Kirjoittaja Aihe: OTTAA PATTIIN!!!!!  (Luettu 1344587 kertaa)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2150 : 10 Maaliskuu, 2012, 21:12:13 »
Rupee suippaamaan noi HK:n backordertäydennys-lupaukset. Yhtä on odotettu 22.1 lähtien, vaikka pitäisi olla päivitystä parin viikon välein, ja toista on odotettu 11.2 lähtien, joille on luvattu täydennystä kanssa parin viikon välein...   >:(
Tilauksissa on paljon kaikkea kamaa, joita olisi kiva päästä käyttämään..

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2151 : 10 Maaliskuu, 2012, 21:42:28 »
Mä paan backorder kamat notifylistalle tai eri tilauksiin mitä onstock itemit.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2152 : 10 Maaliskuu, 2012, 21:49:40 »
Mä paan backorder kamat notifylistalle tai eri tilauksiin mitä onstock itemit.
Mäkin pistän yleensä backorderit eri toimitukselle, mutta jos sanotaan täydennyksen tulevan noin kahdenviikon välein...., mun mielestä pari viikkoa on jo kulunut 22.1 jälkeen..  :)

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2153 : 11 Maaliskuu, 2012, 07:54:27 »
v***u näiden fordin jarrujen kans...!!!!
Yli neljä viikkoa? erinäisiä toimenpiteitä eikä ala toimiin halutusti
Tämän hetkinen piste:
Kaikki letkut,putket,tiivisteet(kaikki satulat,pääsylinteri jne), taaksesylinterit(rummut), eteen mäntä vaihdettu ja kaikki palat/kengät + rummut koneistettu.
Poljinta vaan ei saa kovaksi, menee auton lattiaan kohtuu helposti mutta jarruttaa kyllä jo yläasennossa kun ottaa tyhjät pois joka pyörä siis.
Tehostamattomat, yksipiirijarrut.
Takapään kun laittaa pääsylinteriin niin on kivikova ja just hyvä, mutta ihan sama laittaako toisen vai kummatki etusatulat niin sitte tulee pehmeeksi, ilmoa on koitettu joka suuntaan, joka konstilla.. ilmaa ei oo missään, ei vuoda.
Poljin on siis kumimainen, sama ku polkis ilmapalloa mutta ilmaa ei oo... etuletkut vaan liikkuu ku polkee.
Nyt jos joku oikeesti keksii tuohon ratkasun niin saa 10€:llä kaljaa s-yhtymän kaupasta... tai sitte ostan itelle ja riipasen kovan kännin 


Eipä tossa oo muuta vaihtoehtoa kuin että sitä ilmaa tulee jostain tai sitten joku letku pullistuu. Se että mistä ja miksi niin pitäisi päästä roplaamaan.

Elä sillä kympillä rupee kännejä riipasee ku tuloo vaan entistä pahempi mieli ku ei se riitä..
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2154 : 11 Maaliskuu, 2012, 12:10:58 »
Kato jos pärjää vähällä  ;D
Yhden letkun jo "takuuseen" vaihdoin ku ajattelin just tuota mutta ei auttanu.. ilmakaan tuo ei mistään voi saada ku ei sitä tuu uloskaan päin ollenkaan vaikka miten satulaa ilmois irrallaan pyöritellen että jos ois ollu ansassa ilmaa, saatika vuoda nestettä mistään O.o

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2155 : 11 Maaliskuu, 2012, 16:12:13 »
Kato jos pärjää vähällä  ;D
Yhden letkun jo "takuuseen" vaihdoin ku ajattelin just tuota mutta ei auttanu.. ilmakaan tuo ei mistään voi saada ku ei sitä tuu uloskaan päin ollenkaan vaikka miten satulaa ilmois irrallaan pyöritellen että jos ois ollu ansassa ilmaa, saatika vuoda nestettä mistään O.o

Mulla oli kerran vastaava tilanne, mutta toki uudemmilla vermeillä eli ilma jäi lukkoon abs pumppuun ja ilmaamalla ei tullut pihalle ennen kuin pyöritti sitä pumppua. Eli voip' olla jossain muualla se ilmalukko kuin satuloissa.

Tietty jos alipaineella ilmaa niin pitäs kyllä lähtee kaikki ilmat.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2156 : 11 Maaliskuu, 2012, 16:13:50 »
Niin mutta ongelmaa ei ole jos tulppaa letkut eli ottaa vaan satulat pois ja tulppa letkuun.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2157 : 11 Maaliskuu, 2012, 16:17:51 »
Niin mutta ongelmaa ei ole jos tulppaa letkut eli ottaa vaan satulat pois ja tulppa letkuun.

