Kirjoittaja Aihe: 4#3b brushless ja akun kiinnitys?  (Luettu 2870 kertaa)

pepez

  • Vieras
4#3b brushless ja akun kiinnitys?
« : 14 Toukokuu, 2009, 14:23:21 »
Itselläni akun tarvitsee olla noin telineen puolivälissä jotta kopteri olisi tasapainossa. Tästä johtuen akku tietty koko aika putoamassa ja johdon varassa roikkuva akku ei tunnu ainakaan vakauttavan kopteria.

Minkälaista kiinnityksiä olette viritelleet akulle?

Poissa jpietari

  • Pro torppari
  • ****
  • Jukka Pietarinen RC-Kopterit Ry / 0016
Vs: 4#3b brushless ja akun kiinnitys?
« Vastaus #1 : 15 Toukokuu, 2009, 18:56:27 »
En ole kiinnittänyt akkua mitenkään mutta olen tuonut virtajohdon takimmaisen landarijalan edestä jolloin virtajohto pitää akun paikoillaa - akku tosin on silloin täysin edessä...

pepez

  • Vieras
Vs: 4#3b brushless ja akun kiinnitys?
« Vastaus #2 : 16 Toukokuu, 2009, 12:23:56 »
Jostain löytyi vinkki, että akkutelineen voi kääntää toisin päin. Kokeilin eilen ja hyvin onnistui, nyt painopiste on kohdillaan vaikka akku on täysin kotelossa. Kannattaa vain varmistaa, että päärattaalle jää tilaa pyöriä.

newbie78

  • Vieras
Vs: 4#3b brushless ja akun kiinnitys?
« Vastaus #3 : 19 Toukokuu, 2009, 14:38:20 »
Jostain löytyi vinkki, että akkutelineen voi kääntää toisin päin. Kokeilin eilen ja hyvin onnistui, nyt painopiste on kohdillaan vaikka akku on täysin kotelossa. Kannattaa vain varmistaa, että päärattaalle jää tilaa pyöriä.

Tämä onkin hyvä vinkki. Itse olen joutunut pitämään tuota akkua todella takana, jotta olen saanut kopun tasapainoon. Voisi sanoa, että akku on "roikkunut" puoliksi ulkona siten, että akun etureuna on juuri ja juuri mennyt akkutelineen ylärivan taakse. Ei ole lennätellessä pudonnut pois paikoiltaan, mutta pari kertaa alastullessa kyllä.

Mainio peli muuten! Ekoilla kerroilla kopu tuli alas ties vaikka mistä ilman suurempia vauriota. Ihmeen kestävä!! Olen tilaillut varaosia suoraan Hong Kongista RC711.com:sta. Tähän mennessä rikki mennyt vain:

-flybar connector murtui, kun väänsin torppauksessa kääntynyttä lapaa suoraan (mekaanikon haaveri)
-kuomusta lähti pieni pala, kun kone tippui sisällä kattoon osuttuaan lattialle

Kone muuten on lentänyt hienosti ulkonakin, kunhan ei ihan myrskyssä lennätä. Sisällä ei vaadi kuin muutaman neliön leijutteluun.

Varaosia on nyt kotona joka lähtöön, joten lomia odotellesssa.  ;D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
4309 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2007, 17:41:59
kirjoittanut Vispilä
1 Vastauksia
2087 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Marraskuu, 2008, 17:24:01
kirjoittanut sWaltsu
5 Vastauksia
3744 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Elokuu, 2009, 11:31:04
kirjoittanut pepez
10 Vastauksia
4739 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Lokakuu, 2009, 23:21:40
kirjoittanut 1m4s0_
11 Vastauksia
6152 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Tammikuu, 2012, 18:40:34
kirjoittanut njs