Kirjoittaja Aihe: Belt CP V2:n tasapainosta...  (Luettu 22881 kertaa)

Poissa znake

  • Pro torppari
  • ****
  • Taivaslentelyn alkeita :)
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #25 : 13 Joulukuu, 2009, 19:55:37 »
Alla mun ratkaisu belttiin.

Ostin jotain askartelumuovia, jonka ihan sytkärilä muotoilin tuollaiseksi "kupiksi" johon akku menee kivasti. Kupissa oli yksi avoin sivu, josta lähti "viipale" muovia beltin rungon sisään. Muoviin parit reijät ja nippusiteillä runkoon alta kiinni. Muovin päälle takaosaan vielä pala superlonia, jota vasten akku painetaan.

Tää oli ok muutaman viikon, kunnes torpin seurauksena alko vähä löystyy. Ajattelin tukevoittaa sitä vähän sikafleksillä..mutta kun tuubi leviskin käsiin niin vedin sitä sitten reilun kerroksen jokapuolelle tuota akkutelinettä. Lopputulos ei silmiä hivene, mutta kestää kyllä hyvin ;)!

 
CopterX CX 450AE V2 + Gy401 + S9257 + 3xDS410 +Turnigyn nopari&motti
Trex 250  - edelleen hankinnassa
Spektrum DX7
Phoenix RC

Poissa Ripa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Ultralla laskuun omalle kentälle...
    • Working
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #26 : 13 Joulukuu, 2009, 21:01:14 »
En osannut noin monimutkaisia ratkaisuja keksiä. Tein kopterin mukana tulleesta tarrasiteestä sopivan kokoisen lenkin, muutaman kerran piti sovittaa, että on sopivan tiukka. Lenkki poikittain akkutelineeseen, akku pujotetaan paikoilleen, pysyy melko varmasti paikoillaan. Täytyy oikein työntää, että menevät perille, eli kiinnitys vaikuttaa tosi hyvältä. Amigin akut ovat vähän paksumpia, painopiste on paremmin kohdillaan, näille tilasin oman siteen, ja toimii. Leluja.netin tarjous hiilikuitulavat toimivat mielestäni alkuperäisiä puulapoja paremmin, tai sitten vain en osaa...
Jr Twister Aggressor, tästä se alkoi + Esky Belt CP V2 + Walkera RX2612V +DX7 + mSR
Walkera V120D02 tosi hauska sisälennätyksessä + Walkera M120D01 vielä parempi
DX7 - Suomenkielinen manuaali tehty ja ladattavissa

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #27 : 13 Joulukuu, 2009, 21:30:32 »
No siinä on ollut kunnolla rappaamisen meininki! ;D
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa znake

  • Pro torppari
  • ****
  • Taivaslentelyn alkeita :)
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #28 : 13 Joulukuu, 2009, 21:42:17 »
No siinä on ollut kunnolla rappaamisen meininki! ;D

Joo.. käsittelin sitä tuubia vissii vähä huonosti kun se koko tuubi repes takapuolesta. Voitte uskoo että oli ukko ja vessa siivossa :D. Pääsi pesee koko vessan sytytysnesteellä :D, eikä sekää ihan paras valinta :D
CopterX CX 450AE V2 + Gy401 + S9257 + 3xDS410 +Turnigyn nopari&motti
Trex 250  - edelleen hankinnassa
Spektrum DX7
Phoenix RC

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #29 : 13 Joulukuu, 2009, 22:20:08 »
Lainaus
Leluja.netin tarjous hiilikuitulavat toimivat mielestäni alkuperäisiä puulapoja paremmin, tai sitten vain en osaa...

Nuo mitä oli linkitetty on vain hiilikuitujäljitelmä lapoja, pinnasta näyttää hiilikuidulta mutta on ihan muuta.
Näyttää sieltä löytyvän ihan oikeitakin hiilikuitu lapoja.. mutta trexstoressakin on halvempia. 325mm pituuksilla.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #30 : 13 Joulukuu, 2009, 23:57:37 »
Lainaus
Leluja.netin tarjous hiilikuitulavat toimivat mielestäni alkuperäisiä puulapoja paremmin, tai sitten vain en osaa...

