Kirjoittaja Aihe: T-Rex 600 E torpattu  (Luettu 3927 kertaa)

Poissa Makro

  • Opetteleva torppari
  • **
  • Marko Heikkilä, Järvenpää
T-Rex 600 E torpattu
« : 23 Heinäkuu, 2009, 22:15:09 »
Asensin 600 E:hen uuden noparin (Scorpion Commander SW120A ESC 2-6S) ja kävin testaamassa sen toimintaa. Kaikki tuntui toimivan hyvin, kunnes muutaman nopean ylös alas liikkeen jälkeen moottori pysähtyi. Kopteri tuli alas noin viidestä metristä. Nupissa ei ollut kierroksia riittävästi, joten vauhti oli vähän liian kova. Pikaisen tarkastelun jälkeen näyttää siltä, että ainoastaan ajoakku hajosi.

Kokeilin leijutusta ehjän ajoakun kanssa ja totesin, että moottori reagoi hyvin laiskasti kaasuun ja noparin merkki-LED paloi jatkuvasti punaisena. Laskin kopterin maahan, jolloin LED muuttui oranssiksi. Nostaessani kopterin taas leijuntaan, LED muuttui taas punaiseksi.

Rikki mennyt ajoakku oli Alignin oma 6S1P 5200 mAh. Akku on toiminut hyvin tähän asti ja epäilenkin, että se ei ollut syypää torppaukseen. Epäilykseni kohdistuukin uuteen nopariin. Jos oikein tulkitsin Scorpionin ohjeita, niin jatkuva punainen valo tarkoittaa ylilämpöä (>60°C). Nopari tuntui torpin jälkeen hieman lämpöiseltä mutta ei polttanut kättä. Jos nopari on tosiaan lämmennyt liikaa, niin mikähän sen on aiheuttanut? Onko jollain vastaavia kokemuksia Scorpionin nopareista? Ainoat parametrit joihin "koskin" ovat: jarru -> ei jarrua, pehmokäynnistys -> heli moodi ilman governoria ja pehmokäynnistyksen kesto -> 20 sekuntia. Muut parametrit jätin tehdasasetuksille.
T-Rex 700E F3C, T-Rex 600E, T-Rex 450 Pro, T-Rex 250, E-flite Blade mCPX, E-flite Blade mSR
Futaba 12FG FASST
Phoenix RC

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: T-Rex 600 E torpattu
« Vastaus #1 : 23 Heinäkuu, 2009, 22:26:55 »
Masulla on parhaillaan scorpparin tutkinta menossa, tehot hukassa

http://www.kopterit.net/index.php?topic=5659.msg49695#msg49695
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Tazr

  • Vieras
Vs: T-Rex 600 E torpattu
« Vastaus #2 : 23 Heinäkuu, 2009, 22:43:59 »
No voi rähmä, osanotot kopun puolesta..

Tuli muuten mieleen, että jos hommaat ne DS620 servot niin joudut ostamaan sen 8A Becin, joka mullaki on. Tai sitten jonkun paremman..

Tsemppiä vianetsintään, sulta sen luulis käyvän helposti!

Ilkka
« Viimeksi muokattu: 23 Heinäkuu, 2009, 23:09:29 kirjoittanut Tazr »

Poissa Makro

  • Opetteleva torppari
  • **
  • Marko Heikkilä, Järvenpää
Vs: T-Rex 600 E torpattu
« Vastaus #3 : 23 Heinäkuu, 2009, 23:15:02 »
Harmittaahan se hajonnut akku, mutta oli mulla kuitenkin parempi tuuri, kuin sulla. No, nämä takaiskut kuuluvat tähän harrastukseen. Onneksi välillä homma toimii! :)

Jos nopari on tosiaan hajalla, niin siinäkin on oma vaiva saada se lähtemään takaisin UPS:lla Fast Ladiin.

DS620 servot tulivat tänään postissa. Juha5 varoitteli minua myös vakio BEC:n alitehoisuudesta. Itse en tosiaan ollut ajatellut asiaa ollenkaan. Kiitos vinkistä! Täytyy laittaa tilaukseen se Alignin tehokkaampi BEC.

