Kirjoittaja Aihe: Huonon onnen HK250GT  (Luettu 4136 kertaa)

Poissa katti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Huonon onnen HK250GT
« : 21 Marraskuu, 2011, 17:06:18 »
Tuossa aikanaan lisäsin HobbyKingin tilaukseen HK250GT kopterin, taisi silloin tuo metalliosainen maksaa 29.95, ajattelin että tuostapa saa halvalla pikkukopterin, halvat sähköt, ja 20A hobbykingin kontrolleri niin ei tullut paljoa maksamaan. Ajattelin etä pieni kopteri, pienet massat ja pienet vahingot. 450:n lennätyksestä oppineena pistin mukaan tilaukseen muukaan pari pääratasta ja muutamat lavat lin ne tuntuvat olevat useimmiten 450:ssa hajoavia osia. Ensimmäinen huonon onne oppitunti tuli kopteria säädettäessä, HK:n 20A säädin ei todellakaan sovi kopteriin ja muutenkin on aika herkkhipiäinen vehje ja niimpä se päästi ulos sen maagisen pahanhajuisen savun jolla kaikki elektroniikkalaitteet tuntuvat toimivan. Onneksi laatikosta löytyi vähän ylikokoinen 45A säädin jolla kopteri toimi hyvin. Sitten vaan pihalle tekemään perussäätöjä. Pienen aikaa leijuteltua ja säädettyä kopteri pääsi menemään pienen alueen reunalla olevaan heinikkoon, mitä pienempi kopteri, sitä kiikkerämpi kun se on. Lapa osui heinään ja feathering shaft poikki, oli niin tuhottoman ohutta putkea päästä johon ruuvin kiinnitysreikä on porattu. Tavallisesti 450:lla tällaisessa tilanteessa menee enintään muutama hammas päärattaasta, eli se siitä pienemmän kopterin pienemmästä massasta ja pienemmistä vahiongoista. Eihän nuo akselit mitään maksa, $0.95 2 kpl mutta samalla se sinkosi laakerinkin sinne heinokkoon eli osia kingistä täytyy taas tilata. Lavalle tai rattaalle ei käynyt mitenkään, onkohan nuo kingin akselit vain niin surkeaa kamaa ja pitäisikö sittenkin tilata trex-storesta alignin akseli ?

Kyllä tuo 250 vielä lentää kunhan seuraava kingin tilaus saadaan tehtyä. On tässä pikkukopterin dynamiikkaan tutustuttu Bladen mCPx:llä, tuon Bladen suhteen tuntuu kyllä toimivan se että pienemmät massat ja pienemmät vahingot. Onhan kyllä myös saatu oppia että mitä suurempi kopteri sitä stabiilimpi, Viisisatanen tuntuu hyvin jämäkältä ja ainakaan siinä ei vielä ole varaosia tarvittu, 450 taitaa olla paras komporomissi lennätyksen oppetteluun. Riittävän iso ja stabiili mutta toisaalta ainakin aloittelijan virheiden osalta vahingot hyvin kohtuullisia ja nopeasti korjattuja.
TBS Discovery pro, Tarot T810 (Arducopter, FPV)
TREX-500 2*HK450PRO-DFC
DA40-180 G1000 (kiinteäsiipinen)

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Huonon onnen HK250GT
« Vastaus #1 : 21 Marraskuu, 2011, 18:34:04 »
melkeenpä nuo kaikki akselit kannattaa korvata aidoilla, ainakin lepari ja toinen mikä kannattaa korvata on hihna, on sen verran laadutonta tavaraa...

Poissa katti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Huonon onnen HK250GT
« Vastaus #2 : 21 Marraskuu, 2011, 21:29:24 »
Katselimpa katkennutta akselinpäätä mikroskoopin alla. Reikä oli porattu vähän epäkeskeisesti niin siitä vähästä aineenpaksuudesta akselin  reunoilla oli, ei reunalla jolta katkeaminen oli alkanut ollut jäljellä kuin nimellinen määrä. Suuri maa ja suuret toleranssit vai ovatko kiinalaiset vain yrittäneet saada liian suuren ruuvin liian pieneen akseliin ?
TBS Discovery pro, Tarot T810 (Arducopter, FPV)
TREX-500 2*HK450PRO-DFC
DA40-180 G1000 (kiinteäsiipinen)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
18 Vastauksia
7586 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Tammikuu, 2010, 10:09:16
kirjoittanut Sammy