Nuo mitä oli linkitetty on vain hiilikuitujäljitelmä lapoja, pinnasta näyttää hiilikuidulta mutta on ihan muuta.
Näyttää sieltä löytyvän ihan oikeitakin hiilikuitu lapoja.. mutta trexstoressakin on halvempia. 325mm pituuksilla.

Nuo alkavat murtumaan jo melkein ensimmäisellä kerralla, sisusta noissa on jotain styroksin tapasta  :D
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa znake

  • Pro torppari
  • ****
  • Taivaslentelyn alkeita :)
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #31 : 14 Joulukuu, 2009, 04:58:18 »
Rexin (CX:n) ja beltin lavoissa on muuten eri paksuinen tuo kohta joka tulee lavanpitimeen kiinni.

Esim. eskyn lavat ei ainakaan mulla sovi mitenkään cx nupin lavanpitimien sisään --> ei voi käyttää. En siis tiedä et onko toisin päin niin, että rexin lavat on belttiin vähä ohuet? Voi toki olla että muovinen lavanpidin antaa periksi ja kiristyy siihenki lapaan ihan mukavasti.
CopterX CX 450AE V2 + Gy401 + S9257 + 3xDS410 +Turnigyn nopari&motti
Trex 250  - edelleen hankinnassa
Spektrum DX7
Phoenix RC

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #32 : 14 Joulukuu, 2009, 07:13:17 »
Rexin (CX:n) ja beltin lavoissa on muuten eri paksuinen tuo kohta joka tulee lavanpitimeen kiinni.

Esim. eskyn lavat ei ainakaan mulla sovi mitenkään cx nupin lavanpitimien sisään --> ei voi käyttää. En siis tiedä et onko toisin päin niin, että rexin lavat on belttiin vähä ohuet? Voi toki olla että muovinen lavanpidin antaa periksi ja kiristyy siihenki lapaan ihan mukavasti.

Hiukan näyttää hiomapaperia niin alkaa sopimaan ;)
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa [mitch]

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Riku Purmola
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #33 : 14 Joulukuu, 2009, 08:27:16 »
Itseasiassa tuossa 600ESP:ssä kabiini ottaisi kiinni päärattaaseen (pitäisi muotoilla paremmaksi), eli en ole senkään takia käyttänyt
Vähän ohi aiheen, mutta voinee tarvittaessa soveltaa muihinkin värkkeihin: Itellä sama homma, joten pyörittelin talouspaperista sellaiset tiukahkot tupot päärattaan ja kopan väliin kummallekin puolelle. Sitten emännän föönillä vähän vauhtia koko kopalle (en tiedä miten paljon merkitystä lasikuitukopassa... ::)) ja antaa jäähtyä.

Nyt siellä on reilun 5mm hengitysvaraa molemmin puolin :)

3x DS610, GP750 + DS650
Blade mSR
Spektrum DX7
Phoenix RC

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #34 : 14 Joulukuu, 2009, 09:08:13 »
Vähän OT tämäkin. Tuo olikin ihan ok juttu. Vaimolla on niin tehoton fööni, että ajattelin näyttää mun 600:en kabiinille 2000W / 600 C AEG:n "fööniä" jossain vaiheessa, toivotaan, ettei pala hiileksi.  ::)

Joo, ei niitä lapoja voi hioa, eikä prikkojakaan voi laittaa väliin, mutta voin kyllä ottaa lahjoituksena vastaan tuommoiset sekä kireät, että väljät.  ;D
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Rity

  • Vieras
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #35 : 14 Joulukuu, 2009, 10:00:33 »
Rexin (CX:n) ja beltin lavoissa on muuten eri paksuinen tuo kohta joka tulee lavanpitimeen kiinni.

Esim. eskyn lavat ei ainakaan mulla sovi mitenkään cx nupin lavanpitimien sisään --> ei voi käyttää. En siis tiedä et onko toisin päin niin, että rexin lavat on belttiin vähä ohuet? Voi toki olla että muovinen lavanpidin antaa periksi ja kiristyy siihenki lapaan ihan mukavasti.

