Kirjoittaja Aihe: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...  (Luettu 12857 kertaa)

Lozza

  • Vieras
Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« : 10 Helmikuu, 2012, 07:52:36 »
Niinkuin tuhannet muut, olen viidenkympin koaksiaalilelun ostettuani joutunut päivä päivältä syvemmälle RC kopterien vetovoiman vangiksi.

Olen hankkimassa ensimmäistä radiota ja sen yhteydessä Phoenix simulaattoria. Radio pitäisi olla niin hyvä, ettei tarvitse heti vaihtaa uuteen jos harrastus jatkuu puolivakavasti, toisaalta sillä pitäisi olla myyntiarvoa jos innostus laantuu ja päätän myydä tavarat pois. Tarkoitus on jatkaa nyt koaksiaalilla kotona lentelyä ja ruveta treenaamaan CP koptereita aluksi simulaattorilla. Ekan CP kopterin hankkisin kevään messuilta Helsingistä.

Kysymys: Olen ulkomailla ja paikallisesta kaupasta saisi Spektrumin DX7s radion hintaan n. 280 euroa. Kuullostaako järkevältä suunnitelmalta, vai onko foorumin konkareilla parempia ehdotuksia?

Poissa nik-92

  • Seniori torppari
  • *****
  • #LajinHelppousViehättää
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #1 : 10 Helmikuu, 2012, 08:00:09 »
Dx7 on hyvä valinta mankaksi, mutta itse lähtisin mielummin ostamaan esim. käytettyä dx7 kuin dx7s. Toki tämä on vain minun mielipiteeni, mutta minua ei ole oikein noi uudemmat spektrumit vakuuttaneet.

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #2 : 10 Helmikuu, 2012, 08:46:49 »
DX7s on ihan asiallinen lähetin.

Minulla oli DX7s noin kuukauden verran käytössä sillä aikaa kun DX8 kävi huollossa. Lähettimen runko on identtinen DX8:n  kanssa ja se istuu hyvin ainakin omaan käteen. Uusien Spektrumien rullapyörä tuntuu jakavan mielïpiteitä mutta minusta se on aivan ehdoton. Ainoat asiat mitä jäi kaipaamaan DX8:n jälkeen on kolmiasentoinen IDLE-kytkin ja taustavalaistu näyttö.

Toinen vaihtoehto olisi ostaa pelkkä DX8 lähetin koska on hyvin mahdollista, että et tule koskaan tarvitsemaan erillistä vastaanotinta (kuten on laita esim. minun tapauksessani). pelkän DX8-lähettimen saa nettikaupoista suurin piirtein samaan hintaan kuin DX7s-combon. Ks. oheinen linkki:

http://www.lipoly.de/index.php?main_page=product_info&cPath=260_270_121_0_264_474_990_2239&products_id=169690

Poissa ChiKung

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #3 : 10 Helmikuu, 2012, 10:05:56 »
Itselläni tuo normaali DX7 ja hyvin on pelannut, ei pahaa sanottavaa. Ensimmäiseksi radioksi hommasin ja tyytyväinen olen ollut. Ei ole tullut vielä tarvetta päivittää parempaan. Kopterissa spektrumin oma vastari ja satelliittivastari.

Naurettavan halvat tuon kanssa yhteensopivat OrangeRX:n vastarit ovat myös jossain määrin toimivia, mutta niiden kanssa suosittelen käyttämään aina satelliittivastareita. Antennien pituuksissa on ollut eroa yksilöiden välillä, eli todennäköisesti osa näistä vastareista ei toimi läheskään yhtä pitkällä matkalla kuin on speksattu.

Jos budjetti on rajallinen, yhtenä vaihtoehtona ehdotan Turnigyn 9X:ää: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21231__Turnigy_9X_9Ch_Transmitter_w_Module_8ch_Receiver_Mode_1_v2_Firmware_DE_Warehouse_.html
« Viimeksi muokattu: 10 Helmikuu, 2012, 10:07:49 kirjoittanut ChiKung »
T-Rex 450 SE Superframe, CX450 V2 AE, DX7

