Kirjoittaja Aihe: Gaui 500X  (Luettu 60588 kertaa)

Poissa Tribu

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #25 : 20 Joulukuu, 2011, 00:46:01 »
Laitetaan vielä lainaus heidän viestistään kysyin siis että mitä eroa moteissa on ja onko mahdollista saada RTF paketti scorpion moteilla. Erosta eivät kertoneet mutta totesivat että ei suurta.

Lainaus
hi

yes for the RTF combo, you could refer to here:
http://www.flying-hobby.com/shop/gaui-500x-savox-kit-c-406_503_504.html

And if you want us to change for the Scorpion motors, you need to add extra $100 for that.
However, actually these two types of motors are with very similar performance due to our testing.

If ok, when you place the order please note us to change the motors for you so my colleagues can follow you up.
 
Best regards
Karen
Flying Hobby Team
Phantom

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #26 : 20 Joulukuu, 2011, 01:00:25 »
Laitetaan vielä lainaus heidän viestistään kysyin siis että mitä eroa moteissa on ja onko mahdollista saada RTF paketti scorpion moteilla. Erosta eivät kertoneet mutta totesivat että ei suurta.


Tupla kiitos sinne, + hyvät joulut ym.  :)

Poissa Tribu

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #27 : 20 Joulukuu, 2011, 22:08:52 »
Millähän akuilla tästä vehkeestä saisi mahdollisimman pitkän lentoajan irti? Suosituksia ehdotuksia?
Phantom

Poissa pepenow

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #28 : 21 Joulukuu, 2011, 21:48:13 »
Vähä myöhässä mutta kuitenkin vastausta tuohon quadron valoihin. Ne on mulla Dutchmanin jäljiltä kuvan mukaisesti nokassa punaista ja takana sakaroissa sinistä paitsi että vihreät otin pois.

Väsäilen omatekoista runkoa. Valmistuu joskus jos valmistuu. Tarviiko 330:n gyro jotain säätöä, jos hankkisi tuohon (n. 480 mm mosien väli) runkoon vastaavat moottorit kuin 500X:ssä (ja noparit?)
Huoleton quaditon miekkonen

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #29 : 22 Joulukuu, 2011, 23:22:11 »
Vähä myöhässä mutta kuitenkin vastausta tuohon quadron valoihin. Ne on mulla Dutchmanin jäljiltä kuvan mukaisesti nokassa punaista ja takana sakaroissa sinistä paitsi että vihreät otin pois.
Mahtoikohan se olla juuri se vihreä väri, joka "katoaa" tarpeeksi kaukana..

Poissa pepenow

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #30 : 23 Joulukuu, 2011, 14:42:40 »
Joo ja mullahan jo kerran katosi koko vehje  ;)
Huoleton quaditon miekkonen

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #31 : 24 Joulukuu, 2011, 01:47:53 »
Onko tuossa kitissä joka sisältää scorpionin motit ym paljon eroa tuohon missä niitä ei ole? Tarkotuksena olisi jossain vaiheessa laittaa siihen tuollanen GoPro Hero millä kuvata.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #32 : 24 Joulukuu, 2011, 05:11:12 »
Onko tuossa kitissä joka sisältää scorpionin motit ym paljon eroa tuohon missä niitä ei ole? Tarkotuksena olisi jossain vaiheessa laittaa siihen tuollanen GoPro Hero millä kuvata.
En todellakaan usko, että eroa olisi yhtäpaljon kuin esimerkiksi kasviksella ja pihvillä on..  ;D
Mä ainakin pistän Heron kiinni omaani, vaikka ei olekkaan korpparin moottoreita..

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #33 : 24 Joulukuu, 2011, 06:01:01 »
En todellakaan usko, että eroa olisi yhtäpaljon kuin esimerkiksi kasviksella ja pihvillä on..  ;D
Mä ainakin pistän Heron kiinni omaani, vaikka ei olekkaan korpparin moottoreita..

Jeps, taidanpa sitten apinoida ja tehdä saman myöhemmin..  ;D

Poissa Tribu

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #34 : 24 Joulukuu, 2011, 14:21:30 »
Ei siinä oo muuta kun moottorit. Mahdollisiä lisä paloi sitte toi GPS sydeemi. Mutta molemmat saa ostettua jälkeen päin jos tarvetta on.
Phantom

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #35 : 25 Joulukuu, 2011, 22:45:30 »
Noniin.
Poronhoitaja toi 500X:än, ja sitä on nyt sitten huolella lukittimineen kasailtu. Laadullisesti on omasta mielestä edistystä 330X:ään verrattuna tapahtunut huomattavasti. Mun kitissä tuli mukana valopuomit, joita en omaani laitteeseeni kelpuuttanut. Puomit ovat ihan hienot kylläkin! Pistän ne myyntiin kun kerkeän..
Hylkäsin myös alkuperäiset jalakset, jotka vaihdoin aftermarket jalaksiin GoPron vuoksi. Tilasin myös sen valokitin, jonka asensin moottoreiden alle pienen extrajumppaamisen saattelemana ja niistä sain tehtyä vilkkuvista tai kokoajan palaviin, joden palamista voi säätää potikasta mieluisaksi.

