Kirjoittaja Aihe: Gaui X5  (Luettu 66926 kertaa)

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Gaui X5
« Vastaus #50 : 08 Syyskuu, 2012, 17:11:37 »
Itelläkin rupes tuo kiinnostamaan suuresti. 700 on jo hinnakas joka suhteessa, mutta tuo X 5 vois hyvinkin olla seuraava kopteri. Eilen viimeksi näin miten se lentää ja kyllähän se liikkuu hienosti. Tänään sitten oli tarjolla X7 ja mini protos esittelyjä.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Gaui X5
« Vastaus #51 : 08 Syyskuu, 2012, 17:40:34 »
Kiitos kommenteista. Hienoa kuulla, että hyvä kopu :) Mikä parasta varaosia saa Suomesta.

Se on loistava, ei vain hyvä ;)

Ei kyllä saa Suomesta kaikkia varaosia. Trex-Storella on n. 2/3 osista ja Helistorella 1/3, eli paljon puuttuu (ja onhan nuo hinnatkin 1/3 halvempia ulkomailla). Lisäksi kummassakaan kaupassa ei ole kovin hyvät valikoimat päivitysosia. Itse olen tilaillut Infinity Hobbystä ja Flying Hobbysta. Fast-Ladillä on hyvä valikoima ja hinnat Suomen kauppojen tasolla.

Tämä on ainoa lisäosa mikä pitäisi olla vakiona X5:ssa: http://www.infinity-hobby.com/main/product_info.php?products_id=6093
Helpottaa akun laittamista ja suojaa moottoria torpissa.

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Gaui X5
« Vastaus #52 : 08 Syyskuu, 2012, 17:41:39 »
Helistore korjasi tilanteen.
Helistorella on nyt kaikki osat ja tulee olemaan, mutta niitä ei ole keretty päivittämään verkkokauppaan.
Tietenkin jos joku on ostanut juuri viimeiset niin sitten joutuu odottamaan pari viikkoa tai tilata ulkomailta.
« Viimeksi muokattu: 08 Syyskuu, 2012, 17:43:31 kirjoittanut zxiicci »

Poissa shopkeeper

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • Helipeople
Vs: Gaui X5
« Vastaus #53 : 08 Syyskuu, 2012, 18:07:04 »
Ei kyllä saa Suomesta kaikkia varaosia. Trex-Storella on n. 2/3 osista ja Helistorella 1/3, eli paljon puuttuu (ja onhan nuo hinnatkin 1/3 halvempia ulkomailla). Lisäksi kummassakaan kaupassa ei ole kovin hyvät valikoimat päivitysosia. Itse olen tilaillut Infinity Hobbystä ja Flying Hobbysta. Fast-Ladillä on hyvä valikoima ja hinnat Suomen kauppojen tasolla.

Joo, eli juuri niinkuin zxiicci sanoi. Kaikkea mitä vaan gauilta X5:seen saa on varastossa. Lisäillään verkkokauppaan kunhan ehditään. Formula canopya X5:een tulee myöskin varastoon. Gaui taitaa julkistaa ne tämän kuun 15. päivä.

Myös X5 combot ovat saatavilla meidän kautta. Pistä YV tai sähköpostia jos kiinnostaa. Laitamme nämäkin kauppaan, kunhan ehdimme.


Helipeople
http://thehelistore.com/  shop@thehelistore.com puh. 044 320 7883 skype: helipeople
Gaui, Mikado, MSH, EDGE, Savox
Gaui varaosat ilman toimituskuluja Suomessa!
Helipeople

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Gaui X5
« Vastaus #54 : 08 Syyskuu, 2012, 18:32:22 »
Hieno homma. Sivuilla olevan FES kitin kuvausteksissä on html elementtejä encoodattuna joten sen voisi korjata, kiitos.

http://thehelistore.com/index.php/kopteripaketit/x5-2/gaui-x5-fes-kit.html
Futaba T8FG Super

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Gaui X5
« Vastaus #55 : 08 Syyskuu, 2012, 18:33:15 »
Minkä kokosia akkuja tuossa X5:ssä käytätte?
Futaba T8FG Super

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Gaui X5
« Vastaus #56 : 08 Syyskuu, 2012, 18:34:21 »
6s 4400mah 55c genssejä on nyt ajossa. Kivasti potkii :)
4000mah 40c turnigyllä on tullu ajettua eniten.