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #4 : 10 Helmikuu, 2012, 13:05:59 »
Toistan itseäni, mutta minulla on 1,6 metrisessä lentokoneessa perus 2 antenninen vastari. Ei sateliitteja. En mitenkään ole onnistunut lentämään kantomatkan ulkopuolelle vaikka olen sitä yrittänytkin. Ja kopterilla ei todellakaan voi lentää niin kauas.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #5 : 10 Helmikuu, 2012, 13:12:27 »
Toistan itseäni, mutta minulla on 1,6 metrisessä lentokoneessa perus 2 antenninen vastari. Ei sateliitteja. En mitenkään ole onnistunut lentämään kantomatkan ulkopuolelle vaikka olen sitä yrittänytkin. Ja kopterilla ei todellakaan voi lentää niin kauas.
Ootkos nähny ku JariN ajaa eurosporttia paattisilla. kyllä voi  ;D luultiin että kantomatka loppu ku ajo niin kauas.  :D

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #6 : 10 Helmikuu, 2012, 13:40:12 »
Mutta se on varmaa että jos se riittää 1,6 metrisessä lennokissa niin takuulla riittää 450 kopukassa esim.
Mutta tietysti varmuus on aina paras. Lennokissa jos kantama häviää hetkeksi niin luultavasti torppia ei tule. Mutta kopterissa torppi on melko varma. Riskit kannattaa siis minimoida.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #7 : 10 Helmikuu, 2012, 14:52:00 »
Mulla oli 450-kokoisessa alumiinirunkoisessa kopterissa tavallinen Spektrumin vastari, ja FPV-touhuissa katkesi monta kertaa yhteys noin 300 metrin etäisyydellä. Aina niin päin, että kopteri runkoineen oli lähettimen ja vastarin välissä ja kopteri lentämässä metsän reunaa. Vaihtamalla vastari satelliitilla varustettuun malliin pätkiminen lakkasi.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #8 : 10 Helmikuu, 2012, 15:59:48 »
Minä voin täältä tulla vielä mainostamaan noita halpoja kiinan vastareitaki eli 6kanavainen yhden anteenin Orange on kiinni tuossa lentokoneessa GWS Zero:ssa ja sitä ennen oli Hobby Kingin Mustangissa ja tuo kone on hitusen isompi ku 450 Pro. Voisin verrata että tuo on samaa sarjaa ton mun HK 500 kanssa. Ja ON käyty kaukana noilla lennokeilla. Pirun korkealla on käyty ja lennetty aivan sen mukaan, että mihinkä päin piste taivaalla kulkee. Eli ei nuo halvat kiinan vastaritkaan (ainakaan minulla, ei voi kai yleistää laadunvaihtelun takia) oo minulla VIELÄ katkoneet yhteyttä. Minä toki lennän halpoja romuja halvoilla laitteilla nii ei tässä viitti laittaakkaan ihan ykkös laatua kaikkiin sisään. Järkevintä on kai käytännössä testata, että kuinka kauas sen koneen saa viedä ennenku katkasee. Kaverin käskeä vaikka viiä kone kauas ja ite heilutella tikkua ja puhelimen kautta sitte kyselee että vieläkö, vieläkö, vieläkö. Jos kaveri häipyy näkyvistä ennenku katkasee nii uskaltaa kyllä lennellä pientä 450 kopua siinä itsensä edessä aika huolettomasti. Minä en kyllä oo näin vielä testannu.

PS. Liukurissa on näköjään tuommonen 2 anteeninen Orange.. Pitänee kai vaihtaa ristiin.  :D
« Viimeksi muokattu: 10 Helmikuu, 2012, 16:05:04 kirjoittanut Toeh »

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #9 : 10 Helmikuu, 2012, 16:12:11 »
jos jälleenmyyntiarvo on myös yksi kriteeri niin sanoisin että osta vaan se uusi DX7s tai DX8.

se on vielä kaiken lisäksi äärettömän paljon helpompi käyttää kun siinä on se rulla... vanha DX7 on tietty myös varsin toimiva värkki mutta käsittämättömän vaikea kaikkinen nappeineen joita pitää vielä painella yhtäaikaa (kaikenhan tietysti nopeesti oppii)

kun DX8 tuli markkinoille oli siinä 2 isompaa ongelmaa. toinen oli potikat jotka oli ihan sanonko mistä... siihen tuli takasinkutsu ja ne vaihdettii ilmatteeksi uusiin erilaisiin... tästä lienevät oppineen ja ainakin oma yksilöni on toiminut sen jälkeen moitteetta....