Asensin myös 330X:äslle tutun "nokkapallon", joka muuttui vaimokkeen dödöpullosta pöllittyyn korkkiin. Siihen sai mukavammin liimattua ledejä, joita siihen eksyikin 18 kpl punaista. Korkiniinnitysapuvälinei nä käytin kitin mukana tulleita törmäyssuojien kiinnikkeitä jota modifioisin putkileikkurin avustuksella, sekä SABE:sta jo aiemmin tarkoitukseen hankittua sopivaa muoviputkea johon tulee myöhemmin lisää ledejä..

Mukaan tuli asennettua myös säädettävä kirkas strobo, joka vilkuttaa "häntänä" 40cm päästä kopan takana. Koppaan liimailin nipun ledejä 54kpl vihrätä, punaista ja keltaista. Nuo kaikki valohässäkät ovat siinä kopassa kiinni, koska kun GoPro istutetaan mukaan, silloin ei kyllä yövaloja tarvita.
Myöskin tuo "koppaan asennus" oli visiona mahdollisen torpin vuoksi, koska luultavasti koppa irtoaa häntineen ja akkuliittimineen puomeista vaivattomasti (ehkä) rikkomatta muita laitteita.
Quadroon on vielä asentamatta potkurit, joten lento-ominaisuuksista en vielä tiedä mitään..

Edit: Mulle kelpuutettavat Ledit loppui kesken, eikä tilatut ole vielä saapuneet. Jahka tuo laitos on valmis, niin saatan pistää siitä jopa yhden kuvankin tänne..
« Viimeksi muokattu: 25 Joulukuu, 2011, 22:57:55 kirjoittanut Dutchman »

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #36 : 27 Joulukuu, 2011, 10:28:47 »
Menee varmaan hankintaan jossain vaiheessa seuraavana vuonna lähetin jossa pari kanavaa lisää jos haluan tuon kameran mukaan(?)
Jos viitit laittaa kuvia niin, olisi kiva nähdä ne aftermarket jalakset ja mukana tulleet valopuomit.  :)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #37 : 27 Joulukuu, 2011, 23:21:28 »
Mittasin piruuttani 500X:än lentopainon tähän mennessä kaikilla varusteilla, johin kuuluu 2kpl 3S 2250 akkua tuplaliittimillä, GoPro HD, 1kpl 2S 850, kopan ledit, strobovaloyksikön hiilariputkineen ja keulasuunta-merkin ledeineen. Painoa oli kertynyt 1408g..

Poissa Tribu

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #38 : 28 Joulukuu, 2011, 11:31:15 »
sullahan on vielä 800g lisä varaa siinä :D Kauas se noilla akuilla lentää?

Just tuli postista lappu että mun 500X on saapunut ja saa tehdä tulli ilmoituksen tein netistä elikkäs huomenissa pitäs paketti olla kotipostissa.
« Viimeksi muokattu: 28 Joulukuu, 2011, 13:54:45 kirjoittanut Tribu »
Phantom

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #39 : 28 Joulukuu, 2011, 15:00:47 »
330X lensi (taimerilla) kamerakuormalla 9.5min, ja ilman kameraa 12min. Mahtaisikohan tuolla päästä jonnekkin 20min paikkeille kameran kanssa? Mulle tulee kyytiin vielä telemetriamokkula, niin sen avustuksella uskaltaa käyttää akut "loppuun"..

Poissa Tribu

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #40 : 30 Joulukuu, 2011, 15:04:10 »
Nyt on paketti takalaatikossa yöllä sitten kotiin säätämään sitä. Mutta vielä pitäs koittaa keksiä optimaaliset akut tohon vehkeeseen mukana siinä tuli 2s 2200 mah akku.
Phantom

Poissa Tepaja

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #41 : 04 Tammikuu, 2012, 15:51:32 »
Tuli virhe tehtyä, kun tilasin noparit ennen kuin oli 500X käsissä. Noparit ovat liian leveät, jotta mahtuisi putkien sisään. Ja tuossa yritin mallailla, niitä rungon päälle/alle, niin jo oli turhautuminen lähellä. Taitaa kyllä rungon päälle tuleva gyro ja vastari vievän kaiken tilan nopareilta ja vastaavasti akku alapuolelta. Täytyy tästä alkaa googlettamaan, miten muut ovat sähkönsä sijoittaneet. Vaikka kyllä nuo saisi suht nätisti putkien varteen sijoitettua, mutta tarvisi pari reikää porata johdoille, ettei ne olisi tökerösti esillä...pohdinta jatkuu...

