Kirjoittaja Aihe: OTTAA PATTIIN!!!!!  (Luettu 1344571 kertaa)

makopa

  • Vieras
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1175 : 19 Toukokuu, 2011, 23:27:06 »
EI SAA MOLLATA BEMAREITA  >:( >:( >:(
niitten korjaamisella olen elänyt jo yli kymmenen vuotta  ;D ;D ;D

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1176 : 19 Toukokuu, 2011, 23:56:28 »
Sekuntin ajatus katko ja AR6200 on kypsä..... Enhän mä tota Gauia olis lentokuntoon halunnutkaan.. ::)
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1177 : 20 Toukokuu, 2011, 00:39:08 »
Sekuntin ajatus katko ja AR6200 on kypsä..... Enhän mä tota Gauia olis lentokuntoon halunnutkaan.. ::)

mitä kävi?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1178 : 20 Toukokuu, 2011, 00:52:50 »
mitä kävi?

Beastia kytkiessä olin laittanu vastariin yhden beastilta tulevan johdon väärin päin. Ihmettelin kun ei bindannut millään. Huomasin sitten että yksi johto oli väärin päin ja laittelin sen niin kuin kuulukin, mutta silti ei bindaannu. Vastarissa palaa ledi koko ajan himmeenä ja missään muussa ei mitään eloa. Kiina vastari kiinni ja kaikki pelas ok. Vaikka noi OrangeRX:ät on mulla joka vehkeessä pelannu ilman moitteita, niin en ehkä uskalla tota Gauia sillä lentää.

Varmaan kuukauteen en ole noihin lentohärveleihin kajonnut ja nyt kun vihdoin oli aikaa/motivaatiota, ni sitte käy näin. Oikein palkitsevaa. ::)
« Viimeksi muokattu: 20 Toukokuu, 2011, 00:56:33 kirjoittanut TuukkaJK »
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa Anttio

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1179 : 23 Toukokuu, 2011, 15:24:14 »
Tuli torpattua tuo HK500 oikein kunnolla  :-\  Lähti vaan aloittelijalta lapasesta kevyessä taivaslentoharjoitteluss a paristakymmenestä metristä suoraan naamalleen. Canoby, akku, nuppi, runko ja peräputki joutaa romukoppaan. Ehjäksi ei jäänyt juuri muuta kun sähköt ja perä.
Vaihtoehtoina kiinasta uusi kitti johon vanhasta sähköt tai jotakin muuta. Hetken tuumittuani päädyin jälkimmäiseen ja tilasin tilalle aidon trex 500E:n

Klooni teki tehtävänsä ja kopukärpänen taisi puraista lopullisesti.  Tämän olis voinu laittaa melkeinpä hyvä fiilis osioon kun sai syyn hankkia paremman kopterin  ::)
Uutta rexiä odotellessa  ;D ;D
Align T-REX 500E
Align T-REX 450 pro FBL 
Big lama
Futaba T10J, Spectrum DX6i + Phoenix

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1180 : 23 Toukokuu, 2011, 15:31:13 »
...oma natku luonne. Harrastuksen halpismeininki kostautuu jo harmituksena: HK-450MT:n nupissa on väljää ihan joka suuntaan vaikka muille jakaa. Swashi, mikseri, kaikki lonksuu ja lepattaa. Takana ehkä tunnin verran (netto) kevyttä leijuttelua ja muutama torppi.

Lapauran säädöstä ei kahden akullisen voimin tullut mitään. Kun olin jo saanut kohdalleen, niin seuraavassa leijutuksessa ainakin 15 mm haritus lavankärjissä... Liittyneekö tuohon väljyyteen. "Nyt mua ei kyl huvita oikein mikää..."
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1181 : 25 Toukokuu, 2011, 09:47:49 »
Ei paranis yleistää, mutta kyllä vanha sanonta lippalakista jumalaten tapana merkata idiootit taitaa pitää paikkansa.
En tiedä onko mulla letku väärässä lahkeessa ja feng shuit pahasti sekasin, mutta pahuksen tiheään aurinkosuojalla varustetun päähineen käyttäjistä löytyy joku puusilmäinen omaan napaan tuijottaja, joka onnistuu pelästyttämään oikein huolella.

