Kirjoittaja Aihe: Robo shopin Robo 500 3D  (Luettu 4767 kertaa)

Poissa Rambe

  • Aloitteleva torppari
  • *
Robo shopin Robo 500 3D
« : 28 Helmikuu, 2010, 03:39:06 »
tervehdys kaikille

Onko kenelläkään kokemusta/tietoa ko. kopterista.
Siistin näköistä tekoa eikä toi rungon hinta niin kauhistuta. Ainoa pointti meikäläiselle on toi manuskan puute, jos on kopallinen osia ja ruuveja niin.... ??? eli sormi kyynerpäätä myöten suussa.

Ja toinen on sitten varaosien saanti ainakaan robo shopilla ei ollut kuin akkuja, vai onko sitten rexin osat ainoat millä paikataan torpit ::).

Tälläiset asiat mielessä.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Robo shopin Robo 500 3D
« Vastaus #1 : 28 Helmikuu, 2010, 07:57:16 »
Huomenta, Align trex 500 manuaali käy tuolle varaosat käy trex-storesta align osat.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Rambe

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Robo shopin Robo 500 3D
« Vastaus #2 : 02 Maaliskuu, 2010, 02:14:59 »
Joo niinpä niin, tää oli näitä sarjassamme tylsiä yövuoroja.
Pitäis katella vähän paremmin mistä porukka on juttua heittänyt. No ajattelin kyllä kokeilla miten toi Robo toimii Walkera 22:n jälkeen.
Täältä olen lukenut juttua walkeran ominaisuuksista ja todennut, että eiköhän isompikin onnistu, kun pienikin pysyy ilmassa (ei ihan lähellekkään 3d näytöstä  ::), mutta välillä suoranaista akrobatiaa :o).

Sen verran tässä ostoja on tehty, että radion hankin (futaba ff9) sillä aion kokeilla.
Ongelmia voipi tulla kun toi enklanti ei oikein taitu keskikoulun nelosella. ( ???Keskikoulu = opinahjo n.35v. sitten) ja toi futen manuska on tätä vierastakieltä.
Joskin toi termistö on myös välillä täyttä hebreaa. Pitänee kirjoitta itelle sanakirja "Kopteri<->Härmä".
Rc-auto puolella ei ollut kun "täysillä eteen", "vasen ja oikea" ja välillä vilahteli myös "pakki" ;D

Pitänee tilata toi robo 500 ja kasailla sitä ja laitella sitten kysymyksiä lisää jos ja kun ilmenee.




Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Robo shopin Robo 500 3D
« Vastaus #3 : 02 Maaliskuu, 2010, 03:09:48 »
tsekkaa wiki.kopterit.net
Lukaise läpi niin viisastuu paljon jo ^^
Sitten tavata trex 500 manual tästä:


Sitten kun kopteri on kasassa niin tänne vaan kysymyksiä niin varmasti tulee apuja, samalla kannattaa vilkaista tuo jäsenkartta että kuinka läheltä löytyy kokenut kopteristi ensilennolle mukaan ja katsomaan säädöt kuntoon.
Ensimmäisenä ruuvit auki ja ruuvilukitteen kanssa läpi ne.
Tilaa akkuja hobbyking.com, säästää vähän jos tilaat useamman kerralla... yksittäin tulee akulle aika sama hinta kuin että ostaisit roboshopista.
Halvalla varaosia ensi tontteja varten saa hk-parts.com

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Rambe

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Robo shopin Robo 500 3D
« Vastaus #4 : 04 Huhtikuu, 2010, 21:55:57 »
  Nyt on Robo ollut kotona jonkun aikaa, purettu ja kasattu sekä ruuvit liimattu.
Kun ei oo ennemmin kasannut tämmösiä vispilöitä, ollut vaan noita valmiiksi kasattuja.
Olen miettinyt miten miten sijoittelisin noi muut roippeet tohon kopteriin. Olen katsellut rexin manuskoita ja kuvia guuglesta, mutta tyylejä on monia.
Eli onko väliä miten/mihin sijoittelee noparit, becin, vastarin yms? Ilmeisesti toi tasapaino on tärkein lähtökohta?

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Robo shopin Robo 500 3D
« Vastaus #5 : 04 Huhtikuu, 2010, 21:59:24 »
  Nyt on Robo ollut kotona jonkun aikaa, purettu ja kasattu sekä ruuvit liimattu.
Kun ei oo ennemmin kasannut tämmösiä vispilöitä, ollut vaan noita valmiiksi kasattuja.
Olen miettinyt miten miten sijoittelisin noi muut roippeet tohon kopteriin. Olen katsellut rexin manuskoita ja kuvia guuglesta, mutta tyylejä on monia.
Eli onko väliä miten/mihin sijoittelee noparit, becin, vastarin yms? Ilmeisesti toi tasapaino on tärkein lähtökohta?