toinen ongelma oli mankan sisällä oleva lähetinmoduli ja sen softa (jota ei voi mankan firmispäivityksellä päivittää koska on käsittääkseni eri prossu)
tässä spectrum siirtyi uudempaan ns. DSM-X tekniikkaan ja siinä oli pieni bugi. tämä aiheutti sitä että yhteys tiettyjen vanhojen vastareiden kanssa saattoi pätkästä yllättäen... luulenpa että mullakin hujahti 500 rekkula kivikon syleilyyn kyseisen ongelman takia. vaan se päivitettiin samalla kun mankka kävi huollossa ja on sittemmin toiminut.


nyt tuntuu että lastentaudit on voitettu ja toi kasi on ainakin todella hyvä värkki! (mukava kädessä pehmeine kumisene reunoineen ja paljon hyviä toimintoja + tietty se telemetria)

seiska äs näyttää olevan samasta muotista raapastu ku kasi pienillä puutteilla joten eiköhän sekin ole täysin toimiva ja hyvä vehe.
sanoisin kuitenkin että hintaero on seiskan ja kasin välillä niin pieni että ota se kasi ihan vaan jo näytön taustavalon, 3asentoisten kytkimien jne toimintojen takia :)

millään noista DX7, DX7se (tämä on myös vanhaa mallia), DX7s, DX8 et kuitenkaan tule pettymään joskin vanha seiska on... no vanha :D
« Viimeksi muokattu: 10 Helmikuu, 2012, 16:14:47 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #10 : 10 Helmikuu, 2012, 16:25:11 »
Jos jälleenmyyntiarvoa ajattelee siltä kantilta ettei ota itse niin mahottomasti takkiin silloin ei kannata uutta hankkia vaan käytetty. Käytetyn kun ostaa niin myydessä ei hirveästi tartte hintaa enää tiputtaa.

#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Lozza

  • Vieras
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #11 : 10 Helmikuu, 2012, 16:32:03 »
Kiitos paljon kommenteista. Uutena asiana tuli mulle toi satelliitti - en tiennyt moisesta mitään. Picofly:n ehdotus DX8:sta pani miettimään, mutta jotenkin uutena harrastajana haluaisin nyt tukea nykyisen kotikaupunkini ainoaa hobby liikettä enkä tilata netistä. Toi nettikauppa on vähän hämmentänyt mua, koska koen itse, että paikallinen hobbyliike on kiva olla olemassa ja jotta se ei sulkisi lopullisesti oviaan, pitäsi olla joskus valmis maksamaan vähän ekstraa palvelusta.

Olis hirveä hinku saada toi radio näppeihin ja päästä treenaamaan simulaattorilla. Maanantaina sitten nähdään miten käy. Ehkä löydän itsestäni malttia ja siirrän ostoa myöhempään. Tämä oli ensimmäinen osallistumiseni täällä ja hain lähinnä vahvistusta sille, etten ole tekemässä ihan virhevalintaa... Tohtorille: Mä katson mikä se hintaero DX8:iin täällä on. Falconin pointti käytetystä on ihan oikea, mutta joskus on vaan kiva ostaa uutta!

Saavumme Suomeen (Espooseen) maaliskuun puolivälissä. Huhtikuun messuilta olis sitten tarkoitus etsiä ensimmäistä CP kopteria...

PS. Loistava ja tietorikas yhteisö. Kiitos kaikille!

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #12 : 10 Helmikuu, 2012, 16:55:54 »
Mulla on molemmat DX7s ja DX8. On ollut myös vanha DX7. DX8 olisi noista se ykkösvalinta, jos joutuisi aloittamaan kaikki alusta. Sen jälkeen olisi vuorossa 7s. Omasta mielestä vanha 7 oli jotenkin alkutaipaleella hankala ohjelmoida. Kasissa on taustavalo, mikä on näpytellessä ihan ykkösjuttu! 7S:ässä ei taustavaloa ole.. Kasissa on taasen 3 lentotilaa joita välillä tarvitsee, ja seiskassa on 2 lentotilaa jotka riittää moneenkin lentävään laitteeseen.

Lozza

  • Vieras
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #13 : 10 Helmikuu, 2012, 17:43:19 »
Mode 1 vai Mode 2? Kumpaa Suomessa käytetään?

