Kirjoittaja Aihe: Belt CP control arm mod- ihmettelyä  (Luettu 2641 kertaa)

Poissa Petpass

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • mCPx, RJX 90E LV
Belt CP control arm mod- ihmettelyä
« : 17 Tammikuu, 2009, 19:56:04 »
Terve kaikki kopteri- ihmiset!

Menin köyhyyksissäni halpaan ja ostin tuon Beltin Honey Bee 2 FP:n seuraajaksi... Sitä on nyt tässä viritelty pikkurahalla, mm Tower Pron SG- 90 servoilla ja siirtämällä nuo servot "suoraan swashin alle".

Sen lisäksi varsinaiseen aiheeseen, osui Youtubesta silmiin otsikon mukainen pätkä, ja ennenkuin ehdin kovin miettiä niin olin jo tuon modauksen tehnyt 8)

En vain ottanut huomioon että k.o. toimenpide rajoittaa stabbaritangon liikettä siten että lapasesta mitattuna liike on vain noin 3cm liikealueen laidasta laitaan. Sitte alkaa ahdistaa, koska nuo linkkien päät eivät ole samalla akselilla kuin millä itse tanko keinuu. Itse en vielä- enkä ehkä koskaan- osaa tuon nupin mekaniikkaa/ dynamiikkaa niin tulkita, että tietäisin mitä tuo modaus OIKEASTI vaikuttaa lentämiseen?

Muutosten jälkeen laitoksesta tuli kyllä tarkka ja nopeasti reagoiva, mutta kun samaan aikaan tuli nuo servot ja hiilarilavat, niin ei ole selvää kuvaa mikä mihinkin vaikuttaa... oli vaan niin kiva värkätä kaikki kerralla.

Eli: mitä vaikuttaa? Ja mitä on odotettavissa kun alan pikkuhiljaa siirtymään taivaslentoon nykyisestä leijutteluvaiheesta.

Ja tästä on siis kyse
http://www.youtube.com/watch?v=kKZ3XQRwCUw
Structurally compromising impact
            -Club member-

Poissa another_finn

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Belt CP control arm mod- ihmettelyä
« Vastaus #1 : 17 Tammikuu, 2009, 20:07:40 »
Täällä on enemmän juttua aiheesta:
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=90587

Kannattanee vilkaista etenkin postauksesta #19 eteenpäin...  :-\

Poissa Petpass

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • mCPx, RJX 90E LV
Vs: Belt CP control arm mod- ihmettelyä
« Vastaus #2 : 17 Tammikuu, 2009, 20:33:40 »
Eli siis aiheuttaa ei- toivottua "miksausta" :o Itse arvelin puutteellisine tietoineni että kun mennään rajan yli jossa stabbari ei pääse enää kallistumaan niin käytös vastaisi stabiloimatonta mekaniikkaa ??? Kuitenkin siis antaa aihetta ensimmäiseen demodifikaatioon...

Kiitos vastauksesta!
Structurally compromising impact
            -Club member-

Poissa Hermis

  • Moderator
  • *****
Vs: Belt CP control arm mod- ihmettelyä
« Vastaus #3 : 19 Tammikuu, 2009, 17:53:40 »
Tuon tarkoitus on ilmeisesti poistaa heikko lenkki (heh heh,heikko lenkki, toi oli hyvä ;D ) nupista. Tuossa vaan tulee ikävä sivuvaikutus siitä mainitusta "miksauksesta". Eikä tuo lenkkilinkki (heh, toikin oli hyvä) edes ole kovin heikko, se katkeaa vain torpatessa (tai näin siis minulla HBK2:sessa, jossa sama nuppi). Beltissä on niiiin monta muutakin modattavaa kohta...  :-\
-flybarless, sedative stabilized head-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
2880 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Heinäkuu, 2009, 10:30:11
kirjoittanut ChiKung
16 Vastauksia
9328 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Huhtikuu, 2010, 22:19:03
kirjoittanut Haikara
3 Vastauksia
2007 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Huhtikuu, 2010, 19:26:28
kirjoittanut J-m-s
138 Vastauksia
60064 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Elokuu, 2012, 14:51:12
kirjoittanut B12
19 Vastauksia
11794 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Tammikuu, 2014, 22:33:34
kirjoittanut njs