Hiukan näyttää hiomapaperia niin alkaa sopimaan ;)

Entäs jos toisinpäin, arvaako laittaa prikkaa väliin? Tietty voisi ostaa oikean kokoisia lapoja heti alkuunsa :D

Rity

  • Vieras
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #36 : 14 Joulukuu, 2009, 15:14:13 »
Kokeile roikottaa kopteria nupista ja säädellä painopiste kohdilleen.
Ja nuo lavat jotka linkitit on melkein samoja puulapoja kuin normit.. isällä joku hiilikuitutangon pätkä ja pinnalle eripaperit jotka muistuttaa hiilikuitua.
Tilaa vaikka kiinasta kunnon lapoja, lop lop halvempia kuin nuo... 4usd pari.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8518&Product_Name=325mm_Fibreglass_Main_Blade_%281pair%29
Halpoja kuin saippoa ja toimii perushommissa hyvin... vielä lasikuitua.

Mitenkäs kun noi on 10mm pidemmät kun normaalit beltin lavat?

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #37 : 14 Joulukuu, 2009, 15:56:23 »
Kokeile roikottaa kopteria nupista ja säädellä painopiste kohdilleen.
Ja nuo lavat jotka linkitit on melkein samoja puulapoja kuin normit.. isällä joku hiilikuitutangon pätkä ja pinnalle eripaperit jotka muistuttaa hiilikuitua.
Tilaa vaikka kiinasta kunnon lapoja, lop lop halvempia kuin nuo... 4usd pari.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8518&Product_Name=325mm_Fibreglass_Main_Blade_%281pair%29
Halpoja kuin saippoa ja toimii perushommissa hyvin... vielä lasikuitua.

Mitenkäs kun noi on 10mm pidemmät kun normaalit beltin lavat?

Mulla on ollu beltissä nuo lavat ja jotain prikkoja pistin väliin, hyvin toimisi ;)
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa kopterifriikki

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit RY #159 TreRc Ry Vice President
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #38 : 09 Kesäkuu, 2010, 06:24:42 »
Monet tässä säikeessä puhuvat Beltin tasapainosta. Tein tasapainottamiseen oikein telineenkin jossa Beltti roikkuu stabbaritangosta ja saa rauhassa säädellä. Tähän kannattaa panostaa. Painopiste on silloin hyvä, kun Beltti roikkuu etuviistossa, pyrstöpuomi on pituutensa matkalla noin 10 mm vinossa eteenpäin, siis selvästi etupainoinen. Lievästä etupainosta eiole mitään haittaa, ihan kuin trimmi olisi vähän edessä, mutta tästä lukemasta ei aiheudu muuta kuin että kopukka on helppo hallittava ja lentää  minne pyytää. Jos tasapaonotetaan pyrstöpuomi suoraan niin se on jo Beltille takapainoa ja lentämisestä tulee yhtä H****tiä. On kokeiltu ihan tarkalleen. Ny Beltti lentää komeasti !!
-Lentävä kone on vain huolellisen valmistelun odotettu mielenkiinnoton ja yllätyksetön seuraus-
              
T-rex Sport 450, Gaui 475 Hurricane, Pinsiön Lentävä Ahven 2 + Naza, Futaba T8FG super, Pinsiö Twin, Iso Kotka+2 x varioprop

Poissa racem

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #39 : 24 Heinäkuu, 2011, 17:53:11 »
 :) Itse laitoin belt cp v2:n akun kiinni kuvan osoittamalla tavalla toimii eikä ole väljää jos haluaa painopistettä keskelle niin kai sinne voi laittaa jonkun siistin palan alumiinia/muovia itse en jaksa, joten olen säätänyt trimmejä sen verran, että ei ala liukumaan taakse.
sääli on sairautta, jos laitteet ei kestä se on niiden heikkoutta

Flysky TH9X
Belt CP v2 alu päivityksillä
T-Rex 450 gf

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #40 : 24 Heinäkuu, 2011, 20:51:15 »
:) Itse laitoin belt cp v2:n akun kiinni kuvan osoittamalla tavalla toimii eikä ole väljää jos haluaa painopistettä keskelle niin kai sinne voi laittaa jonkun siistin palan alumiinia/muovia itse en jaksa, joten olen säätänyt trimmejä sen verran, että ei ala liukumaan taakse.
Mun piti tuoda akkua ainaki 50mm eteenpäin eli en voinu noin sisään viedä. Miten nuo Beltin tasapainot yleensä on? Mulla ainaki oli huomattavan paljon takapainonen. Enemmän kun mitä keskimääräsesti on ainaki mitä täältä oon lukenu.