Poissa Kumppari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #14 : 10 Helmikuu, 2012, 17:47:10 »
Kakkonen.

Edit: ahhahaa, ehdimpäs ennen Nikoa ;D
« Viimeksi muokattu: 10 Helmikuu, 2012, 17:50:06 kirjoittanut Kumppari »

Poissa nik-92

  • Seniori torppari
  • *****
  • #LajinHelppousViehättää
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #15 : 10 Helmikuu, 2012, 17:47:28 »
Mode 2

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #16 : 10 Helmikuu, 2012, 17:54:15 »
Pitäskö tulla tänne sotkeen. Futaba on kans hyvä  ;D (Toki vähemmän tukea RTF-paketeissa.. mcp jne)
Futaba T8FG Super

Poissa Turmoil

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #17 : 10 Helmikuu, 2012, 18:05:10 »
seiskassa on 2 lentotilaa jotka riittää moneenkin lentävään laitteeseen.

Kyllä ainakin normaalin seiskan idle-kytkin on kolmiasentoinen. Holdin voi laittaa vaikka Rudderin DR-vivulle jolle aika harvalla on varmaan käyttöä.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #18 : 10 Helmikuu, 2012, 19:19:37 »
Kyllä ainakin normaalin seiskan idle-kytkin on kolmiasentoinen. Holdin voi laittaa vaikka Rudderin DR-vivulle jolle aika harvalla on varmaan käyttöä.

niin vanhassa seiskassa mutta uudessa ei ilmeisesti ole
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #19 : 10 Helmikuu, 2012, 19:26:32 »
niin vanhassa seiskassa mutta uudessa ei ilmeisesti ole
Juuri näin..

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #20 : 10 Helmikuu, 2012, 19:51:57 »
Kiitos paljon kommenteista. Uutena asiana tuli mulle toi satelliitti - en tiennyt moisesta mitään. Picofly:n ehdotus DX8:sta pani miettimään, mutta jotenkin uutena harrastajana haluaisin nyt tukea nykyisen kotikaupunkini ainoaa hobby liikettä enkä tilata netistä. Toi nettikauppa on vähän hämmentänyt mua, koska koen itse, että paikallinen hobbyliike on kiva olla olemassa ja jotta se ei sulkisi lopullisesti oviaan, pitäsi olla joskus valmis maksamaan vähän ekstraa palvelusta.


Vielä tuosta satellittivastaanottimes ta, jos aihe on sinulle vieras:

Spektrumin täyden kantaman vastaanottimien rinnalla on yleensä signaalin laatua parantava satelliittivastaanotin mutta lyhyemmän kantaman ns. parkflyer-vastaanottimien (esim. AR6110) rinnalla ei. Jos päädyt hankkimaan kopteriisin ns. flybarless-controllerin (jollaisen usemmat nykyisin fiksusti hankkivat ;)) saatat hyvinkin pärjätä ilman päävastaanotinta, sillä monet flybarless-conrollerit (esi. BeastX ja Mikado V-Bar mini) saa nykyisin toimimaan myös pelkän erillisen satelliittivastaanottime n kanssa. Servot ja satellittivastaanotin kytketään suoraan flybarless-controllerin eikä päävastaanotitnta tarvita. Johdotus on siisti, nuppi on mekaanisesti hyvin yksinkertainen ja helppo säätää ja flybarless-kopteri sietää hyvin tuulta. Spektrumin valikoimista löytyy myös päävastaanotin, johon on integroitu BeastX-flybarless-controller:

http://www.fast-lad.co.uk/store/spmar7200bx_dsmx_beastx_flybarless_control_system-p-18112.html

Jos minun pitäisi nyt aloittaa nollasta niin ostaisin alkuun pelkän DX8-lähettimen simuharjoitteluun. Jättäisin erillisen päävastaanottimen kokonaan ostamatta ja ensimmäinen kopterini olisi samantien flybarless.

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Spektrum DX7s ensimmäiseksi radioksi...
« Vastaus #21 : 10 Helmikuu, 2012, 20:55:21 »
Kyllä ainakin normaalin seiskan idle-kytkin on kolmiasentoinen. Holdin voi laittaa vaikka Rudderin DR-vivulle jolle aika harvalla on varmaan käyttöä.