Pystyykö rajaa johonki tiettyyn satulaan jos jossain on tulppa ja muissa ei?

Kuullostaa kyllä oudolle :/
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Ripa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Ultralla laskuun omalle kentälle...
    • Working
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2158 : 11 Maaliskuu, 2012, 16:24:46 »
Samantapainen ongelma oli aikoinaan Toyotan kaasarin kiihdytyspumpun männän kanssa, ei toiminut, syynä tarvikeosat.
Oletko tilannut suoraan Kiinasta nuo jarrujen osat, vai ovatko ns. alkuperäisiä? Oire voisi viitata siihen, että jarrusylinterin männän tiiviste valskaa, tai sitten pääsylinterin männäntiiviste. Jos tarpeeksi pumppaa, väheneekö neste, jos vähenee, syy löytyy tiivisteistä, tai vaikkapa ilmausruuvista.
Ilma tulee yleensä pois, kun tarpeeksi ilmataan, ja siten, että ilmausruuvista menee letku jarrunestepurkkiin, että ei imaise ilmaa kun poljin päästetään ylös.
Jr Twister Aggressor, tästä se alkoi + Esky Belt CP V2 + Walkera RX2612V +DX7 + mSR
Walkera V120D02 tosi hauska sisälennätyksessä + Walkera M120D01 vielä parempi
DX7 - Suomenkielinen manuaali tehty ja ladattavissa

Poissa akkuh

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Jäsen n:o 43
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2159 : 11 Maaliskuu, 2012, 17:02:34 »
Niin mutta ongelmaa ei ole jos tulppaa letkut eli ottaa vaan satulat pois ja tulppa letkuun.

Oliko kyse etujarruista? Jospa on niin, että jarrusatula ei pääse supsikkaasti keskittymään jarrua painettaessa, vaan vääntääkin hieman jarrulevyä jolloin poljintuntuma on pehmeä.
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2160 : 11 Maaliskuu, 2012, 17:28:11 »
Etusatulat on ongelma, kummatkin. tässä siis pääsylinterissä on kolme lähtöä, taakse yhteinen ja siellä on T-haara.
Eteen omat ja ne on ongelma.
Näin vanhaan autoon ei saa kiinasta mitään, motonetistä hain tiivisteet ja loput saksasta.. alkuperäisiä ei saa enää, autolla kuitenkin ikää se ~45 vuotta.
Jarru neste ei vähene eikä ole vuotoja, jos vuotaisi niin silloinhan polkimen pitäisi kovettua pumppaamalla ja valua pohjaan sitä mukaan ku nestettä vuotaa ulos.
Ilmattu on niin että letku menee auton omaan jarrunestesäiliöön niin voi kierrättää nestettä eikä tartte lisätä ja hukata sitä.
http://www.fordopedia.org/parts-catalog/taunus-17m-20m-p5-p7/E1.10
kuvassa ylempi on oman vehkeen pääsylkky.

Tässä sitte satula.
http://imageshack.us/photo/my-images/607/dsc06626z.jpg/

Ei oo rankkaa offaria mutta, josko mode siirtäs vaikka omaan höpönlöpö ketjuun jossa vois jauhaa kaikkea muutaki maan ja taivaan väliltä. Arvosta apua, täälläkin on moniosaajia niin kiva jos vois muustaki jauhaa ku kopterin osista  ::)

Spolerin alla harrastefoorumille kirjottamani selostuksia niin ei tartte aina kerrata ^^
[spoiler]
Lainaus
Kaikki palat ja kengät on uudet, kengissä ei ole ongelma koska takapää on heti kova... ei ole yhtään välystä.
Etupäässäkään ei periaatteessa välystä ole, koska tuo kumimaisuus tuntuu jo satula irallaan kun palat on pöngätty ihan erilleen ts. männät on pohjissa. eivät mainittavasti pääse siis liikkumaan mutta silti poljin on pehmeä. Jos ei palat jousta niin hirveästi, eli palat olisivat ihan käyttökelvottoman surkeat.

