Yleiset > Yleinen keskustelu sähkökoptereista
Isompi sähkökopteri
<< < (2/4) > >>
SJo1:
Soittele sinne Ylöjärven vahinko pajaan, josko heillä olis vielä se yksi Hirobo Evo jäljellä hintaan 250Eur:)
Anssi:
Itse sähkö Eagle kevään lennättäneenä voin sanoa että toimii hyvin. Juhon setupiin verrattuna eroa lähinnä säätimen ja pinjonin sekä päärattaan suhteen. Kontronikin isoa säädintä on nyt tarkoitus alkaa käyttää. Saksan maalta löytyy muovi freyaan valmis kitti sähkökonversioon jos ei itse ole kiinnostunut sitä tekemään. Akkuina on käytetty 10S 6000mAh paketteja jotka on tehty kahdesta 5S paketista. Sillä se Juhon mainitsema lentoaika noin 10min.
Jussi.:

--- Lainaus ---Soittele sinne Ylöjärven vahinko pajaan, josko heillä olis vielä se yksi Hirobo Evo jäljellä hintaan 250Eur:)
--- Lainaus päättyy ---

Soitin, eipä ole enää :'(

Jäljellä kuulemma pari muuttolaatikollista varaosia, ei lähtenyt penkomaan, mutta tuskin kukaan Evoa erehtyy luulemaan varaosaksi.

Pohdintaa:

Olen nyt katsellyt myös vähän Alignin 700E projektia sillä silmällä ja tuntuu saavan kaupallisia konversiokittejä reilulla parilla sadalla. 700N:stä jää noissa konversiokiteissä aika läjät osia yli joten jos niitä saa myytyä niin konversio parhaimmillaan maksaa itsensä. Ei tosin näytä olevan tuo 700N mikään hurjan suosittu joten voipi jäädä osat kouraan.

Mitäköhän jään kaipaamaan Alignin 700 sarjaisella verrattuna Hiroboon. Yleislaatua varmastikin, mutta noin lentomielessä? Nupin säätömahdollisuuksia, muuta mitä?


Akkupuolella tapahtuu nopeaa hintojen putoamista, laskeskelin vähän mitä maksaisi lähteä turnigy/zippy systeemillä liikkeelle
Vaihtoehdot:
10S  Turnigy 5000mAh 5S 25C Lipo Pack 69.71 $ / 1.4 $/€ *2 kpl = 99.59€
12S  Turnigy 5000mAh 6S 25C Lipo Pack 84.99 $ / 1.4 $/€ *2 kpl = 121.40€

Plus kuljetus ja mahdolliset verot Karhulle.

2C latausvirrat on valmistajan mukaan OK, joten pääsisi iCharger 1010B+ vihdoin antamaan kaikkensa.

12S voisi olla "riskittömämpi" vaihtoehto kun pärjäisi sitten vähemmällä virralla. Jos turnigy lupaa 5000mAh*25C=125A jatkuvaa, niin jää varmuusväliä vielä mukavasti tarvittaviin virtoihin. Sitten pitäisi tosin hommata lisää latureita kun 10S on nykylaturin maksimi.

6S akuille toisaalta keksii paremmin myös muuta käyttöä jos tulee .50/600E kopteri vielä jostain haalattua. 5000mAh 5S akku ei yksinään oikein istu kopteriprojekteihin.
Vispilä:
Trex 700E:hen saa konversiosarjan 50€:lla Trex Storesta, ei tartte mitään uusia runkoja ostella. Rexä lentää todella hyvin, tosin jos f3C:tä alat lentämään niin onhan ne Hirobot sillä alalla suositumpia ja parempia.

12s setuppi on hyvä vaihtehto, virrat pienenee ja lentoaika kasvaa.

-op-
Jussi.:
Ajatus lentää kuin perhonen, en osaa lopullisesti päättää minkä kopterin kimppuun kävisin.
Mitkä on oleellisimmat erot seuraavien haribojen välillä

SST-Eagle Freya Evolution 80-90
SST-Eagle Freya OP 70-90
SST-EAGLE3 SWM AOCC

Eagle3 on reilusti yli kolme kertaa kalliimpi kuin tuo perus Freya Evo. Kuis ny nii?

(Saben sivut ei noita paketteja liiemmin auki pura niin en osaa päätellä itse)
Navigaatio
Viestien etusivu
Seuraava sivu
Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta