Kirjoittaja Aihe: MiniTitanin autorotaatio...  (Luettu 5270 kertaa)

JHypp

  • Vieras
MiniTitanin autorotaatio...
« : 10 Toukokuu, 2008, 09:21:17 »
No niin.

Käytiin Koikkis69:n kanssa naaralla ajamassa kopuja. Muutaman tunnin aikana tuli ajeltua MT:llä 4 keikkaa, T-Rex 600N:llä pari ja R50:llä kolme keikkaa ja tulipa otettua "lämpimät tyypit" Koikkiksen Knightistäkin - hieno peli.

Mutta asiaan. Lopuksi tuli tietysti se "viimeinen akku". Minulla on MT:hen neljä akkua ja olin varmaan kaikki jo melkein tyhjäksi ajanut, mutta eipä sitä muistanut. No viimeinen akku MT:hen, kopu reilusti selälleen puolen metrin korkeuteen, siitä perä pyörimään ja negatiivisellä pitchillä taivaalle about 30 metrin korkeuteen ja siihenhän se sitten sammui. Seurasi epätoivoinen autorotaatioyritys eli täysillä alas, vaakakierteen puolikas, mutta energiat loppui kesken ja kyljelleen :P.

Lopputulos: Jalka poikki (kopterista :'(), Pääakseli, Lapa ja mixing leverin armi ja kabiinin lasi halki - Stabbari ja vaaka-akseli täysin suoria ja rattaat ehjät!

Illalla piti korjata ja lentää koelennot pimeässä :P ;) - toimii taas.

-Jari
« Viimeksi muokattu: 10 Toukokuu, 2008, 13:22:02 kirjoittanut JHypp »

koikkis69

  • Vieras
Vs: MiniTitanin autorotaatio...
« Vastaus #1 : 10 Toukokuu, 2008, 09:31:58 »
Koikkiksen Knightistäkin - hieno peli.


Kunhan saa tuon ritarin vielä säätöihin. Ovat viellä pikkuisen hakusessaan.

JHypp

  • Vieras
Vs: MiniTitanin autorotaatio...
« Vastaus #2 : 13 Toukokuu, 2008, 15:01:35 »
Viimeinen akku ei ollutkaan tyhjä, mutta Spectrumin 2.4G:n vastari boottasi itsensä, koska moottori sammui kesken lennon, eikä ohjaus toiminut muutamaan sekuntiin. Laitan varmuudeksi tuollaisen MT:hen:

http://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdID=SPM1600

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

-Jari
« Viimeksi muokattu: 13 Toukokuu, 2008, 15:03:17 kirjoittanut JHypp »

seppomikael

  • Vieras
Vs: MiniTitanin autorotaatio...
« Vastaus #3 : 13 Toukokuu, 2008, 15:18:14 »
Olen kuullut että spektrumi boottaa itsensä aika helposti jos jännite jostain syystä laskee.
Autossa minulle on käynyt myös niin että vastari (6100) jää jumiin kunnes sen buuttaa. Tuo on johtunut aina siitä että servot ovat kyykyttäneet becin.

Näköjään horizonhobbyssakin on huomattu ongelma. Ja keksitty hätäsuunnitelma. ;D

Sinun kannattanee varmistaa becin toiminta ja liittimien kunto varmuuden välttämiseksi.

JHypp

  • Vieras
Vs: MiniTitanin autorotaatio...
« Vastaus #4 : 13 Toukokuu, 2008, 16:30:38 »
Minulla on muutaman kerran käynyt niin, että kun olen laittanut sähköt päälle MT:hen (Deans-liitin), niin Spectrumin vastareissa palaa valot, mutta mikään ei toimi eikä liiku, vaikka lähetin on päällä. Ilmeisesti tuota Deanssia liitettäessä on tullut useampi katkos, mikä jumittaa vastarin. Tähän auttaa vain se, että ottaa liittimen vielä kerran irti ja samantien takaisin kiinni, eli boottaa vastarin, sitten kaikki taas toimii.

-Jari

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: MiniTitanin autorotaatio...
« Vastaus #5 : 13 Toukokuu, 2008, 16:42:00 »
Minulla on käynyt useammin niin että kun laittaa akun kiinni, säädin kalibroituu heti, vaikka yleensä järjestelmän käynnistymiseen menee noin 6-10 sec ja vasta sen jälkeen säädin antaa merkkiäänen. Ongelman tuntomerkkeinä lisävastarissa palaa valo jatkuvasti, mutta päävastarissa se vilkkuu. Lennon aikanakin olen saanut tämän ilmiön esiintymään, tuloksena mielenkiintoista nytkytystä ja pätkimistä. Olikos tälle jutulle joku nimikin, quick connection? Tämä vika ei korjaudu pelkästään kopteria buuttaamalla, vaan pitää käynnistää myös radio uudestaan että alkaa toimimaan. Alussa monta kertaa boottasin kopteria peräkkäin ja kun ei toiminut niin käynnistin radion uudestaan ja sitten vasta ei valot enää vilkkuneet ja kaikki toimi normaalisti. AR6200 kyseessä, AR7000:n kanssa ei ole ollut kertaakaan samalaista ongelmaa.


