Kirjoittaja Aihe: CopterX V2 AE $85 shipped  (Luettu 51956 kertaa)

Rity

  • Vieras
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #125 : 24 Tammikuu, 2010, 12:21:10 »
Nyt on hilut kasassa ja vähän yritin pyöritellä tuolla lattialla, mutta eihän siitä mitään tule kun moottori lähtee niin terävästi pyörimään että lavat on viturallaan heti alkuunsa. Muutenkin tuntuu ravistavan aika pahasti vaikka tasapainotin lavat ja urakin ainakin sinnepäin, pitää tsekata linkit vielä kerran...

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #126 : 24 Tammikuu, 2010, 12:49:11 »
Ohjelmoi nopeudensäätimen softstarttia, jos on sellainen... jos ei niin.... varovasti tikkua ylös tai uus nopari.
lapaura pitää olla just eikä melekeen, muuten tulee ravistelua ja muutenki tehonpuutetta.
Pitää saada kunnolla leijuntaan että näkee, maassahan se ravistelee jos lavat menevät linkkuun.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Rity

  • Vieras
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #127 : 24 Tammikuu, 2010, 18:14:47 »
Ohjelmoi nopeudensäätimen softstarttia, jos on sellainen... jos ei niin.... varovasti tikkua ylös tai uus nopari.
lapaura pitää olla just eikä melekeen, muuten tulee ravistelua ja muutenki tehonpuutetta.
Pitää saada kunnolla leijuntaan että näkee, maassahan se ravistelee jos lavat menevät linkkuun.

neuvokaas taas viisaammat, ohje on tuossa:


ymmärsinkö oikein:
- kytken moottorin ja vastaanottimen nopariin, mutta en akkua.
- lähettimeen virrat ja kaasutikku ylös
- kopteriin virrat päälle... olisiko tuossa noparissa siis sen verran älliä ettei kopteri lennä kattoon työpöydältä? Taidan kuitenkin ottaa moottorin irti päärattaasta, ihan vaan varmuuden vuoksi :D


JCA

  • Vieras
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #128 : 24 Tammikuu, 2010, 19:02:49 »
Taidan kuitenkin ottaa moottorin irti päärattaasta, ihan vaan varmuuden vuoksi :D

Se on oikein, oikeestaan aina kun säätää kopteria niin kannattaa ottaa pinjoni irti tai siirtää mottia irti päärattaalta. Pieni ja nopea työ mikä voi pelastaa isolta vauriolta (enkä puhu välttämättä vain kopterin vaurioista).

Rity

  • Vieras
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #129 : 24 Tammikuu, 2010, 19:45:33 »
Taidan kuitenkin ottaa moottorin irti päärattaasta, ihan vaan varmuuden vuoksi :D

Se on oikein, oikeestaan aina kun säätää kopteria niin kannattaa ottaa pinjoni irti tai siirtää mottia irti päärattaalta. Pieni ja nopea työ mikä voi pelastaa isolta vauriolta (enkä puhu välttämättä vain kopterin vaurioista).

Kyllä se näköjään älys että "nyt säädetään" eikä moottori pyörähtänyt silloin, mutta otan jatkossakin irti päärattaasta.

Nyt sitten ihmettelemään miksei se nouse ilmaan:
Pitch curve: 30,5 -inh - 55 - inh - 100
Thro curve: lineaarinen 0 - 100

lavat on säädetty
0% = -8,5 astetta
50% = 0 astetta
100% = +12 astetta

pyydän ymmärrystä, eka itse kasattu kopteri :D

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #130 : 24 Tammikuu, 2010, 19:59:04 »
Kyllä pitäisi nousta  :o
Itse säätäisin kulmat -10, 0, 10.5, eli vähän laskee swashia servoilta tulevista linkeistä, ja tarkistaa keskitikulle 0 kulman.
Jos moottori lähtee pyörimään niin ei pitäisi olla ongelmaa ainakaan ajoituksessa.
Kiertääkö selvästi tarpeeksi?

Kokeileppa nostaa Thro curven pistettä 2 = 40% ja 3 = että on suht lineaarinen nousi pisteestä 2 -> 4  ;D ;D

aikaisemmalla käyräällä luultavasti tarvitsee lykätä tikku melko ylös, joku 75% tms...
Jos jos säädät keskitikulle vaikka +4 astetta niin nousee leijumaan siinä keskitikun tuntumassa.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Rity

  • Vieras
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #131 : 24 Tammikuu, 2010, 20:24:12 »
itseasiassa... voisikohan johtua että nopari on defaulteilla, lukuunottamatta tuota softstarttia. Manuskan mukaan siellä on defaultina "cell type and number of cells" kohdassa "7S Li-Po (25.9V) - 21V Cutoff Voltlage", pitäiskö se vaihtaa: "3S Li-Po (11.1V) - 9V Cutoff Voltage".

