Kirjoittaja Aihe: Säätöapua/lentoseuraa Kotka/Karhula-suunnalla?  (Luettu 5384 kertaa)

Poissa WSTR

  • Pro torppari
  • ****
Säätöapua/lentoseuraa Kotka/Karhula-suunnalla?
« : 20 Toukokuu, 2010, 18:35:15 »
Olen aloitteleva kopteristi ja nyt olisi tarvetta jonkun kokeneemman konkarin neuvoille kopukan säätämisessä.
Kopteri on Belt CP V2 ja melko tuore peli itsellä. Kerran jo torpattu ja uusia osia vaihdeltu.

Nyt olisi hyvä, jos saisi jonkun kokeneemman kopteristin neuvoja ja säätöapua ko. vehkeen kanssa. Ei olisi huono homma myöskään, jos joku pätevämpi kokeilisi miten kopukka ilmassa käyttäytyy, itsellä kun ei ole oikeastaan minkäänlaista kokemusta lentämisestä joten ei mitään hajua miten kopukan olisi edes tarkoitus käyttäytyä. Kovasti on simulaattorilla harjoiteltu, mutta kuten joku viisas täällä sanoi, kynnys on melko korkea nostaa oikeaa laitetta edes ilmaan vaikka simulla lento jo meneekin. Siksi haluaisinkin, että säädöt olisivat kunnossa ja jonkun kokeneemman avulla säädetty ennenkuin alkaa todella treenaamaan.

Privallakin tavoittaa jos ei halua julkisesti huudella avuntarjouksia (toivottavasti niitä halukkaita auttajia yleensä täältäpäin löytyy).

Eikä ole mahdoton ajatus ajella jonnekin muuallekin säätöhommiin jos apua ei ihan lähimaastosta löydy.
- GAUI 425 Hurricane - Blade mCPX - E-Sky Belt CP V2 - Nine Eagles Solo+Solo Pro V2 - Futaba 7C FASST - Spektrum DX6i -

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Säätöapua/lentoseuraa Kotka/Karhula-suunnalla?
« Vastaus #1 : 20 Toukokuu, 2010, 18:44:03 »
Olen aloitteleva kopteristi ja nyt olisi tarvetta jonkun kokeneemman konkarin neuvoille kopukan säätämisessä.
Kopteri on Belt CP V2 ja melko tuore peli itsellä. Kerran jo torpattu ja uusia osia vaihdeltu.

Nyt olisi hyvä, jos saisi jonkun kokeneemman kopteristin neuvoja ja säätöapua ko. vehkeen kanssa. Ei olisi huono homma myöskään, jos joku pätevämpi kokeilisi miten kopukka ilmassa käyttäytyy, itsellä kun ei ole oikeastaan minkäänlaista kokemusta lentämisestä joten ei mitään hajua miten kopukan olisi edes tarkoitus käyttäytyä. Kovasti on simulaattorilla harjoiteltu, mutta kuten joku viisas täällä sanoi, kynnys on melko korkea nostaa oikeaa laitetta edes ilmaan vaikka simulla lento jo meneekin. Siksi haluaisinkin, että säädöt olisivat kunnossa ja jonkun kokeneemman avulla säädetty ennenkuin alkaa todella treenaamaan.

Privallakin tavoittaa jos ei halua julkisesti huudella avuntarjouksia (toivottavasti niitä halukkaita auttajia yleensä täältäpäin löytyy).

Eikä ole mahdoton ajatus ajella jonnekin muuallekin säätöhommiin jos apua ei ihan lähimaastosta löydy.
No nyt viikonloppuna tonne kevätleirille paattisiin on kaikki kopteristit menossa,  että sieltä ainaki löytys säätöapua.

Poissa WSTR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Säätöapua/lentoseuraa Kotka/Karhula-suunnalla?
« Vastaus #2 : 20 Toukokuu, 2010, 23:46:10 »
No nyt viikonloppuna tonne kevätleirille paattisiin on kaikki kopteristit menossa,  että sieltä ainaki löytys säätöapua.

