Kirjoittaja Aihe: OTTAA PATTIIN!!!!!  (Luettu 1344484 kertaa)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1850 : 02 Tammikuu, 2012, 09:08:01 »
Noista kirkasvalo hommista itse uskon lähinnä vaan siihen herätyskello hommaan, vaikuttaa ihan pätevältä :p

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1851 : 02 Tammikuu, 2012, 09:13:13 »
Himmennettäviä energiansäästölamppuja joutui hankkimaan joulukuun alussa 5 kpl a 17€ olkkarin kattolamppuun ja nyt ensimmäinen on palanut. Paloaika-arvio noin 150 tuntia, kun olisi pitänyt muka kestää ainakin 100x kyseisen ajan. Myös EU pitäköön tunkkinsa ja direktiivinsä..

Joo tuo hehkulamppudirektiivi on sieltä ja syvältä. Kuten e-bensadirektiivikin. Mistä tulikin mieleen: miksi energiamuodoista sähkö on auton käyttövoimana ympäristöteko, mutta talon lämmityksessä ympäristörikos? Sitä paitsi samasta ydinvoimalasta se kumminkin tulee, vaikka mitä "norppasähköä" tilaisi...
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Kumppari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1852 : 02 Tammikuu, 2012, 09:42:17 »
Noista kirkasvalo hommista itse uskon lähinnä vaan siihen herätyskello hommaan, vaikuttaa ihan pätevältä :p

mulla on tommonen, ei toimi. ihan yhtä paljon v1tuttaa töihinlähtö aamuviideltä kun ennenkin ;D

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1853 : 02 Tammikuu, 2012, 09:54:19 »
Siihen ei varmaa auta sitte ku alan vaihto... mites tuo väsymys puoli? Ei tartte tietenkää ihmeitä odottaa jos istuu neljään netissä ja nousee kuudelta töihin ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1854 : 02 Tammikuu, 2012, 09:56:31 »
miksi energiamuodoista sähkö on auton käyttövoimana ympäristöteko, mutta talon lämmityksessä ympäristörikos? Sitä paitsi samasta ydinvoimalasta se kumminkin tulee, vaikka mitä "norppasähköä" tilaisi...
Ero on siinä mihin energiamuotoon sähkö muutetaan. Lämmityksessä sähkön hyötysuhde on n. 100%, mutta millä muulla tahansa lämmitysmuodolla pääsee yli 80% hyötysuhteeseen, lämpöpumpuilla satoihin prosenttihin kun verrataan ostoenergiaan. Autossa tarvitaan liike-energiaa, jonka tuottaminen energiatehokkaasti/taloudellisesti onkin aika paljon vaikeampaa. Uusimmat polttomoottorit taitaa päästä reiluun 40% hyötysuhteeseen, perusbensakonella ollessa 20-25%, sähköautolla on merkittävästi parempi hyötysuhde kun verrataan töpselistä tulevaan sähköön. Toisekseen öljy saattaapi kuiteski loppua jossain vaiheessa ja hinta nousee tähtitieteellisiin afaareihin.

Sähköautojen hyötysuhteeseen lasketaan usein mukaan myös se miten se on tuotettu joka laskee kokonaishyötysuhteen samalle tasolle dieselin (n. 30%) kanssa. Kas kummaa kun tuota ei huomioida sähkölämmitysten kanssa kun verrataan esim öljylämmitykseen taikka puulämmitykseen. Lukuja voi lukea ihan niin mitä niillä halutaan sanoa. Sähköauto soveltuu varmaan tuonne lämpimään etelän ruuhkiin esim jakeluautoihin, mutta täällä kylmässä pitkien matkojen maassa melkosen turha peli.

Aiheeseen: autoilijaa riistetään aina, lisätään vaan veroja ja otetaan ne vähätki pois teiden huollosta. T. paljon ajava kahden diesel-auton omistaja

Poissa Kumppari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1855 : 02 Tammikuu, 2012, 12:52:59 »
Siihen ei varmaa auta sitte ku alan vaihto... mites tuo väsymys puoli? Ei tartte tietenkää ihmeitä odottaa jos istuu neljään netissä ja nousee kuudelta töihin ;D

juu, enempi vaikuttaa se nukkumiseen vietetty aika kun tuo lamppu. ei vaan aina ole niin helppoa saada unta klo. 8 illalla ::)

mukavin asia tuossa vekottimesa on ainakin minulle se, että sitten kun vidoin herää niin on jo valmiiksi "valoisaa" eikä tule sitä pään halkaisevaa kipua silmäkuoppien pohjalle kun tokkurassa ja pimeässä räpsäyttää valot päälle. ja kyllä tuo valo silloin tällöin myös on onnistunut minut herättämään ennen varsinaista vekkaria. kaikenkaikkiaan ihan ok vehje, vaikkei nyt ihan kaikkia odotuksia lunastanutkaan. parempi kumminkin kun perus PIIP-PIIP vekkari.

