Kirjoittaja Aihe: OTTAA PATTIIN!!!!!  (Luettu 1344484 kertaa)

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1875 : 06 Tammikuu, 2012, 10:34:22 »
Ostat kalliimman kopukitin ja selviää et sellasissa ei ole edes bladejockeytä. Sen lisäksi saa taistella väärinpäin kasatun autorotaatiolaakerin kanssa, sekä mun taidoille huonon manuaalin kanssa. Perälapojen työntötankokin piti ite liimata (ymmärrän, että jotkut haluaa näin), joten olen kohtuu varma, että mun epoxit lentää kuikkaan neitsytlennolla ja pääsee reenaan pirohoveria oikeen huolella.
Lisäksi putken mukana ei tullut edes räkäletkua. Totta kai nää nyt selviää siinä vaiheessa, kun kaikki kamat on jo tilattu ihan vaan, jotta pääsee tollaset tilaamaan erikseen.

Oon vissiin luullu ehkä väärin, jotta kopun rakentaminen on helppoa ja hauskaa, kun elukan kasailin hieman kalliimmista osista ja kaikki meni nätisti. Elukan ohjeetkin ja ratkaisut oli näppäriä verrattuna tähän. Siinä jopa toi tuuletushässäkkämuovi sopi kertalaakista paikalleen. Ei tarvinnu pieniä sormia tuhansilla nivelillä.

Ai niin ja optima7:n ch7 on samassa kun powerin tulo, niin joutuu senkin kikkaileen. Lisäksi koko hiton optima7 epäilyttää. Tätäkään ei toki tullut muistettua kun tavaroita tilaili.

Aargh! Pännii.

Poissa Raatokärpänen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1876 : 06 Tammikuu, 2012, 10:44:44 »
En sitten tajunnut tätä jeesuspyhää, olisin ottanut kalliimman kyydin Trex-Storesta Porvooseen, niin ei makaisi vitaalit osat postissa   >:(

Poissa Kuntsari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1877 : 06 Tammikuu, 2012, 13:50:57 »
mitäs oot raato vailla? mulla olis vaikka mitä ja viellä porvoossa  ;D

Poissa Raatokärpänen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1878 : 06 Tammikuu, 2012, 14:09:05 »
mitäs oot raato vailla? mulla olis vaikka mitä ja viellä porvoossa  ;D
Tail boom mount on tulossa, mutta lentää tuo tuollakin. Ilmeisesti säädöissä suurimmat ongelmat, kun jo tuossa lämpötilassa nuppi on niin jäykkä, että vatkaa kuin tehosekoitin heti kun saan ilmaan.

Poissa Kuntsari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1879 : 06 Tammikuu, 2012, 14:18:24 »
aa... mounttia ei ole.. ootko missä käyny lentelee? voisin täräyttää kattomaan  ;D
edit: hmm nuppi jäykkä. Eihän se nuppi mene muuten jäykäks paitsi jos se on aivan hiton kireel se remmi, joka menee perälle.. muutenhan se pyörii vapaana laakereiden välissä  8)
« Viimeksi muokattu: 06 Tammikuu, 2012, 14:31:11 kirjoittanut Kuntsari »

Poissa Naamis

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit RY #0252
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1880 : 07 Tammikuu, 2012, 16:30:31 »
Paljon...
T-Rex 450 Sport, T-Rex 600 ESP + Brain, Walkera Mini CP
Quadro jossa FF Controller
Futaba T8FG, Walkera Devo 7
Phoenix

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1881 : 08 Tammikuu, 2012, 02:21:54 »
Mä oon monta kertaa kironnut, kun näissä nykyisissäö kelloissa eli kännyköissä on kyllä viikkokellot jne hienoudet, mutta meikäläisen kaipaamaa asetusta hälytysten toistosta ei löydy.
Pitää siis ihan itsekseen laittaa neljä herätystä muutaman minuutin välein ja sitten kun siihenkin tottuu, lisätään pari hälyytystä perään, jotta kello piippa useasti joka aamu :D
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

JCA

  • Vieras
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1882 : 08 Tammikuu, 2012, 02:28:48 »

Espoon Kaupunki ylläpitää hienosti teiden kuntoa ja ihmiset tekee kivoja ansoja kapeiden teiden mutkien taakse.
Tuli todettua ettei sakasalais -syntyinen amerikanauto pidä jäälohkareista.