Sieltä tosiaan löytyisi takuuvarmasti asiantuntija-apua, mutta omat aikataulut eivät valitettavasti salli reissua tuonne nyt viikonloppuna. Harmi sinänsä, olisi aloittelijalle varmasti melkoisesti nähtävää.
- GAUI 425 Hurricane - Blade mCPX - E-Sky Belt CP V2 - Nine Eagles Solo+Solo Pro V2 - Futaba 7C FASST - Spektrum DX6i -

Poissa Azzuras

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Säätöapua/lentoseuraa Kotka/Karhula-suunnalla?
« Vastaus #3 : 30 Elokuu, 2010, 21:52:39 »
Oletkos jo oppinut belttiä käskyttämään?
CopterX 450
HoneyBeeKing

Poissa WSTR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Säätöapua/lentoseuraa Kotka/Karhula-suunnalla?
« Vastaus #4 : 31 Elokuu, 2010, 00:07:12 »
Oletkos jo oppinut belttiä käskyttämään?

Miten sen nyt ottaa, aina ei ole täyttä varmuutta siitä kumpi ohjaa, kopu vai minä... ;D

Siis joo. Kyllähän tuo alkaa hanskassa pysyä, nyt on mennyt jo ehkä kuukauden päivät niin, ettei ole tarvinnut laskeutua kertaakaan lennon aikana, ts. sen akullisen on pystynyt lentämään (leijumaan) yhdellä nousulla, niin sanotusti. Kuulostaa konkareiden korvissa varmaan melko koomiselta, mutta harrastuksen alussa kyllä tuntui sille että vien koko kopun a-radalle ja lasken lyijyä lippaallisen läpi ;D Ja tuskin olen ainoa kellä on joskus ollut sama fiilis...
Edistystä siis on tapahtunut. Kun saan vielä joskus tuon Futaban naitettua Beltin kanssa yhteen, saa sitten kunnon lähettimenkin peliin mukaan, ja sitten kun joskus oppii kunnolla lentämään ja hallitsemaan/säätämään vehkeitä niin voi hommata T-Rexin. ::)
- GAUI 425 Hurricane - Blade mCPX - E-Sky Belt CP V2 - Nine Eagles Solo+Solo Pro V2 - Futaba 7C FASST - Spektrum DX6i -

Poissa Azzuras

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Säätöapua/lentoseuraa Kotka/Karhula-suunnalla?
« Vastaus #5 : 31 Elokuu, 2010, 21:46:56 »
No samalta se tuntu itselläkin kun tuolla HBK3:lla aloittelin reenailee!! Silloin tuli kyl enemmän korjausminuutteja kun lentominuutteja, mutta nykyään on tullut enemmän lentoa kun korjausta. Yleensä tonttiin olen tullut kun olen yrittänyt jotain sellasta mitä en vielä osaa hallita. Esim nokka itseä päin leijuttaminen on niin pirun vaikiaa, vaikka simussa se onnistuu hyvin mutta ei luonnossa millään.
Taivaslento kyllä onnistuu jo ihan hyvin ja pienet temput...
Missä päin kotkaa käyt lennättämässä? Asun itse kouvolassa ja täältä ei paha matka olisi ajella sinne päin ihmettelemään ja lentelemään vehkeitä!!
CopterX 450
HoneyBeeKing

Poissa WSTR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Säätöapua/lentoseuraa Kotka/Karhula-suunnalla?
« Vastaus #6 : 01 Syyskuu, 2010, 09:18:03 »
Missä päin kotkaa käyt lennättämässä? Asun itse kouvolassa ja täältä ei paha matka olisi ajella sinne päin ihmettelemään ja lentelemään vehkeitä!!

Tuossa Kymin kentällä on tullut käytyä, nyt syksymmällä sielläkin lentely helpottuu kun purjelentotoiminta hieman hiljenee. Toki on tullut lennettyä muuallakin mutta tuolla kentällä olisi ainakin tilaa.

Siellähän voisi joskus treffailla lentelyn merkeissä kun vaan sattuu aikaa olemaan ja hieman lentokeliäkin... Itse teen vuorotöitä joten aika on välillä melko kortilla. Mulla on pari kaveriakin joilla on kaikenlaisia lentäviä vehkeitä, voisi heitäkin pyydellä joskus mukaan.
- GAUI 425 Hurricane - Blade mCPX - E-Sky Belt CP V2 - Nine Eagles Solo+Solo Pro V2 - Futaba 7C FASST - Spektrum DX6i -

Poissa Azzuras

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Säätöapua/lentoseuraa Kotka/Karhula-suunnalla?
« Vastaus #7 : 01 Syyskuu, 2010, 16:08:03 »
Missä päin kotkaa käyt lennättämässä? Asun itse kouvolassa ja täältä ei paha matka olisi ajella sinne päin ihmettelemään ja lentelemään vehkeitä!!