JCA

  • Vieras
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1856 : 02 Tammikuu, 2012, 13:08:17 »
Noista kirkasvalo hommista itse uskon lähinnä vaan siihen herätyskello hommaan, vaikuttaa ihan pätevältä :p

Siinäkin oleellisinta on varmaankin se ääni, jos on siis sellai Pipipsin ääntelevä laite.
Samsungin luureissa on joissain sellanen "älykäs herätys", se aloittaa herätyksen esmerkiksi puoli tuntia haluttua aiemmin aivan törkeän hiljaisella äänellä.

Se taas perustuu siihen että se herättelee pikkuhilljaa niiltä "uni -tasoilta", eikä rääkäse samantien täysillä ja sitte ottaa pattiin. Olen huomannut että se toimii.

Kirkasvalolamppukin löytyy broidilta ja nyt kun olen pari viikkoa niiden kämpillä hengaillu kissaa vahtimassa (kun broidi ja mutsi lähti sinne Dubaihin) niin toi on kyllä ihan kiva saada välillä kirkasta valoa tänne pimeyteen.
Sitte nää sairausjutut, itellä on ollu pahaa atooppista ihottumaa käsivarsissa, sain vuoden pävät valohoitoa meilahdessa ja se auttoi. Niinkö olis solariumissa, muttei kummiskaan. En mää tiiä mihkä se perustuu, mutta siellä tuubissa oltiin valaistumassa.

Se taas että plugataan tonne muutenkin pimeään (on sitte kesä tai talvi) korvakäytävään valoa niin... Eeen oikeen usko.
3W ledeillä sitä lämpöäkin muodostuis niin toki se lämmittäis kivasti päätä, vois siis ehkä toimiakkin sellasilla teholedeillä? ;D

Lähden kohta hakeen tällästä:
http://www.ikh.fi/TYOVALO_LED_5X3W_FLOOD

Molempiin korviin tollaset.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1857 : 02 Tammikuu, 2012, 13:27:46 »
Samsungin luureissa on joissain sellanen "älykäs herätys", se aloittaa herätyksen esmerkiksi puoli tuntia haluttua aiemmin aivan törkeän hiljaisella äänellä.

Se taas perustuu siihen että se herättelee pikkuhilljaa niiltä "uni -tasoilta", eikä rääkäse samantien täysillä ja sitte ottaa pattiin. Olen huomannut että se toimii.
Mun kohdalla ei toimi. Herään (ainakin melkein) joka kerta siihen aivan ensimmäisen törkeän hiljaiseen äännähdykseen, jolla hellä herätysmelodia alkaa. Oon niin tottunut siihen, että siitä se herätys alkaa ja voimistuu, että vaistomaisesti pomppaan pystyyn ekasta kuiskauksesta. Ihan aina näin ei käy, mutta lähes joka aamu kuitenkin.

JCA

  • Vieras
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1858 : 02 Tammikuu, 2012, 13:34:47 »
Niinno joo.. itelläki on pään sisällä sen verran vikaa että aika monesti tulee herättyä klo 01-02 välillä ja pompattua sängystä ylös, vedettyä duunikuteet niskaan ja kauheella kiireellä autolle.

Vaihtelevasti sitten muuttuu se että missä vaiheessa tajuan että niin.. se kello on tosiaan 01, työt alkaa vasta 06.
Ihan pari päivää sitten viimeksi oli sellanen että heräsin 01:55, katoin kelloa ja luin että 01:55, mutta joku päässä sano mun olevan melkeen tunnin myöhässä. Oli jo kuteet päällä ja ulko-ovella menossa kun katoin viimesen kerran työvuorolistaa että "missä mun pitäis jo olla menossa", sitte alko raksuttaa että "auto varikolta 05:11...".

Joku meinas että olis snadisti ressiä.. ottaa pattiin vaan kun näitä tulee vähän väliä ja siinä on niin väsyny ja jumissa ettei itte tajua mitään.
Parhaimmillani menin 02:00 töihin, en jaksanu enää sitte lähteä takasi kun varikolla vasta tajusin tilanteen. Heiluin siellä varikon sohvalla sitte aamu kahdeksaan ja siitä lähdin sitte tekeen tötä ilta kasiin asti.

Ottaa pattiin..

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1859 : 02 Tammikuu, 2012, 15:44:32 »
I-Charger työntää viidettä päivää sähköä tuohon 235Ah lyijyakkuun ja vieläkään ei muka ole täysi...
Siis on ollut aina vain päivät latauksessa ja yöt irti. n. 50Ah päivässä mennyt, eli yhteensä 5*50Ah= 250Ah... Kauankohan vielä tarvii ladata?  :D
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1860 : 02 Tammikuu, 2012, 16:00:00 »
se akku voi olla snadisti oikarissa ja purkaa itseään kokoajan joten et saa sitä koskaan "täyteen" ja tyhjenee omia aikojaan nopeastikkin...
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1861 : 02 Tammikuu, 2012, 16:15:07 »
Heh, mulla kans toi älykäsherätys käytössä, mutta en ikinä kerkee herätä siihen. Aina muija herää ja tökkii mut hereille :D Ja silloinkun yksin joutuu herämään niin se on jo aika kovalla soittamassa. Lisäksi mulla on vielä se, että herätysääntä täytyy muuttaa tietyn väliajoin kun jotenkin totun siihen ja sitten se tunkee uniin enkä tajua herätä.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1862 : 02 Tammikuu, 2012, 16:26:45 »
Eikö tuohon kelloon saa asetusta jossa se valolla herättää "semi hereille" ja äänellä loput.. eikai se loppuun asti vaan hehkuta? :D
Porukoilla on moinen, en oo ite testannu