Kerkeshän se oleen naarmuton aika pitkään.
En tiiä miksi kirjotin tän tähän ketjuun kun ei oikeestaan edes ota pattiin, ei niinkö ees jaksa enää kiinnostaa ;D

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1883 : 08 Tammikuu, 2012, 12:49:36 »
Mä oon monta kertaa kironnut, kun näissä nykyisissäö kelloissa eli kännyköissä on kyllä viikkokellot jne hienoudet, mutta meikäläisen kaipaamaa asetusta hälytysten toistosta ei löydy.
Pitää siis ihan itsekseen laittaa neljä herätystä muutaman minuutin välein ja sitten kun siihenkin tottuu, lisätään pari hälyytystä perään, jotta kello piippa useasti joka aamu :D
Torkuksi sanotaan, saa jopa valita monenko minuutin päästä kuittauksesta soi uusiksi ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1884 : 08 Tammikuu, 2012, 15:10:02 »
Tämä vuodenaika, harrastuksen kannalta. -7 astetta ja muutama lumihiutale ei haitannut mitään, mutta se radiohuppu... Roikotan kopua nupusta oikealla kädellä, kun huppu tönäisee lentotilavipua: 90% kiekat. No, onneksi lunta maassa ja hubin kiinnitysruuvi toimi sulakkeena. Pitäähän nuo akselit toki tarkistaa.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1885 : 08 Tammikuu, 2012, 15:45:45 »
Viissatkun lavan kärjestä nokkaan niin että verta norui :o. Jokin hipaisi kaasua, kun olin liian lähellä. Ajoin  suoraan sairaalaan nokka valuen, mutta just ennen ovia alkoi veri pakkasessa hyytymään. Ei toimi Flyskyssä throttle cutti ei.
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

JCA

  • Vieras
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1886 : 08 Tammikuu, 2012, 15:59:44 »

Molen aina sanonu jotain FrySkysta..
Ei toki liene pahitteeksi ottaa sitä pinjonia tai motin piuhoja irti.

Hyvä ettei käyny pahemmin :)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1887 : 08 Tammikuu, 2012, 17:00:29 »
siis eikö tossa kiinamankassa muka ole ollenkaan holdia? hyvä peli vai miten se meni?  :D  :D  :D  :D  :D

onneksi ei tosiaan käyny pahemmin... silmä olis ollu aika ikävä.

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1888 : 08 Tammikuu, 2012, 17:03:36 »
Soft start? Ainakin noissa mun nopareissa se eka kierros on niin hidas, että hitaampikin ehtii väistää/laittaa kaasun pois.

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1889 : 08 Tammikuu, 2012, 17:09:34 »
siis eikö tossa kiinamankassa muka ole ollenkaan holdia? hyvä peli vai miten se meni?  :D  :D  :D  :D  :D
Mulla toimii toi cutoff FlySkyssä todella hyvin, vaan kokeilen sitä kuitenkin joka lennätyspäivä ennen lentoonlähtöä - ihan oman mielenrauhan vuoksi.

Tosi hyvä ettei sulle käynyt sen pahemmin!
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1890 : 08 Tammikuu, 2012, 17:17:13 »
Ehkä se on nyt ollu säätämisestä kiinni sen holdin toiminta :P
Ja kiinan nopareissa softstart on yleensä aika hot start..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1891 : 08 Tammikuu, 2012, 17:22:11 »
Mulla toimii toi cutoff FlySkyssä todella hyvin, vaan kokeilen sitä kuitenkin joka lennätyspäivä ennen lentoonlähtöä - ihan oman mielenrauhan vuoksi.

Tosi hyvä ettei sulle käynyt sen pahemmin!
verta rariossa, kopterin lavoissa, autossa ja vanttuissa.
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1892 : 08 Tammikuu, 2012, 17:23:57 »
Viissatkun lavan kärjestä nokkaan niin että verta norui :o. Jokin hipaisi kaasua, kun olin liian lähellä. Ajoin  suoraan sairaalaan nokka valuen, mutta just ennen ovia alkoi veri pakkasessa hyytymään. Ei toimi Flyskyssä throttle cutti ei.

Millaisessa tilanteessa moinen tapaturma sattui ?
Kotona, ulkona jne...

Kokemuksesta tiedän, ettei aina ehdi reagoida vaikka olis soft start.
Jos on mahdollista, niin kuva nokasta olis foorumille asiaa, jos haluat. Se olisi hyvä varoitus muillekin !

Itse sain kerran kuussatkun ollessa rakenteilla ja säädöt loppusuoralla.
Kopu oli pöydällä ja itse katsoin vieressä, lapa osui..naps...lukulasiin ja lasit silmillä, mutta silmä oli arkana pari päivää.
Itse en sitä aiheuttanut vaan toisen henkilön vahinko !!!!!

Varovaisuutta, sillä eihän kaikissa halpismankoissa ole edes hold:a !