-op-
« Viimeksi muokattu: 13 Toukokuu, 2008, 16:44:14 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MiniTitanin autorotaatio...
« Vastaus #6 : 13 Toukokuu, 2008, 17:34:20 »
Tässä radio-ongelmien kanssa painiessa luin tuosta AR6200sen quick connectionista ja fail safesta. Jos siis laittaa lähettimen päälle ja sitten vastarin, yhteyden jälkeen palaa vastarissa ledit yhtenäisesti. Jos sitten tämän yhteyden muodostamisen jälkeen vastarista katkeaa virrat mutta lähetin on jatkuvasti päällä, se tekee tuon quick connectin, joka pitäisi tapahtua 4 millisekunnissa :). Tämän jälkeen valot pitäisi vilkkua molemmissa vastariyksiköissä, josta käyttäjä voi sitten päätellä että jossain on vikaa koska noin on käyny. Sitten tosiaan tilanteen saa nollattua vain käyttämällä virrat pois molemmista vastarista ja lähettimestä.

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MiniTitanin autorotaatio...
« Vastaus #7 : 13 Toukokuu, 2008, 18:17:04 »
Minulla on tuon Spektrum voltage protectorin tee se itse- versio kiinni MiniTitanissa.
Oma versioni on siis konkka (1500uF/10V tietokoneen emolevyltä) + servojohto.
Vastarina AR6100. Ei ole ollut ongelmia.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

JHypp

  • Vieras
Vs: MiniTitanin autorotaatio...
« Vastaus #8 : 13 Toukokuu, 2008, 18:31:36 »
Minulla on tuon Spektrum voltage protectorin tee se itse- versio kiinni MiniTitanissa.
Oma versioni on siis konkka (1500uF/10V tietokoneen emolevyltä) + servojohto.
Vastarina AR6100. Ei ole ollut ongelmia.

Joo, just näin sen itsekin ajattelin ratkaista, kun on servojohtoja + liittimiä + konkkia :'(

-Jari

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MiniTitanin autorotaatio...
« Vastaus #9 : 13 Toukokuu, 2008, 20:37:18 »
Äkkiäkös noita tehtailis myyntiin, SER-romua kun on kaapit pullollaan. Ei tarvitsisi maksaa ongewlmajätteenkäsittely maksua. Sikäli kivoja ihmisiä tuolla HorizonHobbyllä, että tätä "suurta innovaatiota" ei oltu kätketty kutistesukkaan, kuten se Alingin jännitteenpudotin, jossa oli huimat kaksi diodia sisällä...
-flybarless, sedative stabilized head-

JHypp

  • Vieras
Vs: MiniTitanin autorotaatio...
« Vastaus #10 : 13 Toukokuu, 2008, 21:39:14 »
Äkkiäkös noita tehtailis myyntiin, SER-romua kun on kaapit pullollaan. Ei tarvitsisi maksaa ongewlmajätteenkäsittely maksua. Sikäli kivoja ihmisiä tuolla HorizonHobbyllä, että tätä "suurta innovaatiota" ei oltu kätketty kutistesukkaan, kuten se Alingin jännitteenpudotin, jossa oli huimat kaksi diodia sisällä...


Kyllä siinä Step Down -regussa on katteet kohdallaan, osat maksaa muutaman kymmenen senttiä ja myyntihinta about 6€. Jos niitä myytäisiin kun hampurilaisia mäkkärillä, niin tehtailu kannattaisi - niinhän se Align tekee  :D

-Jari

Poissa Olli.

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Olli Syrjälä
Vs: MiniTitanin autorotaatio...
« Vastaus #11 : 14 Toukokuu, 2008, 17:05:48 »
Minulla on tuon Spektrum voltage protectorin tee se itse- versio kiinni MiniTitanissa.
Oma versioni on siis konkka (1500uF/10V tietokoneen emolevyltä) + servojohto.
Vastarina AR6100. Ei ole ollut ongelmia.

Pitääpä itekkin väsätä tommonen sitten kun saa sen kopterin eka ostettua. On se Phoenix+dx7 mukava mukava pari.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
66 Vastauksia
35473 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Joulukuu, 2009, 00:07:30
kirjoittanut Ville Erkkilä
6 Vastauksia
4378 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Heinäkuu, 2009, 21:00:48
kirjoittanut kaardian
0 Vastauksia
1604 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Heinäkuu, 2009, 18:57:06
kirjoittanut kaardian
6 Vastauksia
5378 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Heinäkuu, 2010, 08:32:10
kirjoittanut Pekka
84 Vastauksia
193203 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Maaliskuu, 2014, 22:34:16
kirjoittanut Mika Lukumies