Kirjoittaja Aihe: Kytkin suoraksi heitto/mittakellolla.  (Luettu 15871 kertaa)

täträ

  • Vieras
Kytkin suoraksi heitto/mittakellolla.
« : 12 Syyskuu, 2010, 15:23:33 »
Hei !

Käytättekö  mitta/heittokelloa koptereiden kytkimen suoruuden  tarkastamiseen, eli mielipiteitänne aiheesta kaipaan  ?    :)
« Viimeksi muokattu: 12 Syyskuu, 2010, 15:34:02 kirjoittanut täträ »

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Kytkin suoraksi heitto/mittakellolla.
« Vastaus #1 : 12 Syyskuu, 2010, 15:34:51 »
Riippuu kopterin kytkimen tyypistä.

Esim. X-Cell, Hirobo ja Synergy kopuihin kellotus on suotavaa. Onpahan yksi värinälähde vähemmän.

Trex ja RJX kopuissa on ainakin itse keskittävä kytkin.

Srimok onkin sitten jo ihan eri juttu (moottorin akselille laitetaan fani, joka on kahdella ruuvilla kiristetty moottorin akseliin, siihen päälle ruuvataan kytkin akseli)

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa peksa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Kytkin suoraksi heitto/mittakellolla.
« Vastaus #2 : 04 Marraskuu, 2010, 19:59:16 »
Onko kytkinosat aina merkki- ja mallikohtaisia ? (Mulla sattuu puuttumaan tauruksesta alapuoli.)
HK 450
Futaba FC-18

Bylsimys

  • Vieras
Vs: Kytkin suoraksi heitto/mittakellolla.
« Vastaus #3 : 26 Kesäkuu, 2011, 01:15:02 »
Jos haluaa sorvissa koputella suoraksi, ja samalla jutella harrastuksesta toisen harrastajan kanssa, niin minulla on juurikin sopivat laitteet vessan kokoisessa verstaassani. Olen itse melko aloittelija lentohärveleiden suhteen, niin varmaan saan siinä vastapainoksi arvokasta tietoa :)

Tampereen ja Lempäälän välimaastossa tämä vaatimaton linnakkeeni :D

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Kytkin suoraksi heitto/mittakellolla.
« Vastaus #4 : 26 Kesäkuu, 2011, 11:39:10 »
Lainasin Synergyn kytkimen kasausta varten heittokellon SJo1:ltä ja kyllä muutamalla yrityksellä sai eroa aikaan. Muistaakseni 18 tuhennososasta taisi heitto puolittua. Se että oliko tämä välttämätöntä onkin sitten toinen juttu. N9:n kytkimestä lähtee suoraan kiinteä starttiakseli, joka tekee siitä tärinälle alttiin. Nykyäänhän siinä on yleensä yksisuuntalaakeri ja erillinen tanko, joka keskittää paremmin itsetseen.

Pitäisi varmaan itselle hommata heittokello. Saako näitä jostain rautokauppojen supermarketeista, biltemasta en ainkaan löytänyt pikaisella haulla?

-

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Kytkin suoraksi heitto/mittakellolla.
« Vastaus #5 : 26 Kesäkuu, 2011, 11:56:21 »
hessumobiili, wurth, motonet. Ebay dial-in gauge hintaa 20usd-60eur riippuen siitä, haluaako viisari vai digi version sisältäen magneettijalan ja paljonko haluaa maksaa samasta tuotteesta eri brändillä:) itse etsisin tuolta ebaystä ylläolevin hakusanoin.
-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Bylsimys

  • Vieras
Vs: Kytkin suoraksi heitto/mittakellolla.
« Vastaus #6 : 28 Kesäkuu, 2011, 19:06:31 »
Lainasin Synergyn kytkimen kasausta varten heittokellon SJo1:ltä ja kyllä muutamalla yrityksellä sai eroa aikaan. Muistaakseni 18 tuhennososasta taisi heitto puolittua. Se että oliko tämä välttämätöntä onkin sitten toinen juttu. N9:n kytkimestä lähtee suoraan kiinteä starttiakseli, joka tekee siitä tärinälle alttiin. Nykyäänhän siinä on yleensä yksisuuntalaakeri ja erillinen tanko, joka keskittää paremmin itsetseen.

Pitäisi varmaan itselle hommata heittokello. Saako näitä jostain rautokauppojen supermarketeista, biltemasta en ainkaan löytänyt pikaisella haulla?

-

Sääksjärveltä traktoreitten varaosakaupasta. Sillä oli joku vinkeä nimi, mutta mikä... Farmilaite lienee. Sieltä ostin itelleni sopivaan hintaan.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
4016 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Helmikuu, 2009, 19:44:12
kirjoittanut Vispilä
Kyoshon Caliber 3 kytkin

Aloittaja Jussi Savolainen Kyosho Helikopterit

4 Vastauksia
5767 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Syyskuu, 2009, 21:24:46
kirjoittanut Jussi Savolainen
3 Vastauksia
2515 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Marraskuu, 2009, 00:03:20
kirjoittanut mnentwig
2 Vastauksia
5386 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Tammikuu, 2011, 13:20:10
kirjoittanut 4D
7 Vastauksia
16365 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Lokakuu, 2011, 15:04:55
kirjoittanut mtk-