Ilmattu on yksin ja kaverin kanssa, joka nipalta on tullut letkut nestesäiliöön ja pumppailtu joka kulma yhtä aikaa ja kaikkia erikseen.
Tiiviste on nuin päin, samalla menetelmällä kuin takasylintereissä, paine "turvottaa" tiivisteen tiiviiksi. eli se "helttapuoli" on sisäänpäin.
Jos tuo olis toisinpäin niin sillonhan se vuotaisi nesteenläpi ja poljin painuisi pohjaan ja vuotaisi nesteen ulos sylinteristä männän ohi.
Mutta edelleen ongelma ilmenee vain sillon kun jompikumpi tai molemmat etusatuloista on kytketty piiriin.
Lainaus
Jos otan satulat irti ja tulppaan letkut (vanhoilla letkuilla jotka on tukossa, kiertää jatkoksi) niin poljin kovenee.
Samaten jos takapään ottaa pois niin etupää on pehmeä satuloilla, kovenee ku tulppaa letkut.
Kuskin puolen satulalla poljin on kovempi, sen saa pohjaan kun kunnolla runnoo... apparinpuolen satula kun on paikallaan niin menee sen kummin puuskuttamatta.
Näyttää myös vähä siltä ku polkee jarrua pohjaan, että satula liikkuis paikallaan, on kiristetty naamairvessä pultit kiinni ettei ainakaa löysästä johdu.. kiinnityskorvista satulaanpäin siis taipuu vähä ku palat puree levyyn, eli ei ota tasaseen?
Mutta jos ottaa satulan irti ja painaa poljinta hiljaa niin männät tulee kyllä tasaseen ulos satulasta... levyssä ongelma?
Aluksi mietin ku männissä on ne "portaat" että ois väärinpäin, ja käänsinki ne niin tuo taipuminen väheni mutta poljin tuntu ei paljon muutunut.
Samaten jos otti satulat irti ja pistin vanhan palan väliin "levyksi" niin poljin oli silti pehmeä eli ei voi johtua tuosta taipumisestakaan...
Ei voi käsittää..
[/spoiler]
« Viimeksi muokattu: 11 Maaliskuu, 2012, 17:32:43 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa akkuh

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Jäsen n:o 43
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2161 : 11 Maaliskuu, 2012, 18:23:17 »
Jospa laitat palikat paikalleen ja dynamometriin ajamaan ja jarruttamaan vaikka jarrupalat pilalle mutta jotain siinä löytyy. Oletan että et voi tehdä sitä tiellä. Ehkä palat kuluu levyille käypäseksi ( toleranssit pios) ei tuo kuitenkaa ole mikään henkimaailman juttu.
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2162 : 11 Maaliskuu, 2012, 18:35:05 »
Bilteman kirjevaaka DOA, päälle lähtee ja punnitsee, mutta mittayksikön ja tare nappien toiminta satunnaista vaikka kuinka rämpyttää tai painaa lujaa.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2163 : 11 Maaliskuu, 2012, 18:51:23 »
Jospa laitat palikat paikalleen ja dynamometriin ajamaan ja jarruttamaan vaikka jarrupalat pilalle mutta jotain siinä löytyy. Oletan että et voi tehdä sitä tiellä. Ehkä palat kuluu levyille käypäseksi ( toleranssit pios) ei tuo kuitenkaa ole mikään henkimaailman juttu.
En jaksa uskoa että se mistään sisäänajosta on kiinni, pitäs se poljin tuntuma saada kovaksi ilman hieromistaki...

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Ripa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Ultralla laskuun omalle kentälle...
    • Working
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2164 : 11 Maaliskuu, 2012, 19:23:36 »
Ymmärsinkö oikein, että satulat ovat ns. uivat, eli niiden pitäisi liikkua vapaasti ja keskittää itsensä levyn suhteen, kun jarrutetaan. Jos eivät pääse uimaan, silloin vääntävät jarrulevyä ja poljin tuntuu pehmeältä. Jos on näin, tutki, mikä panttaa ja estää satulaa liikkumasta vapaasti. Eikös ollut niin, että kun satulat ovat irti ja levy laitetaan väliin, silloin poljin on OK?
Jr Twister Aggressor, tästä se alkoi + Esky Belt CP V2 + Walkera RX2612V +DX7 + mSR
Walkera V120D02 tosi hauska sisälennätyksessä + Walkera M120D01 vielä parempi
DX7 - Suomenkielinen manuaali tehty ja ladattavissa

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2165 : 11 Maaliskuu, 2012, 19:29:41 »
Pehmeä se on silloinkin kun satula on irtallaan ja kapula välissä..  ???
Ja satulat on siis "kiinteät", puoliskot pultataan yhteen ja kummallakin puolella on vaan oma mäntä painamassa palaa.