Poissa Tribu

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #42 : 05 Tammikuu, 2012, 09:39:39 »
Ei lennä ei tahtoo aina kaatua "flipata" eteen tai oikealle harvemmin vasemmalle. Alkaa oleen mulla jo kohta ideat kulutettu, laittelen varmaan videota myöhemmin.
Phantom

Poissa Tribu

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #43 : 06 Tammikuu, 2012, 23:47:19 »
Sainpas sen ilmaan mä luulen että kun tossa futuba FG8:ssa on toi oikean tatti snadisti eteen työnnettynä defaullttina mikä aiheutti ongelmia. Sain kopterin pihalla ilmaan ja lens jopa ihan kauniisti sen lyhyen hetken ennen kun koitin laskea ja tuli nenälleen  alas :D ei muuta kun uutta roottori settiä tilaukseen :D
Phantom

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #44 : 11 Tammikuu, 2012, 14:34:43 »
Saapui postissa tänään ja rakentamassa parhaillaan, ainoa että löysin ongelman: kun moottori ym laitetaan niihin putkiin niin en saa tarpeeksi tiukalle niitä vaan putki irtoaa suht helposti paikaltaan + pyörii, missä vika? Apua pls

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #45 : 11 Tammikuu, 2012, 16:21:49 »
nissä putkissa on ne kohdistuskolot ja niissä on sellaset ns. nastat mihin ne putket tulee, sun vaan pitää työntää ne oikeessa asennossa tarpeeks syvälle, ni hyvin pysyy :)

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #46 : 11 Tammikuu, 2012, 17:42:02 »
nissä putkissa on ne kohdistuskolot ja niissä on sellaset ns. nastat mihin ne putket tulee, sun vaan pitää työntää ne oikeessa asennossa tarpeeks syvälle, ni hyvin pysyy :)

Juu, piti painaa sitä kasaan ja sitten ruuvailla, että ei heilu se, näytti ensin että kierteet olis menny tms.

Nyt seuraava ongelma tämä bindaus ja käykä Alignin 11.1V 2250mAH 25Wh 40C akku tähän härpättimeen, tässä lukee että "Use a 2S/1400mah~2000mah LiPo" menee mah vähän yli, näiden sähköjen kanssa olen vielä palikka.

Ohjeista katsoin noi gyron ym johdot ja pitäs olla oikein, tupla tarkistettu.

Vastarina siis http://www.fast-lad.co.uk/store/spektrum_ar6210_dsmx_channel_receiver_spmar6210-p-13635.html

Kun siihen laitetaan toi bind kaapeli, pitääkö muiden johtojen olla bindauksen aikana irti, ja bindauksen jälkeen kaapeli ilmeisesti pois? Sori tyhmät kysymykset, en halua polttaa elektroniikkoja asap.

EDIT: Joudun liittimet vaihtaan niin vois samantien ostaa tähän oman akun, saa heittä ehdotuksia jos olis joitain hyviä, mieluiten suomesta.
« Viimeksi muokattu: 11 Tammikuu, 2012, 17:53:29 kirjoittanut Zenda »

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #47 : 11 Tammikuu, 2012, 17:54:01 »
kyllähöän tuo 500X sellasen jaksaa helposti kantaa, itse olen käyttänyt 2200mah akkuja eikä isommat ois pahitteekskaan, sais lisää lentoaikaa :)
mutta nopareistahan tuo on kiinni, eli mitkä noparit sulla on härpättimessäs, jännitehän se vaan vaikuttaa.

eikä tarvii olla johtojen irti.
kun on bindattu niin virrat pois, bindi blugi irti ja sitte toimii niinku pitääki

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #48 : 11 Tammikuu, 2012, 18:08:10 »
kyllähöän tuo 500X sellasen jaksaa helposti kantaa, itse olen käyttänyt 2200mah akkuja eikä isommat ois pahitteekskaan, sais lisää lentoaikaa :)
mutta nopareistahan tuo on kiinni, eli mitkä noparit sulla on härpättimessäs, jännitehän se vaan vaikuttaa.

eikä tarvii olla johtojen irti.
kun on bindattu niin virrat pois, bindi blugi irti ja sitte toimii niinku pitääki

Ihan ne perus noparit mitkä tuli paketin mukana, en muista nyt paljon se jännite oli, siksi tässä ihmettelin etten mene polttamaan sitä tällä alignin akulla..  :-\

Sitten toinen mikä askurruttaa on tänä noparien säätäminen joka vaikuttaa hieman hankalalta jos kaikki vielä erikseen, menee varmasti nuo piippaukset ym itellä sekasin.

Kyseessä (GUEC GE-183) 18A ESC

Pitäs myös järkevät liittimet tilata kun ei mene nuo EC3 mitkä olis valmiina.
« Viimeksi muokattu: 11 Tammikuu, 2012, 18:17:31 kirjoittanut Zenda »

Poissa Tribu

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 500X
« Vastaus #49 : 11 Tammikuu, 2012, 18:37:51 »
mulla tuli 3s 2200 mah akku mukana RTF paketissa "hyvin" toimii.
Phantom

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
6018 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Joulukuu, 2011, 19:35:06
kirjoittanut Zenda
8 Vastauksia
6704 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Huhtikuu, 2012, 20:43:39
kirjoittanut jesi
7 Vastauksia
15259 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Elokuu, 2012, 00:11:44
kirjoittanut FatBatChopper
0 Vastauksia
2063 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Heinäkuu, 2012, 20:01:50
kirjoittanut knot62
6 Vastauksia
3830 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Elokuu, 2013, 10:09:59
kirjoittanut Trnquill