pistin kopterin uudestaan lähes kasaan, mutta en ole sen jälkeen harrastanut.

Noh. Tässä välissä olen vääntänyt pikku hiljaa kasaan 3d-tulostinta perus mega arduino paketilla, sekä sitten raspberry-pi kuvaushässäkkä, josta tein kuudella rpi-kamera hässäkällä tälläisen.

Eli kamerat ottivat minusta kuusi kuvaa samanaikaisesti, uploadaavat ne samantien tietokoneelleni, ja siitä sitten sain aikaiseksi kivan pikku 3d+ videon. Yritän näyttää eräässä työhakemuksessani osaamistani. Tämähän on erään tyypin keksinnöstä. Hän käyttää noin neljääkymmentä kameraa... Saman saa aikaiseksi tietysti yhdelläkin kameralla, mutta tällöin on parasta kuvata liikkumattomia kohteita.

Niin se kopteri? Törmäsin MultiWii-palstalle ja innostuin (ylläri ylläri). Tilaukseen on laitettu hobbykingin talov V2, ja siihen sitten hommailen pikkuhiljaa motit, escit jne. Nyt olen testaillut tätä multiwii-softaa, ja pahempaan hätään wanhasta pelikonsolista sitten vähän gyroa ja g-anturia. Kiinasta joskus tulee vähän parempi? paketti ja baro ja jotain komboa, ettei ihan tartte jokaista anturia pitää omanaan. Hinta kun on noissa kilkkeissä aikas halpa.

Jos joskus saisin homman kasaan, ja toimimaan. Suurin haave olisi joku pieni kamera siinä quattrossa. Raspberryä olen ajatellut, mutta ainahan sitä painoa tulee. Mutta ideana on se, että on vähän kotikutoinen. Eli vanhat mega arduinot, ei valmiita AIO-levyjä....Ainakaan nyt.

Niin, ja vaimo kehotti etsimään jonkun harrastuksen, missä olen poissa kotoa! Olisi meikälle varmaankin ihan hyvä juttu. Täytyy katsoa vähän miten tämä kopteriyhdistys tai joku vastaava.

Mutta olen takaisin tässä harrastuksessa.

T: Jari

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
9 Vastauksia
4914 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Heinäkuu, 2008, 15:01:21
kirjoittanut k0pter1m1es
12 Vastauksia
4350 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Elokuu, 2008, 17:23:18
kirjoittanut Juho
9 Vastauksia
4382 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Kesäkuu, 2013, 15:36:56
kirjoittanut Xen
1 Vastauksia
1779 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Tammikuu, 2014, 22:46:48
kirjoittanut Willeh
2 Vastauksia
2727 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2014, 17:58:48
kirjoittanut Willeh