EDIT: no niin, siitähän se oli kiinni  :-\

seuraavaksi perän säätöä ja gyroon perehtymistä, kone pyöri niin vimmatusti, wikissä näytti olevan hyvä 520 ohje. Tässä näkee että on vähän tullut jo malttia touhuun, beltin olisin nostanut ilmaan kuitenkin ja korjaillut tikulla... ja keräillyt taas muovinpalasia pihasta :D
« Viimeksi muokattu: 24 Tammikuu, 2010, 20:56:41 kirjoittanut Rity »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #132 : 24 Tammikuu, 2010, 20:51:54 »
Tottakai laitetaan se akkutyyppi mitä käytettään  :)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Rity

  • Vieras
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #133 : 24 Tammikuu, 2010, 21:23:56 »
Tottakai laitetaan se akkutyyppi mitä käytettään  :)

mutku mutku... se nopari oli samassa paketissa moottorin kanssa niin ajattelin että olis setupit oikein... :D

Rity

  • Vieras
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #134 : 26 Tammikuu, 2010, 22:12:42 »
selvisi sitten syy miksei noussut ilmaan... mulla on liian ohuet lavat, näytti istuvan hienosti etureunasta ja tuntui sivusuunnassa ihan jämäkältä, mutta kun kiikuttelin ylös-alas niin juuressa olikin väljää. Käytössä siis nuo lavat: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8518&Product_Name=325mm_Fibreglass_Main_Blade_%281pair%29
Laitoin mukana tulleet vempulalavat niin johan rupes tapahtumaan, tosin -25 astetta pakkasta aiheutti oman omat rajoituksensa tutkailuun, kokeilin vaan sen verran että jalakset nousi maasta.
Mulla on joku kahdeksan paria noita lasikuituisia, joten askartelen sinne jotkut koko pidikkeen levyiset alumiiniluiskat väliin.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #135 : 26 Tammikuu, 2010, 22:31:48 »
aijaa... onko muka niin iso ero align ja copterx lavanpitimien välillä.. itselläni moiset lavat toimii moitteitta... 2 paria käyttänyt. Jos kulmia on niin tuntuu ett pitäisi kyllä nousta vaikka vähän olisikin väljä  ::)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Rity

  • Vieras
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #136 : 31 Tammikuu, 2010, 16:56:56 »
Niin se copterx vaan leiju hallissa kolme akullista, kiitos säätäjille. Hartiat jumissa :D hieno ja herkkä laji, kopu edelleen ehjä!

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #137 : 31 Tammikuu, 2010, 21:57:57 »
Nyt vaan heivaat ne apujalakset johonkin muualle kuin siihen kopteriin. :D Ja säätelet loput asetukset ja käyrät oman maun mukaan. Rauhassa uusia asioita opetellen ne tulokset syntyy.
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Rity

  • Vieras
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #138 : 01 Helmikuu, 2010, 07:16:28 »
Nyt vaan heivaat ne apujalakset johonkin muualle kuin siihen kopteriin. :D Ja säätelet loput asetukset ja käyrät oman maun mukaan. Rauhassa uusia asioita opetellen ne tulokset syntyy.

Jep, ne apupyörät on tyttöjen hommaa, joka kerta se ihan suoraan jaloilleen laskeutui, mun lennätyshistoria sisältää alkusähläyksien (=belttien rikkomisen) lisäksi nyt kolme akullista leijutusta, tosin sekin vaati puoli futishallia tilaa :D

Poissa anttvirt

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #139 : 25 Helmikuu, 2010, 16:40:21 »
No mitäs hemmettiä ?

Leikkisin taas tällä lelulla ja maahanhan se mätkähti. No piti äkkiä niputtaa se varaosalaatikosta, mutta spindle on vääränlainen.

Reksissä on tasapaksu akseli mutta tämä on keskeltä pari mm. halkaisijaltaan isompi. Mahtaiskohan ton saada korjattua reksin kumeilla vai pitääkö vaihtaa koko hubi vai hommaisiko jostain noita paksunnettuja akseleita, Mistä ?

-Antti-
Antti Virtanen

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #140 : 25 Helmikuu, 2010, 16:45:19 »
Sulla ei taida olla lavanpitimissä painelaakereita?
Rekkulassa on kavennetty ja se pää menee painelaakerin sisän ja paketti pysyy sitte kasassa ruuveilla...
Eli jotta saisit tuon rekkulan spindlen niin pitää laittaa painelaakerit niiden isojen laakereiden tilalle ja vaihtaa lepatuskumit, muuten taitaa sopia... tai sitten menee muutki lavanpitimien laakerit vaihtoon.
Ainaki kaikki rekkulan akselit mitä mulla on sorvattu kapeemmaksi päistä muutaman millin, v1 lepari taitaa olla tasapaksu kun pitimissä ei ole painelaakereita jne... ja on millin ohuempi. eli kaikki laakerit menis vaihtoon pitimistä että saa klapit pois...
Hubi on sama v1 ja v2 malleissa.
Vertaa v1 ja v2 manuaaleja ja katso mikä kiikastaa.. google ;)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa anttvirt

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CopterX V2 AE $85 shipped
« Vastaus #141 : 25 Helmikuu, 2010, 17:35:35 »
juuh, kiitosta vaan. Helpottaa kummasti kun avaa silmät eikä vaan hakkaa päätä seinään.. Akselit laitettu tilaukseen..

-Antti-
Antti Virtanen

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2417 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Kesäkuu, 2007, 18:23:28
kirjoittanut Ali
CopterX

Aloittaja Yippo « 1 2 » Kloonit

37 Vastauksia
18904 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Lokakuu, 2008, 08:44:00
kirjoittanut Harza72
1 Vastauksia
2426 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Maaliskuu, 2008, 00:05:14
kirjoittanut Hermis
CopterX CX200

Aloittaja Harza72 Kloonit

4 Vastauksia
3782 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Syyskuu, 2009, 11:51:30
kirjoittanut 1m4s0_
7 Vastauksia
3553 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Syyskuu, 2010, 18:56:08
kirjoittanut Mikka