Kirjoittaja Aihe: Lavan tasapainotin ja muut tarvittavat työkalut kopterin kokoomiseen (edit)  (Luettu 7109 kertaa)

z0tis

  • Vieras
Terve, oon just uutta 500 rexiä tilaamassa ja törmäsin tämmöseen tuotteeseen "Lavan tasapainotin/ Blade Balancer(4mm) " onko tuommonen työkalu tarpeellinen? sitten tuli mieleen että mitäs muita työkaluja tarviin oikeen? mulla on tietty perus ruuvvari setit ja kuusiokolo avaimet, mutta tarttenko jotain muitakin työkaluja ton 500 rexin kasaan laittoon? :) ois hyvä tilata nyt samalla eikä eka kopteria ja sitten tajuta että en pysty kasata sitä :)
« Viimeksi muokattu: 08 Joulukuu, 2008, 20:38:08 kirjoittanut z0tis »

z0tis

  • Vieras
Auttakaas nyt joku muo :) on trex store sivut auki ja ostoskori jo täynnä tavaraa mut ei uskalla tilata enneku tietää et tarviinko jotain muita työkaluja kuten just esim tuon lavan tasapainottimen tai vaikka pallolinkkipihdit ?

Poissa Tuukka

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #14
Jos on laadukkaat lavat, (kuten paketissa varmaan tulee ne alignin omat) niin tuskin tarvitset tasapainottamiseen työkalua tässä vaiheessa.
Esky Lama V3 !

- Conquer your credit card -

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Aluksi lapakulmamittari voi olla kiva kaveri. Tosin edes minä en ole sitä vähään aikaan tarvinnut... Mutta oli se suureksi avuksi sillon kun rexään ekaa kertaa setuppia teki=)

z0tis

  • Vieras
Ok, elikkä tuota lavantasapainotin hommaa en tarvii, noh tarviinko mitään erikoisia työkaluja ton 500 CF paketin kasaamiseen vai pärjääkö elektroniikka ruuvareilla (ristipää ja taltta) + kuusiokolot, vai onko noissa jotain muita työkaluja mitä tarvis? ja tarviiko esim HOLDTITE Anaerobinen kiinnite ja ruuvilukite K10291A  ? joku on joskus ainaki puhunu et ruuvvilukitteet ois fiksu olla

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Linkkipallopihdit on kyllä tosi kätevät. Auttaa myöhemminkin säätämisessä ja torppien jälkeen kunnostamisessa. Mä en ole balansseria  käyttäny (jotkut tietty tyrmää tän heti ja sanoo et se on kaikkein tärkeintä ;D), kaikki ostamani lavat on lentäny hyvin suoraan paketista. Nupin pystyy pyödällä säätämään niin hyvin, että yleensä lapaurakin on suoraan kohdallaan. Tähän auttaa se swash leveler, joka on tosi kätevä työkalu. Sulla täytyy olla jonkinlainen juotin, koska liittimet eivät ole paikoillaan vaan ne on tinailtava itse. Mitäköhän muuta... hmm... työntömitta ja lapakulmamittari on hyviä.

Ruuvilukitetta kannattaa hommata kunnon purkki ja heivata ne mukana tulevat pikkupurkit jonnekin nurkkaan kököttämään. Sitä saa vaikka rautakaupasta...

Poissa Tuukka

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #14
Ruuvilukite on PAKKO olla. Manuaalista selviää mihin sitä laitetaan. Ja jos sulla on kuusioavaimet sellaset L- malliset niin suosittelen ostamaan kunnolliset, huonojen kanssa nyhväämisestä ei tule ku sanomista.
Esky Lama V3 !

- Conquer your credit card -

z0tis

  • Vieras
Tuleeko tuossa mukana noi tarvittavat lukitteet vai tilaanko täältä samalla noita mitä tääl nyt on tarjolla? Hmm ei mulla kyllä mitään kolvia himassaa ole...noh toivottavasti faijan duunis on
« Viimeksi muokattu: 08 Joulukuu, 2008, 22:10:49 kirjoittanut z0tis »

Jokusenpojan faija

  • Vieras
Itse löysin 0,73€:llä lapakeinun Ebaysta. Ja kaikkea muutakin tarttui haaviin  ;D

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Itse löysin 0,73€:llä lapakeinun Ebaysta. Ja kaikkea muutakin tarttui haaviin  ;D

Itse ajattelin väsätä moisen kapistuksen itse.. jos joskus tarvii ^^
Eikai siihen tarvi ku sopivaa kierretankoa ja mutterit, sitte tasapainotteleen?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
http://www.worldofheli.com/werkzeug/12-teiliges-profi-werkzeug-set-tmrf.html

Työkaluissa ei kannata pihistellä :) viisisatasen ruuvit on tosi pehmeitä jostain syystä mitä ei voi ymmärtää. Ilman kunnollista avainta tulee vaikeuksia, itse olen muutaman ruuvin kantaan joutunut tekemään pienellä laikalla uran että on saanut ruuvin irti. Voihan toki olla että laatu olisi parantunut, meidän kopteri oli ensimmäisiä versioita.
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Kyllä nuo tahtoo olla muidenkin, itse olen parikertaa poralla joutunut kannan nappaan irti :D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Joka miehen sähkökopteripakista pitäisi löytyä:

- laadukas kuusiokolosarja 1.5mm, 2mm, 2.5mm, 3mm (mieluummin kaksi sarjaa että saa leparin ruuvit auki ja kiinni kunnolla)
- ruuvi- ja laakerilukitetta
- ristipäämeisseleitä
- työntömitta
- pallolinkkipihdit
- pihdit
- kaksipuoleista teippiä
- kolvi ja hyvää tinaa
- kutistesukkaa
- lipo laturi ja balanceri
- lapakulmamittari
- sähköpora
- hiomapaperia
- deans liittimiä
- yleismittari
- painelaakerirasvaa
- pikaliimaa
- SIL vakuutus  ;)

Nämä on keksitty vaan myynnin lisäämiseksi:

- lapakulmamittari (kummassakin listassa  ;D. On loppujen lopuksi täysin turha peli koska paremmin saa kulmat säädettyä silmämääräisesti ja lentämällä)
- lapojen tasapainotusteline
- swash työkalu
- stabbarin säätötyökalu
- pullovesi  ;D.


-op-
« Viimeksi muokattu: 03 Tammikuu, 2009, 17:40:15 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
general purpose helicopter calibration tool (heavy duty version)
picture 1)
it has been surprisingly useful ;D

For mini / micro helis I can warmly recommend a good blade balancer.
This one is suspended between magnets and allows to balance tail blades (even the tiny ones for the EP 200).

Belt pilot

  • Vieras
Vielä yksinkertaisempi tasapainoituskone löytyy   Aihe : lapojen valmistus , sivu 3

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Oh I've been fooling around with all kinds of improvized solutions allright-that's why I recommend to get a blade balancer, and a good one :)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
27 Vastauksia
14892 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Tammikuu, 2010, 12:55:55
kirjoittanut 1m4s0_
13 Vastauksia
37407 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Heinäkuu, 2012, 20:56:27
kirjoittanut Dutchman
14 Vastauksia
6838 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Toukokuu, 2013, 20:56:13
kirjoittanut auvo
7 Vastauksia
13751 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Toukokuu, 2015, 06:22:05
kirjoittanut Matti Häkkinen
8 Vastauksia
3849 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Toukokuu, 2015, 09:02:15
kirjoittanut Iron_man