Tänään töihin tullessa lähdin valojen vaihduttua vihreäksi ylittämään tietä. Kurkkasin ensin vasemmalle, kun tuossa moottoritie päättyy nopusrajoitusten tiputtelun jälkeen valoihin, eikä näkynyt muuta kun pari uloimmilla kaistoilla valoissa seisovaa autoa.
Siinä sitten liikkeelle lähtiessäni alkoi taas pukkaamaan tarve pureskella nitro tai pari, kun tollanen city-traktori vulva puskee sitä keskimmäistä kaistaa kahden pysähtyneen auton välistä reippain mielin päin punaista. Eipä tuossa juuri muuta jännittävää ollut, mutta itse ylittelin juuri tuota kyseistä kaistaa :|
No tuokin lätsäpää onnistui väistöliikkeissään ja itsellä jatkui työmatka ilman pakottavaa tarvetta päästä pikaiseen moikkaamaan tohtoria.


...kevyttä leijuttelua ja muutama torppi.

Lapauran säädöstä ei kahden akullisen voimin tullut mitään. Kun olin jo saanut kohdalleen, niin seuraavassa leijutuksessa ainakin 15 mm haritus lavankärjissä... Liittyneekö tuohon väljyyteen. "Nyt mua ei kyl huvita oikein mikää..."
Lepatuskakseli on mutkalla.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1182 : 25 Toukokuu, 2011, 09:53:59 »
Ei paranis yleistää, mutta kyllä vanha sanonta lippalakista jumalaten tapana merkata idiootit taitaa pitää paikkansa.


YES!!!!   ;)

Mulla hajos sikakallis ja äärimmäisen high-tech-laturi eilen, kesken latauksen. Pimeni. Mokoma. Heikkovirtapuoli toimii, verkkovirta ei.

Lähden tästä puolilta päivin rynkyttämään Saben ovenkahvaa. Ei pitäis ostaa tahallaan tällaisia...
Nada

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1183 : 25 Toukokuu, 2011, 10:05:24 »

Lapauran säädöstä ei kahden akullisen voimin tullut mitään. Kun olin jo saanut kohdalleen, niin seuraavassa leijutuksessa ainakin 15 mm haritus lavankärjissä... Liittyneekö tuohon väljyyteen. "Nyt mua ei kyl huvita oikein mikää..."

Tai koko mainhubi on vääntynyt

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1184 : 25 Toukokuu, 2011, 10:40:56 »
Lainaus käyttäjältä: Sammy
Lepatuskakseli on mutkalla.
Lainaus käyttäjältä: zxiicci
Tai koko mainhubi on vääntynyt
Lepatusakseli oli kyllä pöydällä pyöritellessä suora, mutta hubista en mene takuuseen; sain taannoisessa boomstrikessä lavanpitimenkin taipumaan, joten se on varsin mahdollista... No, postiljooni toi jo uuden hubin sekä nipun lepareita. Pari swashplatea sekä laakereita on matkalla Hong Kongista. Samoin uudet servot. Huolto-lentoaikasuhde on hiukan erilainen kuin lennokeilla, mutta onneksi tykkään näprätä :D

Kiitokset neuvoista!

Tällä hetkellä nyppii se, ettei lähimmälle kunnon kentälle (Marjala) pääse autolla. Ja välillä hiukan sekin, että tässä iässä oppimiskäyrä on melko loiva :P
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1185 : 25 Toukokuu, 2011, 11:54:26 »
Kaiken näkösiä ostajia liikkeellä.Oli Huutonetissä
trampoliini myynnissä sovittiin ostajan kanssa hinta
erikseen otin huudon pois.Rouva tuli peräkärryn kanssa
hakemaan muttei sitten ostanutkaan >:(
Että tällaisia ostajia tällä kertaan.