Pistä jonnkekin ne vaan kiinni, jos selkeesti huomaa et painopiste on pielessä niin sitten koittaa vaihdella paikkaa.
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

tuupola

  • Vieras
Vs: Robo shopin Robo 500 3D
« Vastaus #6 : 04 Huhtikuu, 2010, 22:36:44 »
Itse kuulun koulukuntaan jonka mielestä moottori, nopari ja noparista moottoriin kulkevat johdot pitää sijoittaa mahdollisimman kauas muista laitteista (etenkin vastarista). Tämä siis silmällä pitäen moottorin ja noparin aiheuttamia mahdollisia häiriötä.

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Robo shopin Robo 500 3D
« Vastaus #7 : 04 Huhtikuu, 2010, 23:02:09 »
Itse kuulun koulukuntaan jonka mielestä moottori, nopari ja noparista moottoriin kulkevat johdot pitää sijoittaa mahdollisimman kauas muista laitteista (etenkin vastarista). Tämä siis silmällä pitäen moottorin ja noparin aiheuttamia mahdollisia häiriötä.

Aika monella se toteutuu  ihan automaagisesti, vastari sijouttuu  varmaan aika monella sinne kopun takaosaan ja muut romut on siinä motin ympärillä.
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

JCA

  • Vieras
Vs: Robo shopin Robo 500 3D
« Vastaus #8 : 04 Huhtikuu, 2010, 23:08:40 »
Itse kuulun koulukuntaan jonka mielestä moottori, nopari ja noparista moottoriin kulkevat johdot pitää sijoittaa mahdollisimman kauas muista laitteista (etenkin vastarista). Tämä siis silmällä pitäen moottorin ja noparin aiheuttamia mahdollisia häiriötä.
Aika monella se toteutuu  ihan automaagisesti, vastari sijouttuu  varmaan aika monella sinne kopun takaosaan ja muut romut on siinä motin ympärillä.
Höhö.. mulla on vastari keulassa, gyro persiissä, nopari kyljessä ja motti motin paikalla..

Poissa Azzuras

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Robo shopin Robo 500 3D
« Vastaus #9 : 26 Huhtikuu, 2010, 20:10:59 »
Hei!
Onko ollut minkälainen kitti laadultaan yms? Suunnitelmissa olisi hommata sama setti, mutta aika vähän on kokemuksia/kirjoituksia kyseisestä kitistä!!
CopterX 450
HoneyBeeKing

Poissa Rambe

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Robo shopin Robo 500 3D
« Vastaus #10 : 23 Toukokuu, 2010, 22:07:45 »
Täytynee sanoa, ettei ole paljoa kokemusta muiden vastaavien laitteiden valmistajista.
Mielestäni ko. vispilässä on siististi koneistettuja osia. Konehan on 500:n rexin kopio, joten käytin rexsin manuaalia kokoamiseen, kun sitä "omaa" ei ollut.
En purkanut kaikkia valmiiksi koottuja kokonaisuuksia ja tarkastellut mitä ovat "syöneet". Tarkoitan lähinnä perän laakerointia yms.
Kyllähän tuo ilmassa käväisi, mutta kalibrointi on vielä vähäsen hakuisassa ??? (tuli ehjänä alas).
Niinkuin alussa mainitsin ettei kokemusta muista vastaavista ole, olen kokoamisen ja pienen lentotuokion jälkeen ollut tyytyväinen ostokseen.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Robo shopin Robo 500 3D
« Vastaus #11 : 24 Toukokuu, 2010, 06:10:36 »
Ehkä kannattaa ottaa kuitenkin varmanpäälle ja käyttää kaikki ruuvit auki yksi kerrallaan ja lisätä vähän lukitetta... sitten se vasta v..aa kun se tulee kenttään sen takia kun ruuvi on karannut kun ei jaksanut tarkistaa  ;)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Rity

  • Vieras
Vs: Robo shopin Robo 500 3D
« Vastaus #12 : 24 Toukokuu, 2010, 08:12:56 »
suosittelen myös käymään ruuvit läpi, sadepäivän hommia :) ei siinä kauaa mene kun ottaa ruuvi kerrallaan, putsaa vanhat lukitteet(?) pois ja laittaa uudet tilalle. Tiedän kyllä omasta kokemuksesta ettei ihan alussa malttaisi ruuvailla uutta kopteria vaan taivaalle pitäisi päästä.

Jos ruuvit tuntuu tinalta niin suosittelen RCScrewzin ruuveja:
http://www.trex-store.com/align-trex-series-stainless-steel-screw-p-1177.html

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
5691 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Elokuu, 2008, 15:26:55
kirjoittanut Duster
Robo 500 3D Kit

Aloittaja Azzuras « 1 2 3 » Kloonit

54 Vastauksia
19979 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Elokuu, 2010, 22:11:41
kirjoittanut Azzuras