Kirjoittaja Aihe: Talvilennätys lipoilla  (Luettu 14968 kertaa)

Poissa Silli

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • VLK, KELKO, Loviisan ilmailijat
    • Galleria
Talvilennätys lipoilla
« : 17 Marraskuu, 2012, 22:00:26 »
Moi.
Ennen oli nicadit niin ei ollut pelkoa vastariakun suhteen, nyt kelien viiletessä mietin et millä saan pidettyä lämpimänä noi lipot.... virtaa ei mun lennättelyllä juuri mene. Polttokennotko tilalle  :) Mites ootte ratkaisseet vai onko edes ongelmia ? Mulla on 2s akut castlen requilla.

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Talvilennätys lipoilla
« Vastaus #1 : 17 Marraskuu, 2012, 23:08:31 »
Moi.
Ennen oli nicadit niin ei ollut pelkoa vastariakun suhteen, nyt kelien viiletessä mietin et millä saan pidettyä lämpimänä noi lipot.... virtaa ei mun lennättelyllä juuri mene. Polttokennotko tilalle  :) Mites ootte ratkaisseet vai onko edes ongelmia ? Mulla on 2s akut castlen requilla.
Mulla oli viime talvena pari 2S lipoa Trex-600NP:ssä. Toinen kopterissa ja toinen taskussa pilkkihaalarin sisällä.
Kun ekasta loppuu potku, akku vaihtoon (pakkasesta riippuen 2-3 lentoa) ja kylmettynyt akku seuraavaksi taskuun. Sitten vaihtelin niitä edes takas. Aina kun kylmä akku pääs lämpöseen, siihen rupes tuleen lisää eloa.
Parilla akulla lensin parhaillaan päivässä sellanen 10 lentoa pakkasella.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

JCA

  • Vieras
Vs: Talvilennätys lipoilla
« Vastaus #2 : 17 Marraskuu, 2012, 23:54:38 »
Sen mitä itte lentäny suht kovillakin pakkasilla niin toistaseksi ei ole ollut mitään ongelmaa. Oli sitä pakkasta sitten -5C tai -26C. Akut lämpimässä taskussa odottamassa vuoroaan. Mitään eriskummallista hyytymistä en huomannut edes noilla yli -20C pakkasilla. Komiasti pyöri X5 sen 5min mitä timeriin olin ajastanu.

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Talvilennätys lipoilla
« Vastaus #3 : 18 Marraskuu, 2012, 07:24:13 »
Sähkö koptereiden akut kyllä pitää itsensä lämpimänä koko lennon ajan koska purkaus virta on niin suuri. Eri juttu on sitten nitro kopterit joissa purkaus virta on niin pieni eikä akut pidä itseään lämpimänä lennon aikana.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Talvilennätys lipoilla
« Vastaus #4 : 18 Marraskuu, 2012, 10:16:37 »
Sähkö koptereiden akut kyllä pitää itsensä lämpimänä koko lennon ajan koska purkaus virta on niin suuri. Eri juttu on sitten nitro kopterit joissa purkaus virta on niin pieni eikä akut pidä itseään lämpimänä lennon aikana.

mutta jos se akku on jo seissy kylmässä tarpeeksi niin ei siitä tahdo saada paukkua irti sitä vertaa että lämpenis. kyllä noitakin pitää siis välissä pitää lämpösenä. eron huomaa selkeästi jos unohtaa kopteriin akun ja nostaa sen autosta ulos ja meneekin hetki leiriä viritellessä. varsinkin 450 kokosessa on niin pienet akut että kylmettyy nopsaan ja se tuntuu sitte lennossa puutumisena.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Silli

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • VLK, KELKO, Loviisan ilmailijat
    • Galleria
Vs: Talvilennätys lipoilla
« Vastaus #5 : 20 Marraskuu, 2012, 13:30:35 »
Ok eli akut taskussa niinkuin ennenkin. Täytyy muuttaa akkujen kiinnitykset ja liittimet irrotusystävällisemmiksi .

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
4913 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Maaliskuu, 2008, 18:08:17
kirjoittanut Teo Mähar
9 Vastauksia
3989 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Helmikuu, 2015, 06:26:12
kirjoittanut Matti Häkkinen
23 Vastauksia
9262 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Toukokuu, 2015, 14:48:27
kirjoittanut privy
Talvilennätys

Aloittaja oak_ Multikopterit

14 Vastauksia
9347 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Heinäkuu, 2016, 07:57:32
kirjoittanut Late