Tuossa Kymin kentällä on tullut käytyä, nyt syksymmällä sielläkin lentely helpottuu kun purjelentotoiminta hieman hiljenee. Toki on tullut lennettyä muuallakin mutta tuolla kentällä olisi ainakin tilaa.

Siellähän voisi joskus treffailla lentelyn merkeissä kun vaan sattuu aikaa olemaan ja hieman lentokeliäkin... Itse teen vuorotöitä joten aika on välillä melko kortilla. Mulla on pari kaveriakin joilla on kaikenlaisia lentäviä vehkeitä, voisi heitäkin pyydellä joskus mukaan.


Kuullostaa suunnitelmalta ;) Palataan astialle!!
CopterX 450
HoneyBeeKing

Poissa Janssonen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Säätöapua/lentoseuraa Kotka/Karhula-suunnalla?
« Vastaus #8 : 25 Heinäkuu, 2019, 22:31:59 »
Moro

Aihe näyttää olleen aika hiljainen eikä haku oikein antanut tuloksia vastaavasta aihepiiristä niin jospa pompauttamalla tämän päästäisi takaisin asian äärelle.

Eli lyhyellä esittelyllä, pari kolme vuotta hiljakseen tullu harrasteltua kopterilennätystä ja tämän vuoden puolella on sitten kärpänen puraissu, tai ennemminkin ehkä ampiainen pistänyt, sen verran on sormet syyhyilly muutaman kuukauden homman parissa, FPV sekä CP koptereilla. Nyt tuo rekkula on alkanut tuntumaan viimenään jotenkin luotettavalta ja suht hyvin lentävältä, on lentotiheys kasvanut sitä myötä.
Niinpä lähdin kaivelemaan täältä, Kotkan harrastepaikkoja ja harrastajia, etenkin CP kopteripuolelta.

Missä käytte lennättämässä laitteitanne?
Onko (foorumilla) Kotkassa tai välittömässä läheisyydessä vielä harrastajia?
Kouvola on ilmeisesti aktiivinen edelleen mutta onko lähempänä Kotkaa vielä elämää?  :)

Kiitos ja kuulemiin.
Belt CP V2
Amig 450
T-Rex 500X Dominator /AR7210BX

Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Vs: Säätöapua/lentoseuraa Kotka/Karhula-suunnalla?
« Vastaus #9 : 26 Heinäkuu, 2019, 22:16:45 »
Mulla ei tähän järin suurta kontribuutiota ole, mutta kommentoin silti :D

Ei oo mun korviin koskaan kantautunu tietoa Kotkan seudun lennätystoiminnasta. Jos sitä on, niin ei ainakaan kukaan foorumilla ole asiasta hiiskunu. Edesmenneellä Elimäen kentällä tosin kävi jokunen jamppa Kotkasta ajamassa FPV:tä.

Ja tosiaan Kouvolassa on varsin aktiivista lennätystoimintaa ihan ympäri vuoden :)
SAB Finland Team pilot
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: Säätöapua/lentoseuraa Kotka/Karhula-suunnalla?
« Vastaus #10 : 27 Heinäkuu, 2019, 01:43:56 »
Enpä ole minäkään ennen tätä Kotkan seudun kopteristeistä mitään kuullut.

Minkälaisia lennätys paikkoja oot löytänyt sieltä?

Ihan sillä kysyn, kun ei sitä koskaan tiedä mihin päin sitä tässä lomalla lähtee kopteroimaan :o

Ja jos itte satut pyörimään täällä isolla kirkolla päin nii  otahan kopteri mukaan niin mennään porukalla lennättään :)
Kannattaa myös laittaa kalenteriin toi syysleirin ajankohta https://www.kopterit.net/index.php?topic=32941.msg306013#msg306013 ;)

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Säätöapua/lentoseuraa Kotka/Karhula-suunnalla?
« Vastaus #11 : 27 Heinäkuu, 2019, 08:34:40 »
Kotkassa on ainakin pari hyvää lennätys paikkaa.
Jäte voimallaan menevällä tiellä ja Karhulan lentokentällä olen lennättänyt.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Janssonen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Säätöapua/lentoseuraa Kotka/Karhula-suunnalla?
« Vastaus #12 : 28 Heinäkuu, 2019, 21:39:02 »
Empä minäkään oo pahemmin Kotkalaisista harrastajista kuullu enkä heihin törmännyt, pari jamppaa tiiän, heidän osalta harrastaminen on jo "kuollut" vaan.

