Kirjoittaja Aihe: qudilla lento  (Luettu 15243 kertaa)

Poissa Jopi73

  • Aloitteleva torppari
  • *
qudilla lento
« : 15 Marraskuu, 2013, 09:46:49 »
Moi

Tässä yrittänyt hahmotella miten tuolla DJI 450 :llä lennellään niin on herännyt kysymyksiä siitä kuinka hiton kovia janttereita te olette!
Itse en pysty pitämään konetta ilmassa jos vähänkin katse herpaantuun varsinkin kun alkaa olla matkaa kopteriin.
Eli onkohan jotain säädöissä pielessä vai vaan yksinkertaisesti en vain osaa pitää konetta hallinnassa?

DJI 450 naza m v2

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: qudilla lento
« Vastaus #1 : 15 Marraskuu, 2013, 09:57:55 »
Se on semmosta tasapainoilua.

Mikä lennonohjain (FC / Boardi / keskusyksikkö) sulla siinä on?

Onko jotain vaikautuksia käytössä vai lennätkö ihan "manual" modella?

Niin, ollaanhan me hiton kovia, niin oot kohta säki! :D

Poissa Tepaja

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: qudilla lento
« Vastaus #2 : 15 Marraskuu, 2013, 10:25:04 »
Onko monta akullista jo treeniä takana? Itselläni oli myös pitkään ongelmia hahmottaa konetta kauempaa. Toisinaan vieläkin satunnaisesti kun ei niin aktiivisesti lennätä. Mutta ajan kanssa helpottui, kun muisti paniikin jälkeen mihin suuntaan se kone olikaan lentämässä kun orientaatio hävisi :)
Muutama ledi kopterin puomeihin voisi auttaa jos sinulla orientaatio häviää?

Poissa Jopi73

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: qudilla lento
« Vastaus #3 : 15 Marraskuu, 2013, 11:20:30 »

No toivottavasti alkaa kehitystä tuleen ;)
Qudissa on Naza M (V2)  ja lentelen atti modella.  Painoa 4s 5200mh akuilla ymm noin 1,7kg. Moottorit on 750kv 210w ja propellit nyt 1045 cf.

Lähinnä kyllä orientaatio mutta jotenkin kun quadi kormeemmalla ilmassa niin yleensä ongelmat alkaa että se vaan niinkuin karkaa ja vauhdilla ;)! Ehkä väärät korjausliikkeet johtavat ongelman kertautumisaan.
Mutta kun matamammalla lennättää ja löysää puikoista niin kopukka menee vaateriin ja siinä sitten kerkee ynnätä tilanteita. Mutta kun ylhäällä jotenkin vain tuntuu että se vain lähtee lapasesta ;) ! No akkuja ei vielä ole kuin 20-30 ja lähinnä leijuttelua aluksi ja nyt alkanut kokeileen kasia ja ym.

DJI 450 naza m v2

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: qudilla lento
« Vastaus #4 : 15 Marraskuu, 2013, 12:21:23 »
No toivottavasti alkaa kehitystä tuleen ;)
Qudissa on Naza M (V2)  ja lentelen atti modella.  Painoa 4s 5200mh akuilla ymm noin 1,7kg. Moottorit on 750kv 210w ja propellit nyt 1045 cf.

Lähinnä kyllä orientaatio mutta jotenkin kun quadi kormeemmalla ilmassa niin yleensä ongelmat alkaa että se vaan niinkuin karkaa ja vauhdilla ;)! Ehkä väärät korjausliikkeet johtavat ongelman kertautumisaan.
Mutta kun matamammalla lennättää ja löysää puikoista niin kopukka menee vaateriin ja siinä sitten kerkee ynnätä tilanteita. Mutta kun ylhäällä jotenkin vain tuntuu että se vain lähtee lapasesta ;) ! No akkuja ei vielä ole kuin 20-30 ja lähinnä leijuttelua aluksi ja nyt alkanut kokeileen kasia ja ym.

No kun lähtee lapasesta niin vetäse GPS päälle. Siihen se sitten asettuu hetken päästä paikalleen. Attilla se lähteekin korkeella lapasesta ihan siitä syystä että siellä tuulee ja se menee tuulen mukana mihin sattuu kulkemaan... Eli oman vaikeutensa asiaan tuo se että pitäis korjata tuulen vaikutus ja sen päälle vielä se mihin suuntaan konetta haluaa liikuttaa...

Poissa Tepaja

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: qudilla lento
« Vastaus #5 : 15 Marraskuu, 2013, 13:00:26 »
Monesti itsellä vastaavanlaisia tilanteita ollut atti modessa. Silloin se tosiaan tuppaa karkaamaan tuulen suuntaan vauhdilla kun se väkisin vaateroi tuulta vastaan kuten Tucho vastasikin. Mutta manual modessa on helpompi pitää paikoillaan tuulessa olettaen että kopterin painopiste on keskellä. GPS laitteista ei itsellä ole kokemuksia.

Poissa Jopi73

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: qudilla lento
« Vastaus #6 : 15 Marraskuu, 2013, 13:11:20 »
Tuohan selittääkin aikas paljon! Täytyy kokeilla sitä manual modea sillä olen vain leijutellut muutaman kerran.

DJI 450 naza m v2

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: qudilla lento
« Vastaus #7 : 15 Marraskuu, 2013, 23:58:35 »
Koskaan en oo oikeesti lentäny millään atti tai self level -modella, manuaalilla vaan... tosin FC on KK2  :) Eipä ole tuuli tullut ongelmaksi. RCG:ssä myös juttelivat, että nousevia ilmavirtauksia syntyy tiettyihin paikkoihin, kuten metsän raja, rakennusten viereen, mäkiin jne. ja ovat vieneet monen aloittelijan kopterin.

Liian kaukana koput kyllä karkaa multa varmasti, ellei sitten lennä todella todella varovasti, mutta miksi pitäisi, oma näkökyky se rajoittaa näissä. Jos haluaisin kauaksi niin laittaisin fpv-vehkeet. Jos meinaa karata niin otan kopun alas, parempi näin.

Pimeällä kyllä on oikeastaan helpompaa, kun värilliset ledit näkyy todella hyvin ja kopun summittaisen suunnan pystyy aistimaan. Eri väriset potkurit vaan ei näy kovinkaan pitkälle edes auringon paisteessa, pitää värjätä vähintään voimakkaasti eri väreillä 2 puoliskoa kopterista. Kokeilen seuraavaan!
« Viimeksi muokattu: 16 Marraskuu, 2013, 00:01:25 kirjoittanut varis »
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
lento

Aloittaja jm74 Yleinen keskustelu

12 Vastauksia
4458 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Huhtikuu, 2011, 15:05:19
kirjoittanut Sammy
0 Vastauksia
2390 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Huhtikuu, 2011, 19:40:25
kirjoittanut ropellihattu
13 Vastauksia
7195 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Maaliskuu, 2014, 22:18:18
kirjoittanut madog2mad
16 Vastauksia
5094 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Maaliskuu, 2015, 13:27:31
kirjoittanut 338federal
0 Vastauksia
9038 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Tammikuu, 2016, 17:25:08
kirjoittanut PeteQ5004K