JCA

  • Vieras
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1186 : 25 Toukokuu, 2011, 11:57:48 »
Haha, yritti vielä paikanpäällä tinkiä? :D

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1187 : 25 Toukokuu, 2011, 18:36:46 »
Tuuli, töissä ollut kattohommia eilen ja tänään, kaikki työkalut jotka ei ole umpi metallia lähtevät karkuun. Päivän päätteeksi kun koittaa kotona grillata niin kaasugrillin polttimet sammuilevat tuulessa.

JCA

  • Vieras
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1188 : 25 Toukokuu, 2011, 18:38:12 »
Tuuli, töissä ollut kattohommia eilen ja tänään, kaikki työkalut jotka ei ole umpi metallia lähtevät karkuun. Päivän päätteeksi kun koittaa kotona grillata niin kaasugrillin polttimet sammuilevat tuulessa.

Tarvit selkeesti uuden grillin, voin myydä sulle proo Weberin.
Paljon maksat? :P

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1189 : 25 Toukokuu, 2011, 18:39:27 »
Tuuli, töissä ollut kattohommia eilen ja tänään, kaikki työkalut jotka ei ole umpi metallia lähtevät karkuun. Päivän päätteeksi kun koittaa kotona grillata niin kaasugrillin polttimet sammuilevat tuulessa.
Koita bensamakkaraa, se toimii tuulessakin... ;)
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1190 : 25 Toukokuu, 2011, 20:57:31 »
Ihan kaikki.

Yöllä joutu lähteen töihin korjaan jotain, ja nukuttua on tullut tälläkin viikolla ainakin tunti jo tälleen keskiviikkoon mennessä.

Päätä särkee, ruoka maistuu alumiinilta, olut on lämmintä, sauna lämpiää liian hitaasti, väsyttää ihan älyttömästi ja aamulla pitää nousta aikasin.


Tulee mieleen väkisin sanonta "Life sucks and then you fuc*ing die".  ehkä se tästä jos sais nukkua edes yhden yön kunnolla...
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Jokusenpoika

  • Vieras
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1191 : 25 Toukokuu, 2011, 21:18:41 »
Varmaan aika pieni asia valittaa, mutta aina kun olen kaupassa liukuovet sulkeutuvat just kun pääsen niitten luo ja aina on otettava takapakkia että ne aukee.  >:( >:( >:(

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1192 : 25 Toukokuu, 2011, 21:22:32 »
Varmaan aika pieni asia valittaa, mutta aina kun olen kaupassa liukuovet sulkeutuvat just kun pääsen niitten luo ja aina on otettava takapakkia että ne aukee.  >:( >:( >:(

Mulla on sama tauti. ei auta vaikka kuinka heiluu eessä, saa joka kerta rampata ees taas, ja oottaa että tulee joku joka ei absordoi kaikkia niitä radiosäteitä.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1193 : 26 Toukokuu, 2011, 21:23:04 »
Iphone katosi, yritin metsästää sitä läppärin ja mobileme-sovelluksen kanssa pari tuntia 6-kerroksisesta talosta lähes tuloksetta. Vehkeen sijainti näkyy kartalla, mutta sisätiloissa paikannus ei kovin tarkkaa, eikä se paikannusininäkään tunnu kuuluvan ovien ja seinien läpi. Etänä on laitettu lukkoon ja viesti laitettu ruudulle, tietoja ei vielä tuhottu, toivottavasti akku kestää huomiseen.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

JCA

  • Vieras
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1194 : 27 Toukokuu, 2011, 11:59:59 »

Päärattaat alkaa oleen varsin kalliita tähän DSLR -kuvaukseen..
http://store.redrockmicro.com/Catalog/DSLR-microFollowFocus/microLensGearSizeA

Miettii sitten jos ostais koko rigin:
http://store.redrockmicro.com/DSLR-Cinema-Bundle