-Marko-
T-Rex 700E F3C, T-Rex 600E, T-Rex 450 Pro, T-Rex 250, E-flite Blade mCPX, E-flite Blade mSR
Futaba 12FG FASST
Phoenix RC

Tazr

  • Vieras
Vs: T-Rex 600 E torpattu
« Vastaus #4 : 23 Heinäkuu, 2009, 23:36:59 »
Harmittaahan se hajonnut akku, mutta oli mulla kuitenkin parempi tuuri, kuin sulla. No, nämä takaiskut kuuluvat tähän harrastukseen. Onneksi välillä homma toimii! :)

Jos nopari on tosiaan hajalla, niin siinäkin on oma vaiva saada se lähtemään takaisin UPS:lla Fast Ladiin.

DS620 servot tulivat tänään postissa. Juha5 varoitteli minua myös vakio BEC:n alitehoisuudesta. Itse en tosiaan ollut ajatellut asiaa ollenkaan. Kiitos vinkistä! Täytyy laittaa tilaukseen se Alignin tehokkaampi BEC.

-Marko-
toi dualsky maksaa 24e sil shopissa ja siinä piissaa amppeerit khyl, mutta tuskin align huonompi on..

Poissa Bastard

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Petri Mähönen RC-Kopterit Ry
Vs: T-Rex 600 E torpattu
« Vastaus #5 : 24 Heinäkuu, 2009, 09:10:47 »
Harmittaahan se hajonnut akku, mutta oli mulla kuitenkin parempi tuuri, kuin sulla. No, nämä takaiskut kuuluvat tähän harrastukseen. Onneksi välillä homma toimii! :)

Jos nopari on tosiaan hajalla, niin siinäkin on oma vaiva saada se lähtemään takaisin UPS:lla Fast Ladiin.

DS620 servot tulivat tänään postissa. Juha5 varoitteli minua myös vakio BEC:n alitehoisuudesta. Itse en tosiaan ollut ajatellut asiaa ollenkaan. Kiitos vinkistä! Täytyy laittaa tilaukseen se Alignin tehokkaampi BEC.

-Marko-
toi dualsky maksaa 24e sil shopissa ja siinä piissaa amppeerit khyl, mutta tuskin align huonompi on..

itselläni on tuo dualsky ja toimii moitteettomasti.

-pete
Kaik on myyty...!

Poissa Makro

  • Opetteleva torppari
  • **
  • Marko Heikkilä, Järvenpää
Vs: T-Rex 600 E torpattu
« Vastaus #6 : 01 Elokuu, 2009, 21:56:21 »
Selostin noparin käyttäytymistä suoraan Scorpion Power Systemsille ja sieltä kehotettiin lähettämään se vaihdettavaksi joko heille tai myyjälle. Lähettelin aiheesta mailia Fast Ladiin jo viisi päivää sitten ja tänään laitoin uuden mailin.

Ei vaikuta kovin laadukkailta nämä Scorpionin noparit. Eikä tuo Fast Ladinkaan hidastelu oikein kivalta tunnu. Onkohan siellä vastuulliset kesälomalla?
T-Rex 700E F3C, T-Rex 600E, T-Rex 450 Pro, T-Rex 250, E-flite Blade mCPX, E-flite Blade mSR
Futaba 12FG FASST
Phoenix RC

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 600 E torpattu
« Vastaus #7 : 01 Elokuu, 2009, 22:39:31 »
Ei vaikuta kovin laadukkailta nämä Scorpionin noparit. Eikä tuo Fast Ladinkaan hidastelu oikein kivalta tunnu. Onkohan siellä vastuulliset kesälomalla?
Mä lähetin vasta äskettäin oman Scorpparini takaisin Fast Ladille ja sillon ainakin toimivat tehokkaasti ja vastailivat maileihin. Seurannan mukaan se on jo saapunut britteihin, mutta luultavasti vasta ensi viikolla perille. Saa nähdä kauanko kestää ennenku tulee uusi tilalle, siksi hommasin varanoparin :).

Poissa Makro

  • Opetteleva torppari
  • **
  • Marko Heikkilä, Järvenpää
Vs: T-Rex 600 E torpattu
« Vastaus #8 : 03 Elokuu, 2009, 21:55:39 »
Vihdoinkin Fast Ladin väki vastasi mailiin. Pyysivät lähettämään noparin takaisin heille. Laitan heti huomenna postiin. :)
T-Rex 700E F3C, T-Rex 600E, T-Rex 450 Pro, T-Rex 250, E-flite Blade mCPX, E-flite Blade mSR
Futaba 12FG FASST
Phoenix RC

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
1964 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Elokuu, 2007, 20:51:28
kirjoittanut iso_G
56 Vastauksia
26732 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Syyskuu, 2011, 13:36:54
kirjoittanut TuukkaJK