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Re: Gaui X5
« Vastaus #57 : 08 Syyskuu, 2012, 19:05:19 »
Turnigy 4000mah 20c (epäilen virhemerkintää kun toimii niin hyvin)
Gens Ace 4000mah 25c
OptiPower 4300mah 30c

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Gaui X5
« Vastaus #58 : 12 Syyskuu, 2012, 20:09:57 »
Paljonkos näitä on porukoilla. Ei hirveesti ole sattunut silmään, räksät näyttää paljon yleisemmiltä. Ei kyllä näy koskaan myytävänäkään, vissiin omistajat ovat tyytävisiä tähän.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Gaui X5
« Vastaus #59 : 12 Syyskuu, 2012, 20:49:07 »
Paljonkos näitä on porukoilla. Ei hirveesti ole sattunut silmään, räksät näyttää paljon yleisemmiltä. Ei kyllä näy koskaan myytävänäkään, vissiin omistajat ovat tyytävisiä tähän.

Yksi oli myynnissä tuossa keväällä, mutta muuten ei ole näkynyt. Oiskohan viidellä täällä foorumilla kirjoittelevalla tälläinen, vaikea sanoa paljon muilla..

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Gaui X5
« Vastaus #60 : 12 Syyskuu, 2012, 22:06:47 »
Paljonkos näitä on porukoilla. Ei hirveesti ole sattunut silmään, räksät näyttää paljon yleisemmiltä. Ei kyllä näy koskaan myytävänäkään, vissiin omistajat ovat tyytävisiä tähän.
Mulla tulee mieleen kanssa viisi x5 pilottia, ei mikään kovin yleinen kopteri siis.
Mikä vähän kyllä ihmetyttää sillä tuo on aika hyvä koko, tehoa on vakiosetupilla paljon mutta silti hellä akuille.  Vähän jäävi minä tietenkin olen kehumaan mutta x5 on suorituskykinen ja kestävä kopteri. Ei tuosta ole mitään tarvetta päästä eroon kun kokolouokassa ei ole parempaa.

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Gaui X5
« Vastaus #61 : 12 Syyskuu, 2012, 23:07:51 »
Olikos Pirkanmaalla kenelläkään X5:sta?

Näin kevätleirillä pikasesti ennen kuin pelto vei osansa. Voisin tulla katsastaan, että millanen kapistus tuo on.
Futaba T8FG Super

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: Gaui X5
« Vastaus #62 : 12 Syyskuu, 2012, 23:43:27 »
Olikos Pirkanmaalla kenelläkään X5:sta?

Näin kevätleirillä pikasesti ennen kuin pelto vei osansa. Voisin tulla katsastaan, että millanen kapistus tuo on.

Toistakin pirkanmaalaista kiinnostaisi nähdä aparaatti livenä ja kuulla säätö kokemuksia. Toimiiko suoraan paketista, vai pitääkö päivitellä jotakin yms....
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Gaui X5
« Vastaus #63 : 13 Syyskuu, 2012, 00:14:05 »
Toistakin pirkanmaalaista kiinnostaisi nähdä aparaatti livenä ja kuulla säätö kokemuksia. Toimiiko suoraan paketista, vai pitääkö päivitellä jotakin yms....

Eipä ole ainakaan mun tiedossa että tampereella tai siellä lähistöllä olisi kellään X5sia eli joudutte ehkä olemaan pioneerejä siinä asiassa ;D
Ouluun saa tulla pällistelemään mun yksilöä jos haluaa ;)

Toimii suoraan paketista eikä mulla ole ollut tarvetta päivitellä mitään. NJS linkkasi tuon akkuteline/moottorin suoja kehikko härdellin, se voi olla hyvä lisä jos tahtoo suojata moottorin
torpin sattuessa.