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #41 : 24 Heinäkuu, 2011, 22:02:43 »
Mun piti tuoda akkua ainaki 50mm eteenpäin eli en voinu noin sisään viedä. Miten nuo Beltin tasapainot yleensä on? Mulla ainaki oli huomattavan paljon takapainonen. Enemmän kun mitä keskimääräsesti on ainaki mitä täältä oon lukenu.
Riippuu vähän mitä siellä perässä on (alumiinia vai muovia) ja miten eteen vastarin ja noparin on saanut sijoitettua. Akun hivutus muutaman senttiä eteenpäin auttoi, myös alumiiniperän kanssa.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa racem

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #42 : 24 Heinäkuu, 2011, 22:56:17 »
Joo kyllä tuo minunkin beltti on takapainoinen mutta oon säädelly ensin trimmeistä roottorikehää hieman etuviistoon. Näin ainakin minun beltti on suhteellisen hyvä, tosin en ole saannut perää pitämään koko ajan liukuu johonkin suuntaan ja gyrona on se esky:n vakio head lock gyro ???
Ja mulla ei tosiaan ole puomissa horizontalfin kiinni, että se saattaa helpottaa kun ei ole mitään pintaa mihin roottorivirta osuis ja näin ollen painaisi perää alas, tiedä sitten vaikuttaako paljon mutta kannattaa varmaan kokeilla
« Viimeksi muokattu: 24 Heinäkuu, 2011, 23:03:42 kirjoittanut racem »
sääli on sairautta, jos laitteet ei kestä se on niiden heikkoutta

Flysky TH9X
Belt CP v2 alu päivityksillä
T-Rex 450 gf

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #43 : 24 Heinäkuu, 2011, 23:33:41 »
Mulla gyro pitää tosi hyvin leijuttelussa ja taivaslentelyssä mutta vähänkin ku ottaa vauhtia mukaan niin joku siellä pettää ja perä päästää. Ja näin ohimennen vaan ootteko noita blade400 päärattaita käyttäny beltissä?

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #44 : 25 Heinäkuu, 2011, 10:08:49 »
Joo kyllä tuo minunkin beltti on takapainoinen mutta oon säädelly ensin trimmeistä roottorikehää hieman etuviistoon. Näin ainakin minun beltti on suhteellisen hyvä, tosin en ole saannut perää pitämään koko ajan liukuu johonkin suuntaan ja gyrona on se esky:n vakio head lock gyro ???
Ja mulla ei tosiaan ole puomissa horizontalfin kiinni, että se saattaa helpottaa kun ei ole mitään pintaa mihin roottorivirta osuis ja näin ollen painaisi perää alas, tiedä sitten vaikuttaako paljon mutta kannattaa varmaan kokeilla

Tuo kikka toimii niin kauan kun lentelet oikeinpäin. Mutta sitten kun kiskaiset kopterin selkälentoon, takapainoinen kopteri nostaa nokkaa ylös ja silloin trimmisi korjaa vielä samaan suuntaan.  ;)
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #45 : 25 Heinäkuu, 2011, 14:03:46 »
Ja näin ohimennen vaan ootteko noita blade400 päärattaita käyttäny beltissä?

Kylä kyllä..
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa racem

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Belt CP V2:n tasapainosta...
« Vastaus #46 : 25 Heinäkuu, 2011, 17:29:31 »
Minua ei vieläkään kiinnosta lennellä selällään tuntuu välillä olevan tarpeeksi vaikeeta oikeinpäinkin ;D
sääli on sairautta, jos laitteet ei kestä se on niiden heikkoutta

Flysky TH9X
Belt CP v2 alu päivityksillä
T-Rex 450 gf

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Belt CP

Aloittaja Belt pilot E-Sky Sähkökopterit

23 Vastauksia
9750 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Toukokuu, 2008, 07:14:10
kirjoittanut sami1308
2 Vastauksia
2281 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Heinäkuu, 2008, 11:13:16
kirjoittanut mnentwig
13 Vastauksia
5685 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Lokakuu, 2008, 20:01:19
kirjoittanut Juho
Belt-cp V2

Aloittaja Miku « 1 2 3 » E-Sky Sähkökopterit

74 Vastauksia
25013 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2009, 21:09:38
kirjoittanut samos
6 Vastauksia
3699 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Heinäkuu, 2011, 21:01:21
kirjoittanut racem