Lennätyspaikkoina oon käyttäny tätä Häkkisen mainitsemaa hyötyvoimalan peltoaluetta myös. Oon kuullut tästä kauhutarinankin että väitetysti
lokaatiossa on alue jossa radioyhteys tykkää katketa ja pari torppia olis muodostunut ihan tästä syystä. Voi olla urbaanilegenda  :)

Sunilassa on isohko hiekkafudiskenttä jota tosin varjostaa kerrostaloalue toisella laidalla. Olen kuitenkin joitai kertoja käynyt sielä, taloja suojaa kentän välissä puustoalue ja muutenkin kentän ympärys on puiden reunustama, alaa on kuitenkin aika reilusti että sielä uskaltaa vähän lillutella.

https://goo.gl/maps/JYUFutn9zW7qCtiEA

Sittemmin muiden harrastusten yhteydessä löytynyt sora-aukea Heinsuon jäteaseman "takana" on ollut mukava paikka syrjäisyyden ja reilun avoimen alan vuoksi. Tulee aloittelijalle sopivan turvallinen olo kun ei ole taloja tai ihmisiä ympärillä  :)

https://goo.gl/maps/gmaXbtb4rrYcrTY47

Pari kertaa olen käynyt myös Karhulassa, Helilän koulun takana olevalla isolla nurmifudiskentällä, sielä tosin on ulkoilijoita ja vieressä koirapuisto jotka on huomion arvoisia seikkoja.

https://goo.gl/maps/CxcSqKJACxHM8wgu6

Kymin lentokentällä en ole käynyt lennättämässä koskaan.

Maisemakohteita voisin luetella tusinan helposti mutta nämä nyt lähinnä olisi enemmän FPV silmillä mietittyjä spotteja. Tulee geokätköilyn myötä löydettyä paljon
komeita paikkoja  :)

Täytynee seurailla esim teitä Kouvolalaisia näin lähimpänä olevina, jos harhailisi jonain viikonloppuna töllistelemään. Tuntuu arkena olevan tunnit niin vähissä.
Onko Kouvolalaisilla muuta foorumia/ryhmiä kuin Kopterit.netti josta toimintaa ja menoja pystyy seurailemaan?
Kiitos kutsusta Wilikki, koitan ottaa yhteyttä jos tällanen tilanne muodostuu!


Belt CP V2
Amig 450
T-Rex 500X Dominator /AR7210BX

Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Vs: Säätöapua/lentoseuraa Kotka/Karhula-suunnalla?
« Vastaus #13 : 29 Heinäkuu, 2019, 16:34:20 »
Täytyy tunnustaa että me vähän laiskasti huudellaan täällä foorumilla menemisistä, mutta käytännössä joka viikonloppu on lennätystoimintaa jossain. Kilyn virallisia lennätyspaikkoja on Selänpää ja Ummeljoki KW, joskin jälkimmäinen vaatii Utin tornilta luvan, niin siellä ei paljoo kopuäijät pyöri.

Itse tosin lennättelen enimmäkseen tuolla Chicken farmilla, joka on yksityinen lentopaikka, mutta sinnekin luultavasti audienssi järjestyy kun vierailusta etukäteen sopii. :)

Eli jos joku viikonloppu on kiinnostusta tulla Kouvolan seudulle lennättelemään, niin laita vaikka tänne viestiä niin katsotaan missä on toimintaa https://www.kopterit.net/index.php?topic=17622.750

Tämän viikon lauantai tosin on poikkeus Selänpään osalta, eli siellä on avoimien ovien päivät ja kenttä varattu muuhun käyttöön.
SAB Finland Team pilot
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2616 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Lokakuu, 2008, 19:56:23
kirjoittanut Arctikdiver
5 Vastauksia
2775 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Joulukuu, 2008, 23:21:57
kirjoittanut Vispilä
10 Vastauksia
4672 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Kesäkuu, 2009, 15:55:48
kirjoittanut JiriK
1 Vastauksia
2407 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Kesäkuu, 2015, 19:19:28
kirjoittanut Konna
1 Vastauksia
2207 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Joulukuu, 2015, 22:17:21
kirjoittanut Kumppis