Edit:
Mietin että oisko se ongelma noissa männissä kuitenki?
Mäännät kun ei oo tasalaitaset, painavat vaan puolella "reunalla" paloja, eli jos oisivat väärässä asennossa ja "väännättäis" vaan palaa?
« Viimeksi muokattu: 11 Maaliskuu, 2012, 19:35:22 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Dumle

  • Seniori torppari
  • *****
    • Pirkanmaasoft Ry
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2166 : 11 Maaliskuu, 2012, 21:31:11 »
GPS-loggeri pazkana. Heti vaan uutta hakemaan netistä: lompsis www.digimesta.fi odotteeseen, josta aikasemmatkin pari hankittu. Tuotteen kohdalla "Myynnissä vain myymälässämme." Voi prkele, kauppa on Huittisissa. Noo, yhteydenottolomakkeella yhteyttä aspaan, että olisko noita sittenkin mahdollista saada postitettua tai sitten jos lähden hakemaan, niin varastosaldokin ois kiva nähdä ettei tuu hukka reissu.

Vastaus tuli nopeesti: "Kyseistä tuotetta ei ole enää varastossa, eikä korvaavaa tuotetta ole tulossa". Ihan kiva, netissä ei mistään näe onko noita hyllyssä vai ei... vain tuon että myynnissä vain myymälässämme. Onneksi otin yhteyttä etten lähteny tyytyväisenä ajeleen.

Uus lähti tulemaan pikapikapikapikapostilla Taiwanista kun ei lähempää löytyny ketään joka suostus postittaan Suomeen. Kevätleiriinkin on enää muutama viikko aikaa... vähän v-ituttaa jos se paketti siellä muhii jonkun jingjongin penkkinä eikä ehdi ajoissa.


... joo eipä tää niin ihan hirveesti pattiin ota, mutta aika lähellä hienoista harmitusta.
Outrage Fusion 50 FBL (kasaillaan kovaa vauhtia)
TwinTurpo-liukuripöhistin
MyFleet

Poissa Pohjola

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Tulossa jostain menossa jonnekin, ei pääse perille
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2167 : 11 Maaliskuu, 2012, 23:11:12 »
Pehmeä se on silloinkin kun satula on irtallaan ja kapula välissä..  ???
Ja satulat on siis "kiinteät", puoliskot pultataan yhteen ja kummallakin puolella on vaan oma mäntä painamassa palaa.

Edit:
Mietin että oisko se ongelma noissa männissä kuitenki?
Mäännät kun ei oo tasalaitaset, painavat vaan puolella "reunalla" paloja, eli jos oisivat väärässä asennossa ja "väännättäis" vaan palaa?

Moi.

Olet "halkaissut" satulat? vai ovatko ne uudet?
Liitospinta näyttää ainakin koneistetulta. Istuvatko puoliskot toisiinsa niin, että männät ovat täysin vastakkain samassa linjassa?
Sama juttu kiinnityskorvan suhteen.
Jos koneituksia on tehty, näin ei välttämättä ole. Silloin koko systeemiin tulee vääntöä, mikä näkyy satulan liikkeenä jarrua poljettaessa.
Ehdotan että seuraavaksi ilmaat jarrut tuoreella nesteellä. Älä missään tapauksessa kierrätä nestettä suoraan takaisin
jarrunestesäiliöön. Jarrunesteeseen sekoittuu helposti pieniä, silmin näkymättömiä, ilmakuplia kun nestettä
hölskytelään tms.
Sitten ajat ne jarrut jarruttelemalla sisään. Voisit myös ottaa jarrupalat esille muutaman jarrutuksen jälkeen.
Silloin pitäisi näkyä paloista, onko joku paikka vinossa.
Jos ei tällä parane vasta sitten lisää pähkäilyä.

Pekka
Trex600CF,-ESP,-pro DFC Spartan VX1e
Blade Nano CPX
Trex800G, Trex700N
Phoenix
DX7, DX9

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2168 : 12 Maaliskuu, 2012, 07:07:05 »
Satulat oli pakko hakaista kun tiivisteet vaihtoi, pintoja ei oo koneistettu.
Pitäänee kokeilla tuolla, voinko "vaihtaa" nyt nesteet huoletta niin että pumppaan vaan ne järjestelmän läpi? Jos tyhjäksi päästää niin pääsylinteriin voi jäädä ilmaa ansaan..
Ja kylläkai ne pienetki ilmakuplat ajankans pintaan nousee/muodostaa isompia kuplia?
Edit: taidan vaan raakasti laittaa kamat kasaan jo kokeilla jarrutella josko muuttuis johonki suuntaan.
« Viimeksi muokattu: 12 Maaliskuu, 2012, 09:11:34 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2169 : 12 Maaliskuu, 2012, 11:22:54 »
Onhan ne satulat koottu niinpäin, että se mäntien pesät yhdistävä reikä on yläpuolella, samoin ilmaruuvi?

