Kirjoittaja Aihe: MSH original FBL  (Luettu 5288 kertaa)



Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: MSH original FBL
« Vastaus #2 : 17 Elokuu, 2009, 22:55:12 »
Jeps, tuo tuli nähtyä Helifreakissa vähän aikaa sitten. Ei siis varsinaisesti uutta nuppia vain muunnossarja. Tuo "swash driver" on aika jännä, mutta olen nähny vastaavan ratkaisun jossain toisessakin nupissa. Olisin tavallaan odottanu myös uutta rotor hubia, ettei siinä tartteis olla tuota reikää jne...

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: MSH original FBL
« Vastaus #3 : 17 Elokuu, 2009, 23:13:55 »
Joo, ihan samat fiilikset, eli en oikeastaan näe mitään syytä paivittää tuohon, ainut mitkä voisivat olla olisivat nuo pidemmät pallolinkit, ettei tarvitsisi porailla isompia reikiä ja käyttää Align osia ;)
Eli hieman pettynyt, olisi ollut hienoa nähdä matala nuppi ilman ylimääräisiä kilkkeitä, integroidulla swashdriverilla...

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: MSH original FBL
« Vastaus #4 : 17 Elokuu, 2009, 23:15:43 »
Niin ja tietysti tuo pidempi lepari voisi olla kokeilemisen arvoinen, kovasti tuntuvat maailmalla vouhkaavan deltakulmista ja niiden saamisesta nollaan, en sitten tiedä mikä vaikutus sillä käytänössä on??

Poissa IsoHK

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: MSH original FBL...+ Herkkää säätöä
« Vastaus #5 : 09 Maaliskuu, 2010, 00:48:10 »
Nostetaanpa tämä vanha ketju vielä ylös kun tuli hommattua tuollainen.

Olin vähän pakon edessä kun se mun edellinen FBL-konversio, joka oli tehty protoksen omista osista + Rexin pitkä pallolinkki, ei oikein pysynyt kasassa mystisen ravisteluongelman takia.

Parilla edellisellä sisälennätyskerralla oli tehnyt sellaista, että kun olin leijutuksen jälkeen ottanut koneen alas ja vetänyt mankasta kaasutikun nollille, jolloin kierrokset tietysti lähti putoomaan, niin jossain vaiheessa ennenkuin lavat oli pysähtynyt sai protos hirmu hepulin eli alkoi hulluna ravistamaan niin että koko kopu pomppi ja pyöri ja lavat hakkas lattiaan yms. asiaankuulumatonta...ja eka kerralla seurauksena oli swash driver linkkien murtumiset ja molemmilla kerroilla ne Alignin pitkät pallolinkit korkkas pois lavanpitimistä. Niissähän on aika lyhyt se kierreosuus ja lisäksi vielä suht matala kierre.

Lavat tasapainotin jo ekan kerran jälkeen (ei ollut heittoa juuri mitään) ja pääakselinkin olin vaihtanut varmuudeksi vaikka se vaikutti suoralta.
No oletin että ko. ravistelu johtui jotenkin siitä mun tee-se-itse fbl-virityksestä, ja tilasin suurin odotuksin tuon MSH:n oman FBL muunnossarjan...

Mutta kun tuo viime perjantaina sitten oli tullut ja olin sen asentanut (vaihdoin samalla varmuudeksi taas pääakselin...) ja sunnuntaina sitten RC-Areenan sisälennätyksessä aloin ottaa sitä ylös, niin jo siinä vaiheessa se ravisteluhepuli iski taas...rikkoen yhden MSH:n omista pallolinkeistä...prkl!!#¤%#!!#
No...hain kotoa pikaisesti uuden ja asensin paikalleen, mutta taas sama ravistelu kun annoin kierroksia. Nyt vaan ei sentään mitään mennyt rikki.

Sitä alettiin siinä sitten porukalla pähkäillä, että mistä ihmeestä vois olla kyse, ja tuli kyllä monenkaltaista ehdotusta...vain maasäteilyä ei kukaan muistaakseni ehdottanut...ja joitain tuli siinä kokeiltuakin...huonoin tuloksin.

Tuli jopa mieleen että mun täytyy hyllyttää koko Protos ja siirtyä kutomaan villasukkia, mutta kun sen ajatuskin kylmäsi niin tuli vilu joka pelasti homman...eli suurkiitos ViLu:lle, joka ymmärsi ehdottaa mankan nollatikulla lapakulmien nostamista...ja kun sen olin tehnyt niin ravistelu oli tipotiessään...enkä nostanut sitä kuin 5%-yksikköä (38 -> 43, DX7) !

Eli aika pienestä kiinni nuo säädöt joskus...mutta onpahan nyt sitten "aito" FBL-muunnos...
 
PS. Mittasin muuten sen muunnoksen mukana tulleen pidemmän lepariakselin...oli vain n. 1,5 mm pidempi kuin alkuperäinen.
Kaikki on perseestä...tai sitten ei...

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2872 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Heinäkuu, 2011, 16:12:25
kirjoittanut mnentwig