Kirjoittaja Aihe: Header tankki  (Luettu 9924 kertaa)

Poissa simo-87

  • Pro torppari
  • ****
    • minun kotisivut
Header tankki
« : 08 Marraskuu, 2009, 17:08:45 »
Moro

Kysyn ihan mielenkiinnolla että mitä tarkoittaa kun jossain kopteri paketissa lukee että ei tarvi erillistä header tankkia että tankin paineistus on järjestetty niin et miten se sit muka niin on järkätty.
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Header tankki
« Vastaus #1 : 08 Marraskuu, 2009, 17:20:03 »
Uskon että siinä viitataan YS-moottereiden paineistukseen, jossa siis otetaan paineet suoraan motin takakannesta eikä äänenvaimentimesta. Tämä takaa suuremman paineen tankkiin, jolloin polttoaineen saanti helpottuu vaikka ei sitä header tankkia olisikkaan.

Itsellä on nyt juuri mielessä Header tankin poistaminen N9:stä. ElyQ:ssa ajan ilman headeria ja mulla on käytössä OS bubbless clunk. Siinä toimii ihan hyvin vaikka meneekin loppulennosta hieman laihemmalle. Pari kertaa DX7:n timer pettänyt ja olen ajanut tankin tyhjäksi ja ei sinne kyllä silloin juuri mitään jää.

Kukaa ajaa SR:llä ilman headeria ja onko ollut ongelmia polttoaineen syötössä lopputankilla nopeissa suunnan vaihdoksissa etc "3d liikkeissä". Tällähetkellä mulla on kiinni ihan normaali kitin mukana tullut klunkki letku.

Ps: en myönnä että olisin varastanut threadin, sillä about samasta asiasta puhutaan edelleen  ;)

-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Header tankki
« Vastaus #2 : 08 Marraskuu, 2009, 17:44:52 »
Lainaus
Tämä takaa suuremman paineen tankkiin, jolloin polttoaineen saanti helpottuu vaikka ei sitä header tankkia olisikkaan.

Luulen, että paineen määrä päätankissa (YS vs OS) ei vaikuta siihen tartteeko headeria vai ei, koska ilmaa se klunkki haukkaa jokatapauksessa, jos klunkki ei yletä fuiliin. Eikös se olisi päinvastoin, mitä kovempi paine sitä enemmän ilmaa letkuun pääsee kerralla.

Luulen että headerista olisi enemmän hyötyä silloin, jos moottorissa ei ole painetta tasaavaa regulaattoria. Käsittääkseni se YS:n regu toimii niin, että se rikastaa seosta jos fuilin tulo heikkenee. Toinen juttu mikä voisi lisätä headerin tarvetta on huonosti suunniteltu päätankki, jolloin klunkki imee ilmakuplia enemmän kuin suotavaa. Headerihan estää myös ilmakuplien pääsyn moottoriin.

Lainaus
Kukaa ajaa SR:llä ilman headeria ja onko ollut ongelmia polttoaineen syötössä lopputankilla nopeissa suunnan vaihdoksissa etc "3d liikkeissä".

Mulla ei oo headeria, eikä mene laihalle muutoin kuin silloin kun cräckää kerralla pidemmän aikaa, 20s or so.

Jotkut valmistajat tosiaan sanoo ettei tartte käyttää headeria, kuten Align. Voisi johtua mm. hienosta innovaatiosta porata kaksi reikää tankkiin, toinen keskelle ja toinen reunaan, sitä keskimmäistä käyttäessä klunkki ylettää paremmin reunoihin. Ittellä on tosin siinä reunimmaisessa eikä mitään ongelmia.

-op-
« Viimeksi muokattu: 08 Marraskuu, 2009, 17:49:15 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Header tankki
« Vastaus #3 : 08 Marraskuu, 2009, 17:47:50 »
Itse ymmärrän myös tuon etta tankki on "hienosti" suunniteltu siten että polttoaineen saanti on paras kovemmassakin höykytyksessä... mutta eikai ilman hörppäystäkään voi välttää lopputankista kun takista on 5/7 osaa ilmaa...

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
1931 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Toukokuu, 2009, 12:51:10
kirjoittanut masu
10 Vastauksia
5965 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Heinäkuu, 2009, 12:23:52
kirjoittanut Vispilä
13 Vastauksia
13477 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Syyskuu, 2009, 22:48:55
kirjoittanut Vispilä
8 Vastauksia
3447 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Heinäkuu, 2010, 18:13:30
kirjoittanut floodi
3 Vastauksia
2432 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Syyskuu, 2010, 01:53:17
kirjoittanut Puhi