Kirjoittaja Aihe: Lennokki-kyselyn kehittelyä  (Luettu 2043 kertaa)

Poissa Harri Pihl

  • Aloitteleva torppari
  • *
Lennokki-kyselyn kehittelyä
« : 10 Marraskuu, 2017, 13:12:54 »
Moro,
Olen valmistelemassa kyselyä jolla pyritään selvittämään aivan perusasioita meistä lennokki-, kopteri ja multikopteriharrastajist a: Miten olemme järjestäytyneet, millaisia lajeja harrastamme, missä harrastamme, miten uudet määräykset ovat vaikuttaneet harrastukseemme ja mihin suuntaan tulisi sääntöjen kanssa edetä. Tällaista kyselyä on useampaan otteeseen penätty Ilmailuliiton toimijoilta mutta innostusta ei ole ilmennyt. Näin päätin sitten lähteä itse keräämään tällaista tietoa.

Olen itse harrastanut lennokkeja 70-luvun lopulta alkaen ja tästä syytä kyselyn näkökulma on väistämättä täältä perinteisen lennokkiharrastuksen suunnalta vaikka minulla on ollut myös koptereita ja multikoptereita (myös FPV). Viimeisimmän testiversion kuvia alla ja itseni ja kymmenkunnan koevastaajan puolesta ollaan siinä pisteessä, että tarkoitus olisi aloittaa nyt viikonvaihteessa mutta hyvin perustellut muutosesitykset otetaan vielä ilman muuta huomioon.

Asiasta on käyty jo keskustelua lennokit.netissä:

https://lennokit.net/showthread.php?t=66717

Kopterien osalta lajijako nykyisessä testiversiossa perustuu TeroS:n esitykseen.

Kyselyyn vastaaminen ei tule vaatimaan kirjautumista Googleen eikä sähköpostiosoitteen antamista mutta edes jonkinlaiseksi osallistumiskontrolliksi vaaditaan nimen ja paikkakunnan ilmoittaminen. Nämä tiedot poistetaan aineistosta kyselyn jälkeen kun palkintona oleva Elf-heittoliidokki on arvottu. Muilta osin aineisto tulee vapaasti kaikkien käyttöön excel-taulukkona. Yhteisötiedot (kerhot yms.) annetaan kuitenkin vain listauksena, ettei niiden perusteella voisi tunnistaa vastaajaa.

Terveisin, Harri Pihl

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Lennokki-kyselyn kehittelyä
« Vastaus #1 : 11 Marraskuu, 2017, 11:21:13 »
Peukkua ylös! Käykäähän vastailemassa!

EDIT: Jaa, kerrankin olin aikaani edellä, eli älkääpä käykä kun oli vasta ilmoitus tulevasta :)
« Viimeksi muokattu: 11 Marraskuu, 2017, 11:23:29 kirjoittanut TeroS »

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Lennokki-kyselyn kehittelyä
« Vastaus #2 : 11 Marraskuu, 2017, 14:03:37 »
Täytyy joo itse käydä sitten vastaamassa, kun tällainen kysely kerran tehdään. Vaikka muuten harraste on nyt vähän hiljaisemassa vaiheessa.
« Viimeksi muokattu: 11 Marraskuu, 2017, 14:34:09 kirjoittanut Pekka »
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa Harri Pihl

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Lennokki-kyselyn kehittelyä
« Vastaus #3 : 12 Marraskuu, 2017, 18:08:16 »
Pari päivää menee vielä hiplauksessa mutta sitten kysely avataan ja laitan tänne linkit uuteen säikeeseen.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
21 Vastauksia
10145 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Elokuu, 2009, 20:06:02
kirjoittanut Trnquill
24 Vastauksia
9972 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Joulukuu, 2009, 21:36:50
kirjoittanut Rity
47 Vastauksia
26272 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Marraskuu, 2009, 10:19:29
kirjoittanut nik-92
2 Vastauksia
3828 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Syyskuu, 2013, 15:08:44
kirjoittanut 4D
0 Vastauksia
4041 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Toukokuu, 2018, 19:33:22
kirjoittanut TeroS