Gauin X sarjalaisiin on ylipäätään huonosti aftermarket päivitys osia toisilta firmoilta, joka mun mielestä kertoo siitä ettei ole tarvis päivittellä mitään kun on kerralla tehty hyvin.
Jos jotain valittamista on ollut niin Gaui on yleensä korjannut asian ja päivitellyt osat kitteihin. Esim. X7 leparin shimmit on nykyään vahvempaa mallia ja saan sellaiset huomenna itselleni.

X5 on jo pari vuotta vanha laitos eli kaikki lastentaudit on saatu pois jos niitä edes on ollut. Omani lensi yli 30h paketista torppaamatta ilman mitään ongelmia. Ison torpin jälkeen saikin vaihtaa kaikki laakerit ja muutamat osaset :) Pysyy kopukka kunnossa kun mäjäyttää joskus kunnolla.

Niin kun olen useasti sanonut, laitos on erittäin kevyt ja lapapinta-ala suhteessa painoon on todella hyvä! Eli siis kevyt runko suhteessa lapojen pituuteen. Runko on erittäin jäykkä ja kestävä, ei kyllä taivu niin kuin kilpailija trex 550 runko ;D Tehoa on kuin pienessä kylässä ja silti hellä akuille. Rotaatiotkin onnistuvat mahtavasti! Melkein yhtä hyvin kuin isoveljellä x7lla. X5 kerää autossa kiekat todella nopeasti takaisin eli sillä on helppo rollailla ja flippailla kun rotatoi :) Lennän omaani EDGEllä ja Brainilla, nupissa hyperionin servot. Mun mielestä govi on vielä tässä kokoluokassa melko turha, lennän flat 100% kaasukäyrällä ja on tätä vaikea saada puutumaan, tietenkin kaiken saa puutumaan kun tekee liikkeen väärin ja rumasti :) Terkkuja east sideen
Voisin laittaaa brain tai vbarin govin, mutta en ole viittinyt. Toimii loistavasti näin!

katso video kuinka trex 550 runko joustaa syysleirillä, vakio eikä rikki. ;D



Toistakin pirkanmaalaista kiinnostaisi nähdä aparaatti livenä ja kuulla säätö kokemuksia. Toimiiko suoraan paketista, vai pitääkö päivitellä jotakin yms....

Mitään ihmeempiä säätö kokemuksia ei ole, koska ei ole mitään säädettävää. X5 FBL vehje on niin yksinkertainen ettei mitään rajaa. Runko nippuun, rattaat väliin, perä kiinni.
Nuppi paikalleen swassi suoraan ja FBL boksiin asetukset sisään, jonka jälkeen se on valmis ;D Kasasin omani illassa eli noin 5 tunnissa lentokuntoon + beastin setup.
FB vehkeitäkin on suomessa, mutta säätökokemuksia niistä mulla ei ole.

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Gaui X5
« Vastaus #64 : 13 Syyskuu, 2012, 01:33:47 »
Liekkö tossa Jönssin 550:ssä lukitteet kohdillaan ;). Eipä tuota ongelmaa ilmassa näyttänyt olevan, mageestii pyörii Jönssin käsittelyssä ja näytti kyllä todella vikkelältä 550 myös.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Gaui X5
« Vastaus #65 : 13 Syyskuu, 2012, 06:42:11 »
Ehkäpä yksi "tyyppivioista" on moottori, koskee kyllä melkein kaikkia scorpparin moottoreita, että laakerit menee yllättävän äkkiä piloille.

Sit porukka on valitellut perälapojen pitimistä kun ovat muovia ja jotain ongelmia ollu. Niin ovat vaihtaneen X4:n lapapitimiä tilalle.


Muuten kyllä pelannu ja mukava ollu lennellä. Mulla oli ongelmia peräpotkusta mutta ilmeisesti syynä oli epäherkät paikat.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Gaui X5
« Vastaus #66 : 13 Syyskuu, 2012, 08:33:36 »
Sit porukka on valitellut perälapojen pitimistä kun ovat muovia ja jotain ongelmia ollu. Niin ovat vaihtaneen X4:n lapapitimiä tilalle.