EDIT: Toivottavasti sulla ei käynyt pahasti !
« Viimeksi muokattu: 08 Tammikuu, 2012, 17:26:45 kirjoittanut Iski »
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1893 : 08 Tammikuu, 2012, 17:34:04 »
Tottahan FlySky:ssakin holdi on mutta oletusarvoisesti ei käytössä.

Poissa Naamis

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit RY #0252
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1894 : 08 Tammikuu, 2012, 17:36:36 »
Huuh huh!

Ison onnittelut, ettei käynyt pahemmin. Siinä on aika lähellä parikin oleellista elintä. Ainakin näin näön kannalta. Itsellä tuo Throttle Hold oli ensimmäinen ohjelmointu nappi, mutta kun kiinteäsiipisissä eitoiminutkaan samalla tavalla, oli pari turhankin pulssia nostattavaa tapahtumaa. Nyt on pidetty huoli, että molempiin on tuo kytkin ja toimii.

Onneksi ei käynyt pahemmin, saatikka jos vaikka saa arvella katu-uskottavuutta. Niille junnuille tarviii kertoa, että tuli kopterinlavasta. Ainakaan, että se oli RC.
T-Rex 450 Sport, T-Rex 600 ESP + Brain, Walkera Mini CP
Quadro jossa FF Controller
Futaba T8FG, Walkera Devo 7
Phoenix

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1895 : 08 Tammikuu, 2012, 18:18:11 »
Joo, huomenna joutuu ehkä selittää opiskelijoille, että opettaja ei suinkaan ollut loppiaisena katutappelussa, vaan tiireksin kopio hyökkäsi kentällä kimppuun :D
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa Naamis

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit RY #0252
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1896 : 08 Tammikuu, 2012, 18:33:45 »
Muista viitata semmoiseen päivitettyyn lihansyöjädinoon. Kopio sekin. En usko, että tippuu rispektii jos se olikin RC lelu.
T-Rex 450 Sport, T-Rex 600 ESP + Brain, Walkera Mini CP
Quadro jossa FF Controller
Futaba T8FG, Walkera Devo 7
Phoenix

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1897 : 08 Tammikuu, 2012, 20:14:50 »
Mullakaan ei jostain syystä ollut throttle cut päällä, mutta jatkossa on aina ja taatusti. Yleensä jätän sitä paitsi radion siihen pakin viereen, kun kannan kopun "lähtöruutuun", mutta nyt sattui roikkumaan kaulassa... Onneksi ei käynyt kuten jekuusi:lla.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1898 : 08 Tammikuu, 2012, 20:38:35 »
Tuli tänään elukkaa starttaillessa laitettua lisää kaasua trimmillä ja sitten käyntiin saatuani trimmiä tiputellessa sutasin kaasun jonnee puoleen väliin. Onneks oli roottori kädellä kiinni ja jalka kopulla. Hampaan menetin, tosin päärattaasta. Kyllä noiden kans pitää olla vaan pirun tarkkana.

Paneeliin ottaa siis pääratas. Onneks ei täälläkään käynyt kuin jekuusi:lla.

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1899 : 08 Tammikuu, 2012, 20:39:46 »
Mullakaan ei jostain syystä ollut throttle cut päällä, mutta jatkossa on aina ja taatusti. Yleensä jätän sitä paitsi radion siihen pakin viereen, kun kannan kopun "lähtöruutuun", mutta nyt sattui roikkumaan kaulassa... Onneksi ei käynyt kuten jekuusi:lla.
Tossa FlySky mankassa muuten se leijuttelun kaasun säätöön tarkoitettu potikka vaikuttaa myös thruttle cuttiin. Säädin itselleni thruttle cutin -30% arvoon jolloin varmasti toimii (kokeiltu on).
Kun kalibroin noparin min/max alueet, niin laitoin myös ton potikan nollille ja pidänkin sitä siellä kun kone ei ole ilmassa (en käytä sitä potikkaa ollenkaan).
Kunhan saan ohjelmointi kikkareen kotiin asti, niin päivitän softan siihen ER9X versioon, jolloin voin taas ohjelmoida kytkimet sun muut just niin kuin itse haluan (mm. yksi kytkin throttle cut ja toinen throttle hold 600N rekkulaa varten).
Rupesin etsimään ton throttle cut toiminnon ymmärtämystä just kun kerran kotona säädellessäni jotain pientä vissiin lavoista, niin lähti moottori käyntiin supersoft startilla (onneksi!).
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
6630 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Helmikuu, 2009, 12:20:03
kirjoittanut Viljo
12 Vastauksia
7029 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2009, 16:57:31
kirjoittanut XciD
29 Vastauksia
15065 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Lokakuu, 2011, 10:28:07
kirjoittanut elvis
21 Vastauksia
8749 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Huhtikuu, 2015, 23:19:32
kirjoittanut madog2mad