Jos niissä oli poraus sekä ylä-että alapuolella, tuki se alempi.

Jos se poraus on alapuolella, sisempi mäntä ei ilmaannu ikinä.

Tollasilla tehostamattomilla, yhteensä 4- mäntäisillä levyjarruilla ei poljinta koskaan oikein kovaksi tahdo saadakaan, pääsylinterin männän halkaisijan  suhteessa niihin pyöräsylintereihin kun pitää olla suorastaan onnettoman pieni, että on edes jotain jarruvoimaa. Levyjarrut kun ei oo itsetehostuvat, rumpujarrut sensijaan on, rakenteesta riippuen enempi tai vähempi.

Jos niissä männissä on osa reunasta korkeampi, ne oli alunperin aina niin, että se osa, joka ei ota palaan kiinni, on alapuolella, jos satula on akselin takapuolella, jos satula etupuolella akselia,, niin yläpuolella.
Saikohan tosta nyt mitään tolkkua???   
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2170 : 12 Maaliskuu, 2012, 12:25:51 »
Onhan ne satulat koottu niinpäin, että se mäntien pesät yhdistävä reikä on yläpuolella, samoin ilmaruuvi?

Jos niissä oli poraus sekä ylä-että alapuolella, tuki se alempi.

Jos se poraus on alapuolella, sisempi mäntä ei ilmaannu ikinä.

Tollasilla tehostamattomilla, yhteensä 4- mäntäisillä levyjarruilla ei poljinta koskaan oikein kovaksi tahdo saadakaan, pääsylinterin männän halkaisijan  suhteessa niihin pyöräsylintereihin kun pitää olla suorastaan onnettoman pieni, että on edes jotain jarruvoimaa. Levyjarrut kun ei oo itsetehostuvat, rumpujarrut sensijaan on, rakenteesta riippuen enempi tai vähempi.

Jos niissä männissä on osa reunasta korkeampi, ne oli alunperin aina niin, että se osa, joka ei ota palaan kiinni, on alapuolella, jos satula on akselin takapuolella, jos satula etupuolella akselia,, niin yläpuolella.
Saikohan tosta nyt mitään tolkkua???   

Jotain tolkkua sai, pitää perehtyä taas töiden jälkeen.
Mäntiä(satulan puoliskoja) yhdistää 2 kanavaa, ylä ja alapuolella jossa on nippa.
Satula on akselin takapuolella niin että ilmausnippa on satulan yläpuolella.
Minulla taitaa tällähetkellä olla sitte 90-astetta pielessä ne mäntien korot, nyt ne on niin että se osa joka ei koske palaan on satulan kiinteällä puolella eli akselin takapuolella. Ja jopa niin "hassua" ettei joka männässä ole noita korkoja. Alunperin taisi olla niin että kummassakin satulassa toinen oli korollinen ja toinen tasareunainen mäntä, uusi tarvike mäntä oli kans korolla niin nyt toisessa satulassa on molemmat korollisia mäntiä.
Kai tuon satulan pitäisi ilmaantua kun sitä pyörittelin "käsissä" ja koitin härnätä ilmoja ulos sieltä?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2171 : 12 Maaliskuu, 2012, 12:29:32 »
Ottaa pattiin kun viimeinen lomapäivä on tänään ja tuulee niin perkeleesti ettei lentämään pääse! >:( >:(

Ja OT

Lainaus
Kai tuon satulan pitäisi ilmaantua kun sitä pyörittelin "käsissä" ja koitin härnätä ilmoja ulos sieltä?
  Kyllä ilma tulee ylöspäin pois, monesti avaan nipan jos se on satulan yläpuolella ja annan valua jos ei jaksa käydä hakemassa ketään pumppaamaan. Säiliön paineistusmasiinaa mulla ei töissä ole ja imulaite on imo aika huono.