En kyllä muista tuollaista keskustelua viimeisen vuoden ajalta, mitäs niissä on ollut vikaa? Enemmänkin löytyy juttua perälavoista joita moni on vaihtanut (omassa toimii kyllä hyvin alkuperäisetkin) ja sitten perälavanpitimien laakereista, jotka on tehtaalla asennettu väärin.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Gaui X5
« Vastaus #67 : 13 Syyskuu, 2012, 18:28:36 »
En kyllä muista tuollaista keskustelua viimeisen vuoden ajalta, mitäs niissä on ollut vikaa? Enemmänkin löytyy juttua perälavoista joita moni on vaihtanut (omassa toimii kyllä hyvin alkuperäisetkin) ja sitten perälavanpitimien laakereista, jotka on tehtaalla asennettu väärin.
Mä vedän kanssa vakioperälavoilla.
Toinen asia mitä olen aina vähän ihmetellyt on nuo scorpparin laakerit. Minulla on ollut nopeasti muistellen kuudessa kopterissa skorppari, tällä hetkellä kahdessa ja koskaan en ole laakereita  öljynnyt tai vaihtanut. Hyvää tuuria kenties. En kyllä juurikaan lennä esim hiekkakentillä, liekö silläkin merkityksensä. Tai sitten en vaan lennä tarpeeksi.

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Gaui X5
« Vastaus #68 : 16 Syyskuu, 2012, 10:12:59 »
Olisiko muistaakseni joillain ahdistanut se peräslider sinne lapapitimien väliin. Jotain tällästä, mutta ilmeisesti aika harvinainen ongelma tai joku lasten tauti.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Gaui X5
« Vastaus #69 : 24 Lokakuu, 2012, 22:05:09 »
Sitten kun tuntuu, että X5 puutuu niin eikun 12s:ksi: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=459700

Painoa vajaa 10% lisää (167g) ja tehoa yli 50% enemmän (1820W -> 2850W).

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Gaui X5
« Vastaus #70 : 24 Lokakuu, 2012, 22:08:22 »
Sitten kun tuntuu, että X5 puutuu niin eikun 12s:ksi: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=459700

Painoa vajaa 10% lisää (167g) ja tehoa yli 50% enemmän (1820W -> 2850W).

Pitäis varmaan niin Juuso hiljentyisi ;D

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Re: Vs: Gaui X5
« Vastaus #71 : 24 Lokakuu, 2012, 23:51:31 »
Pitäis varmaan niin Juuso hiljentyisi ;D

Tai sitten ei.. 500HV:ssa samat tehot, mutta painoa puoli kiloa (?) vähemmän.

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Re: Vs: Gaui X5
« Vastaus #72 : 24 Lokakuu, 2012, 23:56:31 »
Pitäis varmaan niin Juuso hiljentyisi ;D

Miten mä nyt tosta hiljentyisin.. Tossahan on sama motti kun mulla.. Pitäs olla ainakin 2 pykälää suurempi että rupee olee edes tonteilla..  ai niin.. mulla on toinenkin motti jota J@ni on huhuillut luokseen 8)

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Gaui X5
« Vastaus #73 : 27 Marraskuu, 2012, 15:58:08 »
Onkos tää niinku lupaus tulevasta kitistä  ;D



Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Gaui X5
« Vastaus #74 : 27 Marraskuu, 2012, 16:01:57 »
Onkos tää niinku lupaus tulevasta kitistä  ;D



Pari kertaa oon tuon katsonut :)

X5ssa ja X7ssa sama moottori ;D kelpaa.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
GAUI 425

Aloittaja Kopteri-eki « 1 2 ... 11 12 » Gaui

288 Vastauksia
174407 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2013, 10:42:11
kirjoittanut JuhoV
Gaui 425

Aloittaja JRu MyFleet

2 Vastauksia
2957 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Marraskuu, 2009, 21:52:44
kirjoittanut Picofly
GAUI 425 V2

Aloittaja Kopteri-eki Gaui

0 Vastauksia
2141 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Helmikuu, 2010, 18:03:06
kirjoittanut Kopteri-eki
6 Vastauksia
5977 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Joulukuu, 2011, 19:35:06
kirjoittanut Zenda
0 Vastauksia
1616 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Marraskuu, 2013, 15:56:02
kirjoittanut jesi