Tuli kivasti säästettyä tolla DIY rigillä ;D

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1195 : 27 Toukokuu, 2011, 12:28:45 »
Päärattaat alkaa oleen varsin kalliita tähän DSLR -kuvaukseen..
http://store.redrockmicro.com/Catalog/DSLR-microFollowFocus/microLensGearSizeA

Miettii sitten jos ostais koko rigin:
http://store.redrockmicro.com/DSLR-Cinema-Bundle

Tuli kivasti säästettyä tolla DIY rigillä ;D
Riippuu tietenkin minkälaista laatua haluaa (rigihän teillä oli hyvä), säästäähän voi tuonkin kohdalla, ei muuta kun anttilaan...
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

JCA

  • Vieras
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1196 : 27 Toukokuu, 2011, 12:41:53 »
Voe jessus.. Ihan niinkö kuvauskamera olis ollu 5D ja taustalla näky 1D, älläputkia jne ja kaveri tekee legoista rigin..
Mie vaan en käsitä noita hinnotteluja noiden kuvauslaitteiden osalta, esmerkiksi toi follow focuksen muovinen palikka:
http://store.redrockmicro.com/Catalog/Accessories/microWhip-Bundle

200 taalaa!!! wtf?

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1197 : 28 Toukokuu, 2011, 01:15:53 »
Sanovat että noissa törkykalliissa vehkeissä olis kestävyys ja muutenkin työn laatu aika hyvin kohdillaan. Tiedä häntä. Ainakaan omilla virityksilläni en voisi kuvitella tekeväni töitä vuodesta toiseen, hyvä kun harrastekäytössä juuri kestävät. :)

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1198 : 28 Toukokuu, 2011, 11:08:29 »
Eilen tunnin parin odottelun jälkeen elyq:ta ilmaan yrittäessä selvis, että italialainen yksisuuntalaakeri onkin kaksisuuntalaakeri. Perinteisesti, kyllä se vielä kotona toimi. Ei päässyt edes tyhjäkäyntiä laittaa kohdilleen, kun se oli toki starttiakselin yksisuuntalaakeri. Nätisti piti kun käsin kuusiokololla käänsi, mutta startilla sit löi vaan tyhjää.

Uusi kytkin tilaukseen, tulee vissiin viikossa ja totta kai nyt ensi viikolla pitäs olla hyvät kelit. Mun tsägällä taas sataa shaissee, kun kone on taas valmis.

Poissa Veke

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • #0220
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #1199 : 30 Toukokuu, 2011, 21:53:27 »
Jep, jep, älkää sitten kuunnelko samalla Koe-eläinpuistoa kun laitatte akkuja latautumaan...   8)

Olin laittamassa kaksi 3S Zippyä laturiin rinnakkain ja en keskittynyt riittävästi laittaessani tasurin haaroituskaapelia, välähdys ja toisesta haihtui yksi tasurin piuha ja toisestakin suli.
Noh, onni onnettomuudessa, että olivat halpoja viimekesäisiä Zippyjä (sinänsä ihan toimivia), laturi ei hajonnut eivätkä lentäneet silmille (laitan yleensä pussiin vasta sen jälkeen kun piuhat on kytketty, mutta latausta ei ole vielä aloitettu).

Opetuksena, että pitää olla ÄÄRIMMÄISEN tarkkana, että rinnakkain akkuja ladatessa kytkee tasurin kaapelit oikein!
Argh, ja HK:n sivutkin ovat aivan jumissa!
- Gaui Hurricane 550
- Align T-Rex 450 Sport
- Blade mCP X
- MPX FunCub
- Futaba 7C FASST & Phoenix v3.0

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
6630 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Helmikuu, 2009, 12:20:03
kirjoittanut Viljo
12 Vastauksia
7029 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2009, 16:57:31
kirjoittanut XciD
29 Vastauksia
15065 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Lokakuu, 2011, 10:28:07
kirjoittanut elvis
21 Vastauksia
8749 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Huhtikuu, 2015, 23:19:32
kirjoittanut madog2mad