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

  • Vieras
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1863 : 02 Tammikuu, 2012, 17:32:12 »
Oon huomannu ton saman että joutuu vähän väliä vaihtamaan herätysääntä kun tottuu siihen eikä enää herää :D

Poissa Kuntsari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1864 : 03 Tammikuu, 2012, 14:34:51 »
en ole lentäny tolla helvetin kopterilla sateiden takia 2kk, plus että oon sitä hemmetin servoo odottanu vaikka ja miten! osat tuli tänään, kasasin kopterin, menin lentämään, lensin valotolppaan, ku en huomannu, et sellanen oli takana! meni sitte sen servon kiinnikkeetki samalla TTU!

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1865 : 03 Tammikuu, 2012, 17:19:19 »
nohuh! aika totaalista! :'( voimia uudelleenkasaukseen!!
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1866 : 03 Tammikuu, 2012, 18:06:16 »
...kannattaa pestä ennen remppaa...
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Kuntsari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1867 : 03 Tammikuu, 2012, 20:18:03 »
Ei oo todellista... oon tilaillu vähä sellasta "random" palikkaa aina muiden tilausten ohessa ja kotoa löyty KAIKKI osat.. (paitsi toi yks tanko joka tulee sielt landereista peräputkeen ja sen peräputken päällä olevaa pientä "siipeä"  ;D

jokoha kohta alkaa saamaa rekkukaupasta joulukorttei  ;D

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1868 : 03 Tammikuu, 2012, 20:41:36 »
Ei oo todellista... oon tilaillu vähä sellasta "random" palikkaa aina muiden tilausten ohessa ja kotoa löyty KAIKKI osat.. (paitsi toi yks tanko joka tulee sielt landereista peräputkeen ja sen peräputken päällä olevaa pientä "siipeä"  ;D

jokoha kohta alkaa saamaa rekkukaupasta joulukorttei  ;D
Tilaa sieltä rekkulakaupasta noi pari puuttuvaa osaa vielä tänä iltana 'nouto postista' -toimituksella, niin saat osat todennäköisesti paikallisesta postistasi jo torstaina... ja sitten lentämään loppiaisviikonloppuuna.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Kuntsari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1869 : 03 Tammikuu, 2012, 20:44:45 »
tilasin jo  ;D oon edellä kävijä...

Poissa Kuntsari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1870 : 05 Tammikuu, 2012, 15:08:49 »
Perä laakerit ihan paskana (laakerit josta perä akseli menee lävitte) ja tottakai ne tosta laakerisarjasta puuttuu, joka tänään tuli  >:(

Ei kellää löydy porvoosta 50km säteel parii laakerii, et sais lentoon vehkeen  :-\

Poissa Kuntsari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1871 : 05 Tammikuu, 2012, 17:51:09 »
paskat, ollu vissii väärä sarja vaikka trex450 toiki  >:(

JCA

  • Vieras
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1872 : 05 Tammikuu, 2012, 18:23:36 »
Ne laakerit on niin pieniä ettei niillä ole merkitystä. Otat vaan kokonaan ne pois niin ei ahdista ;D

JCA

  • Vieras
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1873 : 06 Tammikuu, 2012, 01:08:18 »

Voi v***TTTTYUUU"!!!!

Broidi sitte jättäny ton valon päälle koko päiväksi minkä varassa olen rakentanut Elykkiä.
Ei oikeen kestä tollai kirkasvalolamppu sitä että se on kellonympäri päällä. Välähti vain ja se oli siinä sitte.

EIKÖ voe rähmä SAA RAUHASSA RAKENTAA KOPTERIA HÄH?!?!
Ja kun täällä persereiässä ei ole valosaa ikinä, nyt pitää sit lähteä ostaa alakerransarvijaakko monen sadan euron studiovaloa.

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1874 : 06 Tammikuu, 2012, 06:35:30 »
K-raudasta työmaavalaisin, ei maksa polttimot paljoa, valoa riittää ja verhot syttyy jos unohdat päälle ;)
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
6630 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Helmikuu, 2009, 12:20:03
kirjoittanut Viljo
12 Vastauksia
7029 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2009, 16:57:31
kirjoittanut XciD
29 Vastauksia
15065 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Lokakuu, 2011, 10:28:07
kirjoittanut elvis
21 Vastauksia
8749 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Huhtikuu, 2015, 23:19:32
kirjoittanut madog2mad