Kirjoittaja Aihe: Miten saada liian pienet servot kiinni 200seen?  (Luettu 5408 kertaa)

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Miten saada liian pienet servot kiinni 200seen?
« : 11 Heinäkuu, 2009, 21:39:27 »
Pahuksen pahus, nuo Vertacalin pikkuservot on liian pienet, eli korvakkeet ei yllä kunnolla asennus paikkoihin. Miten olette ratkaisseet liian pienten servojen kiinnityksen, vai oletteko vain käyttäneet sopivia???

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Miten saada liian pienet servot kiinni 200seen?
« Vastaus #1 : 11 Heinäkuu, 2009, 23:06:13 »
Pahuksen pahus, nuo Vertacalin pikkuservot on liian pienet, eli korvakkeet ei yllä kunnolla asennus paikkoihin. Miten olette ratkaisseet liian pienten servojen kiinnityksen, vai oletteko vain käyttäneet sopivia???

Jyri,

Sopivia käytetään. Inno-Lab HGD 202 HB sopii täydellisesti.

Minulla olisi ylimääräinen setti käyttämättömiä, EP200 FES:n runkoon sopivia digiservoja (3 kpl MKS DS 470, vääntö 2,37 kg, nopeus 0,9s/60 astetta). Niissä on ulostyöntyvä moottorinuloke, joka rajoittaa elevator-servon asennusta, mutta lyhyillä servonvarsilla ei pitäisi tulla ongelmia. Voin lainata tai myydä jos viitsit tulla hakemaan.

Toivottavasti noiden Verticalin pikkuservojen vääntö riittää. Yli 1,5 kg on suositus.
« Viimeksi muokattu: 11 Heinäkuu, 2009, 23:15:23 kirjoittanut Picofly »

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Miten saada liian pienet servot kiinni 200seen?
« Vastaus #2 : 11 Heinäkuu, 2009, 23:41:09 »
Voisin harkita, spekseiltään ne ovat oikein mainiot ja olen niitä aiemminkin katsellut, mutta nuo "mötit" ja niiden istuvuus on arveluttanut. Voisin kyllä harkita jos en saa näitä sopimaan.

Eikö kukaan ole asentanut pinempiä servoja kuin mitä noihin paikkoihin menee...


Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Miten saada liian pienet servot kiinni 200seen?
« Vastaus #4 : 12 Heinäkuu, 2009, 21:06:53 »
Voisin harkita, spekseiltään ne ovat oikein mainiot ja olen niitä aiemminkin katsellut, mutta nuo "mötit" ja niiden istuvuus on arveluttanut. Voisin kyllä harkita jos en saa näitä sopimaan.

Eikö kukaan ole asentanut pinempiä servoja kuin mitä noihin paikkoihin menee...

Olen sovittanut MKS 470 DS-servoa oman kopterini elevator-servon paikalle (ns. kriittinen paikka). MKS:n saa toimimaan FES:n cyclic servona kun viilaa elevator-servon linkkipallosta kaulan pois ja käyttää lyhyttä servonvartta. Olin ajatellut kokeilla näitä servoja sitten kun InnoLabit hajoavat, mutta yli 300:n akullisen jälkeen ne toimivat vielä moitteettomasti, joten tarvetta toimivan setupin muuttamiseen ei ole ollut. Ilmoittele vain, jos haluat testata. Muuten ne happanevat kaappiin.

Minäkin hankin ensi alkuun liian pienet servot (Futaba 3154). Myin ne pois kun en jaksanut ryhtyä modaamaan. Jos aiot asentaa Verticalin pikkuservot, niin kannattaa varmaan sijoittaa ne siten, että servo tulee lähemmäs main shaftia eikä toisin päin.

Käytä lyhyitä 7-8mm servonvarsia niin voit ajaa Gyrobottia isommilla gaineilla ja meno on muutenkin mukavampaa.


Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Miten saada liian pienet servot kiinni 200seen?
« Vastaus #5 : 12 Heinäkuu, 2009, 21:18:18 »
Mulla tuli tuossa kopterin mukana myös kaulattomia linkkipalloja, en vain vielä keksinyt niille käyttöä. Kahden vaiheilla, modata vai ei, ku nkuitenkin tuo paino on kaikkien juttujen mukaan kriittistä tässä kopterissa niin tekisi kyllä mieli kokeilla mahd pieniä servoja, aika outoa että servojen paikat on samankokoisille servoille kuin 450 luokan koptereissa??

Kaikki hornit on jo lyhennetty 7mm mittaan, tuli muuten mieleen että jos suosistus on 1,5 kg vääntävät servot, niin luulen että aavistuksen vähemmän riittää kun käyttää noita 7mm varsia, kaipa tuonkin voisi laskea, muttei jaksa, siis paljonko sitä vääntöä on oikeasti siellä hornin päässä 1,5 kg + normi pituus vs. 1,3kg ja 7mm

Mulla ei tunnu olevan minkään sortin servojen kiinnitys ruuveja tuossa kopterin mukana, eikä manuaalikaan mainitse mitään aiheesta?? Millä olette omanne kiinnittäneet?


El_magico

  • Vieras
Vs: Miten saada liian pienet servot kiinni 200seen?
« Vastaus #7 : 16 Heinäkuu, 2009, 21:20:26 »
Pico.

Eikös ne servot ollut tulossa siihen mun lentämättömään romuun? :)

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Miten saada liian pienet servot kiinni 200seen?
« Vastaus #8 : 16 Heinäkuu, 2009, 22:13:06 »
Pico.

Eikös ne servot ollut tulossa siihen mun lentämättömään romuun? :)

Sopisivat ne varmaan siihenkin oikein hyvin, tosin vääntöä niissä on reilusti yli oman tarpeen. Voin kierrättää servot sinullekin jos vaan kiinostaa.

Tuo Gaui lauantaina Henttaalle niin katsotaan saataisiinko se lentämään. Menen sinne aamukahdeksalta jos ja kun kelit vaan sallii.

El_magico

  • Vieras
Vs: Miten saada liian pienet servot kiinni 200seen?
« Vastaus #9 : 18 Heinäkuu, 2009, 01:03:31 »
Pico.

Eikös ne servot ollut tulossa siihen mun lentämättömään romuun? :)

Sopisivat ne varmaan siihenkin oikein hyvin, tosin vääntöä niissä on reilusti yli oman tarpeen. Voin kierrättää servot sinullekin jos vaan kiinostaa.

Tuo Gaui lauantaina Henttaalle niin katsotaan saataisiinko se lentämään. Menen sinne aamukahdeksalta jos ja kun kelit vaan sallii.

Siellä näemme. :)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
16 Vastauksia
11222 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Elokuu, 2010, 12:52:56
kirjoittanut B12
9 Vastauksia
6245 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Lokakuu, 2011, 00:16:16
kirjoittanut 1m4s0_
500 Vastauksia
151478 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Syyskuu, 2014, 22:23:52
kirjoittanut Nube
19 Vastauksia
10311 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Tammikuu, 2015, 17:50:43
kirjoittanut oskuk
2 Vastauksia
2678 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Kesäkuu, 2017, 21:19:54
kirjoittanut Murgo