Itselläni on HOLD juuri tuossa HOLD-RUDDER D/R:ssä ja siihen olen tottunut  ;) Kun moinen on omaan "nuppiin" kolahtanut, niin tietää ainakin mitä sen käyttö tarkoittaa.... Käytän sitä simussa sekä aina käytän sitä myös oikeilla kopuilla. Ennen lentoon lähtöä ja laskeutumisen jälkeen.  (ihan turvallisuuden takia ! ).
Sillä "kytkimellä" tulee treenattua simussa myös autorotaatioita. 
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Lozza

  • Vieras
Kallistuu....DX8 TX only...
« Vastaus #22 : 11 Helmikuu, 2012, 04:38:33 »
Kiitos taas. Homma alkaa pikkuhiljaa valjeta ja kaikki puoltaa tässä näköjään DX8 ostamista nimenomaan ilman mitään vastaria. (Kyllä Futaba on varmasti myös hyvä mutta newbie menee nyt lauman mukana...) Koaksiaali lelu on nyt juntturassa, hirveä kiima päällä mutta ei mitään millä leikkiä... :'(

Näyttää jäävän DX8:n osto Eurooppaan ja kai sitten sieltä Saksasta? Viimeinen kysymys: oliko siis niin että Mode 1 tai 2 on lukittu vain halvempiin mankkoihin mutta DX8:ssa voi valita itse 1,2,3,4?
« Viimeksi muokattu: 11 Helmikuu, 2012, 07:24:56 kirjoittanut Lozza »

Poissa velli76

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • RC-Kopterit Ry #53
Vs: Kallistuu....DX8 TX only...
« Vastaus #23 : 11 Helmikuu, 2012, 12:09:20 »
Kiitos taas. Homma alkaa pikkuhiljaa valjeta ja kaikki puoltaa tässä näköjään DX8 ostamista nimenomaan ilman mitään vastaria. (Kyllä Futaba on varmasti myös hyvä mutta newbie menee nyt lauman mukana...) Koaksiaali lelu on nyt juntturassa, hirveä kiima päällä mutta ei mitään millä leikkiä... :'(

Näyttää jäävän DX8:n osto Eurooppaan ja kai sitten sieltä Saksasta? Viimeinen kysymys: oliko siis niin että Mode 1 tai 2 on lukittu vain halvempiin mankkoihin mutta DX8:ssa voi valita itse 1,2,3,4?

Itse sain ainakin kilpailukykyisen hinnan RC-Sabesta, radion toimitusaika tosin meni melko kauas eli vähintään kuukausi pitää odottaa.

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Kallistuu....DX8 TX only...
« Vastaus #24 : 11 Helmikuu, 2012, 17:10:02 »
Kiitos taas. Homma alkaa pikkuhiljaa valjeta ja kaikki puoltaa tässä näköjään DX8 ostamista nimenomaan ilman mitään vastaria. (Kyllä Futaba on varmasti myös hyvä mutta newbie menee nyt lauman mukana...) Koaksiaali lelu on nyt juntturassa, hirveä kiima päällä mutta ei mitään millä leikkiä... :'(

Näyttää jäävän DX8:n osto Eurooppaan ja kai sitten sieltä Saksasta? Viimeinen kysymys: oliko siis niin että Mode 1 tai 2 on lukittu vain halvempiin mankkoihin mutta DX8:ssa voi valita itse 1,2,3,4?

Kyllä mä lähtisin futaba linjoille mieluummin. Melkein samaan rahaan saa 8FG radion jossa enemmän ominaisuuksia ja 14 kanavaa. Täällä on myös aika monella tollanen futte, joten voit ihan hyvin sen lauman mukana mennä.

Sabesta kannattaa kysellä olipa radio kumpi tahansa.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
DX7s

Aloittaja rane78 « 1 2 » Yleinen keskustelu

26 Vastauksia
13366 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Helmikuu, 2012, 16:36:49
kirjoittanut Meitzi
14 Vastauksia
6832 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Huhtikuu, 2012, 10:18:35
kirjoittanut Xen
4 Vastauksia
2441 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2014, 20:22:34
kirjoittanut Iron_man
27 Vastauksia
24679 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2015, 09:59:57
kirjoittanut Korppi
47 Vastauksia
15255 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Marraskuu, 2017, 08:01:48
kirjoittanut ini