Poissa Pohjola

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Tulossa jostain menossa jonnekin, ei pääse perille
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2172 : 12 Maaliskuu, 2012, 20:01:29 »
Satulat oli pakko hakaista kun tiivisteet vaihtoi, pintoja ei oo koneistettu.
Pitäänee kokeilla tuolla, voinko "vaihtaa" nyt nesteet huoletta niin että pumppaan vaan ne järjestelmän läpi? Jos tyhjäksi päästää niin pääsylinteriin voi jäädä ilmaa ansaan..
Ja kylläkai ne pienetki ilmakuplat ajankans pintaan nousee/muodostaa isompia kuplia?
Edit: taidan vaan raakasti laittaa kamat kasaan jo kokeilla jarrutella josko muuttuis johonki suuntaan.

Moi.
Jos esimerkiksi jarrunestepulloa on hölskytelty jostain syystä, en käyttäisi sen sisältöa jarrujen ilmaamiseen
ainakaan pariin paivään.
Voit kokeilla myös seuraavaa, jos et vielä ole kokeillut.
Tyhjennä ensin se säiliö ihan kokonaan(korkin kautta) ja paina jarrusatuloiden männät täysin sisään(ilmaruuvit kiinni) ja tyhjennä säiliöstä sinne tullut neste. Kaada puhdasta nestettä tilalle.
Kun operaation aikana ei koske jarrupolkimeen ei ilmaa mene järjestelmään.
Ota yksi pala pois ja laita sen tilalle vaikka loppuun ajettu pala, että mäntä pääsee tulemaan reilusti ulos.
Pumpaa rauhallisesti palat polkimella kiinni levyihin ja kokeile tuleeko ilmausruuveista ilmaa.
Odota 10 min ja paina se mäntä missä ohut pala, sisään (ilmaruuvit kiinni) mahdollisimman nopeasti niin, että neste palaa jarrunestesäiliöön. Poljin on siis ylhäällä.
Siirrä ohut pala toiseen satulaan ja toista operaatio.
Tässä on tarkoitus saada mahdollisesti johonkin koloon, putkenmutkaan tai liittimeen eksynyt ilmakupla liikkeelle siihen suuntaan mihin se mieluiten kulkee eli
ylöspäin kohti jarrunestesäiliötä. Kannattaa tehdä useamman kerran ja kaikille männille.
Taukoja kannattaa pitää ja jos säiliöön ilmestyy paljon vaahtoa, jatka seuraavana päivänä.

Pekka

(Muoks)
Jahas taitaa Voortiin läytyä jo jarrut.
Pekka
« Viimeksi muokattu: 12 Maaliskuu, 2012, 20:53:14 kirjoittanut Pohjola »
Trex600CF,-ESP,-pro DFC Spartan VX1e
Blade Nano CPX
Trex800G, Trex700N
Phoenix
DX7, DX9

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2173 : 12 Maaliskuu, 2012, 20:19:08 »
Ilosuus topiciin kirjotin jo tuoreimmat, pitää jatkaa nyt siinä on ainaki kohtuulliset jarrut... tarkista sillon tällön löytyykö sieltä ilmaa mistään ja jatkais jarruttelua.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #2174 : 12 Maaliskuu, 2012, 20:24:34 »
Mulla oli kanssa joskun ongelmia ilmata jarruja. Jos rengas oli irti ja tunkin varassa niin jousituksen geometriasta johtuen jarrusatula kallistui ja nipasta ei saanut kaikkia ilmoja pois. Kun laitto renkaan kiinni ja ryömi auton alle avaamaan ilmausruuvia niin satula oli paremmassa asennossa ja kaikki ilmat sai pois nipasta. Mä olen myös pitänyt yleensä läpinäkyvää letkua nipassa kiinni ilmatessa, ei sillon imase ihan yhtä helposti ilmaa takasin päin + näkee tuleeko kuplia ja aina kun jarrupoljin nostaa niin nippa on ollut suljettuna. Yksin tietysti mahdoton tehdä. Toiset ilmaavat niin että avaavat vain ruuvin ja pumppaavat jarrua. Sitten lopuksi nesteet siivotaan lattialta. Offroad autoissa tuli jarruputkiakin vaihdettua metsässä kun oli mennyt poikki osuessaan esim kiveen. Aina oli jollain putkea, työkalut päiden tekoa varten ja liittimiä mukana.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
6630 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Helmikuu, 2009, 12:20:03
kirjoittanut Viljo
12 Vastauksia
7029 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2009, 16:57:31
kirjoittanut XciD
29 Vastauksia
15065 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Lokakuu, 2011, 10:28:07
kirjoittanut elvis
21 Vastauksia
8749 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Huhtikuu, 2015, 23:19:32
kirjoittanut madog2mad